Omdat Marco toppie joppie is?Daniel_vT schreef:Als het voorheen kut ging met dat elftal, waarom zou het nu wel goed gaan dan?
De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zeg nergens dat ik de trainer er uit zou gooien, hoor. Ik zet alleen mijn twijfels bij de lijn, progressie die er zou zijn. Ik zie namelijk niets van dat alles. Verder vraag ik me ook af of MvB naast het eerste elftal de club aan het reorganiseren is. Iemand al wat gehoord van zijn plannen mbt de jeugd?
Nog niet, maar de vraag is of we dat direct moeten verwachten binnen een jaar. Maar goed, ik zei het al, gooi Van Basten er maar uit, geef hem maar de zak. Neem maar een nieuwe aan in de hoop dat het dan wel goed gaat. Prima hoor, maar dan kom je er vanzelf wel achter. Je moet niet als een bang kneusje zenuwachtig elke keer dat er wat fout gaat een trainer eruit gooien. Dat kan nooit goed zijn. Elke keer weer een nieuw persoon voor de groep is killing.brigade zuid schreef:Ik vroeg of je progressie ziet Daniel.
- peter
Nee, het gaat er om dat de basis eigenlijk hetzelfde is. Zet daar een Sulejmani bij en je hebt dus één nieuweling. Vooruit Wielaert, Enoh en Cvitanich zetten we er ook bij. Kom ik op 4. Een nieuw elftal? Nee er ligt wel een fundamentje, hoor.De Dominee schreef:Jij bent van mening dat we met 10 man kunnen beginnen, aangezien we anders toch een rode kaart krijgen Peter?
-
- AT Toto winner 15/16
Ik zie dat je niet tevreden bent. Je maakt je punt. Als je hem er niet uit wil hebben, waarom blijf je er dan steeds op hameren? Zeg dan tenminste eerlijk dat je de enge pestkop zo snel mogelijk weg wil hebben, vorlijk een nieuwe aan wil nemen en hoopt dat die het wel goed doet.Peter schreef:Ik zeg nergens dat ik de trainer er uit zou gooien, hoor. Ik zet alleen mijn twijfels bij de lijn, progressie die er zou zijn. Ik zie namelijk niets van dat alles. Verder vraag ik me ook af of MvB naast het eerste elftal de club aan het reorganiseren is. Iemand al wat gehoord van zijn plannen mbt de jeugd?
Maar daar heb je het weer.We zetten een trainer voor de groep die tijd nodig heeft.Die z'n eigen aankopen binnen een half jaar afserveert, die z'n eigen selectie keuze in het begin van de competitie goed genoeg vond om mee te doen met de titel, en nu blijkt dus, tenminste dat zie je terug in alles, dat de trainer tijd nodig heeft om TRAINER te worden ...Daniel_vT schreef:Ja, gaat dat ook weer kut, mag die mooi over een paar maanden weg. Mooi, halen we Co op! Joepie.Rishi schreef:Eigenlijk mag ie van mij gaan! Halen we Rutten op..Half jaar later: Opflikkeren met die vent.
Mooi, halen we Rijkaard op!
Half jaar later; Opflikkeren met die vent.
Enzovoorts, denk je dat dat de oplossing is Rishi? Weet je nou nog steeds niet beter na de laatste jaren om het jaar/half jaar een andere trainer aan het roer te hebben gehad? Nu weer een trainer eruit flikkeren is het domste wat je kan doen, telkens doen we maar weer. En wat schieten we ermee op? Helemaal niks, vaak heeft het gewoon ook tijd nodig.
Het dilemma is dan wanneer wordt MVB de TRAINER waar wij hem voor hebben ingehuurd ?, volgend seizoen.In welke facetten van het trainersvak zie je terug dat dat volgend seizoen gaat gebeuren ?, in welke elementen van het voetbalspel zien we terug dat dat volgend seizoen wel gaat gebeuren ?.
