De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2009 9:54 pm

joey schreef:De Jong wilde zijn contract niet verlengen omdat hij het niet naar zijn zin had bij Ajax.
Denk dat die 2 mio die ie bij HSV méér verdiende belangrijker was dan die zgn. onvrede, joey. :smallgrin.gif:

Z´n contract liep af, TD LVG ondernam niets om het te verlengen en Nigel zat zodoende in een zetel. Hij kon pokeren en sleepte er een vet contract in Hamburg uit.

VDV was voorbijgestreefd door Sneyder. Hij was te dik en kreeg wekelijks een aantal minder leuke teksten over la Sylvie te horen.

Ben best met JC eens dat ons voetbal er wel eens beter voor heeft gestaan, maar we hoeven niet al die prietpraat van ´m voor zoete koek te slikken.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 02, 2009 11:04 pm

Ach, een beetje van alles. Maar ik denk dat dát niet is wat Cruijff wil zeggen. Hij bedoelt dat er met betere begeleiding meer uit die jongens te halen was geweest.

Over Sulejmani op 10: dat moet verboden worden. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 02, 2009 11:21 pm

Wat een flauwekul zeg over VderVaart en De Jong.
Vder Vaart had er 5 seizoenen in Ajax 1 opzitten toen hij vertrok naar HSV. Die jongen was gewoon toe aan de volgende stap. Net zoals Sneijder, Ibrahimovic, Huntelaar, Chivu en noem maar op na een paar jaar Ajax toe waren aan een volgende stap. En HSV is misschien wel geen echte top, maar de Bundesliga als competitie is wel een stap omhoog.
En De Jong is gewoon een type Kluivert,Seedorf,Davids. Contract niet verlengen en kiezen voor het grote geld. Al dat gelul dat ze niet respectvol behandeld zijn. Hou op zeg.
Cruijff mag dingen roepen over tactiek en techniek, maar dit gelul over VderVaart en DeJong slaat nergens op. Bovendien zijn die jongens al lang weg, dus waarom dit nu weer ter sprake brengen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 12:41 am

Bij VI werd gezegd, dat Cruijff speciaal naar de ledenvergadering was gegaan om ervoor te zorgen dat Van Basten trainer werd en niet Van Gaal. Cruijff had namelijk gehoord dat men met de gedachte speelde om Van Gaal terug te halen. Cruijff kreeg het inderdaad voor elkaar om Van Basten benoemd te krijgen, maar in ruil voor de steun stak Van Basten Cruijff een mes in de rug en dwarsboomde diens plannen. Dit omdat Van Basten er niet voor voelde zijn vriendjes bij de jeugdopleiding eruit te gooien. Vandaar dat Cruijff nu een beetje boos is op Van Basten.

Ik verzin het niet, hoor.

999

Bericht door 999 » di feb 03, 2009 12:50 am

joey schreef:Bij VI werd gezegd, dat Cruijff speciaal naar de ledenvergadering was gegaan om ervoor te zorgen dat Van Basten trainer werd en niet Van Gaal. Cruijff had namelijk gehoord dat men met de gedachte speelde om Van Gaal terug te halen. Cruijff kreeg het inderdaad voor elkaar om Van Basten benoemd te krijgen, maar in ruil voor de steun stak Van Basten Cruijff een mes in de rug en dwarsboomde diens plannen. Dit omdat Van Basten er niet voor voelde zijn vriendjes bij de jeugdopleiding eruit te gooien. Vandaar dat Cruijff nu een beetje boos is op Van Basten.

Nee, dat doet Derksen wel voor je ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:04 am

Geen idee, 999. Ik meld het alleen. Het zou natuurlijk best kunnen.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 6:21 am

Blablablabla
'Van Basten en Ajax zo goed als rond'
16 februari 2008

Marco van Basten en Ajax zijn zo goed als rond over een verbintenis, weet het Algemeen Dagblad te melden. Komende week hopen de partijen de laatste details te bespreken en bekend te kunnen maken dat Van Basten vanaf volgend seizoen verantwoordelijk is voor het eerste elftal van de Amsterdammers.

De clubleiding heeft aangegeven de voetbalvisie van de huidige bondscoach te ondersteunen. Zo krijgt Marco van Basten de vrijheid om zelf zijn trainersstaf in te vullen en mag hij zich bemoeien met mogelijke versterkingen voor volgend seizoen.

