PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 08, 2009 5:17 pm

Wimpey zei dat ie er geen klote van kon.. nou dat valt ook wel weer mee.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 08, 2009 5:32 pm

Het zal nog moeten blijken hoe die jongen het over een langere periode doet. En ik heb hem nog nauwelijks in actie gezien dus over zijn spel kan ik niet oordelen.

Maar een eenvoudig staaltje scorebordjournalistiek leert mij dat die jongen in ieder geval aardige cijfers kan overleggen bij zijn debuut in de Nederlandse competitie.
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » zo feb 08, 2009 5:35 pm

Daniel_vT schreef:Zoiets had Cvitanich ook geloof ik, en om die nou direct als verlosser of uitstekende aankoop de bestempelen is ook te vroeg.
Ik geloof niet dat ik ergens zulke uitspraken gedaan heb. Dat kan ook niet, want ik ken hem verder nog niet.

Zijn cijfers zijn tot nu toe in ieder geval goed, er loopt in ieder geval weer een aanspeelpunt bij PSV voorin. Al besef ik wel dat wedstrijden tegen Den Haag, Volendam en De Graafschap niet alles zullen zeggen

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 08, 2009 5:41 pm

Pisvee speelt gewoon VCL wij not :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 08, 2009 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank

Bericht door Frank » zo feb 08, 2009 5:43 pm

What the heck is CVL

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 08, 2009 5:45 pm

Champions voorronde league denk ik.

@Toppie: Denk je dat het mogelijk is om voortaan spelers en clubs weer eens gewoon bij hun naam te noemen?
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » zo feb 08, 2009 5:51 pm

Lijkt me erg voorbarig, maar goed. PSV heeft nu een aantal makkelijke wedstrijden gehad, geen idee of het zo blijft.

Hoezo, weer Marillion? Volgens mij heeft hij PSV nog nooit normaal geschreven. Zal wel bij de leeftijd horen ofzo :excited.gif:

999

Bericht door 999 » zo feb 08, 2009 7:48 pm

Wel lachen dit, maandje of wat geleden een lange neus naar Psv trekken ( en kortgeleden naar zijn trainer ) en nu moeten wij uitkijken of zodadelijk tuimelen we een plaats of vier achter Psv naar beneden ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma feb 09, 2009 8:33 am

Uitblinkende Zweed dupeert winnend PSV met domme rode kaart tegen Volendam en mist AZ

TREURMARS TOIVONEN

VOLENDAM, maandag

In nog geen maand tijd is Ola Toivonen een essentiële schakel bij PSV geworden, maar als de landskampioen komende zaterdag titelfavoriet AZ in Eindhoven ontvangt, is de Zweed geschorst. De spits speelde ook tegen FC Volendam een sterke wedstrijd, maar werd in de 53e minuut met een rode kaart naar de kleedkamer gestuurd. Het elftal van interim-trainer Dwight Lodeweges won aan De Dijk met 5-3. De heenzending van Toivonen komt het weer volledig opgekrabbelde PSV echter meer dan slecht uit.

Volgens Lodeweges was het voorval tussen zijn spits en Volendammer Tim Bakens op meerdere manieren te bekijken. ,,Je kunt er rood, geel of niets voor geven”, oordeelde de coach. De arbiter van dienst, Pieter Vink, was in ieder geval duidelijk en standvastig. ,,Toivonen gebruikte zijn arm als wapen en dan is dit de straf”, sprak hij resoluut.

Op het moment dat de Zweed in de fout ging had hij al een gele kaart op zak en bevond hij zich op zijn eigen speelhelft. Kortom, er waren genoeg aanleidingen om níet molenwiekend de lucht in te gaan. En om het nog wranger te maken: Toivonen vloerde Tim Bakens, de Volendammer die tot dat moment al meer taxatiefouten had gemaakt als een gemiddelde oppositiepartij in de Tweede Kamer per week moties indient.