Of gaan we dan weer een bak met geld uitgeven op goed geluk ?.
Tja, het lijkt me ontzettend moeilijk ... persoonlijk zou ik er voor kiezen om MVB in ieder geval het seizoen te laten afmaken, en dan eens goed evalueren of dat ie dat " trainerschap " ook daadwerkelijk in zich heeft .. al krijg ik ook een beetje het gevoel, mede door zijn uitspraken over dat " stoppen " MVB er wel eens zelf voor zou kunnen kiezen om te stoppen ..
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
Hopen? Ja, ik weet dat het met Marco vooral hopen geblazen is, want uit niets blijkt dat we volgend jaar opeens 'voetbal' krijgen te zien. Bouwen? Mijn overzicht geeft aan dat er niet gebouwd wordt. Wedje leggen dat er in de zomer weer wordt ingekocht en dat we weer totaal anders gaan spelen. Het is geen bouwproces, maar het is hopen op een juist elftal.Daniel_vT schreef:Ik zie dat je niet tevreden bent. Je maakt je punt. Als je hem er niet uit wil hebben, waarom blijf je er dan steeds op hameren? Zeg dan tenminste eerlijk dat je de enge pestkop zo snel mogelijk weg wil hebben, vorlijk een nieuwe aan wil nemen en hoopt dat die het wel goed doet.Peter schreef:Ik zeg nergens dat ik de trainer er uit zou gooien, hoor. Ik zet alleen mijn twijfels bij de lijn, progressie die er zou zijn. Ik zie namelijk niets van dat alles. Verder vraag ik me ook af of MvB naast het eerste elftal de club aan het reorganiseren is. Iemand al wat gehoord van zijn plannen mbt de jeugd?
En daar ben je zeker van? Hele hoop mensen waren daar ook zeker van bij Blind. Co heeft al eerder gefaald bij Ajax. Maargoed, jij zal wel de wijsheid in pacht hebben neem ik aan?Donkey Shot schreef:de enige man die ballen genoeg heeft om op korte termijn Ajax terug te krijgen waar het hoort is Co Adriaanse.
Ja, en jij gelooft 100% dat dat zo gaat werken? Of dat het zo gaat gebeuren. Ik vind het altijd zo knap dat mensen altijd denken de wijsheid in pacht te hebben ofzo, zo gemakkelijk. Tjah, scenario: MvB gaat er over een maand of wat eruit. Co komt terug, mag aan de toekomst werken. Hosanna, hosanna. In januari krijgt ook het "bouwen" van Co een terugslag, ontvredenheid, Co faalt opnieuw. Co mag weg van 90% van de achterban. En dan blijven alleen mensen die over enthousiast waren over Co toen hij kwam achter hem staan omdat ze hun ongelijk niet toe willen geven. Co gaat eruit, andere komt. Zelfde soort mensen met hun specifieke voorkeur voor die trainer, blijven achter hem staan, grotendeels achterban weer ontevreden etc. etc. etc. Het lijkt wel een cyclus waar Ajax de laatste jaren is ingeraakt en niet meer uitkomt ofzo..
- peter
Een beetje hetzelfde scenario als bij PSV dus. Hiddink gaat weg en Koeman komt hosanna hosanna we worden kampioen. Alex, Cocu stoppen er mee hosanna hosanna we worden kampioen. Sef Vergoossen gaat het doen? Hosanna hosanna we worden kampioen. Nou, nee PSV werd altijd kampioen. En nu? Ja, nu heeft AZ kunnen bouwen aan een elftal en wij moesten van heel ver komen (plekje 2).
Heel misschien wordt het ooit nog wel wat met Ajax dan in seizoen 2014/2015 als ik het zo bekijk.
Heel misschien wordt het ooit nog wel wat met Ajax dan in seizoen 2014/2015 als ik het zo bekijk.
