De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Tja, die kans schat ik ook behoorlijk hoog in. Zou best eens kunnen dat hij er binnenkort niet meer zo'n zin in heeft. Zeker niet als hij onverhoeds ergens op afgerekend wordt. Tot op heden geeft hij continu de spelers de schuld.
Dat verwerkingsproces was bij mij al máánden aan de gang, want ik zag al aankomen dat we geen kampioen werden. Daarvoor was het spel simpelweg te zwak. Op een gegeven moment komt dan de klap. Daar kun je op wachten. Ik heb er ook gemengde gevoelens over. Aan de ene kant is het onverteerbaar dat Ajax ondanks alle investeringen de titel moet laten aan een club die minder middelen heeft. Op het gejubel van Scheringa en de verbale uitbarstingen van LVG ('Wij zijn de besten van Amsterdam') zit ik niet te wachten. Aan de andere kant, het verloop van de competitie geeft wel aan dat er nog iets van rechtvaardigheid bestaat in de sport. Het lukt Ajax dus niet om de titel te kopen. In Alkmaar wordt beter gewerkt, structureler gedacht, de trainer haalt het optimale uit de spelers en dat levert straks een kampioenschap op Voor Ajax zou dat een troost moeten zijn, want zo zijn wij ooit aan onze belangrijkste prijzen gekomen.
Dat verwerkingsproces was bij mij al máánden aan de gang, want ik zag al aankomen dat we geen kampioen werden. Daarvoor was het spel simpelweg te zwak. Op een gegeven moment komt dan de klap. Daar kun je op wachten. Ik heb er ook gemengde gevoelens over. Aan de ene kant is het onverteerbaar dat Ajax ondanks alle investeringen de titel moet laten aan een club die minder middelen heeft. Op het gejubel van Scheringa en de verbale uitbarstingen van LVG ('Wij zijn de besten van Amsterdam') zit ik niet te wachten. Aan de andere kant, het verloop van de competitie geeft wel aan dat er nog iets van rechtvaardigheid bestaat in de sport. Het lukt Ajax dus niet om de titel te kopen. In Alkmaar wordt beter gewerkt, structureler gedacht, de trainer haalt het optimale uit de spelers en dat levert straks een kampioenschap op Voor Ajax zou dat een troost moeten zijn, want zo zijn wij ooit aan onze belangrijkste prijzen gekomen.
Het stinkt aan alle kanten!
Het puntverlies van de laatste weken heeft niets met AZ te maken, we hebben er niet tegen gespeeld. Typisch is dat het gebeurt na een periode waarin alle spelers aanwezig waren en MvB alle tijd had om aan minpunten te werken. Ik heb geen verbetering gezien.Goed AZ draait dit jaar qua resultaten briljant, maar als we in staat zijn om in de afgelopen 3 wedstrijden, waarvan 2 thuis, 1 op 9 te halen... Dan is er iets goed mis. En daar mag, nee moét MvB op worden aangesproken; na afloop van het seizoen welteverstaan. Omdat we dan pas weten waar we zijn geeindigd.
Het feit dat we (nog) derde staan heeft ook te maken met de terugval van psv. Ik moet er niet aan denken dat psv, net zoals de laatste jaren met sluipvoetbal, de punten had weten te vergaren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 15/16
Hier ben ik het zeker mee eens. Haal eens een keer een ervaren trainer en het is niet verboden om ook eens in het buitenland te kijken.LouisXIV & co schreef:Ja, we hebben de afgelopen jaren veel trainers versleten zonder dat het er beter van werd. Maar we vervingen steeds de lamme door de blinde.Daniel_vT schreef:Nu weer een trainer eruit flikkeren is het domste wat je kan doen, telkens doen we maar weer. En wat schieten we ermee op? Helemaal niks, vaak heeft het gewoon ook tijd nodig.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Mc laren van Twente b.v. weet met nieuwe mensen hetzelfde spel neer te zetten bij Twente... Ik zeg niet dat hij de oplossing is, maar dat wordt er wel bedoelt met een buitenlandse trainer...brigade zuid schreef:Hier ben ik het zeker mee eens. Haal eens een keer een ervaren trainer en het is niet verboden om ook eens in het buitenland te kijken.LouisXIV & co schreef:Ja, we hebben de afgelopen jaren veel trainers versleten zonder dat het er beter van werd. Maar we vervingen steeds de lamme door de blinde.Daniel_vT schreef:Nu weer een trainer eruit flikkeren is het domste wat je kan doen, telkens doen we maar weer. En wat schieten we ermee op? Helemaal niks, vaak heeft het gewoon ook tijd nodig.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Dat hoor ik al jaren.Verder moeten we snel weer de groep compleet hebben, waardoor we kunnen bouwen aan een sterke ploeg voor komend seizoen.
