N.E.C. 2008 - 2009
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Column Harold
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 13:05
Normaal gesproken mogen wij als supporters blij zijn met een plek tussen de tiende en twaalfde plek. Een plek die logisch is, gezien de begroting waar onze club mee werkt. Maar NEC verkeert sinds het jaar 2008 in een positie die zijn weerga niet kent en presteert boven alle verwachtingen. Zowel in de Nederlandse competitie als in Europa presteert het team van Mario Been boven verwachting, waar het in het begin van hetzelfde jaar nog dacht aan degradatie.
Een jaar om nooit te vergeten. Al is het natuurlijk de vraag of het bij dit geweldige jaar blijft of dat we echt onze naam als subtopper kunnen vasthouden. Op dit moment draait de ploeg ook gewoon weer goed. De Nijmegenaren doen nog op drie vlakken mee en hebben daardoor weer een reële kans om volgend jaar de Europese velden te veroveren. Daarom moeten wij als NEC-supporters ook goed beseffen in wat voor een weelde wij leven. Geniet van het moment!
Een groot compliment aan de inkoopkwaliteit van Carlos Aalbers. Aalbers heeft naar mijn mening fantastisch werk geleverd met de aanwezige middelen. Spelers verkocht om vervolgens nieuwe aan te trekken, waardoor we in ieder geval het huidige seizoen de lijn door kunnen trekken. Al moet er nog deze week zeker wat gebeuren als we onze defensie op peil willen houden.
Dit geldt natuurlijk ook voor Mario Been. Been heeft de kwaliteiten om spelers beter te maken. De trainer heeft het boven verwachting gedaan, zeker als je kijkt naar de middelen die voorhanden waren. Eigenlijk komen woorden te kort om een trainer als Been te beoordelen. Voor ons als club is deze trainer het beste wat ons is overkomen de afgelopen 108 jaar.
Genoeg opgehemeld. Aan alles komt een eind en we willen meer. Na het jaar 2008 moet NEC veel doen om ons als supporter tevreden te houden. Ik denk dat het nog heel wat voeten in aarde heeft om onze club wederom zo’n topjaar te geven, al zijn we redelijk op weg. Toch, als NEC wilt doorgroeien, moet er heel wat gebeuren. Als eerste: investeerders sta op. Geef jezelf en ons wederom een jaar om van te genieten. Hetzelfde geldt voor de gemeente Nijmegen. NEC heeft Nijmegen zo mooi uitgedragen in het land en in Europa, NEC verdient nu(!) ook jullie steun. Een uitbreiding van het stadion is niet alleen een must voor de club, maar moet tevens een parade paardje zijn voor de Nijmegen zelf.
Voorts rest ons alleen maar wachten. Wachten op wat komen gaat, wie er weggaat wie er voor in de plaats komt…
Deze week werd duidelijk dat Been aan het eind van het seizoen onze club zal gaan verlaten. Natuurlijk wordt het lastig om een goede vervanger te vinden, maar er schuilt ook een angst in zijn vertrek naar de Havenstad. Nu Been die kant op gaat, worden ook steeds meer namen genoemd van spelers die met hem mee zullen gaan. In het AD werd wederom de naam van Youssef El-Akchaoui genoemd. Ondanks dat dit inherent is aan het voetbal, hoop ik dat Been niet het hele elftal wegkoopt, want dan ben ik bang dat Been hier toch veel respect door verliest in De Goffert.
Maar wat er ook mag gebeuren; Mario alvast bedankt voor mooie jaren!