PSV speelde tegen de onbevangen lefgozers van FC Volendam-trainer Frans Adelaar minder dan in de voorbije weken. De Eindhovenaren hadden moeite met het spel van de thuisploeg, die bijna continu één-op-één speelde en vurig voor iedere tweede bal streden. Toivonen zette zijn ploeg niettemin al snel via een prima vrije trap op voorsprong en Jeremie Brechet profiteerde met het hoofd van slecht dekken na een corner van Balazs Dzsudzsak.

In de doelmond van PSVgoalie Andreas Isaksson ging vervolgens ook het nodige fout. Gerson Sheotahul sloeg toe in de paniek die een vrije trap van Dominique van Dijk veroorzaakte. Paul de Lange knalde een strafschop binnen, nadat Toivonen Bakens vloerde. De gasten gingen ondanks de terugval wel met een voorsprong rusten. Ibrahim Afellay wervelde sensationeel over de as van het veld richting de achterlijn en bediende Edison Mendez op maat: 2-3.

Direct na de pauze excelleerde Toivonen voor het laatst. De lange blonde aanvaller dribbelde soepeltjes voorbij Mathieu Boots en stelde Mendez in staat zijn tweede treffer te scoren, 2-4. In het kwartier dat volgde kleurde de hemel rood. Toivonen dupeerde zijn ploeg en werd in de 66ste minuut gevolgd door FC Volendam-invaller Jack Tuyp, die Afellay met een flinke charge van achteren velde. „Een hele domme actie”, vond ook Tuyp zelf.

Otman Bakkal, die in buitenspelpositie scoorde, en de sterk spelende Rowin van Zaanen die een mispeer van Carlos Salcido afstrafte, bepaalden de eindstand op 3-5. ,,We waren te slordig en voerden onze taken niet altijd goed uit. Zowel wij als Volendam hadden nog wel drie of vier keer meer kunnen scoren. Verdedigend was het zeker niet altijd goed, maar dit tentamen hebben we gehaald. In de komende weken volgen de examens”, analyseerde Lodeweges, onder wiens leiding PSV in drie duels nog geen punt heeft verloren. ,,Dat we tegen AZ zonder Ola moeten spelen baart me geen zorgen. Natuurlijk, Ola doet het goed, maar ik heb vertrouwen in Danny Koevermans en Danko Lazovic.”

Volendam - PSV 3-5 (2-3). 8. Toivonen 0-1, 27. Bréchet 0-2, 29. Sheotahul 1-2, 34. De Lange 2-2 (strafschop), 41. Mendez 2-3, 51. Mendez 2-4, 84. Bakkal 2-5, 88. Van Zaanen 3-5. Scheidsrechter: Vink. Toeschouwers: 6000. Rode kaart: 54. Toivonen (PSV), 66. Tuijp (Volendam). Gele kaart: Toivonen (PSV).

• Het is onzeker of Ibrahim Afellay vandaag met Oranje afreist naar Tunesië. De aanvaller van PSV kreeg tijdens FC Volendam-PSV een schop van Jack Tuyp op zijn enkel en had vóór het duel al last van een opspelende hamstring.
De T.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 09, 2009 10:23 am

De rode kaart voor Toivonen is erg overdreven...een 2e gele kaart was het maximale, een elleboogstoot was het namelijk zeker niet. Maar slim was het natuurlijk ook niet, gezien een gelijkwaardige actie van Toivonen in de 1e helft had hij voorzichtiger moeten zijn en gezien de stand ging PSV toch winnen.

