bron: www.NOS.nlCoach Marco van Basten heeft vrijdagochtend de training van Ajax moeten stilleggen, omdat aanhangers van de club het veld betraden om hun onvrede te uiten over de teleurstellende prestaties van Ajax van de laatste weken.
Namens de spelersgroep meldde Urby Emanuelson zich uiteindelijk bij de fans, die de spelers gebrek aan inzet en clubliefde verweten. Na tien minuten verlieten de supporters het trainingsveld weer.
De spelers hadden bij het betreden van het trainingsveld al allerlei verwensingen naar het hoofd geslingerd gekregen. Toen tijdens de warming-up trainer Marco van Basten het veld betrad, sprak hij de boze meute zo'n tien minuten toe, maar dat baatte dus niet.
De Amsterdammers verloren de afgelopen tijd van FC Groningen en sc Heerenveen en speelden gelijk tegen Heracles. De achterstand in de eredivisie op koploper AZ is daardoor kunnen oplopen tot elf punten, waarmee het zicht op een eventuele landstitel ernstig is vertroebeld.
Netjes
Van Basten toonde daarom ook wel enig begrip voor de actie van de supporters. "Zij houden van Ajax. Ze staan op en gaan naar bed met deze club. Ik snap dat ze heel erg teleurgesteld zijn. Ze hebben het gelukkig ook netjes gehouden. We hebben daarna goed kunnen trainen. Dat is belangrijk."
Emanuelson voelde zich geroepen om met de supporters te praten. "Ik loop natuurlijk al lang mee bij deze club. Ik snap ook wat ze voelen. Die jongens willen dat we vechten voor Ajax. Ik heb het idee dat het de laatste weken niet aan een gebrek aan inzet ligt. Ik heb ze ook verteld dat het niet helpt om spelers met allerlei vreselijke ziekten in verband te brengen. Ze hebben daarvoor hun excuses aangeboden."
Fans verstoren Ajax-training
Moderator: mods
Fans verstoren Ajax-training
- Daily Blind