De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo feb 04, 2009 1:06 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 10:09 am

In Van Bastens wereld is nauwelijks ruimte voor tegenspraak

Door WILFRED GENEE

Als ik vroeger als kind een wedstrijd verloor, was ik niet te genieten. Ik ontplofte helemaal als iemand het verlies trachtte te bagatelliseren met de opmerking ‘Ach, het is maar een spelletje!’

Gelukkig word je allemaal ouder en wijzer. Daarom zat ik met stijgende verbazing te kijken naar het idiote gedrag van Marco van Basten richting de vierde official na Ajax-Heracles. Natuurlijk was de fout van het arbitrale trio uiterst pijnlijk, maar de reactie van Van Basten had iets van een opgefokte trainer bij een plaatselijke amateurvereniging. Zijn opmerking: ‘Dit is een heel belangrijke wedstrijd voor ons hoor!’ had zelf iets wanhopigs.

Nadat hij door de perschef tot enige kalmte was gecoacht, vroeg hij zich voor de camera met droge ogen af waarom de scheidsrechter en de vierde official niet van de FIFA-reglementen waren afgeweken door televisiebeelden te gebruiken.

Deze oprecht gemeende, maar tevens onzinnige gedachtegang bracht ons in een klap in de belevingswereld van Marco van Basten. Een wereld waarin voor tegenspraak en kritiek nauwelijks ruimte is. Hij nam zelfs het woord ‘oneerlijk’ in zijn mond. Enkel het eierdopje van Calimero ontbrak nog op zijn hoofd.

Dat Ajax voor de derde keer op een rij niet wist te winnen en daarmee in een week tijd (!) de titel verspeelde, deed hij af met ‘teleurstellend’. Zoals hij eerder de nederlaag tegen SC Heerenveen een vorm van pech had gevonden. Tot de zestien meter had Ajax uitstekend gespeeld tegen de Friezen, zo meende Van Basten. Misschien kan Ajax een verzoek bij de KNVB indienen of het de doelen in de Arena op de rand van het strafschopgebied mag plaatsen, want Van Bastens wil is bij Ajax wet.

Vorige week sprak ik enkele mensen uit de directie die in koor riepen dat het zo heerlijk rustig bij Ajax is. Dat werd nog eens bevestigd door een column van de nieuwe algemeen directeur Rik van den Boog. Deze voormalige jeugdspeler maakte duidelijk dat er bij Ajax niets moet. (Er is ook zoveel gewonnen de afgelopen jaren.) Ondanks de hoogste begroting van Nederland en een investering van 34 miljoen euro in nieuwe spelers is het slechts een kwestie van willen. ‘Ajax wil kampioen worden. Heel graag zelfs. Dat willen we samen doen.’

Het kwam Ajax dan ook slecht uit dat een opgewonden supporter Van Basten na de nederlaag tegen SC Heerenveen voor het oog van de camera voor ‘pannenkoek’ uitmaakte. Op de beelden zie je de verontwaardiging op het gezicht van Van Basten, die duidelijk overweegt om verhaal te halen. Alsof hij wilde zeggen dat het toch niet zijn schuld is dat er elke week met een andere opstelling gespeeld wordt. Of dat Siem de Jong in de spits speelt na een aardige oefenwedstrijd met Jong Ajax tegen Argon. Dat Vurnon Anita een basisplaats heeft, terwijl zijn voormalige aanvoerder Rasmus Lindgren fit is. Dat hij in de kleedkamer liet vallen dat Anita ook tegen Heracles mocht spelen om het ongelijk van alle critici te bewijzen? Dat de aanvallers Sulejmani en Cvitanich gewisseld worden bij een 1-0 achterstand? Dat de thermostaat in de kleedkamer van Ajax spontaan aanspringt als hij binnenkomt, omdat zijn benadering zo afstandelijk en koel is dat steeds meer spelers moeite hebben met de coach? Dat Ajax ondanks alle investeringen maar een punt meer heeft dan vorig jaar? Dat zijn elftal plots te jong is om met druk om te gaan, terwijl hij zelf routiniers als Perez, Silva en Oleguer heeft kalltgestellt? Dat hij net als bij het Nederlands elftal de kluts kwijtraakt als de druk toeneemt?

