De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 2:04 pm

Vraagje;Wie beslist over spelers dat die mogen vertrekken ( en dan de hele bubs, 1e Elftal 2e Elftal, Jeugd enz ) ?.
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo feb 01, 2009 2:08 pm

Van Basten beslist of Ajax met de spelers door wil.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 01, 2009 2:10 pm

Samuraskinurovanya schreef:Duidelijk is, dat MvB zeker niet de nieuw VAn Gaal/Michels is (zoals volgens sommig mensen hier), eerder another Blind/Wouters/HtC...
Ook LvG en Michels hadden tijd nodig en die krijgt van Basten ook.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo feb 01, 2009 2:15 pm

Onder Van Gaal/Michels, het begon na half seisoen wel vorm te krijgen...

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 01, 2009 2:34 pm

Van Gaal werd pas in zijn 3e (2e hele) seizoen kampioen. Daarvoor kwam hij niet eens in de buurt.

999

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 2:34 pm

Vraagje;Wie beslist over spelers dat die mogen vertrekken ( en dan de hele bubs, 1e Elftal 2e Elftal, Jeugd enz ) ?.
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 01, 2009 2:36 pm

999 schreef:Vraagje;Wie beslist over spelers dat die mogen vertrekken ( en dan de hele bubs, 1e Elftal 2e Elftal, Jeugd enz ) ?.
Van Basten in combinatie met Blind. Van Basten heeft meer zeggenschap geloof ik..

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 01, 2009 2:36 pm

Bij het 1e en het 2e zullen dat Van Basten en Blind zijn. Bij de jeugd het Hoofd Jeugdopleidingen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 2:38 pm

Arthur schreef:Van Gaal werd pas in zijn 3e (2e hele) seizoen kampioen. Daarvoor kwam hij niet eens in de buurt.
Van Gaal won in zijn eerste seizoen de UEFA-cup. Na een paar maanden had hij Ajax aan het voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 2:38 pm

Van Basten is verantwoordelijk over het gehele plaatje: Ajax 1 Jong Ajax als de gehele jeugdopleiding. Blind en de hoofdopleidingen zijn gewoon hulpjes van MvB.

999

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 2:39 pm

Tja, beangstigend niet ?.
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 01, 2009 2:39 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Van Gaal werd pas in zijn 3e (2e hele) seizoen kampioen. Daarvoor kwam hij niet eens in de buurt.
Van Gaal won in zijn eerste seizoen de UEFA-cup. Na een paar maanden had hij Ajax aan het voetballen.
Een cup winnen is heel wat anders dan kampioen worden, hoe knap het ook is.
Hij had twee jaar nodig voordat Ajax stabiel genoeg was om over een heel seizoen te presteren.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 2:40 pm

999 schreef:Tja, beangstigend niet ?.
Ja heel erg. Want ik twijfel met de week meer aan zijn capiciteiten als manager / coach.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 01, 2009 2:41 pm

Zlatan Son of God schreef:Van Basten is verantwoordelijk over het gehele plaatje: Ajax 1 Jong Ajax als de gehele jeugdopleiding. Blind en de hoofdopleidingen zijn gewoon hulpjes van MvB.
Alsof MvB al die jeugdspelers door en door kent. Hij mag dan bovenaan de hierarchie staan, zijn 'hulpjes' hebben uiteraard wel veel te vertellen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 2:43 pm

Arthur schreef:
Zlatan Son of God schreef:Van Basten is verantwoordelijk over het gehele plaatje: Ajax 1 Jong Ajax als de gehele jeugdopleiding. Blind en de hoofdopleidingen zijn gewoon hulpjes van MvB.
Alsof MvB al die jeugdspelers door en door kent. Hij mag dan bovenaan de hierarchie staan, zijn 'hulpjes' hebben uiteraard wel veel te vertellen.
Reken er maar op dat er niks gebeurt wat MvB niet wil. Hij is net zoals hij was als voetballer een grote egoist. Hij is de baas dus hij bepaalt wat er allemaal gebeurt.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 01, 2009 2:45 pm

Dan kunnen we beter Blind en het Hoofd Jeugdopleidingen ontslaan. Van Basten bepaalt zelf wel wat er gebeurt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 01, 2009 3:08 pm

Toppie schreef:
InnerHarbour schreef:Tuurlijk de trainer eruitgooien, dat is de oplossing, heeft ook zoveel geholpen de afgelopen 10 jaar. :excited.gif:
Iemand cart blanche geven Cruijff eruit gooien en je verdediging maanden zo kut laten staan nee dat helpt :excited.gif:
Cruijff eruit gooien........ , he enige waar die nog goed in is, is de boel in de steek laten, storie of his life.

Gewoon van Basten de tijd geven ipv na een half jaartje zeggen hup eruit en weer een nieuwe. Die jeugd van tegenwoordig, zo ongeduldig. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 01, 2009 3:53 pm

joey schreef: Van Gaal won in zijn eerste seizoen de UEFA-cup. Na een paar maanden had hij Ajax aan het voetballen.
Dat herinner ik me toch iets anders. Kan me Vitesse-thuis (0-2) en Twente-uit (0-0) nog goed voor de geest halen, omdat ik er bij was. Dat waren gewoon zwakke wedstrijden...