Zwaar klote dat hij sowieso geschorst gaat zijn tegen AZ, ten eerste omdat hij dan een echte test zou krijgen en ten tweede omdat PSV hem heel hard nodig heeft. Gezien de negatieve verhalen over Tiovonen vooraf lijkt hij tot nu toe trouwens een sterke aankoop te zijn, hij is een echt aanspeelpunt met goede loopacties en overzicht.
Al zeggen mensen die hem eerder hebben zien spelen dat hij veel beter speelt bij PSV dan bij Malmo, waar hij wel een andere rol had.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 10:27 am

Ik heb hem slechts 1x volledig gezien en daar vond ik het zo/zo. Dat hij een andere rol heeft dan bij Malmo vind ik maar een slap excuus. Als je echt iemand goed analyseert, dan moet je dat doen op basis van het systeem wat hij gaat spelen. Eerst zeggen dat hij er niets van kan om daar vervolgens op terug te komen, omdat hij 'anders gebruikt' wordt is natuurlijk reinste kolder.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 09, 2009 10:35 am

Ik vond het ook geen rood. Officieel wel natuurlijk , maar dit soort acties gebeuren tig keer in een wedstrijd tijdens een kopduel. Sneu dat hij nou precies bestraft wordt.

Harm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 3:31 pm

Maar kan PSV niet protesteren tegen die kaart?

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 09, 2009 3:36 pm

brigade zuid schreef:Wimpey zei dat ie er geen klote van kon.. nou dat valt ook wel weer mee.
Wimpey vindt Tevez ook een prutser dus ja...
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 3:38 pm

Volgens Sportweek zou Schuster één van de namen zijn die binnen PSV circuleert.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 3:46 pm

Nou, die mogen ze van mij halen. Lijkt me geen goede keuze.

Hij zal overigens ook stevige salaris eisen hebben denk ik zo. Hij heeft in Spanje gewerkt.
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 3:51 pm

Bij zijn vorige club deed hij het toch best aardig met leuk voetbal?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 4:00 pm

Volgens mij is het geen goede match. Die kerel komt bij Madrid vandaan. En dan moet hij bij PSV gaan werken met een klein budget én een algemeen directeur die overal een mening over wil geven. Als Schuster een speler wil hebben gaat Reker 'm scouten om te zien of het wel wat is. Dat kan niet goed gaan.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 4:07 pm

Wel iemand die naast het Duits ook nog Spaans spreekt. Twee vliegen in één klap voor PSV.

Harm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 4:13 pm

En bij Madrid met Lemic heeft gewerkt. :smallgrin.gif:

Ik denk dat Reker denkt dat Schuster hem wel in bedwang houdt :666.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 7:17 pm

PSV gaat niet in beroep tegen schorsing Toivonen

PSV heeft na lang intern beraad besloten niet in beroep te gaan tegen schorsing van drie duels, waarvan één voorwaardelijk, voor Ola Toivonen. Hij mist daardoor de duels tegen AZ en FC Groningen. De club acht het zeer gering dat de schorsing na beroep lager uit zal vallen, na bestudering van alle verklaringen die door de betrokkenen zijn ingediend. Het risico is groot dat de schorsing uiteindelijk zelfs hoger uit zou kunnen vallen.
PN
Het stinkt aan alle kanten!

Frank

Bericht door Frank » ma feb 09, 2009 7:23 pm

El Clavo schreef:Ik vond het ook geen rood. Officieel wel natuurlijk , maar dit soort acties gebeuren tig keer in een wedstrijd tijdens een kopduel. Sneu dat hij nou precies bestraft wordt.
Zeker gezien de actie van de heer Cornelisse van FC Utrecht, waarvan de echte elleboog in de samenvatting na PSV duidelijk te zien was. Die heeft zelfs geen geel gekregen.

Maar goed, het was wat mij betreft wel geel en aangezien hij al geel op zak had had hij er toch afgemoeten. Had alleen wat in de strafmaat gescheeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 10:51 pm

Ik heb net die beelden van Toivonen gezien maar ik twijfel of dit nu wel rood was hoor. Het zijn wel overtredingen maar het is echt geen bewuste elleboogstoot.

En dan krijg je dus van de knvb dezelfde straf als die idioot van Feyenoord. :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 10:55 pm

brigade zuid schreef:Wimpey zei dat ie er geen klote van kon.. nou dat valt ook wel weer mee.
Ja, vind ik ook, maar het blijft afwachten. Doedelzak begon ook sterk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 11:39 pm

Ik kijk ervan op dat PSV niet in beroep gaat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten