Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 7:07 pm

Maar MVB zou hem ook op de linksbuiten plaats moeten zetten ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 01, 2009 7:07 pm

Ik heb nog geen 1 keer de Sulejmani van H'veen gezien, hij heeft zn momentjes wel maar hij is verder zo onzichtbaar en dat was bij H'veen heel anders.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 01, 2009 7:15 pm

Enganche schreef:
joey schreef:In aanleg, wat hebben we daar nou aan? Een schop onder zijn vette reet moet hij hebben. :1evil.gif:
Van Basten zou hem ook fatsoenlijk kunnen gebruiken. Ben het verder wel met jullie eens dat hij sinds z'n blessure niet best speelt, maar ik heb het idee dat z'n prijskaartje hier wel heel zwaar mee weegt. Daar kan die jongen ook niets aan doen.
Niettemin is het uiterst teleurstellend om te moeten concluderen dat Mira qua dynamiek en rendement niet meter presteert dan Perez vorig seizoen deed.

Een stilliggende bal binnentrappen en een assistje hier en daar, een mooie voorzet: dat was het dan wel. Dat deed Perez vorig seizoen ook nog wel eens...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 01, 2009 7:19 pm

Vorig seizoen niet echt hoor. In z'n eerste jaar bij Ajax wel.
999 schreef:Maar MVB zou hem ook op de linksbuiten plaats moeten zetten ..
Eens!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 01, 2009 9:31 pm

brigade zuid schreef:Ik heb nog geen 1 keer de Sulejmani van H'veen gezien, hij heeft zn momentjes wel maar hij is verder zo onzichtbaar en dat was bij H'veen heel anders.
Heb jij alle wedstrijden van Heerenveen gezien dan? Op Studio Sport zie je alleen maar de hoogtepunten. Misschien is het wel een momentenvoetballer en was hij dat bij Heerenveen ook. Of misschien ligt 4-4-2 hem beter. Heb eens even de opstellingen van Heerenveen erbij gezocht van vorig jaar. Speelden veelal 4-4-2 in de volgende opstelling:

----------Sulejmani-------Sibon-----
Pranjic--Bradley--Roorda---Poulsen

Weet ook niet wat we met hem aan moeten. Op linksbuitenplaats kan, maar dan moet Urby weer backen. Sarpong zou het dan op 10 kunnen proberen en dan veel positiewisselen met Sulejmani. En hopelijk is Aissati snel fit. Die zou wat meer de Pranjic rol kunnen invullen bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 10:54 pm

Trab schreef:Heb jij alle wedstrijden van Heerenveen gezien dan? Op Studio Sport zie je alleen maar de hoogtepunten.
Voor mijn gevoel is Sulejmani gehaald omdat hij uitblonk tegen Ajax. Van Basten was erbij en móest die jongen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 02, 2009 2:44 am

Dat gevoel is dan onjuist, Joey. Sulejmani had al eerder dan Heerenveen-Ajax de interesse gewekt.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma feb 02, 2009 8:21 am

Trab schreef: Weet ook niet wat we met hem aan moeten. Op linksbuitenplaats kan, maar dan moet Urby weer backen. Sarpong zou het dan op 10 kunnen proberen en dan veel positiewisselen met Sulejmani. En hopelijk is Aissati snel fit. Die zou wat meer de Pranjic rol kunnen invullen bij Ajax.
Een driehoekje Aissati-Sarpong-Mira op links? Qua voetbal en aanvalswerk natuurlijk heel aanlokkelijk, maar je heb dan niemand die op die flank de boel controleert en het vuile werk opknapt. Een doordekkende back kan ook niet alles. Volgens mij ga je zo gigantisch nat als je niet in balbezit bent.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma feb 02, 2009 10:48 am

Wanneer gaat MvB eens toegeven dat Sulejmani op 10 niets is? Gewoon linksbuiten zetten en Urby terug naar de backpositie of de bank. Sarpong en Aissati zoeken het uit op 10.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 02, 2009 10:54 am

De Dominee schreef:Wanneer gaat MvB eens toegeven dat Sulejmani op 10 niets is?
Dat kan nog wel even duren, denk ik. Eerst komt nog de fase dat hij met Sulejmani gaat schuiven tijdens de wedstrijd.