Het seizoen daarna won ie enkel de beker, Ajax klapte in de competitie in elkaar en verloor geheel onnodig (en door tactisch dom spel in de uitwedstrijd) van Auxerre.

Maar sowieso: vergelijken is moelijk. De selectie van toen was anders (beter). De tijd was, pre-Bosman, anders en de opleiding was productiever.

MVB moet nu laten zien dat ie dit kan managen. Hij moet i.m.o. vooral bij het ontbreken van een paar spelers beter in z'n beslissingen worden. Anita, de Jong, Leonardo, Schilder: dat kán in dit Ajax niet. Moet ie weten en daarnaar handelen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 3:55 pm

Ik vind dat je de Jong tekort doet, want op het middenveld kan die jongen prima ballen. Talentvolle speler in mijn ogen en gewoon ook beter dan een Sno bijvoorbeeld.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 4:03 pm

wimpey schreef:Dat herinner ik me toch iets anders. Kan me Vitesse-thuis (0-2) en Twente-uit (0-0) nog goed voor de geest halen, omdat ik er bij was. Dat waren gewoon zwakke wedstrijden...
Ik zeg niet dat Ajax geen zwakke wedstrijd meer speelde, maar Ajax won niet voor niets de UEFA-cup. Ajax begon te voetballen op de manier die Van Gaal voor ogen stond. Georganiseerd dus.

Het seizoen daarna won ie enkel de beker, Ajax klapte in de competitie in elkaar en verloor geheel onnodig (en door tactisch dom spel in de uitwedstrijd) van Auxerre.
Dat mag, als je eerst de UeFA-cup wint. Krediet opbouwen heet dat.
Maar sowieso: vergelijken is moelijk. De selectie van toen was anders (beter). De tijd was, pre-Bosman, anders en de opleiding was productiever.
Maar er was geen geld om peperdure spelers te halen.
MVB moet nu laten zien dat ie dit kan managen. Hij moet i.m.o. vooral bij het ontbreken van een paar spelers beter in z'n beslissingen worden.
Lijkt me sterk dat hem dat gaat lukken.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 01, 2009 4:03 pm

Peter schreef:Ik vind dat je de Jong tekort doet, want op het middenveld kan die jongen prima ballen. Talentvolle speler in mijn ogen en gewoon ook beter dan een Sno bijvoorbeeld.
De Jong doet me altijd denken aan Luigi Bruins. Leuke speler als ie de bal heeft. OK, het duurt altijd wat lang, maar a la... Maar: niet brutaal en dynamisch genoeg, te anoniem (laat zich ondersneeuwen) en fysiek ronduit onvoldoende.

Met kwaliteiten in balbezit alleen kom je er niet. Zelfs in de HCE niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 01, 2009 4:05 pm

Zlatan Son of God schreef:
Arthur schreef:
Reken er maar op dat er niks gebeurt wat MvB niet wil. Hij is net zoals hij was als voetballer een grote egoist. Hij is de baas dus hij bepaalt wat er allemaal gebeurt.
Dat heeft absoluut NIETS met egoïsme te maken, hij is eindverantwoordelijk en neemt hij dus de beslissingen. Hij hoort de meningen, hij weegt ze en neemt de eindbeslissing. Heel simpel.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 4:10 pm

Je maakt mij niet wijs dat er niemand binnen Ajax is die niet ziet waar het probleem is. MvB doet wat hij zelf wil en lijkt totaal niet open te staan voor suggesties oid.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 01, 2009 4:10 pm

Peter schreef:Ik vind dat je de Jong tekort doet, want op het middenveld kan die jongen prima ballen. Talentvolle speler in mijn ogen en gewoon ook beter dan een Sno bijvoorbeeld.
wimpey schreef: De Jong doet me altijd denken aan Luigi Bruins. Leuke speler als ie de bal heeft. OK, het duurt altijd wat lang, maar a la... Maar: niet brutaal en dynamisch genoeg, te anoniem (laat zich ondersneeuwen) en fysiek ronduit onvoldoende.

Met kwaliteiten in balbezit alleen kom je er niet. Zelfs in de HCE niet.
Onzin. Bruins lijkt totaal niet op De Jong. Bruins is de man van de steekbal, van het inzicht. De Jong is een type Cocu. Die moet controlerend of als linkshalf spelen. Dat deed hij vorig jaar prima. v.Basten ziet in hem meer een 10, maar dat is gewoon zijn plek niet. Als je Cocu op 10 of in de spits had gezet, had hij er ook niks van gebakken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 01, 2009 4:11 pm

Zsog: Op basis van wat baseer je je mening, behalve dat je vreselijk baalt dat ze verloren hebben?
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo feb 01, 2009 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie