Robbie Wielaert
Moderator: mods
-
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
www.parool.nlWielaert schreeuwt soms nog 'Twente'
NIJMEGEN - Rob Wielaert maakte zondagmiddag zijn debuut voor Ajax. De dertigjarige verdediger moet nog wennen aan zijn medespelers en vice versa. 'Bij een bal over de zijlijn riep ik soms: Twentebal.'
Oude gewoonten kun je niet afschudden voordat je nieuwe gewoonten hebt. En nieuwe gewoonten aanleren kost tijd. Wielaert maakte het overgangsproces mee in De Goffert.
Zo weet Wielaert precies hoe hij Twente-aanvaller Eljero Elia het beste kan aanspelen, maar met welke ballen Urby Emanuelson en Luis Suarez goed uit de voeten kunnen, is hem nog niet altijd duidelijk. En dat hij Gregory van der Wiel altijd bij de les moet houden, de rechtsback lette niet goed op bij een snel genomen vrije trap waaruit Youssef El Akchaoui 2-2 maakte, moet zich ook nog in het hoofd van Wielaert nestelen.
Het sprekendste voorbeeld van verwarring onthulde Wielaert met een kleine glimlach op het gezicht. ''Wanneer er een bal over de zijlijn rolde, riep ik soms: Twentebal.''
Het is niet iets waarvan Wielaert in de war raakt, want hij had een aanpassingsperiode voorzien. ''Het kost tijd om ingespeeld te raken. Ik moet aan mijn medespelers wennen en zij aan mij. Kan ook niet anders. Ik train pas een paar dagen mee. Deze week kunnen we er verder aan werken op de training. Wat dat betreft komt het wel goed uit dat Ajax de komende dagen geen bekerprogramma heeft.''
Wielaert kreeg bij zijn debuut al vroeg een gele kaart, toen hij NEC-speler Lasse Schöne vasthield en zo een counter voorkwam, maar hij kon terugkijken op een aardige wedstrijd. Bij vlagen kon hij laten zien waarom Ajax hem zo graag wilde hebben. Inschuiven ging niet altijd vloeiend, maar alleen al het feit dat Wielaert en niet Oleguer bij Ajax centraal in de verdediging stond, noopte NEC tot aanpassingen.
''Ik heb tegen Jhon van Beukering gezegd dat het geen zin heeft om druk te zetten op het centrum van Wielaert en Jan Vertonghen,'' zei NEC-trainer Mario Been. ''Die twee spelen één storende spits toch makkelijk uit.''
Als de zondag geblesseerde Oleguer had gespeeld, zou Been zijn spits hebben geïnstrueerd om de opbouw van Ajax te laten beginnen bij de niet echt fijnbesnaarde Spanjaard. Maar door de aanwezigheid van Wielaert konden de Amsterdammers zeker in het eerste half uur verzorgd van linie naar linie spelen.
''We hadden het veldoverwicht in de eerste helft moeten uitdrukken in één of meer doelpunten,'' zei Wielaert. ''Verder was het niet goed dat we twee keer een voorsprong uit handen hebben gegeven. Als je 2-1 voorkomt, moet je de grip op het duel verstevigen.''
''Maar goed, met z'n tienen vechten we ons naar de overwinning in een moeilijke uitwedstrijd. En dat is positief.'' (JOP VAN KEMPEN)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Zo vreemd is dat niet. Hij heeft zijn hele loopbaan bij kleinere clubs doorgebracht en bij Twente speelde hij in een elftal wat logisch in elkaar zat. Zo kon hij mee groeien met het elftal.
Nu is hij terecht gekomen bij een club waar het een bende is. Het elftal klopt van geen kant, hij ziet links en rechts spelers vrij doorlopen en zijn medespelers hebben geen idee wat ze moeten doen. En dan moet hij ook nog eens geforceerd de leider uithangen want dat was hij bij Twente immers ook. Tja, zo werkt het dus niet.
Nu is hij terecht gekomen bij een club waar het een bende is. Het elftal klopt van geen kant, hij ziet links en rechts spelers vrij doorlopen en zijn medespelers hebben geen idee wat ze moeten doen. En dan moet hij ook nog eens geforceerd de leider uithangen want dat was hij bij Twente immers ook. Tja, zo werkt het dus niet.
Nil volentibus arduum
Klopt, het is een vrij degelijke speler hoor. Maar wel voor dat niveau.
Een speler van 30 gaat zich niet meer noemenswaardig verbeteren, dat weet je. In het meest gunstige geval kan hij meedraaien in je elftal maar als dat elftal niet draait zakt hij net zo hard mee de ellende in.
We zullen komende zomer wel weer een nieuwe halen voor die positie. Dat zou dan nummer 3 zijn in een jaar tijd.
Een speler van 30 gaat zich niet meer noemenswaardig verbeteren, dat weet je. In het meest gunstige geval kan hij meedraaien in je elftal maar als dat elftal niet draait zakt hij net zo hard mee de ellende in.
We zullen komende zomer wel weer een nieuwe halen voor die positie. Dat zou dan nummer 3 zijn in een jaar tijd.
Nil volentibus arduum
Volgens mij worden spelers hier op AT nog eerder afgeschreven dan dat Van Basten dat doet. Maar dit is voor de azijnzeikers natuurlijk een win-win situatie. Als Van Basten hem niet afschrijft kan je daar over zeiken, als hij dat wel doet heb je ook iets om over te vallen. 

Laatst gewijzigd door jabu op ma feb 09, 2009 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, ik geef 'm een eerlijke kans hoor. Zeker omdat hij halverwege het seizoen moet instappen in een slecht elftal.
Maar laten we eerlijk zijn. Wielaert is een dertigjarige verdediger die zijn hele loopbaan heeft doorgebracht bij de subtop of daaronder. Dan moeten we niet verwachten dat hij ineens de defensie van Ajax naar een hoger niveau komt brengen.
Maar laten we eerlijk zijn. Wielaert is een dertigjarige verdediger die zijn hele loopbaan heeft doorgebracht bij de subtop of daaronder. Dan moeten we niet verwachten dat hij ineens de defensie van Ajax naar een hoger niveau komt brengen.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha Sno en Oleguer schreef ik bij voorbaat inderdaad al af. Roep dan altijd wel even dat ik hem een kans wil geven, maar let's face it: als je een beetje voetbal kijkt, dan weet je dat het niets wordt. Wat wil je dan? Als Ajax Donny de Groot als spits haalt dan schrijf ik hem ook gelijk af inderdaad. Geen zin om dan lekker politiek correct te doen, want van binnen weet je toch wel beter.Jabu schreef:Volgens mij worden spelers hier op AT nog eerder afgeschreven dan dat Van Basten dat doet. Maar dit is voor de azijnzeikers natuurlijk een win-win situatie. Als Van Basten hem niet afschrijft kan je daar over zeiken, als hij dat wel doet heb je ook iets om over te vallen.
Met die intentie is hij volgens mij ook niet gehaald. Hij moet voor meer stabiliteit en mogelijkheden in de verdediging zorgen en hoeft niet direct de absolute leider van het elftal en éénmans verdediging te zijn. Anders had zijn transfersom er ook wel anders uitgezien.
Natuurlijk zou Ajax dergelijke spelers zelf op moeten kunnen leiden, maar helaas blijkt de praktijk anders. Als je zo'n Vermaelen bijvoorbeeld weer ziet staan blunderen tegen Vitesse, dan is zo ongeveer iedere verdediger een versterking voor Ajax.
Natuurlijk zou Ajax dergelijke spelers zelf op moeten kunnen leiden, maar helaas blijkt de praktijk anders. Als je zo'n Vermaelen bijvoorbeeld weer ziet staan blunderen tegen Vitesse, dan is zo ongeveer iedere verdediger een versterking voor Ajax.
-
Lees anders eerste even voor dat je een reactie geeft. Ik zeg dat Vermaelen enorm liep te blunderen de afgelopen wedstrijd. Bij, ik meen het vierde doelpunt, hief hij eerst buitenspel op, stond toen een paar seconden te dromen, en kwam vervolgens te laat toen Van Wolfswinkel de bal binnengleed. Daarna greep hij ook nog eens een keer niet in met als gevolg een megakans voor Vitesse.
Exact. Rot toch op met zulke spelers. Dat Van Basten Sno en Oleguer heeft gehaald, geeft aan dat hij geen kijk op spelers heeft. Iedereen die die jongens wel eens had zien ballen kon hem vertellen dat ze er weinig van konden.Peter schreef:Haha Sno en Oleguer schreef ik bij voorbaat inderdaad al af. Roep dan altijd wel even dat ik hem een kans wil geven, maar let's face it: als je een beetje voetbal kijkt, dan weet je dat het niets wordt. Wat wil je dan? Als Ajax Donny de Groot als spits haalt dan schrijf ik hem ook gelijk af inderdaad. Geen zin om dan lekker politiek correct te doen, want van binnen weet je toch wel beter.
Het stinkt aan alle kanten!
-
-