De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Het is wel opvallend dat bijvoorbeeld MVG een vette bonus kreeg ondanks de slechte prestaties op het veld. Blijkbaar worden die bonussen uitbetaald bij financiële winst en niet (of niet alleen) bij sportieve winst.
Er is denk ik naar aanleiding van de kredietcrisis genoeg gezegd over de zin en onzin van bonussen.
Er is denk ik naar aanleiding van de kredietcrisis genoeg gezegd over de zin en onzin van bonussen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik denk dat mensen ernaar gaan handelen als je ze bonussen beloofd bij winst. Zie je in het bedrijfsleven ook.LucaS schreef:Dat is geen antwoord. In de beste T- en geenstijl stijl leg je verband tussen de bonussen en de verkoop van Huntelaar. Waarmee je insinueert dat de bonussen de driver zijn achter de verkoop.
Naar aanleiding van kritiek op de bonussen die Ajax aan Martin van Geel en Maarten Fontein heeft verstrekt, gaat Ajax naar het bonusstelsel kijken om het controleerbaarder te maken. Dit meldt het Algemeen Dagblad. De vereniging van Effectenbezitters lied tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering weten zich maar moeilijk te kunnen vinden in de verstrekte toeslagen en wil dat afspraken met werknemers van Ajax controleerbaar worden. Voorzitter Uri Coronel: "We gaan de criteria wat betreft de bonussen van tevoren afspreken en en controleerbaar maken."
- Ajaciedjuh
Ajax.nl schreef:Column Rik van den Boog
Amsterdam, 31 jan 2009
Rik van den Boog heet voor aanvang van deze thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen alle supporters welkom met een column. Lees hier de bijdrage van de algemeen directeur.
Beste Ajacieden,
Hartelijk welkom bij de eerste thuiswedstrijd van dit jaar, Ajax - sc Heerenveen. Zoals jullie wellicht weten ben ik op 1 januari van dit kalenderjaar begonnen als algemeen directeur van Ajax. Als speler en als supporter ken ik de club al. In mijn rol als algemeen directeur heb ik mij de laatste tijd nog beter in deze mooie club verdiept. Wat ik allemaal tegen ben gekomen heeft mij een goed gevoel bezorgd. Om dat gevoel te beschrijven kan ik het beste een vergelijking maken met het gevoel dat je krijgt als je op een avond als vanavond het volle stadion in kijkt.
Als je aan de slag gaat als algemeen directeur van Ajax is het naar mijn mening belangrijk dat je een visie hebt, dat je weet welke koers je wilt varen. Er is voor mij een aantal punten belangrijk. Ten eerste is dat de jeugd van deze club. Ajax staat bekend om zijn goede jeugdopleiding. Vanwege de goede faciliteiten, de professionaliteit van de trainersstaf en de begeleiding, en de grote talenten die de club voortbrengt. De jeugd is de toekomst, dus het is duidelijk dat de jeugdacademie een grote rol speelt in de plannen die ik heb.
Als tweede wil ik de nadruk leggen op het begrip ‘willen’. Dit klinkt misschien abstract, maar dat is het zeker niet. In het verleden werd er wel eens gesproken over ‘moeten’. Ajax moet dit en Ajax moet dat. Het is natuurlijk: Ajax wil dit en Ajax wil dat. We willen kampioen worden. Heel graag zelfs. Tot slot is het belangrijk dat we alles wat we willen, samen willen doen. Samen sta je sterk is een uitspraak die naar mijn mening opgaat voor deze club. Door met elkaar te werken, elkaar te steunen en te respecteren en door met elkaar te communiceren. Allemaal voor de club. Dan zullen we onze doelen sneller bereiken.
Deze wedstrijden zijn daar een simpel en goed voorbeeld van. Samen gaan we strijden voor de overwinning. Iedereen weet wat hem of haar te doen staat, daarover bestaat geen onduidelijkheid. Wij zorgen voor de faciliteiten, de spelers strijden voor elke bal en de supporters steunen hen door dik en dun. Dat is een wisselwerking. Alle neuzen staan dezelfde kant op. Dat is belangrijk want duidelijkheid geeft rust.
We hebben een spannende periode voor de boeg. Een fase die ik, samen met jullie, met vertrouwen tegemoet zie. We treffen sc Heerenveen en Heracles Almelo tegenover ons in de ArenA. In februari ontvangen we onder andere Feyenoord en Fiorentina. Laten we alle wedstrijden als twaalfde man achter het elftal gaan staan om ervoor te zorgen dat we dit seizoen kunnen afsluiten zoals wij dat wìllen.
Rik van den Boog
Algemeen directeur AFC Ajax
- Daily Blind
En wat mag mijn niveau dan zijn? Poeh, zo'n opmerking zegt meer over jouw niveau...Neefkens schreef:Bij jou twijfel ik er al een hele tijd aan
Hij probeert dus ook jouw niveau aan te spreken. Weet hij veel dat er bij jou toch geen eer aan te behalen is.

Ik begrijp dus dat ze bij Ajax kampioen willen worden. Het is niet niets, zeg. Daar kunnen we nog jaaaaaren mee vooruit.