Bron: http://www.forzanec.nl/
Ramona schreef:Ach Wouter, wat klep je toch allemaal...als je het in het grootste theater van Nederland al niet afmaakt, waaar dan wel?![]()
![]()
Tegenvallende derby eindigt doelpuntloos
N.E.C. heeft zondagmiddag met 0-0 gelijkgespeeld bij aartstivaal Vitesse. In één van de matigste Gelderse derby's sinds jaren vielen maar weinig kansen te noteren. N.E.C. zal het beste gevoel overhouden aan de puntendeling gezien de twee kansen die de Arnhemmers in de slotfase nog kregen. Bij N.E.C., dat speelde met een geïmproviseerde verdediging, debuteerde Mitchell Burgzorg. Hij verving Bas Sibum die geblesseerd was geraakt in de 35ste minuut.
N.E.C. heeft zondagmiddag met 0-0 gelijkgespeeld bij aartsrivaal Vitesse. In één van de meest matige Gelderse derby's sinds jaren vielen maar weinig kansen te noteren. N.E.C. zal het beste gevoel overhouden aan de puntendeling gezien de twee kansen die de Arnhemmers in de slotfase nog kregen. Bij N.E.C., dat speelde met een geïmproviseerde verdediging, debuteerde Mitchell Burgzorg. Hij verving Bas Sibum die geblesseerd was geraakt in de 35ste minuut.
Voor de wedstrijd ging het meer over randzaken dan over de derby zelf. Mario Been vertrekt definitief naar Feyenoord in de zomer. In zijn vooralsnog laatste Gelderse derby moest hij flink gaan improviseren. Ramon Zomer moest de afsluitende training op zaterdag verlaten met een liesblessure en bleek niet in staat om te spelen. Dat zorgde voor problemen achterin omdat er na het vertrek van Peter Wisgerhof en de blessures van Mark Otten en Arek Radomski maar weinig alternatieven waren. Been besloot dan ook in een ander systeem te gaan spelen met drie verdedigers. Dani Fernandez en Youssef El-Akchaoui werden de mandekkers, good-old Patrick Pothuizen de vrije man. Het middenveld werd versterkt met Dominique Kivuvu. Voor de rest dezelfde namen als woensdag tegen Sparta, waardoor huurling Dennis Rommedahl zijn competitiedebuut maakte voor N.E.C. Trainer Theo Bos van Vitesse kende weinig problemen. Alleen Santi Kolk was na een schop van Twente-speler en oud N.E.C.’er Wisgerhof vorige week, te geblesseerd om aan de aftrap te verschijnen. De nieuwe aanwinst Stevanovic begon op de bank.
De wedstrijd begon vrij aardig met direct een aardige kans voor Vitesse. Uit een corner ontstond een klutssituatie waar Sibum uiteindelijk riskant maar beheerst de bal over de eigen goal wegwerkte. Daarna zakte de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau. Vitesse kon ondanks de geïmproviseerde verdediging van N.E.C. niets creëren, terwijl de Nijmegenaren niet eens in de buurt kwamen van het strafschopgebied. De enige keer dat N.E.C. dat wel lukte was het ook gelijk raak. Pothuizen trapte bal binnen. Helaas had Schöne de corner waaruit de verdediger scoorde eerst over de achterlijn geschoten, waarna de goal terecht werd afgekeurd. Dat was ook direct het ‘hoogtepunt’ van de wedstrijd. Het dieptepunt was het uitvallen van Bas Sibum. Hij moest het veld verlaten met naar het laat aanzien een hamstringblessure. Hij werd vervangen door Mitchell Burgzorg, die daarmee zijn debuut in de hoofdmacht van N.E.C. maakte.
Het spelbeeld in de tweede helft veranderde niet. N.E.C. leek de 0-0 wel een mooie tussenstand te vinden gezien de personele problemen, Vitesse was te bang en onmachtig om iets te creëren. Pas na een minuut of zeventig brandde de wedstrijd eindelijk een beetje los. De Arnhemmers gingen meer druk naar voren zetten, waardoor N.E.C. iets meer ruimte kreeg voorin. Dat mondde voor de Nijmegenaren ook uit in het enige en, zo bleek uiteindelijk, het laatste schot op doel. Lasse Schöne sneed vanaf links mooi naar binnen, maar zijn schot werd goed gestopt door Velthuizen. Aan de andere kant kregen Claudemir en Jenner goede schotkansen, maar hun schoten werden gekeerd door Gabor Babos.