Ajax is PSV niet, gelukkig niet zeg. Zijn totaal twee verschillende clubs, op de een of andere manier is Ajax erg ziek. En dit vind ik toch wel heel erg mooi hoor, ik dacht dat de meeste Reker een waardeloze man vonden, dat de laatste twee kampioenschappen onder anderen kwamen doordat Ajax nergens was. Maar als het andersom is draait men het even mooi om. Zullen we dan maar net als PSV worden? En als PSV gaan doen? Wat moet er dan in godsnaam allemaal veranderen volgens jullie? Als er dan gezegd wordt dat we moeten gaan voetballen zoals PSV deed, op het resultaat, komt er weer gemor dat wij Ajax zijn en dat we ook mooi spel moeten leveren. Wat wil men nou?
- peter
Ajax was inderdaad niet zo best de afgelopen twee jaar. Dit jaar is PSV 'niet zo best' en staan we opeens eerste. Oh nee, AZ heeft kunnen bouwen en Twente heeft, met tal van nieuwelingen, gewoon een beter elftal. Kunnen we niet vergelijken, want dat zijn subtoppers. Des te schrijnender.Daniel_vT schreef:Ajax is PSV niet, gelukkig niet zeg. Zijn totaal twee verschillende clubs, op de een of andere manier is Ajax erg ziek. En dit vind ik toch wel heel erg mooi hoor, ik dacht dat de meeste Reker een waardeloze man vonden, dat de laatste twee kampioenschappen onder anderen kwamen doordat Ajax nergens was. Maar als het andersom is draait men het even mooi om.
Ajax voetbalt toch al op het resultaat? Of vind jij dat ondanks dat we geen punten pakken er wel mooi voetbal op de plank ligt? Volgens mij is de huidige situatie dat we kansloos voetbal spelen en geen punten pakken. Sommige mensen hebben daarbij gezegd dat ze dan liever met slecht voetbal de titel willen winnen.Daniel_vT schreef: Zullen we dan maar net als PSV worden? En als PSV gaan doen? Wat moet er dan in godsnaam allemaal veranderen volgens jullie? Als er dan gezegd wordt dat we moeten gaan voetballen zoals PSV deed, op het resultaat, komt er weer gemor dat wij Ajax zijn en dat we ook mooi spel moeten leveren. Wat wil men nou?
Wat nu? Ik wil wel iets van lijn zien als je het niet erg vindt. Dat we geen kampioen worden is al erg genoeg, maar ik heb sterk het idee dat we te maken hebben met een coach die het allemaal niet zo best weet. Kampioen worden met baggervoetbal en geen kampioen worden met echt Ajaxvoetbal is namelijk altijd nog beter dan geen kampioen worden met baggervoetbal.
Verder vind ik het jammer dat iedereen hier riep dat Ajax kampioen moest worden en dat er nu gewoon zoveel berusting is. Wij zijn Ajax en het gezoek naar excuses komt me de strot uit.
- peter
Nee, helaas niet. In ieder geval niet vwb het moeten/willen, want daar is een omslag gekomen op AT, helaas.
Marco van Basten staat nu voor een heel moeilijk moment, want hij zal nu moeten laten zien dat hij het elftal beter kan maken. Ik hoop dan ook vurig dat hij voor een vaste basis kiest en dat hij begint met het hameren op positiespel en trainen van standaardsituaties. Ik zou er een stuk beter mee kunnen leven als we dan tegen een flater oplopen, want dan heb ik in ieder geval iets van progressie gezien.
Marco van Basten staat nu voor een heel moeilijk moment, want hij zal nu moeten laten zien dat hij het elftal beter kan maken. Ik hoop dan ook vurig dat hij voor een vaste basis kiest en dat hij begint met het hameren op positiespel en trainen van standaardsituaties. Ik zou er een stuk beter mee kunnen leven als we dan tegen een flater oplopen, want dan heb ik in ieder geval iets van progressie gezien.
Tja, ik ga er niet over, maar als ik er over zou gaan dan had ik MVB allang om uitleg gevragen over zijn doen en laten met het elftal.En als het antwoord mij niet genoeg vertrouwen gaf voor de rest van het seizoen, dan mag ie van mij opstappen.Ergo, ik had MVB nooit aangesteld.Daniel_vT schreef:Als je uitermate negatief en ontevreden bent over een trainer, geen progressie ziet en dat ook niet verwacht dan ben je hem toch gewoon liever kwijt dan rijk? Wat wil je anders met dit alles proberen te zeggen?
Maarja, dat is het dilemma van deze AJAX leiding, met veel hosanna geroep MVB binnen halen, dezelfde MVB die voor 34 miljoen mag besteden om de titel binnen te halen, en als er dan niks van terug te zien is kwa punten en voetbal dan beginnen te roepen dat men het vizier gaat richten op de tweede plek ..
Bietje slap gelul als je het mij vraag, zelfde slap gelul van iedereen die in het begin van het seizoen stonden te roepen dat we met deze trainer en voorhoede wel alles aan gort zouden spelen enz. enz. en die nu genoegen nemen met het geprutst op het voetbalveld ..
Blij met de punten ...
Ik zou haast denken dat je het over je held Cruijff hebt.joey schreef:De media doen niets, behalve registreren. Zijn de journalisten soms het veld opgelopen? En Van Basten hoeft niet te zeggen dat hij overwogen heeft te stoppen, daar kiest hij zelf voor. Tot op dit moment is het juist heel rustig gebleven, met de kritiek op Van Basten valt het mee. Ik voorspel dat dit snel zal veranderen als de resultaten slecht blijven, want dan houden journalisten zich niet meer in en gaan de spelers naar de pers lekken.
Ik vind het wel apart hoor, dat meneer zich afvraagt of hij er nog zin in heeft. Het lijkt wel of hij het trainerschap wel geinig vindt, en niet meer dan dat. Hij heeft carte blanche gekregen, daar mag best enige loyaliteit tegenover staan. Maar helaas, dat weet je bij Van Basten, het is bij hem ikke, ikke, ikke.

Wie kan één speler opnoemen die beter is gaan voetballen onder MvB?Ik stel vast dat dit seizoen mislukt is.
Vertonghen op vier/verdedigende middenvelder? Vermaelen als back? Ik moet er niet aan denken dat Vincken tegenover Vermaelen komt te staan (zoals Urby twee jaar geleden) Vermaelen kan niet als back tegenover een echte buitenspeler staan, zo'n vondst is dat niet.
Vertonghen op vier? Zo bepalend is hij daar niet, verdedigend een mooie 6,5, koppend een 6,3, maar ik wil daar minimaal een acht.
Enoh: was een verrassing, maar wat is er van over?
Sulejmani? Die van Heerenveen hebben we nog niet gezien. Kom niet aan met "dat hij nog moet wennen". Op vi.nl bij de laatste gespelde wedstrijden staan er al een tijdje twintig!
Suarez? heeft net als vorige winter een dip, maar is hij beter geworden?
KJH? Scoorde minder, maar verbeterde zich niet op andere punten.
Oleguer? Kon blijkbaar in een cl-finale wel mee, maar nu niet.
Zijn Silva, Gabri en Lindgren beter geworden onder MvB? Ik zie de vooruitgang niet.
Welke speler staat op de hem bekende plaats? In de jeugdopleiding worden spelers opgeleid om in Ajax 1 p een andere plek gezet te worden? Voorbeelden: Urby, v.d. Wiel, De Jong, Anita en Sarpong.
Ik ben nog niet onder de indruk van MvB, maar het grootste probleem is dat ik niet zie hoe hij wel in staat is om Ajax als een collectief te laten voetballen!
Verliest Ajax morgen van Vitesse, wat dan? Ik zie hem dan zo zijn ontslag aanbieden (Wat dan weer geweigerd wordt enz.)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!