Wie dacht die supporter wel dat hij was? Gelukkig maande een suppoost de emotionele fan tot rust met de opmerking: ‘Stel je niet zo aan joh, het is maar een spelletje!’ Een man naar het hart van Rik van den Boog.

Heerlijk die rust bij Ajax. Of is het de spreekwoordelijke stilte voor de storm?
AD
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 05, 2009 11:42 am

Vorige week sprak ik enkele mensen uit de directie die in koor riepen dat het zo heerlijk rustig bij Ajax is.

Dat Ajax voor de derde keer op een rij niet wist te winnen en daarmee in een week tijd (!) de titel verspeelde, deed hij af met ‘teleurstellend’. Zoals hij eerder de nederlaag tegen SC Heerenveen een vorm van pech had gevonden.

‘Ach, het is maar een spelletje!’

Ajax moet geen kampioen worden, Ajax wil kampioen worden
Ik moet zeggen dat ik vrij ontoepasselijk wordt van dit soort uitspraken.. fijn dat het allemaal heerlijk rustig is en dat het maar een spelletje is.. heb het idee dat de topsportmentaliteit een beetje op de achtergrond verdwijnt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 12:09 pm

Welke topsportmentaliteit? Bij Ajax is eerder sprake van een smoezencultuur.

Je merkt wel dat de kritiek begint te komen. En de spelers lekken naar de pers:
Het kwam Ajax dan ook slecht uit dat een opgewonden supporter Van Basten na de nederlaag tegen SC Heerenveen voor het oog van de camera voor ‘pannenkoek’ uitmaakte. Op de beelden zie je de verontwaardiging op het gezicht van Van Basten, die duidelijk overweegt om verhaal te halen. Alsof hij wilde zeggen dat het toch niet zijn schuld is dat er elke week met een andere opstelling gespeeld wordt. Of dat Siem de Jong in de spits speelt na een aardige oefenwedstrijd met Jong Ajax tegen Argon. Dat Vurnon Anita een basisplaats heeft, terwijl zijn voormalige aanvoerder Rasmus Lindgren fit is. Dat hij in de kleedkamer liet vallen dat Anita ook tegen Heracles mocht spelen om het ongelijk van alle critici te bewijzen? Dat de aanvallers Sulejmani en Cvitanich gewisseld worden bij een 1-0 achterstand? Dat de thermostaat in de kleedkamer van Ajax spontaan aanspringt als hij binnenkomt, omdat zijn benadering zo afstandelijk en koel is dat steeds meer spelers moeite hebben met de coach? Dat Ajax ondanks alle investeringen maar een punt meer heeft dan vorig jaar? Dat zijn elftal plots te jong is om met druk om te gaan, terwijl hij zelf routiniers als Perez, Silva en Oleguer heeft kalltgestellt? Dat hij net als bij het Nederlands elftal de kluts kwijtraakt als de druk toeneemt?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do feb 05, 2009 12:16 pm

joey schreef:
In Van Bastens wereld is nauwelijks ruimte voor tegenspraak

Door WILFRED GENEE

Als ik vroeger als kind een wedstrijd verloor, was ik niet te genieten. Ik ontplofte helemaal als iemand het verlies trachtte te bagatelliseren met de opmerking ‘Ach, het is maar een spelletje!’

Gelukkig word je allemaal ouder en wijzer. Daarom zat ik met stijgende verbazing te kijken naar het idiote gedrag van Marco van Basten richting de vierde official na Ajax-Heracles. Natuurlijk was de fout van het arbitrale trio uiterst pijnlijk, maar de reactie van Van Basten had iets van een opgefokte trainer bij een plaatselijke amateurvereniging. Zijn opmerking: ‘Dit is een heel belangrijke wedstrijd voor ons hoor!’ had zelf iets wanhopigs.

Nadat hij door de perschef tot enige kalmte was gecoacht, vroeg hij zich voor de camera met droge ogen af waarom de scheidsrechter en de vierde official niet van de FIFA-reglementen waren afgeweken door televisiebeelden te gebruiken.

Deze oprecht gemeende, maar tevens onzinnige gedachtegang bracht ons in een klap in de belevingswereld van Marco van Basten. Een wereld waarin voor tegenspraak en kritiek nauwelijks ruimte is. Hij nam zelfs het woord ‘oneerlijk’ in zijn mond. Enkel het eierdopje van Calimero ontbrak nog op zijn hoofd.

Dat Ajax voor de derde keer op een rij niet wist te winnen en daarmee in een week tijd (!) de titel verspeelde, deed hij af met ‘teleurstellend’. Zoals hij eerder de nederlaag tegen SC Heerenveen een vorm van pech had gevonden. Tot de zestien meter had Ajax uitstekend gespeeld tegen de Friezen, zo meende Van Basten. Misschien kan Ajax een verzoek bij de KNVB indienen of het de doelen in de Arena op de rand van het strafschopgebied mag plaatsen, want Van Bastens wil is bij Ajax wet.

Vorige week sprak ik enkele mensen uit de directie die in koor riepen dat het zo heerlijk rustig bij Ajax is. Dat werd nog eens bevestigd door een column van de nieuwe algemeen directeur Rik van den Boog. Deze voormalige jeugdspeler maakte duidelijk dat er bij Ajax niets moet. (Er is ook zoveel gewonnen de afgelopen jaren.) Ondanks de hoogste begroting van Nederland en een investering van 34 miljoen euro in nieuwe spelers is het slechts een kwestie van willen. ‘Ajax wil kampioen worden. Heel graag zelfs. Dat willen we samen doen.’

Wie dacht die supporter wel dat hij was? Gelukkig maande een suppoost de emotionele fan tot rust met de opmerking: ‘Stel je niet zo aan joh, het is maar een spelletje!’ Een man naar het hart van Rik van den Boog.

Heerlijk die rust bij Ajax. Of is het de spreekwoordelijke stilte voor de storm?
AD
Op welk punt ook al weer, MvB hij is een betering van HtC (ook gefailed by Ajax)...?

jabu

Bericht door jabu » do feb 05, 2009 1:04 pm

Is Samuraskinurovanya het alterego van Jansma?

De ene keer wordt Van Basten te hard en onmenselijk bevonden en dezelfde mensen suggereren nu dat onder Van Basten de topsportmentaliteit verdwijnt? :confused.gif:
brigade zuid schreef:
Jabu schreef:Bovendien is er ook weer geld binnengekomen voor vertrokken spelers.
Voor de zoveelst keer... als je 2 spelers kan verkopen voor 35 miljoen (Heitinga, KJH) dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat je met zoveel geld je selectie beter kan maken.. net als dat je Suarez voor 40 miljoen kan verkopen je dat gelijk moet doen omdat je er in principe qua selectie alleen maar beter op kan worden.. maargoed dan moet je je geld dus wel goed uitgeven.
Voor de zoveelste keer... als je je beste spelers moet verkopen, heb je misschien wel veel geld, maar is het niet altijd mogelijk vervangers te halen die net zo goed zijn als de vertokken spelers. Je geld goed uitgeven klint logisch, maar is voor Ajax al heel lang niet zo logisch en makkelijk gebleken.
Laatst gewijzigd door jabu op do feb 05, 2009 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » do feb 05, 2009 1:12 pm

Jabu schreef:De ene keer wordt Van Basten te hard en onmenselijk bevonden en dezelfde mensen suggereren nu dat onder Van Basten de topsportmentaliteit verdwijnt? :confused.gif:
brigade zuid schreef:
Jabu schreef:Bovendien is er ook weer geld binnengekomen voor vertrokken spelers.
Voor de zoveelst keer... als je 2 spelers kan verkopen voor 35 miljoen (Heitinga, KJH) dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat je met zoveel geld je selectie beter kan maken.. net als dat je Suarez voor 40 miljoen kan verkopen je dat gelijk moet doen omdat je er in principe qua selectie alleen maar beter op kan worden.. maargoed dan moet je je geld dus wel goed uitgeven.
Voor de zoveelste keer... als je je beste spelers moet verkopen, heb je misschien wel veel geld, maar is het niet altijd mogelijk vervangers te halen die net zo goed zijn als de vertokken spelers. Je geld goed uitgeven klint logisch, maar is voor Ajax al heel lang niet zo logisch en makkelijk gebleken.
Goh, nu ineens is KJH de beste speler .. dit heeft niks met beste spelers te maken .. meer met dat MVB niet laat zien er een team van te kunnen maken.Want ondanks alle treurnis verhalen hebben we NOG STEEDS DE BESTE SELECTIE VAN DE EREDIVISIE, met ook nog eens de GROOTSTE BEGROTING en geven we OOK NOG EENS HET MEESTE UIT aan NIEUWE SPELERS t.o.v. al die andere clubs in Nederland ...
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:13 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » do feb 05, 2009 1:17 pm

999 schreef:Goh, nu ineens is KJH de beste speler .. dit heeft niks met beste spelers te maken .. meer met dat MVB niet laat zien er een team van te kunnen maken.Want ondanks alle treurnis verhalen hebben we NOG STEEDS DE BESTE SELECTIE VAN DE EREDIVISIE, met ook nog eens de GROOTSTE BEGROTING en geven we OOK NOG EENS HET MEESTE UIT aan NIEUWE SPELERS t.o.v. al die andere clubs in Nederland ...
Je 'vergeet' te vermelden dat we ook DE MEESTE SPELERS VERKOPEN, iets wat bouwen aan een team wat lastiger maakt. Vooral als dat keer op keer de betere spelers van de selectie zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 1:21 pm

Jabu schreef:
999 schreef:Goh, nu ineens is KJH de beste speler .. dit heeft niks met beste spelers te maken .. meer met dat MVB niet laat zien er een team van te kunnen maken.Want ondanks alle treurnis verhalen hebben we NOG STEEDS DE BESTE SELECTIE VAN DE EREDIVISIE, met ook nog eens de GROOTSTE BEGROTING en geven we OOK NOG EENS HET MEESTE UIT aan NIEUWE SPELERS t.o.v. al die andere clubs in Nederland ...
Je 'vergeet' te vermelden dat we ook DE MEESTE SPELERS VERKOPEN, iets wat bouwen aan een team wat lastiger maakt. Vooral als dat keer op keer de betere spelers van de selectie zijn.
Ajax heeft KJH zelf op de markt gebracht. Dat was in financieel opzicht misschien verstandig (zeker na de geldsmijterij van afgelopen zomer), maar in sportief opzicht was het een risico.

Alle Nederlandse clubs raken regelmatig spelers kwijt, daar moeten we mee leven. Het is best mogelijk om aan een team te bouwen, dat bewijst Twente bijvoorbeeld. Maar dan moet er wel een basis zijn, een idee van waaruit je werkt. Dat ontbreekt bij Ajax.

999

Bericht door 999 » do feb 05, 2009 1:35 pm

Jabu schreef:
Pardon ?.Als het geraamte er staat mag en zal het geen probleem zijn om Heitinga en KJH te vervangen.Maar ja, er staat al tig jaar geen geraamte.Soms komt het een beetje in die richting, om het dan weer persoonlijk door MVB de nek omgedraaid zien worden.Maar je hebt gelijk hij is niet de enige ..

Kijk Jabu, NIEMAND, maar dan ook NIEMAND op deze site zou het in zijn bolle hoofd halen om Leonardo, Delorge, Sno, Olequer, Wielaert en ga het rijtje maar weer af, te halen.Dat heeft dus niks met " dat we ook DE MEESTE SPELERS VERKOPEN " te maken.

Daarbij, er staat niet eens een geraamte, er zit niet eens een poging tot een idee van wat van Basten aan het doen is.Er staat geen elftal op het veld waaraan je kan zien dat de trainer er mee bezig is positioneel voetbal in te brengen, er staat geen elftal in het veld waaraan je kan zien dat de trainer er automatisme aan het inbrengen is ..

Sorry hoor ... maar ik zie het niet ..

Maar goed, ik respecteer ieder zijn mening .. maar vraag me wel af b.v. wat is de meerwaarde van Wielaert .. wat zijn de uitzonderlijke kwaliteiten van Wielaert .. kom noem me er eens een paar ?.Goeie kopper ?, goede pass over de breedte ?, nekhijger ?, uitmuntende spelverdeler ? .. of gewoon weer tien in een dozijn ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » do feb 05, 2009 1:37 pm

Inderdaad, maar dat ontbreekt al jaren bij Ajax. Ook ik vind het huidige spel van Ajax teleurstellend, maar denk alleen dat er meer oorzaken voor aan te wijzen zijn dan slechts de keuzes van de trainer. Sportief gezien is de verkoop van Huntelaar een aderlating. In tegenstelling tot wat sommigen over Huntelaar denken, ben ik van mening dat Ajax hem momenteel al mist. Huntelaar stond garant voor doelpunten die we de afgelopen wedstrijden goed konden gebruiken. Suarez mag dreigend en creatief zijn, ook afgelopen wedstrijden bracht hij weer een aantal 100 % kanden om zeep. Sulejmani en Cvitanich tonen momenteel al helemaal geen constant niveau aan.

Ik denk dat het bouwen aan een team iets gemakkelijker is voor een subtopper. Eventueel vertrekkende spelers zijn dan makkelijker te vervangen voor vergelijkbare spelers. Toch is het inderdaad knap wat een Twente momenteel laat zien. Er wordt hier lacherig gedaan over de opmerking dat het rustig is bij Ajax in de organisatie, maar dat is volgens mij wel de basis om iets neer te zetten. Geen enkele trainer kan alleen in een half jaar misschien wel een decennium lang wanbeleid wegwerken. Ik denk dan ook dat de enige manier tot succes is om een trainer bij Ajax langer de tijd te geven. Daar was ik een voorstander van bij Adriaanse, bij Koeman, bij Blind, bij Ten Cate en nu ook bij Van Basten. Koeman verspeelde bij mij zijn krediet vanwege zijn spelopvatting en Ten Cate is bij mij als persoon door de mand gevallen. In Adriaanse en Blind had ik best vertrouwen, maar zij zijn in mijn ogen te snel na tegenvallende resultaten gaan rommelen met de tactiek. Bij Van Basten heb ik een beter gevoel, omdat ik denk dat hij minder vatbaar is voor interne en externe kritiek. Alle zijn voorgangers hadden wat mij betreft voldoende verstand van het spelletje om een goede trainer van Ajax te zijn, maar zijn onder de druk bezweken. Of Van Basten rustig blijft en niet gaat rommelen zullen we de komende weken kunnen zien.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 05, 2009 1:39 pm

Jabu schreef:
Meeste spelers? Alleen KJH en Heitinga.. en daarvoor hebben ze een hele riks spelers kunnen halen. Als je voor 2 spelers 35 miljoen ofzo kan vangen dan blijf ik erbij dat je je selectie gewoon beter kan maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 1:43 pm

Het lijkt er anders op dat Van Basten aardig van slag is. In Groningen liet hij zich gaan en eergisteren weer.

Er is ook niets geks aan om bij jezelf te rade te gaan. Moet Sulejmani écht nog langer op 10 spelen, bijvoorbeeld? Tot op heden is dat bepaald geen succes.

Ik weet niet of het gemakkelijker is voor Twente om aan een team te bouwen. Twente kan niet op basis van zijn naam spelers halen, en dure spelers zitten er al helemaal niet in. Ik denk dat ze bij Twente doodgewoon beter kijken wat het team nodig heeft. Bij Ajax willen ze bijvoorbeeld maar geen aandacht besteden aan de verdediging, misschien omdat niemand binnen de club weet hoe je een verdediger moet scouten.

999

Bericht door 999 » do feb 05, 2009 1:45 pm

Jabu schreef:Inderdaad, maar dat ontbreekt al jaren bij Ajax. Ook ik vind het huidige spel van Ajax teleurstellend, maar denk alleen dat er meer oorzaken voor aan te wijzen zijn dan slechts de keuzes van de trainer. Sportief gezien is de verkoop van Huntelaar een aderlating. In tegenstelling tot wat sommigen over Huntelaar denken, ben ik van mening dat Ajax hem momenteel al mist. Huntelaar stond garant voor doelpunten die we de afgelopen wedstrijden goed konden gebruiken. Suarez mag dreigend en creatief zijn, ook afgelopen wedstrijden bracht hij weer een aantal 100 % kanden om zeep. Sulejmani en Cvitanich tonen momenteel al helemaal geen constant niveau aan.

Ik denk dat het bouwen aan een team iets gemakkelijker is voor een subtopper. Eventueel vertrekkende spelers zijn dan makkelijker te vervangen voor vergelijkbare spelers. Toch is het inderdaad knap wat een Twente momenteel laat zien. Er wordt hier lacherig gedaan over de opmerking dat het rustig is bij Ajax in de organisatie, maar dat is volgens mij wel de basis om iets neer te zetten. Geen enkele trainer kan alleen in een half jaar misschien wel een decennium lang wanbeleid wegwerken. Ik denk dan ook dat de enige manier tot succes is om een trainer bij Ajax langer de tijd te geven. Daar was ik een voorstander van bij Adriaanse, bij Koeman, bij Blind, bij Ten Cate en nu ook bij Van Basten. Koeman verspeelde bij mij zijn krediet vanwege zijn spelopvatting en Ten Cate is bij mij als persoon door de mand gevallen. In Adriaanse en Blind had ik best vertrouwen, maar zij zijn in mijn ogen te snel na tegenvallende resultaten gaan rommelen met de tactiek. Bij Van Basten heb ik een beter gevoel, omdat ik denk dat hij minder vatbaar is voor interne en externe kritiek. Alle zijn voorgangers hadden wat mij betreft voldoende verstand van het spelletje om een goede trainer van Ajax te zijn, maar zijn onder de druk bezweken. Of Van Basten rustig blijft en niet gaat rommelen zullen we de komende weken kunnen zien.
Van Basten rommelt al vanaf het begin dat ie bij AJAX is, Jabu. Een voorbereiding dit alleen was gebaseerd om te bepalen wie er mag mocht, terwijl dat allang in zijn boekje had moeten staan .. maar goed blijkbaar wil MVB ook weer opnieuw het wiel uitvinden .. tja . en dat kost veel punten ...
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 05, 2009 1:46 pm

Jabu schreef:Er wordt hier lacherig gedaan over de opmerking dat het rustig is bij Ajax in de organisatie, maar dat is volgens mij wel de basis om iets neer te zetten.
Ligt eraan waarom het rustig is.. als het rustig is omdat er een 'het is maar een spelletje' mentaliteit is gaan heersen dan mag het van mij gauw wat minder rustig worden.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:47 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » do feb 05, 2009 1:55 pm

Ook ik hoop dat Van Basten snel inziet dat Sulejmani niet op 10 hoort te spelen. Toch zie ik Van Basten zijn rechtlijningheid/onverstoorbaarheid in dit geval als iets positiefs. Dat hij dan niet altijd exact dezelfde keuzes zou maken als ik zou doen, vind ik minder relevant. Ik denk namelijk dat coaches bij Ajax nooit onderuit gaan op de keuze voor één speler op een bepaalde positie, maar juist steeds door het verlaten van hun eigen filosofie onder de ontstane druk.