Het zegt meer over jouw gevoel van humor.
Je zegt toch zelf gekscherend dat "deze debiel" weggaat, daar haak ik op in. Ik zet er voor de zekerheid nog een lachertje bij, maar ik ben blijkbaar jouw rode lap.
Over dat willen en moeten: er zit wel iets in wat hij zegt. Komt uit de NLP.
Als je iets wílt ervaar je dat als iets wat vanuit jezelf komt. Als je iets móet ervaar je dat iets wat van buiten komt. Het eerste is motivatie van binnenuit, het tweede is druk van buiten.
Je moet het niet doen omdat de buitenwereld het wil of eist, je moet het doen voor en vanuit jezelf.

Je zegt toch zelf gekscherend dat "deze debiel" weggaat, daar haak ik op in. Ik zet er voor de zekerheid nog een lachertje bij, maar ik ben blijkbaar jouw rode lap.
Over dat willen en moeten: er zit wel iets in wat hij zegt. Komt uit de NLP.
Als je iets wílt ervaar je dat als iets wat vanuit jezelf komt. Als je iets móet ervaar je dat iets wat van buiten komt. Het eerste is motivatie van binnenuit, het tweede is druk van buiten.
Je moet het niet doen omdat de buitenwereld het wil of eist, je moet het doen voor en vanuit jezelf.
Ik snap het juist heel goed. Het is gezemel. Mijn vriendin doet wel eens cursussen waarop dat soort 'wijsheid' wordt verkondigd. Dat is voor ons steeds weer een bron van vermaak.
Wat Van der Boog denkt te moeten of te willen, doet niet ter zake. Ajax is aan zijn stand verplicht om te presteren. Uiteindelijk maakt de buitenwereld uit of het goed genoeg is. Laat Van der Boog aan het werk gaan in plaats van onzin uit te kramen.

Wat Van der Boog denkt te moeten of te willen, doet niet ter zake. Ajax is aan zijn stand verplicht om te presteren. Uiteindelijk maakt de buitenwereld uit of het goed genoeg is. Laat Van der Boog aan het werk gaan in plaats van onzin uit te kramen.
-
- AT Toto winner 15/16
Inderdaad, zo'n benadering is dé manier om eens wat nieuws op te steken.joey schreef:Ik snap het juist heel goed. Het is gezemel. Mijn vriendin doet wel eens cursussen waarop dat soort 'wijsheid' wordt verkondigd. Dat is voor ons steeds weer een bron van vermaak.![]()
Deze topic gaat over van der Boog, we discussiëren over zijn mening in deze toespraak en dan doet het dus volledig ter zake wat hij denkt te willen of te moeten. Dat hoort bij zijn werk namelijk.Wat Van der Boog denkt te moeten of te willen, doet niet ter zake. Ajax is aan zijn stand verplicht om te presteren. Uiteindelijk maakt de buitenwereld uit of het goed genoeg is. Laat Van der Boog aan het werk gaan in plaats van onzin uit te kramen.
-
- AT Toto winner 15/16
joey schreef:...dat soort 'wijsheid'...
Wat Van der Boog denkt te moeten of te willen, doet niet ter zake.

Als je deze column interpreteert als een complete uiteenzetting van zijn toekomstige beleid geeft het natuurlijk de mogelijkheid om vrijuit te schieten. Maar beoordeel het alsjeblieft op waarde... Dat hij 'willen' en 'moeten' gebruikt als termen in deze column betekent dat niet dat VDB andere doelen na wil streven dan jij en ik. Het geeft alleen iets aan over de manier waarop hij die doelen wil bereiken.
Als jij dus zegt dat wat VDB moet of wil niet ter zake doet, zeg je dus eigenlijk dat het er niet toe doet hij hij z'n functie invult en hoe hij de organisatie neerzet. Het lijkt me sterk dat je dat echt meent....
Mijn interpretatie in de vorm van een concreet voorbeeld:
Moeten: bij tegenslag gelijk de trainer of TD er uit gooien, om direct een omslag te forceren. Dit om tegemoet te komen aan de druk die je jezelf oplegt i.p.v. te doen wat het beste is voor de club.
Willen: de lange termijn in de gaten houden en dus een trainer de tijd gunnen om iets op te bouwen.
Sinds het eerste begin van Coronel is joey tegen iedereen die bij AJAX een functie uitoefent. Dus ik denk dat hij het inderdaad meent.Ronald! schreef:joey schreef:...dat soort 'wijsheid'...
Wat Van der Boog denkt te moeten of te willen, doet niet ter zake.![]()
Als je deze column interpreteert als een complete uiteenzetting van zijn toekomstige beleid geeft het natuurlijk de mogelijkheid om vrijuit te schieten. Maar beoordeel het alsjeblieft op waarde... Dat hij 'willen' en 'moeten' gebruikt als termen in deze column betekent dat niet dat VDB andere doelen na wil streven dan jij en ik. Het geeft alleen iets aan over de manier waarop hij die doelen wil bereiken.
Als jij dus zegt dat wat VDB moet of wil niet ter zake doet, zeg je dus eigenlijk dat het er niet toe doet hij hij z'n functie invult en hoe hij de organisatie neerzet. Het lijkt me sterk dat je dat echt meent....
Juist en daar komt het nu op neer. Gewoon de lange termijn blijven zien en daarop acteren.Mijn interpretatie in de vorm van een concreet voorbeeld:
Moeten: bij tegenslag gelijk de trainer of TD er uit gooien, om direct een omslag te forceren. Dit om tegemoet te komen aan de druk die je jezelf oplegt i.p.v. te doen wat het beste is voor de club.
Willen: de lange termijn in de gaten houden en dus een trainer de tijd gunnen om iets op te bouwen.