Hij heeft kunnen investeren, mocht tientallen miljoenen uitgeven, maar het is nog minder dan de jaren ervoor. De parallel met feyenoord?
Davids was in zijn laatste halfjaar van weinig waarde, v.d. Heijden???? Op basis van 20 minuten overspeeld te worden tegen Roda? (In de Arena) Aisatii zat bij MvB gewoon op de bank.
Moeten we weer een jaar wachten? Dan weer? enz.
- mattie
ROT OP ROT OP ROT OP!!!!!
Dit jaar is toch ook weer naar de klote....
GVD mijn zoon is 21 febr. jarig. ik dacht is leuk voor zijn verjaardag om samen met hem naar Ajax toe te gaan... Ik had beter iets anders kunnen kopen...
Ik zit met zo'n KKKKKKK gevoel hier. Echt waar ongelooflijk.
GVD mijn zoon is 21 febr. jarig. ik dacht is leuk voor zijn verjaardag om samen met hem naar Ajax toe te gaan... Ik had beter iets anders kunnen kopen...
Die kaartjes raak je ook niet zo maar kwijt.mattie schreef:ROT OP ROT OP ROT OP!!!!!
-
-
Flikker toch op man.Vedette-10- schreef:Luister: als je essentiele schakels mist voor een geoliede machine dan kan die ook niet op volle toeren draaien. Je kan nu heel rationeel dat begrijpen of hem afrekenen op dit seizoen. Natuurlijk is het niet goed wat er nu gebeurt, maar laat hem zijn project afmaken en probeer samen te komen tot betere beslissingen. Maar wil je hem nu het veld laten ruimen, weer opnieuw iemand laten werken aan de ploeg maar bij elke fatale wanprestatie afrekenen? Hoe kan je dan ooit succesvol worden.Aristides schreef: Dat hoor ik al jaren.
Hij heeft kunnen investeren, mocht tientallen miljoenen uitgeven, maar het is nog minder dan de jaren ervoor. De parallel met feyenoord?
Davids was in zijn laatste halfjaar van weinig waarde, v.d. Heijden???? Op basis van 20 minuten overspeeld te worden tegen Roda? (In de Arena) Aisatii zat bij MvB gewoon op de bank.
VD Heyden is een midmid, Aissati is een midmid, Blind is een midmid, meer hebben we niet. Alledrie nu geblesseerd, dus je kan nu geen wonderschoon voetbal spelen(trouwens bij elkaar nog niet van het kaliber Sneijder). Aissati zat op de bank, maar dat was zijn eerste competitiewedstrijd tegen Willem 2. Wie weet hoe graag hij hem nu zou hebben in zijn elftal?
Van Basten kan pas zijn 'project' afronden als hij 200 miljoen aan toppers gekocht heeft.
Van Gaal en Adriaanse maakten van 'iets mindere' spelers een goed functionerend elftal. Van Basten kan dat alleen maar met grof geld, iets dat Ajax niet heeft.
En dan nog is het de vraag of Van Basten iets kan neerzetten. Onnze man van 16 miljoen komt ook nog totáál niet uit de verf!!1
-
- mattie
wat denk je zelf? al koopt ie Elia, Douglas, v/d Vaart dan nog niet... Hij kon het niet bij Oranje en hij kan het niet bij Ajax...GangstaRiB schreef:Flikker toch op man.Vedette-10- schreef:Luister: als je essentiele schakels mist voor een geoliede machine dan kan die ook niet op volle toeren draaien. Je kan nu heel rationeel dat begrijpen of hem afrekenen op dit seizoen. Natuurlijk is het niet goed wat er nu gebeurt, maar laat hem zijn project afmaken en probeer samen te komen tot betere beslissingen. Maar wil je hem nu het veld laten ruimen, weer opnieuw iemand laten werken aan de ploeg maar bij elke fatale wanprestatie afrekenen? Hoe kan je dan ooit succesvol worden.Aristides schreef: Dat hoor ik al jaren.
VD Heyden is een midmid, Aissati is een midmid, Blind is een midmid, meer hebben we niet. Alledrie nu geblesseerd, dus je kan nu geen wonderschoon voetbal spelen(trouwens bij elkaar nog niet van het kaliber Sneijder). Aissati zat op de bank, maar dat was zijn eerste competitiewedstrijd tegen Willem 2. Wie weet hoe graag hij hem nu zou hebben in zijn elftal?
