Maarten Stekelenburg
Moderator: mods
Dat is dan al een opvallende wending. Nog niet zo lang geleden was Steek een verademing tov Vermeer.joey schreef:Ik zie ook weinig niveauverschil. Ook Vermeer heeft zijn zwakke kanten.
Ik zie wel degelijk niveauverschil. Vermeer heeft maar 1 zwak punt (hoge ballen), Stekelenburg heeft er meerdere (hoge ballen, afstandsschoten, lef, coaching, en natuurlijk vooral meevoetballen). Dat zie je terug in de prestaties. Vermeer keepte goed, Stekelenburg keept zwak.
En inderdaad, deze wedstrijd hadden we sowieso verloren; het leek helemaal nergens op. Dus ik heb het niet over schuld. Maar de constatering dat Stekelenburg slecht keept blijft staan.
Overdrijven is ook een vak...als dit waar zou zijn dan keepte Vermeer ergens bij een buitenlandse topclub namelijkJöhnk schreef:Vermeer heeft maar 1 zwak punt (hoge ballen), Stekelenburg heeft er meerdere (hoge ballen, afstandsschoten, lef, coaching, en natuurlijk vooral meevoetballen).

Tot zijn blessure keepte Stekel uitstekend, vanaf vorig seizoen begon hij eindelijk zijn belofte waar te maken. De afgelopen wedstrijden blijkt hij nog niet op niveau te zijn, maar zelfs dan vind ik Vermeer niet veel beter.
Ik vind het vreemd dat Stekel nu al zijn terugkeer heeft gemaakt (aangezien hij er nog niet helemaal klaar voor is/was), maar om Vermeer er nu weer in te zetten lijkt mij niet zo zinvol.
Hij is nog jong. Maar buitenlandse topclubs kopen geen kleine keepers, dus dat zal er nooit van komen.
Hij heeft het uitstekend gedaan. Ondanks zijn aparte stijl zat ik veel rustiger met Vermeer op doel.
Vorig seizoen onderscheidde Stekelenburg zich door regelmatig een penalty te stoppen, maar verder vond ik het niet zo bijzonder. De chaos bij spelhervattingen was enorm, er vloog regelmatig een houdbare bal in en het meevoetballen/spelvertragen deed pijn aan de ogen.
Hij heeft het uitstekend gedaan. Ondanks zijn aparte stijl zat ik veel rustiger met Vermeer op doel.
Vorig seizoen onderscheidde Stekelenburg zich door regelmatig een penalty te stoppen, maar verder vond ik het niet zo bijzonder. De chaos bij spelhervattingen was enorm, er vloog regelmatig een houdbare bal in en het meevoetballen/spelvertragen deed pijn aan de ogen.
- brabantse jood
Als we van gaal als trainer hadden gehad was dit weer een gevalletje Menzo geworden. Ik weet niet wie beter is maar het valt wel op dat er punten blijven liggen sinds steek weer in de goal staat.
.

.
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden
Ik heb de beelden niet teruggezien, maar in het stadion had ik het gevoel dat hij net als tegen NEC (bij de goal van El A.) volledig achterover buigt met z'n lichaam om de bal vervolgens met z'n handen te willen wegpushen terwijl keepers juist altijd wordt geleerd om het lichaam achter de bal te positioneren (voor het geval het met de handen niet lukt, als zekerheid). E.e.a. kan ook voortkomen uit het feit dat negativiteit alles negatief laat uitkomen (Steek is niet m'n favoriete keeper....).Jabu schreef:Volgens mij vooral de eerste. De tweede kon hij niet zoveel aan doen. Wel dus weer een op het hoog houdbare bal doorgelaten.
Stekelenburg staat open voor vertrek bij Ajax
Maarten Stekelenburg staat open voor een vertrek bij Ajax. Dat verteld hij in een interview deze week met Sportweek. De uittocht van spelers bij de Amsterdammers heeft me aan het denken gezet.
"Op zich sta ik er nu meer voor open. Al mijn generatiegenoten zijn weg. Die uittocht heeft best wat met me gedaan," aldus Stekelenburg die er van baalde dat Huntelaar in december vertrok naar Real Madrid. "Met Johnny Heitinga ben ik opgegroeid, Klaas-Jan Huntelaar ken ik ook al heel lang. Dat Klaas-Jan wegging, vond ik heel erg jammer. Hij was belangrijk voor het elftal en wij hebben een heel goede band. Ik ga hem binnenkort opzoeken, mijn vrouw is al bij ze langs geweest. Als je die verhalen hoort, krijg je zelf ook de kriebels. Dat is ook niet zo gek na zeven seizoenen bij de A-selectie. Al zit ik nog steeds prima bij Ajax, hoor. Als er niets leuks concreet wordt, is dat geen enkel probleem."
De doelman van Oranje zal zeker niet op iedere aanbieding ingaan. "Ik zal zeker niet ergens op de bank gaan plaatsnemen, want dan zal ik niet meer voor Oranje worden opgeroepen. Spanje en Engeland zijn mooie landen om in te voetballen, maar ook Duitsland trekt me enorm aan. Iedere week voor veertig, vijftigduizend man voetballen, ook bij de nummer laatst is een enorm impuls."
Opvallend is dat Stekelenburg zijn verhaal doet net nu hij kampt met een vormcrisis. De doelman is sinds zijn terugkeer van een schouderblessure al tien keer gepasseeerd in vijf wedstrijden en heeft Ajax nog niet één keer kunnen redden. De roep om de terugkeer van de uitstekende keeper Vermeer wordt onder de supporters steeds luider.
Zo Vermeer op goal en wegwezen naar de bank. Misschien krijgen we dan zoals voor de winterstop weer rust
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Pfff, ga eens iets presteren, vent.Stekelenburg staat open voor vertrek bij Ajax
Maarten Stekelenburg staat open voor een vertrek bij Ajax. Dat verteld hij in een interview deze week met Sportweek. De uittocht van spelers bij de Amsterdammers heeft me aan het denken gezet.
"Op zich sta ik er nu meer voor open. Al mijn generatiegenoten zijn weg. Die uittocht heeft best wat met me gedaan," aldus Stekelenburg die er van baalde dat Huntelaar in december vertrok naar Real Madrid. "Met Johnny Heitinga ben ik opgegroeid, Klaas-Jan Huntelaar ken ik ook al heel lang. Dat Klaas-Jan wegging, vond ik heel erg jammer. Hij was belangrijk voor het elftal en wij hebben een heel goede band. Ik ga hem binnenkort opzoeken, mijn vrouw is al bij ze langs geweest. Als je die verhalen hoort, krijg je zelf ook de kriebels. Dat is ook niet zo gek na zeven seizoenen bij de A-selectie. Al zit ik nog steeds prima bij Ajax, hoor. Als er niets leuks concreet wordt, is dat geen enkel probleem."
De doelman van Oranje zal zeker niet op iedere aanbieding ingaan. "Ik zal zeker niet ergens op de bank gaan plaatsnemen, want dan zal ik niet meer voor Oranje worden opgeroepen. Spanje en Engeland zijn mooie landen om in te voetballen, maar ook Duitsland trekt me enorm aan. Iedere week voor veertig, vijftigduizend man voetballen, ook bij de nummer laatst is een enorm impuls."
Opvallend is dat Stekelenburg zijn verhaal doet net nu hij kampt met een vormcrisis. De doelman is sinds zijn terugkeer van een schouderblessure al tien keer gepasseeerd in vijf wedstrijden en heeft Ajax nog niet één keer kunnen redden. De roep om de terugkeer van de uitstekende keeper Vermeer wordt onder de supporters steeds luider.

Ach, dit is 'gewoon' zijn niveau. Alleen valt het nu extra op omdat we gewend waren geraakt aan een keeper die wel af en toe een bal tegenhoudt en niet zo ontzettend veel angst uitstraalt.joey schreef:Zeg dat wel. Maarten moet even zijn kop houden.
Over een paar weken zit Stekelenburg op de bank. Hij ziet dat zeker aankomen.
- Ajaciedjuh
Vreemde tijd om dit te zeggen, gezien de situatie in de club en zeker gezien zijn spelniveau. Of het een direct gevolg is, weet niemand, maar sinds hij weer is gaan keepen gaat het niet zo lekker meer. Sommige goals lijken houdbaar en als ik dan Vermeer zie keepen bij JONG AJAX dan denk ik eigenlijk: doe die maar in AJAX-1.