Ook heeft Van Basten de mogelijkheid om John van 't Schip en Rob Witschge aan zijn staf toe te voegen. Dit in tegenstelling tot de geruchten die aangaven dat de komst van Witschge niet mogelijk zou zijn.

www.voetbalnieuws
Kijk eens naar de datum op dit bericht en kijk vervolgens eens naar de datum dat Cruijff de ledenraad bezocht
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 03, 2009 10:10 am

Goed werk Lucas! Kun je meteen zien wat de insteek is van de journalisten.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 10:18 am

Mwah, het was op dat moment nog niet rond. Cruijff heeft, in de korte tijd dat hij terug was bij Ajax, zijn zegen nog gegeven aan het contract van MVB, meen ik me te herinneren.

Het kan natuurlijk best dat bepaalde groeperingen binnen de Ledenraad een andere trainer wilden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 03, 2009 10:21 am

joey schreef:Mwah, het was op dat moment nog niet rond. Cruijff heeft, in de korte tijd dat hij terug was bij Ajax, zijn zegen nog gegeven aan het contract van MVB, meen ik me te herinneren.

Het kan natuurlijk best dat bepaalde groeperingen binnen de Ledenraad een andere trainer wilden.
Zo kun je elk verhaal recht lullen. Is het niks voor jou om bij VI te gaan werken!?

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 10:26 am

Heeft niets met rechtlullen te maken. Het zijn de feiten. De deal met Van Basten was nog niet rond op dat moment.

Marco van Basten tekent voor vier jaar bij Ajax

Bondscoach Marco van Basten volgt na het EK interim-coach Adrie Koster op als hoofdtrainer van de Amsterdamse voetbalclub Ajax.

Van Basten naar Ajax na het Europees Kampioenschap

Van Basten is nu nog bondscoach van het Nederlands Elftal. Maar hij liet begin december aan voetbalbond KNVB weten dat hij na het EK komende zomer iets anders wil gaan doen.

Ajax en Van Basten gaan 'in beginsel' een contract van vier jaar aan. Na twee jaar volgt dan een 'evaluatiemoment'. Als beide partijen tevreden zijn, zal het contract tot het einde worden uitgediend.

Ook zijn assistenten bij het Nederlands Elftal, John van 't Schip en Rob Witschge, gaan mee naar Amsterdam.

Bevriend
Over de komst van Van Basten naar Ajax werd al weken gespeculeerd. Eind januari werd bekend dat Van Basten met Ajax in gesprek was om Koster op te volgen.

Dat Cruijff woensdag bevestigde dat hij het voetbaltechnische beleid bij Ajax gaat bepalen, heeft de komst van Van Basten waarschijnlijk versneld: Cruijff en Van Basten zijn nauw bevriend.
Elsevier

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 12:41 pm

Op 16 februari waren er al meerdere gesprekken geweest en was het zo goed als rond. Het is gewoon een bullshit verhaal. Maar goed, ik begrijp wel dat je het wil geloven.

Harm

Bericht door Harm » di feb 03, 2009 12:49 pm

Ik ben het in deze met Lucas eens. De komst van Van Basten was slechts een formaliteit en toch deed Cruijff alsof hij voor Van Basten had gezorgd.

Ik denk wel dat Cruijff in de periode daarvoor veel heeft gelobbyed voor de komst van Van Basten, maar daar gaat het nu niet om.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 12:51 pm

Het was nog niet rond. Daar gaat het om. De deal kwam, toevallig of niet, rond in de korte tijd dat Cruijff bij Ajax zat.

Dat verhaal kán waar zijn. Waarmee niet gezegd is dat het waar is.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 1:00 pm

Ajax had al meerdere gesprekken gehad en op 16 februari wist het AD te melden dat er nog een gesprek zou komen over de laatste details. Maar goed, het lag aan Cruijff die dat eigenhandig bij de ledenraad (die daar helemaal niet over gaan) heeft geregeld. Overigens was Cruijff ttv het stukje in de Elsevier nog niet begonnen met zijn werkzaamheden bij Ajax. Hij begon niet al op de dag na de ledenraad

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:04 pm

Cruijff heeft het contract van Van Basten ingezien en het goedgekeurd, Luuk.

Ik zie niet in wat er zo vreemd aan dat verhaal is. Iedereen weet toch dat Van Basten een protégé is (was) van Cruijff?

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 1:06 pm

Feit is dat Ajax en van Basten rond waren. En dat Cruijff zijn zegen heeft gegeven is toch net even wat anders dan dat Cruijff ervoor heeft gezorgd dat van Basten kwam ipv van Gaal. Vooruit, Ajax en van basten hadden overeenstemming, toen kwam Cruijff en die heeft ja mogen zeggen op de afspraken die gemaakt waren. Big deal

Arthur

Bericht door Arthur » di feb 03, 2009 1:12 pm

joey schreef:Bij VI werd gezegd, dat Cruijff speciaal naar de ledenvergadering was gegaan om ervoor te zorgen dat Van Basten trainer werd en niet Van Gaal. Cruijff had namelijk gehoord dat men met de gedachte speelde om Van Gaal terug te halen. Cruijff kreeg het inderdaad voor elkaar om Van Basten benoemd te krijgen, maar in ruil voor de steun stak Van Basten Cruijff een mes in de rug en dwarsboomde diens plannen. Dit omdat Van Basten er niet voor voelde zijn vriendjes bij de jeugdopleiding eruit te gooien. Vandaar dat Cruijff nu een beetje boos is op Van Basten.

Maar als het waar is dat Cruijff Van Gaal heeft tegengehouden en Van Basten heeft binnengehaald, dan neem ik aan dat je dat Cruijff ernstig aanrekent?

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:13 pm

Dat is inderdaad verdomde jammer, Arthur. Al troost ik mezelf met de gedachte dat de Van Gaal-stroming binnen Ajax zoveel kan willen. Van Gaal had nog wel even binnengehaald moeten worden en zo simpel was dat volgens mij niet. De kans was redelijk groot geweest dat we in het geval van een nee van Van Gaal waren opgescheept met zijn kloon Adriaanse, en dan waren we nog verder van huis geweest.

@Luuk: neeeee, ze waren níet rond. Cruijff had namelijk ook nee kunnen zeggen.

Maar inderdaad, big deal.

Van Basten komt er nog wel achter. Hij overschat zichzelf schromelijk. Cruijff weet tien keer beter hoe het bij Ajax gaat dan hij.
Laatst gewijzigd door joey op di feb 03, 2009 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 1:15 pm

Maar het verhaal in de VI zegt niet dat Cruijff ja heeft gezegd tegen de al bestaande afspraken, het verhaaltje van Derksen zegt dat Cruijff van Basten eigenhandig dat baantje heeft bezorgd. De berichten uit de media laten geen spaan van die onzin heel. Bovendien, nogmaals, de ledenraad gaat daar helemaal niet over

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di feb 03, 2009 1:17 pm

Aha. De loyaliteit van Cruijff aan Van Basten en van Van Basten aan zijn makkers nekt ons. Denk het je in, Van Gaal...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:17 pm

Haha, de ledenraad mag zoveel niet. De ledenraad kon bijvoorbeeld Cruijff helemaal geen carte blanche geven. Die avond gebeurde er zoveel, ze hadden niet zo goed kunnen besluiten om Van Gaal te smeken terug te komen.

Bij Ajax maakt uiteindelijk de ledenraad de dienst uit. Dat is het probleem. In dat opzicht lijkt Ajax wel een amateurclub.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 1:22 pm

Tja, als je het feit niet wenst te erkennen dat Ajax en van Basten rond waren en dat van Basten dus ook zonder Cruijff die baan had gehad, dan houdt het op

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:26 pm

Daar valt niets aan te ontkennen. Een deal die nog niet rond is, kan worden afgeblazen.

Ik geloof direct, Ajax kennende, dat er binnen de club een stroming was die Van Gaal terug wilde hebben. Dat zou heel logisch zijn.

Voor de rest, of dat verhaal klopt, weet ik niet. Ik zeg alleen dat het zou kunnen kloppen.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 03, 2009 1:32 pm

Als Cruijff eenmaal ter sprake komt, valt er met jou niet meer op basis van feiten te discussieren

Plaats reactie