Van Basten kan pas zijn 'project' afronden als hij 200 miljoen aan toppers gekocht heeft.
Van Gaal en Adriaanse maakten van 'iets mindere' spelers een goed functionerend elftal. Van Basten kan dat alleen maar met grof geld, iets dat Ajax niet heeft.
En dan nog is het de vraag of Van Basten iets kan neerzetten. Onnze man van 16 miljoen komt ook nog totáál niet uit de verf!!1
-
Ook mijn vertrouwen in Van Basten zakt nu naar een nulpunt hoor, dat moet ik inderdaad ook zeggen. De verleiding is erg groot om te roepen dat hij eruit getrapt moet worden, maar als ik erover nadenk is het toch maar eng of niet? Elke keer weer een trainer na ongeveer dezelfde tijd eruit trappen? Kunnen we wel zomaar verwachten dat alles in een keer weer helemaal goed gaat na al die jaren? Ik weet het niet, ik vind het vrij naief. Ook met 30 miljoen aan aankopen. Ik weet niet of een Co of van Gaal dit wel had gekund, dat van Basten niet de juiste man is wordt misschien steeds duidelijker, maar de vraag is of je zowieso een trainer er al uit moet trappen rond deze tijd van het seizoen op zo'n moment na zo'n korte tijd. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand het wel in een keer goed doet.
Ik zeg niet dat van Basten moet blijven omdat ik hem goed vind, ik vraag me alleen af of dit wel elke keer dé oplossing is? Een trainer eruit gooien in een zwakke periode. Niet zozeer omdat ik zeker weet dat van Basten het wel beter gaat doen als je hem de tijd geeft, maar omdat ik me afvraag wie het wel zou kunnen. Zou Co het kunnen? Zou Co niet aankomen met half Willem II en spelers als Sektoui en dergelijke? Zou hij niet opnieuw in de fout gaan? Is Rijkaard ook niet te licht als trainer als hij geen wereldselectie voor zijn neus heeft?
Een Van Gaal, zou die het wel opnieuw kunnen en in 1 keer goed? Ik weet het niet, ik zie die trainer niet. Mij lijkt een hele goede oplossing Hiddink, maar die is onhaalbaar. Wie dan wel? Ik zou het echt niet weten.
Een Van Gaal, zou die het wel opnieuw kunnen en in 1 keer goed? Ik weet het niet, ik zie die trainer niet. Mij lijkt een hele goede oplossing Hiddink, maar die is onhaalbaar. Wie dan wel? Ik zou het echt niet weten.
Ik zou het interessant vinden als je op mijn post in zou gaan, geen kritiek van mijn kant hoor, zou graag je mening daarover willen weten.joey schreef:Ik zit er niet op te wachten om gelijk te krijgen, Jöhnk. Ik vind dat ontzettend kl***.![]()
Het gaat om Ajax. Niet om het gelijk van deze of gene AT'er.
-
- AT Toto winner 15/16
Precies zo denk ik er ook over Joey.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo feb 08, 2009 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Welke zou dat moeten zijn dan? Welke buitenlandse trainer die én goed kan presteren én het Ajax spelletje kan waarborgen?joey schreef:Ik heb al eerder in deze topic gezegd dat ik graag een trainer wil die zijn vak verstaat. Iemand die een team kan neerzetten. Het mag van mij best een buitenlander zijn. A.u.b. geen in de subtop vastgeroeste trainers of ex-topvoetballers zonder ervaring meer.
- LouisXIV & co
Er is ook een tussenweg: koop die toptrainer terug. Dan koop je indirect ook het kampioenschap. Of verhoog je in elk geval de kans. De tijd van gokjes met oer-Ajacieden (o zo gezellig!) zonder ervaring is voorbij. Ik hoop dat de rest van Ajax inmiddels ook doorheeft dat een goed paard niet altijd een goede ruiter is...joey schreef:Aan de andere kant, het verloop van de competitie geeft wel aan dat er nog iets van rechtvaardigheid bestaat in de sport. Het lukt Ajax dus niet om de titel te kopen. In Alkmaar wordt beter gewerkt, structureler gedacht, de trainer haalt het optimale uit de spelers en dat levert straks een kampioenschap op Voor Ajax zou dat een troost moeten zijn, want zo zijn wij ooit aan onze belangrijkste prijzen gekomen.

Als je per se je oer-Ajacied wilt eren, geef je ze maar een skybox cadeau.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!