Ik ben het met Zuidema eens, je moet niet alleen aanvallend denken. De balans is ook belangrijk. Wil je Aissati inpassen, dan gaat dat zware consequenties hebben voor de rest van het team.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 02, 2009 11:11 am

Zuidema schreef:
Trab schreef: Weet ook niet wat we met hem aan moeten. Op linksbuitenplaats kan, maar dan moet Urby weer backen. Sarpong zou het dan op 10 kunnen proberen en dan veel positiewisselen met Sulejmani. En hopelijk is Aissati snel fit. Die zou wat meer de Pranjic rol kunnen invullen bij Ajax.
Een driehoekje Aissati-Sarpong-Mira op links? Qua voetbal en aanvalswerk natuurlijk heel aanlokkelijk, maar je heb dan niemand die op die flank de boel controleert en het vuile werk opknapt. Een doordekkende back kan ook niet alles. Volgens mij ga je zo gigantisch nat als je niet in balbezit bent.
Ik weet het niet. Maar Aissati op 10, Mira op links, Suarez op rechts en als controlerende middenvelders Enoh en Gabri, met om de beurt doorschuivend vanuit het centrum Wielaert of Vertonghen, dat klinkt toch best uitgebalanceerd?

Mira mist (momenteel) snelheid; zaterdagavond leek hij op een puffende 40-plusser die een beetje aan het joggen is. Het lijkt er bovendien op alsof hij niet helemaal afgtraind is. Hij heeft hetzelfde postuur als Van der Vaart in zijn laatste Ajax-jaar; een beetje pafferig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 02, 2009 11:22 am

Aangezien Aissati geen verdedigend werk verzet, komen Gabri en Enoh dan tegen een overmacht te staan. We hebben dan een hoop aanvallers die bij balverlies niet meedoen.
Eigenlijk missen we een type als Ronald de Boer: een speler die snel denkt en ziet wat er gebeurt. We hebben aanvallers die alleen bij balbezit meedoen en middenvelders die reageren.

Sulejmani is een aanfluiting. Ik vind dat Van Basten moet ingrijpen. Maak die jongen duidelijk dat het zo niet langer gaat. Dan maar een paar weekjes Jong Ajax. Om het goed te maken, want hij had natuurlijk bij dat team moeten beginnen toen hij terugkwam van zijn blessure.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 02, 2009 12:19 pm

joey schreef:Aangezien Aissati geen verdedigend werk verzet, komen Gabri en Enoh dan tegen een overmacht te staan. We hebben dan een hoop aanvallers die bij balverlies niet meedoen.
Eigenlijk missen we een type als Ronald de Boer: een speler die snel denkt en ziet wat er gebeurt. We hebben aanvallers die alleen bij balbezit meedoen en middenvelders die reageren.

Sulejmani is een aanfluiting. Ik vind dat Van Basten moet ingrijpen. Maak die jongen duidelijk dat het zo niet langer gaat. Dan maar een paar weekjes Jong Ajax. Om het goed te maken, want hij had natuurlijk bij dat team moeten beginnen toen hij terugkwam van zijn blessure.
Aissati is een type Ronald de Boer. Een snelle denker in ieder geval.
Sulejmani wou zich zo graag bewijzen tegen Heerenveen, dat hij zich in het begin helemaal overhoop liep en er na een halfuur doorheen zat.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 02, 2009 12:23 pm

Een snelle denker wel, maar Ronald de Boer zagt ook de problemen bij balverlies en handelde daarnaar. Hij pikte regelmatig een bal af op eigen helft of stelde zich zo op dat de tegenstander niet snel kon omschakelen. Sowieso waren de Boertjes heel goede 'lopers', dat werd wel eens onderschat.

Aissati heeft iets extra's op aanvallend gebied, maar ik moet nog zien of hij de 10-positie goed kan invullen. Ik zie in hem meer in een centrale rol op een viermansmiddenveld.

999

Bericht door 999 » ma feb 02, 2009 12:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Zuidema schreef:
Ik weet het niet. Maar Aissati op 10, Mira op links, Suarez op rechts en als controlerende middenvelders Enoh en Gabri, met om de beurt doorschuivend vanuit het centrum Wielaert of Vertonghen, dat klinkt toch best uitgebalanceerd?
Dat is ook best uitgebalanceerd, mits de andere facetten van het voetbal ook door dit elftal beheerst zouden worden.Je weet wel, positiespel, automatisme enz.En juist daardoor kom je met elke opstelling wel ergens in de problemen.Is het niet de linkerkant, dan wel de midden as, dan wel de rechterkant.

Daarbij, bijna elke spelers mist iets, de een heeft een broertje ( of ziet het gewoon weg niet ) aan meeverdediggen, de ander aan doorschuiven/diep gaan, weer de ander weet nooit het juiste moment te kiezen wanneer ie als back zijnde langs de zijkant diep moet gaan.En gaat het per toeval eens een keertje goed, dan vergeet de andere weer om de positie van de ander over te nemen en is bij een beetje counter de paniek niet te overzien.

Jammer, maarallemaal dingetjes die een trainer een speler zou bij moeten brengen.Het zien van wanneer niet en wanneer wel, het zien van laat maar lopen of juist niet.

Als voorbeeld:Vermaelen geeft ( +- 5e minuut ) een crospass op Suarez.Tja, en dan verwacht dat er iets in beweging wordt gezet.Dat het middenveld zijn aktie onderneemt om een het sein tot te geven, dat de back zijn positie gaat innemen ( doorschuiven zijkant ) .. vergeet het maar .. Suarez neemt de bal aan .. en en en . thats it ..
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma feb 02, 2009 11:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Zuidema schreef:
Daar is natuurlijk niks mis mee, Cees. Maar als ik Trab goed begrijp komt Aissati in de Pranjic-rol als een soort aanvallende linkshalf te staan in een linkerflank Urby-Aissati-Mira. Dat lijkt me echt bloedlink als je niet in balbezit bent. Zowel Aissati als Mira doen vrijwel niks terugverdedigend of controlerend. De man in de punt naar achteren (waar je in dit geval op uitkomt) krijgt dan wel heel veel voor zijn kiezen over links.
Voetske schreef: Als voorbeeld:Vermaelen geeft ( +- 5e minuut ) een crospass op Suarez.Tja, en dan verwacht dat er iets in beweging wordt gezet.Dat het middenveld zijn aktie onderneemt om een het sein tot te geven, dat de back zijn positie gaat innemen ( doorschuiven zijkant ) .. vergeet het maar .. Suarez neemt de bal aan .. en en en . thats it ..
Triest, maar wel waar. We spelen als schakers die maar 1 zet vooruit denken. En dan gaan we ook nog snelschaken wat we niet kunnen...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 1:08 am

Nog geen tekenen dat Van Basten het licht gezien heeft:

Sulejmani verstrikt op middenveld

AMSTERDAM - In zijn eentje staat Miralem Sulejmani na de training af te werken op het doel van Kenneth Vermeer. Onophoudelijk zoekt hij met zijn schoten naar de hoeken.

Het is zijn manier om na het pijnlijk weekeinde weer wat zelfvertrouwen te tanken, middenin een seizoen waarin hij de verwachtingen sowieso nog niet waarmaakt.

Vorig seizoen om deze tijd was alles anders. Toen kwam Sulejmani bij Heerenveen alleen al elke wedstrijd vijf, zes, zeven keer in dezelfde schietpositie als nu bij een training met Vermeer. Er was zelfs één avond waarop hij in zijn eentje de hele defensie van Ajax doldraaide en enkel paal en lat de Amsterdammers konden redden. Afgelopen zaterdag speelde de Serviër voor het eerst tégen zijn oude club. Als Ajacied kwam hij precies één keer in de buurt van het doel.

In de voorbereiding op het seizoen showde Sulejmani trots het shirt met nummer tien dat hij van Marco van Basten had gekregen. Op papier staat hij bij Ajax ook op 10 en daarin schuilt grotendeels het probleem van een nog niet ingeloste belofte.

In Friesland ontbolsterde de Serviër als tweede aanvaller, cirkelend rondom aanspeelpunt Gerald Sibon. Je kon Sulejmani ook een linksbuiten met heel veel vrijheid en heel weinig verplichtingen noemen. Een vrolijke voetballer met scorend vermogen, constant op zoek naar ruimte om individuele acties te maken of om op snelheid te worden gelanceerd.

Ajax speelt anders dan Heerenveen. Sulejmani heeft nu een centralere en meer verantwoordelijke rol in het elftal gekregen. Vanaf de nummer 10-positie heeft hij nog steeds de vrijheid om uit te waaieren en zijn creativiteit aan te wenden. Maar bij balverlies wordt er van hem verwacht dat hij óók het middenveld steunt.

Als je er een naam op wilt plakken, dan blijft Jari Litmanen tot in lengte van jaren het ultieme rolmodel voor de 10-positie bij Ajax. De aanvallende middenvelder die zorgvuldig de momenten afwoog om de extra spits te worden. Het gevoel dat daarbij komt kijken, heeft Miralem Sulejmani (nog) niet.

Het wordt boeiend te volgen of hij er in slaagt het te ontwikkelen. ,,We weten dat Litmanen er destijds ook lang over heeft gedaan om het kunstje onder de knie te krijgen,’’ zegt Jovica Radonjic, de zaakwaarnemer van Sulejmani. ,,Litmanen speelde onder Louis van Gaal zelfs eerst een jaar in het tweede.’’

Zaterdag was Radonjic toeschouwer bij Ajax – Heerenveen. Omdat de makelaar uit principe nooit vliegt, was hij met zijn gezin het hele eind vanuit Servië komen rijden. Ze zagen Miki 73 minuten worstelen en daarna ten faveure van Jeffrey Sarpong naar de kant gaan. Radonjic en Sulejmani praten samen veel over de rol van de speler in het concept van Van Basten, die op zijn beurt met zijn staf blijft puzzelen op de vraag hoe hij Ajax’ recordaankoop definitief op gang krijgt. ,,Het is voor ons het beste als Sulejmani zoveel mogelijk aan de bal is. Dan is hij op zijn best. Uiteindelijk is dat op de positie achter de spits het geval,’’ blijft Van Basten hoopvol.

Vlak voor de winterstop tegen De Graafschap was er een glimp zichtbaar van zijn onmiskenbare talent. Sulejmani was ongrijpbaar en bij vier treffers betrokken.

Maar die middag kon Ajax de zwakke tegenstander wel heel eenvoudig zijn wil opleggen. Over een reeks van wedstrijden komt het daar tot nu toe nog te weinig van met naast Sulejmani andere grillige aanvallers als Cvitanich en Suarez.

Voor komend seizoen wil Ajax mede daarom Eljero Elia halen. Een creatieve speler met een actie. Maar tegelijkertijd een aanvaller die bij FC Twente heeft geleerd ook eens acht ballen na elkaar in de ploeg te houden.
AD

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di feb 03, 2009 7:26 am

Zuidema schreef:

Daar is natuurlijk niks mis mee, Cees. Maar als ik Trab goed begrijp komt Aissati in de Pranjic-rol als een soort aanvallende linkshalf te staan in een linkerflank Urby-Aissati-Mira. Dat lijkt me echt bloedlink als je niet in balbezit bent. Zowel Aissati als Mira doen vrijwel niks terugverdedigend of controlerend. De man in de punt naar achteren (waar je in dit geval op uitkomt) krijgt dan wel heel veel voor zijn kiezen over links.
Nee, ik bedoelde Sarpong voorlopig op 10 en als hij fit is Aissati. Met Pranjic-rol bedoelde ik meer dat hij de steekbal kan geven.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di feb 03, 2009 9:59 am

ik neem aan dat deze mickey meer dan 1x is bekeken? Daaruit moet toch een soort advies zijn gekomen. Geschikt voor de 10 pos. of geschikt als nummer 11? Als je dan kijkt naar de wedstrijden die hij heeft gespeeld was het altijd vanaf links.... Zelfs Sibon zei het nog voor de camera's afgelopen weekend dat ze "samen"een goed koppel vormde.

Maar he onze trainer vindt nu eenmaal anders...en of ziet het nu eenmaal anders. Was bij het grote oranje al zo en gvd het is nu weer zo....
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 10:20 am

Ik krijg de indruk dat Sulejmani de positie achter de spitsen beloofd is.

De vergelijking met Litmanen slaat werkelijk nergens op. Litmanen is een heel andere voetballer.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 11:56 am

Pranjic: Ajax heeft fout gemaakt door alleen Miki te halen

In een interview in de nieuwe uitgave van Voetbal International laat Danijel Pranjic weten dat Ajax in zijn ogen een fout heeft gemaakt door alleen 'Miki' Sulejmani te halen. 'Ze hadden mij erbij moeten nemen.'

'Miki is geen nummer 10, hij moet linksbuiten staan. Hij vraagt me de laatste tijd veel advies en dan zeg ik altijd dat hij sterk moet blijven. Ik hoop alleen dat zijn trainer inziet dat hij hem op een andere plaats moet zetten en dat hij af en toe praat met Miki. Dat heeft die jongen nodig. Mijn vriend smeekt elke dag of ik naar Ajax wil komen om hem te helpen. Ook veel van zijn ploeggenoten vroegen me laatst in de Arena te komen voetballen.'
AN

Sulejmani voelt zich dus niet happy bij Ajax.

Harm

Bericht door Harm » wo feb 11, 2009 11:57 am

Als zelfs de spelers gaan scouten, dan is er stront aan de knikker. :onfire.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 11, 2009 11:59 am

Iemand met dat prijskaartje en dan het (nog) niet kunnen maken, zal zich altijd niet lekker voelen.

Marco moet hem idd gewoon linksbuiten neerzetten. Dan kan hij zijn momenten pakken en zal zijn zelfvertrouwen gaan groeien.
Ajax heeft ook stabiliteit nodig op het middenveld. Het zou mooi zijn als Enoh er weer bij is. Hij is al heel belangrijk voor dit Ajax. We moeten terug naar een stabiel middenveld en voorin Sulejmani, Suarez en in mindere mate Dario (meer teamspeler) lekker laten ballen. Achterin en middenveld eerst stabiel krijgen.

Rooie

Bericht door Rooie » wo feb 11, 2009 12:00 pm

Hij ziet zichzelf niet als 10? Er was toch juist een interview met hem (of z'n zaakwaarnemer) dat hij het liefst op de 10-positie speelt...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 12:04 pm

Ajaciedjuh schreef:Iemand met dat prijskaartje en dan het (nog) niet kunnen maken, zal zich altijd niet lekker voelen.

Marco moet hem idd gewoon linksbuiten neerzetten. Dan kan hij zijn momenten pakken en zal zijn zelfvertrouwen gaan groeien.
Ajax heeft ook stabiliteit nodig op het middenveld. Het zou mooi zijn als Enoh er weer bij is. Hij is al heel belangrijk voor dit Ajax. We moeten terug naar een stabiel middenveld en voorin Sulejmani, Suarez en in mindere mate Dario (meer teamspeler) lekker laten ballen. Achterin en middenveld eerst stabiel krijgen.
Helemaal eens.

Plaats reactie