Hoe kom je aan die informatie? De meeste spelers zullen zich er niet over uitlaten zolang die trainer er zit, te bang hun plaats te verliezen.Daar geloof ik dus totaal niet in, want niemand uit de spelersgroep ziet Van Basten graag vertrekken.
Robbie Wielaert
Moderator: mods
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Geen zin meer om te spelen? Hij krijgt met zijn elftal een vernederend pak slaag en heeft dan geen zin meer??? Dat is wel een hele mooie omschrijving van een mooi-weer-voetballer.Vedette-10- schreef:Nee helemaal niet, jij zou ook moedeloos ervan worden als je weg wordt gespeeld. Dan heb je geen zin meer om te voetballen als er niks te winnen meer valt.Jabu schreef:Is "ziek van het gebrek aan controle" jouw manier om te zeggen dat hij dramatisch speelde?
En wat zegt het dan dat Van Geel en Ten Cate Ogararu, Rommedahl, etc haalden? Misschien ligt het wat het spelersbeleid wel aan het aanbod (lees: de scouting) en niet alleen aan al die trainers.joey schreef:Exact. Rot toch op met zulke spelers. Dat Van Basten Sno en Oleguer heeft gehaald, geeft aan dat hij geen kijk op spelers heeft. Iedereen die die jongens wel eens had zien ballen kon hem vertellen dat ze er weinig van konden.Peter schreef:Haha Sno en Oleguer schreef ik bij voorbaat inderdaad al af. Roep dan altijd wel even dat ik hem een kans wil geven, maar let's face it: als je een beetje voetbal kijkt, dan weet je dat het niets wordt. Wat wil je dan? Als Ajax Donny de Groot als spits haalt dan schrijf ik hem ook gelijk af inderdaad. Geen zin om dan lekker politiek correct te doen, want van binnen weet je toch wel beter.
Vond dit wel een opvallende passage (VI.tv/ajaxshowtime):
Dat de macht bij Van Basten af zou nemen moet mensen goed doen. Binnen Ajax zijn er toch wel wat ontevreden medewerkers die zich zo nu en dan waardeloos voelen. Dat heeft Ajax Showtime vernomen. Zo is bijvoorbeeld het aantrekken van Robbie Wielaert niet gesteund door de scouting en alleen op naam van Van Basten gehaald.
Dat is Van Basten niet in dank afgenomen. De scouting van Ajax is van mening dat ervaren spelers van subtoppers in het verleden nauwelijks rendeerden bij Ajax.
Zeker, maar wanneer de scouts niet met alternatieven komen en je als trainer vindt dat je iets 'moet' halen, dan gaan er sowieso rare dingen gebeuren.joey schreef:Dat zou best eens kunnen, maar Van Basten heeft de macht om daar iets aan te doen.
Maar Enganche, Oleguer hoort hij gewoon te kennen en met Sno heeft hij zelfs gewerkt. Die miskopen kunnen we niet op de scouts afschuiven.
Ik probeer Van Basten absoluut niet vrij te pleiten hoor, maar de realiteit wat de organisatie bij Ajax mag wel onder ogen worden gezien. Geen enkele trainer heeft in de afgelopen zes jaar vrijwel uitsluitend goede spelers weten te halen.
Aan rare dingen moet je niet beginnen. Sno en Oleguer voegen niets toe. Die moet je niet halen.Enganche schreef:Zeker, maar wanneer de scouts niet met alternatieven komen en je als trainer vindt dat je iets 'moet' halen, dan gaan er sowieso rare dingen gebeuren.
Van Basten kende Sno nota bene. Nee, hij heeft er weinig kijk op, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Met de genoemde mening van de scouting ben ik het overigens wel eens. Ervaren spelers van subtoppers zijn niet de spelers die wij moeten willen halen.
En verder moet je als coach natuurlijk alleen spelers halen waar je van overtuigd bent. Ik neem aan dat V.Basten dat ook is van zijn aankopen. Hij heeft immers niet te maken met een TD die een andere mening heeft. Hij heeft volledig de vrije hand. Zou een beetje raar zijn als hij dan spelers haalt waarvan hij niet zeker denkt te zijn.
En verder moet je als coach natuurlijk alleen spelers halen waar je van overtuigd bent. Ik neem aan dat V.Basten dat ook is van zijn aankopen. Hij heeft immers niet te maken met een TD die een andere mening heeft. Hij heeft volledig de vrije hand. Zou een beetje raar zijn als hij dan spelers haalt waarvan hij niet zeker denkt te zijn.
Nil volentibus arduum
Maar ik begrijp dat als Van Basten spelers haalt zonder de scouts te raadplegen, dat het dan óók de schuld is van de scouts als die spelers niet goed genoeg blijken te zijn?
Van Basten is 100% verantwoordelijk voor het technisch beleid. Dus ook voor het aankoopbeleid.
We weten al jaren dat de scouting van Ajax bagger is, maar Van Basten is de eerste trainer in lange tijd die daar iets aan kan dóen. Echter, als ik dan zie dat hij Sno en Oleguer en Wielaert haalt, dan vraag ik me af of er iets zal verbeteren, mocht hij ingrijpen.

Van Basten is 100% verantwoordelijk voor het technisch beleid. Dus ook voor het aankoopbeleid.
We weten al jaren dat de scouting van Ajax bagger is, maar Van Basten is de eerste trainer in lange tijd die daar iets aan kan dóen. Echter, als ik dan zie dat hij Sno en Oleguer en Wielaert haalt, dan vraag ik me af of er iets zal verbeteren, mocht hij ingrijpen.
Wieleart kun je echt nog niet afschrijven,hij komt bij Ajax binnen in een bijzonder lastige en vreemde situatie. Bij Twente en Nec was hij een betrouwbare en grote speler. Een speler waarvan je zei: Als die jongen bij een echte topclub speelt, dan speelt hij ook bij oranje"
Wat betreft de scouting..die mogen blij zijn dat ze er nog zitten want wat die gasten de afgelopen 10 jaar de arena hebben ingeloosd....over rendement gesproken.
Wat betreft de scouting..die mogen blij zijn dat ze er nog zitten want wat die gasten de afgelopen 10 jaar de arena hebben ingeloosd....over rendement gesproken.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"
-
-
-
De laatste wedstrijd begon Douglas gewoon op de bank. Ik keek daar persoonlijk ook behoorlijk van op trouwens. Misschien wou McClaren een signaal afgeven. Kreeg Douglas het te hoog in zijn bol of was hij nog niet genoeg hersteld van zijn blessure. Toch denk ik dat hij snel weer zal terugkeren want zijn weinig betere verdedigers in Nederland te vinden dan hem. Terwijl hij pas 21 is geloof ik.Harm schreef:Als Douglas geen basisspeler is, wat is in jouw programmaregels dan een basisspeler? Ik denk dat je wat herprogrammering nodig hebt.
Ik zou die jongen graag bij Ajax willen zien. Wat dat betreft pakt Ajax weer eens de verkeerde speler eruit. En inderdaad, deze speler had je in een eerder stadium moeten halen want de klasse droop er in zijn eerste paar wedstrijden eigenlijk al vanaf... Nu zal je weer eens de hoofdprijs moeten betalen wil je hem er alsnog bij hebben.
Vond het wel steekhoudend wat die snor gisteravond in VI zei: bij Twente had Wielaert een Douglas naast zich die hem veel verdedigend werk uit handen nam. Bij Ajax heeft ie dat niet en komt ie juist steeds in situaties terecht die niet zijn sterkste kant zijn: het pure verdedigen. Wielaert doet me steeds aan Blind denken: ook geen geweldige verdediger, maar wel sterk als achtervanger en in het anticiperen, opbouwen en inschuiven. Alleen is bij Wielaert dat alles wel een streepie minder dan bij Blind. Desondanks is wat mij betreft Wielaert zeker nog niet afgeschreven, maar hij moet wel 1 of 2 houwdegens om hem heen hebben, zodat hij het beste rendeert. Als het zo doorgaat als nu gaat ie ook de gehaktmolen in.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di feb 10, 2009 8:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Die houwdegens komen niet, Zuidema. Is je dat nog niet duidelijk? Ajax investeert niet in topverdedigers. Liever nog een Eliaatje erbij en als het kan ook nog Pranjic.Zuidema schreef:Vond het wel steekhoudend wat die snor gisteravond in VI zei: bij Twente had Wielaert een Douglas naast zich die hem veel verdedigend werk uit handen nam. Bij Ajax heeft ie dat niet en komt ie juist steeds in situaties terecht die niet zijn sterkste kant zijn: het pure verdedigen. Wielaert doet me steeds aan Blind denken: ook geen geweldige verdediger, maar wel sterk als achtervanger en in het anticiperen, opbouwen en inschuiven. Alleen is bij Wielaert dat alles wel een streepie minder dan bij Blind. Desondanks is wat mij betreft Wielaert zeker nog niet afgeschreven, maar hij moet wel 1 of 2 houwdegens om hem heen hebben, zodat hij het beste rendeert. Als het zo doorgaat als nu gaat ie ook de gehaktmolen in.
Nee, dat is me inmiddels wel duidelijk, Joey. Helaas...joey schreef:
Die houwdegens komen niet, Zuidema. Is je dat nog niet duidelijk? Ajax investeert niet in topverdedigers. Liever nog een Eliaatje erbij en als het kan ook nog Pranjic.
Alhoewel ik overigens Pranjic graag zou zien spelen bij Ajax. Op zich een typische Ajax-speler (en dat bedoel ik in deze barre tijden niet cynisch) en vorig seizoen een gouden koppel met Sulejmani bij H'veen.
Net als bij Wielaert eigenlijk. Je moet niet alleen de man op zich aantrekken, maar ook de speler waardoor hij het best tot zijn recht komt. Zoals indertijd bij Bergkamp-Jonk naar Inter. Dat pakte toen door allerhande andere factoren niet goed uit, maar het idee achter die dubbeltransfer was zeker goed te noemen.