@ brigade zuid: met meeste spelers bedoel ik als reactie op Voetske dat Ajax t.o.v. andere eredivisieteams het meest te maken heeft met het feit dat zij haar spelers moet verkopen. Nu moest Ajax inderdaad alleen Huntelaar en Heitinga verkopen, maar ook weer eens een zooi rommel (ditmaal van HtC en MvG) opruimen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 05, 2009 1:56 pm

Jabu schreef:Ook ik hoop dat Van Basten snel inziet dat Sulejmani niet op 10 hoort te spelen. Toch zie ik Van Basten zijn rechtlijningheid/onverstoorbaarheid in dit geval als iets positiefs. Dat hij dan niet altijd exact dezelfde keuzes zou maken als ik zou doen, vind ik minder relevant. Ik denk namelijk dat coaches bij Ajax nooit onderuit gaan op de keuze voor één speler op een bepaalde positie, maar juist steeds door het verlaten van hun eigen filosofie onder de ontstane druk.

@ brigade zuid: met meeste spelers bedoel ik als reactie op Voetske dat Ajax t.o.v. andere eredivisieteams het meest te maken heeft met het feit dat zij haar spelers moet verkopen. Nu moest Ajax inderdaad alleen Huntelaar en Heitinga verkopen, maar ook weer eens een zooi rommel (ditmaal van HtC en MvG) opruimen.
Hoe verklaar je dan het feit dat Anita mag blijven staan ten faveure van Lindgren?

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 1:57 pm

Jabu schreef:Ook ik hoop dat Van Basten snel inziet dat Sulejmani niet op 10 hoort te spelen. Toch zie ik Van Basten zijn rechtlijningheid/onverstoorbaarheid in dit geval als iets positiefs. Dat hij dan niet altijd exact dezelfde keuzes zou maken als ik zou doen, vind ik minder relevant. Ik denk namelijk dat coaches bij Ajax nooit onderuit gaan op de keuze voor één speler op een bepaalde positie, maar juist steeds door het verlaten van hun eigen filosofie onder de ontstane druk.
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik vind de keuze voor Sulejmani op 10 wel degelijk verontrustend. Het lijkt er namelijk op dat Van Basten niet ziet dat het niet werkt en waarom het niet werkt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:59 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » do feb 05, 2009 2:03 pm

Wellicht is Van Basten tevredener of Anita dan over Lindgren? Of er spelen andere factoren mee (verschil van inzicht tussen trainer en speler) die wij niet kunnen beoordelen. Bovendien denk ik dat een trainer de kwaliteiten en potentie van spelers beter kan inschatten dan een buitenstaander. OOk ik zie het nu niet direct zitten in Anita en zie liever Lindgren, Gabri, Vertonghen of Enoh de twee controlerende posities op het middenveld bekleden.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 05, 2009 2:06 pm

Jabu schreef:Wellicht is Van Basten tevredener of Anita dan over Lindgren?
Als dat zo zou zijn, vraag ik me af wat Lindgren in Godsnaam uitvoert op de trainingen. Het niveau van Anita in de laatste 2 wedstrijden zou ik als "bedroevend" willen betitelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 05, 2009 2:06 pm

Jabu schreef:Wellicht is Van Basten tevredener of Anita dan over Lindgren? Of er spelen andere factoren mee (verschil van inzicht tussen trainer en speler) die wij niet kunnen beoordelen. Bovendien denk ik dat een trainer de kwaliteiten en potentie van spelers beter kan inschatten dan een buitenstaander. OOk ik zie het nu niet direct zitten in Anita en zie liever Lindgren, Gabri, Vertonghen of Enoh de twee controlerende posities op het middenveld bekleden.
Maar dat begrijp ik niet, omdat Lindgren de eerste helft van het seizoen tot aan zijn blessure wel alles mocht spelen. Lindgren begon zwakjes maar werd beter, maar hij bleef altijd staan. Waarom kiest Bassie nu weer onvoorwaardelijk voor Anita, terwijl Lindgren fit is?

Het lijkt er steeds meer op dat hij maar wat doet.

MVH

Bericht door MVH » do feb 05, 2009 2:11 pm

Correct me if I'm wrong, maar ik hoorde dinsdag dat Lindgren nog niet helemaal 100% fit is en dat daarom gekozen werd voor Anita. Waarom Lindgren dan wel op de bank zat, is mij overigens een raadsel.

Plaats reactie