In het laatste kwartier was het alleen Vitesse dat nog kansen creëerde. Een aantal malen kwam met name Verhaegh er goed door op de rechterflank, maar zijn voorzetten werden keer op keer onderschept door de uitstekend spelende Burgzog. De debutant leek niet onder de indruk van zijn debuut en was samen met Pothuizen de beste man van het veld. De keren dat de twee de voorzetten niet onschadelijk konden maken was het ook gelijk gevaarlijk. Van Wolfswinkel en Stevanovic kregen in de laatste minuten enorme kopkansen, maar beide spelers konden niet genoeg richting geven aan de bal om op goal te koppen.
Daarmee eindigde de derby van Gelderland in een bloedeloze 0-0. Vitesse had de meeste aanspraak op een eventuele overwinning, maar gezien het niveau van de wedstrijd was een doelpuntloos gelijkspel een normale uitkomst. N.E.C. oogde vermoeid en leek tevreden met de uitslag. De ploeg kon hierdoor ‘de vloek van de glasbak’ niet doorbreken, maar het onderlinge resultaat tegen de club uit Arnhem valt dit seizoen positief uit. De stand op de ranglijst meegerekend, is het wel duidelijk welke club de nummer één van Gelderland is.
Door: Roel Klein
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ko is zeker een AFCer?LouisXIV & co schreef:Al gehoord wat de derbyprofessor ervan vond?
http://www.depers.nl/sport/279938/Op-zo ... derby.html
"Stel je de gemiddelde Champions League-finale voor zonder de 80.000 supporters, maar op het veld van pakweg Zeeburgia in Amsterdam-Oost. Dan is er geen moer aan en blijft er niets van zo’n wedstrijd over.’ "

En het wordt Zeeburgia door de gemeente ook niet makkelijk gemaakt om een 'CL finale' waardig stadion te realiseren. Heel herkenbaar voor mensen die ook weleens met de gemeente te maken hebben gehad.
4 jaar geleden is er een definitief besluit genomen om Zeeburgia te laten verhuizen naar het Zeeburgereiland. Dit middels een gesloten contract met de Gemeente Amsterdam d.d. 1 maart 2007. In dit contract waren geen ontbindende factoren meer aangebracht. Jeroen Beck en ondergetekende zijn meer dan 3 jaar in de weer geweest om de plannen op het Zeeburgereiland met de Gemeente gestalte te doen geven. Zelfs de hekwerken waren al aan de beurt geweest. Je zou nu denken alles ok.
Maar 1 jaar geleden kwam wethouder van Poelgeest met de vraag of wij wilden bekijken of Zeeburgia alsnog op Middenmeer zou willen blijven. Dit i.v.m. extra hoge kosten ten aanzien van de aanleg van de velden op het Zeeburgereiland. Er waren namelijk zettings problemen. Voor de leken onder ons, de bestaande grond zou de aankomende jaren nog zakken, en om dit te voorkomen zouden de velden onderheid moeten worden. Kosten eerst € 6.7 miljoen en nu € 14 miljoen. Wij hebben gezegd dat wij onder bepaalde voorwaarden daartoe bereid waren. Wel hebben wij iedere vergadering medegedeeld dat wij liever naar het Zeeburgereiland wilden. Belangrijke voorwaarde voor ons was Nieuw voor Oud zonder extra kosten voor Zeeburgia. Twee weken geleden hebben wij met de gemeente Amsterdam een bezoek gebracht aan FC Weesp om te zien of deze accomedatie ook voor Zeeburgia geschikt is, nl een tribune opgenomen in de kantine. Een leerzame ochtend en een goede ontvangst van FC Weesp.
Afgelopen week was er een raadsvergadering van het Stadsdeel Oost Watergraafsmeer waarin het project Middenmeer werd besproken, dit n.a.v. de vraag van de Centrale Stad om bouwterrein beschikbaar te stellen voor woningen die door het blijven van Zeeburgia alsnog op een andere plaats gerealiseerd moeten worden.
Nu begint Zeeburgia LIJDEND te worden nl in deze vergadering wordt geopperd om de velden van TOG weer voetbalvelden te laten worden en Zeeburgia maar in die hoek te zetten.
Ook is er een ambtenaar van het stadsdeel die het Ei van Columbus had, Zeeburgia verhuizen naar Amsterdam-Noord bij FC Nieuwendam, een pracht locatie en oplossing volgens hem. Ik ken dit complex aan de Beemsterstraat en vind het helemaal niets! De ambtenaar zelf had het nog nooit gezien!
Voor alle duidelijkheid: Zeeburgia verhuist naar het Zeeburgereiland of blijft op onze al 75 jarige plek op Middenmeer. Dit hebben wij de Gemeente Amsterdam medegedeeld op maandag 1 december. Het leek mij eens goed dit aan U mede te delen.
http://www.zeeburgia.nl/site/index.php? ... 1&Itemid=1
- Ramona
Opluchting bij NEC-ers Zomer en Sibum
door Danny van den Broek. dinsdag 27 januari 2009 | 02:54
Vorige week zondag. Ramon Zomer wordt door Ajax-doelman Maarten Stekelenburg van een treffer afgehouden. foto Broer van den Boom
NIJMEGEN - Hij reed maandagavond nog net niet fluitend naar de sportschool, maar Ramon Zomer zat wel met een opgelucht gevoel achter het stuur. Onderzoek in het ziekenhuis, eerder die dag was er een echo gemaakt, had uitgewezen dat zijn liesblessure niet in de categorie 'ernstig' valt.
"Er is een echo gemaakt. Bleek dat er niets beschadigd was. Dat vond ik een hele positieve uitslag", zei Zomer, die zich zaterdag tijdens de laatste training verstapte en een dag later de derby tegen Vitesse aan zich voorbij moest laten gaan. "Ik hoop er zondag tegen Feyenoord weer bij te zijn", blikte de centrale verdediger vooruit. "Ik ga nu nog een keer fietsen en morgen misschien voor het eerst lopen. We zullen zien."
Bleef de huurling van FC Twente nog een tikkeltje voorzichtig, voor Bas Sibum lagen de zaken duidelijker. De middenvelder voelde zondag al na twee minuten zijn hamstrings opspelen en werd een half uur later voor de zekerheid naar de kant gehaald. Ook bij hem werd na onderzoek in het ziekenhuis geen blijvende schade geconstateerd. "Geen scheurtje. Geen vocht. Maar ik had niet anders verwacht, hoor. Voordat ze die scan maakten, voelde het al beter aan. Feyenoord ga ik dan ook zeker halen."
De enige competitiewedstrijd die hij dit seizoen miste was uitgerekend uit tegen Feyenoord. "Hadden we donderdags daarvoor Dinamo Boekarest uitgeschakeld. Werd ik voor de zekerheid aan de kant gehouden. Was ik niet helemaal fit," wist Sibum.
Volgens Han Tijshen zou zijn hamstringblessure alles te maken kunnen hebben met vermoeidheid. "Bas is aan het eind van het trainingskamp in Marbella flink ziek geweest. En dan hebben we nog steeds een druk programma met midweekse wedstrijden. In zijn geval kan er dan zoiets gebeuren," zei de fysiotherapeut van NEC, die net zo blij was als de voetballers met de uitslagen van de onderzoeken. " Van Bas had ik het wel verwacht. Kon ik me al niet voorstellen dat het echt ernstig zou zijn. Bij Ramon had ik dat veel minder. Omdat de voortekenen niet gunstig waren. Bas moet Feyenoord zeker kunnen halen. Bij Ramon blijf ik liever iets voorzichtiger. Morgen pakken we de behandelingen weer op. We houden ze zo lang mogelijk buiten de groep om ze aan het eind van de week weer te laten aansluiten. En dan zullen we zien."
Bron: http://www.gelderlander.nl/
- Ramona
"Milano Koenders in beeld bij NEC"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 19:14
NEC lijkt de zo gewenste defensieve versterking te hebben gevonden. Milano Koenders (AZ) is in beeld als rechter (centrale) verdediger. Dat meldt Omroep Gelderland.
Het zou gaan om een huurperiode voor de rest van het seizoen. Met de komst van Koenders zou de positie van rechtsback ook direct dubbel bezet zijn. De 21-jarige verdediger kwam enkele seizoenen geleden over van RKC naar AZ, maar brak daar niet door.
Met de mogelijke komst van Koenders is NEC voorzien voor de 2e seizoenshelft. ''Dan zijn de posities die we zochten bezet'', aldus technisch directeur Carlos Aalbers tegenover de regionale omroep.
- Ramona
NEC: Bern in 't klein in Hamburg
door Harm Graat. woensdag 28 januari 2009
NIJMEGEN - De Europese uitwedstrijd van NEC, op donderdag 26 februari tegen HSV, moet een feest worden dat doet denken aan de oranjegekte in Bern van afgelopen zomer. "Het zou fantastisch zijn als we in Hamburg een soort Bern in het klein kunnen organiseren", zegt Jan Bluyssen van NEC.
"Een heel plein vol met 3.000 tot 4.000 mensen en dan samen naar het stadion lopen." Bluyssen is donderdag in Hamburg om met HSV en de plaatselijke autoriteiten de mogelijkheden voor een volksfeest te verkennen. Hij gaat ook zijn best doen om méér kaarten te regelen voor de Nijmeegse fans. "De vraag is overweldigend, we zouden bij wijze van spreken met heel Nijmegen kunnen gaan. We hebben 2.500 kaarten toegewezen gekregen. Dat is geheel volgens de Uefa-regels – 5 procent van de kaarten gaat naar de uitspelende club –, maar hopelijk kan er wat bij."
Dat hangt af van twee dingen. Bluyssen: "HSV heeft aangegeven geen eigen fans teleur te willen stellen. Dus het kan alleen als er kaarten over zijn. En als de club en de autoriteiten het verantwoord vinden. Wat dat laatste betreft heeft Ajax onlangs geen goede indruk achtergelaten in Hamburg. Er zijn relletjes geweest met Ajax-fans, zowel in het stadion als op de Reeperbahn. Gelukkig heeft NEC wel een goed imago, onze Europese uitwedstrijden verliepen fantastisch."
NEC verwacht dat de meeste supporters die naar Hamburg reizen, een paar dagen in de Noord-Duitse stad zullen verblijven. "Van de mensen die op eigen gelegenheid reizen, met de trein en met de auto, denken we dat tweederde woensdagavond in Hamburg arriveert, donderdag overdag feest viert in Hamburg, donderdagavond naar de wedstrijd gaat – of in cafés naar de tv kijkt – en vrijdagochtend weer naar huis gaat", aldus Bluyssen.
Hij denkt dat er tussen de 3.000 en 4.000 mensen vanuit de regio Nijmegen naar miljoenenstad Hamburg gaan, hoewel dat aantal deels zal afhangen van het sportieve resultaat in de thuiswedstrijd op woensdag 18 februari.
Van de 2.500 mensen die een kaart hebben kunnen bemachtigen voor de uit-wedstrijd, reizen er tot nu toe 500 met de bus. "Zij vertrekken donderdag 26 februari om 05.30 uur, arriveren om 12.00 uur en gaan na de wedstrijd weer naar huis."
- Ramona
Weer eentje, BanJovi...al kan ik me voorstellen dat je gezien de trainerswisseling wat voorzichtiger bent nu...
NEC huurt Milano Koenders
woe. 28 januari 2009
Milano Koenders zal het seizoen 2008-2009 afmaken in de Goffert. De verdediger heeft vanochtend de medische keuring doorstaan en sluit per direct aan bij de groep.
Koenders die met rugnummer 3 gaat spelen is inzetbaar op de rechtsbackpositie als rechts centraal in de verdediging.
Mario Been reageert op de officiële over de nieuwe aanwinst: 'Milano is een multifunctionele verdediger die op een aantal posities uit de voeten kan. Gezien het drukke wedstrijdprogramma dat ons te wachten staat, is het voor ons een hele waardevolle aanwinst''
We hebben er dus (opnieuw) een gehuurde speler bij. Koenders kan de hand schudden van Zomer, John, Bouaouzan en Rommedahl die ook op huurbasis bij NEC spelen.
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
- Ramona
Mario Been is rond met Feyenoord
Uitgegeven op 28 januari 2009 10:45
N.E.C. trainer Mario Been (45) heeft inmiddels de afrondende gesprekken met Feyenoord gevoerd. Met ingang van het nieuwe seizoen is hij trainer in De Kuip. Hij zal in Rotterdam een contract tekenen voor de komende 3 jaar.
Mario Been over zijn overgang volgend seizoen: ‘Ik ben blij dat de kogel nu definitief door de kerk is. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat het een droom van me is om in Rotterdam trainer te worden. Die droom wordt nu werkelijkheid. Met de wedstrijd van aankomend weekend in het vooruitzicht wordt het lastig om de clubnaam ‘Feyenoord’ even niet meer uit te spreken, maar na die wedstrijd ben ik dat wel van plan. De rest van dit seizoen ben ik trainer van N.E.C. en daar richt ik dan ook mijn volle aandacht op. Terwijl ik trainer was bij Excelsior tekende ik voor N.E.C. en tijdens dat jaar ben ik kampioen geworden met Excelsior. Dat ik me nu weldegelijk kan concentreren op N.E.C. en dat niemand bang hoeft te zijn dat mijn aandacht in Nijmegen zou verslappen, heb ik daarmee hopelijk wel bewezen. De huidige situatie krijgt in de media meer aandacht, maar ik hoop dat iedereen wil respecteren dat ik in Nijmegen nog veel mooie dingen wil laten zien en zeker niet van plan ben om nu al vooruit te lopen op de volgende seizoenen. Ik realiseer me ook dat de angst leeft onder supporters dat ik nu de halve selectie van N.E.C. mee zou gaan nemen. Laat ik voorop stellen dat ik vind dat er bij N.E.C. kwalitatief hele goede spelers lopen. Er zal dus altijd een kans zijn dat spelers de overstap maken naar een andere club, maar dan dient er gewoon een afkoopsom te worden betaald.
Mario Been en Carlos Aalbers
Foto: Broer van den Boom
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
-
- AT Toto winner 15/16
Been en el ak willen wel verliezen.. die zien het niet zo zitten om te degraderen met Feyenoord...Ramona schreef:Eerst maar eens zien hoe de koppetjes er zondag bij staan...brigade zuid schreef:Dit gaat Nec nog punten kosten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Daarom verwacht ik ook niet dat hij die clausule er in heeft laten zetten. IN de eerste divisie wordt je vast wel kampioen... als feyenoord zijndejoey schreef:Dat kan toch? Eerst degraderen en dan...banjavi schreef:Vast niet.. hij wilde toch kampioen worden met Feyenoord? :-)Ramona schreef:Zou hij een clausule bedongen hebben i.g.v. degradatie van zijn oh zooo geliefde club?
Heerenveen uit... mwah... jammer.
- Ramona
En na zondag 'bek' houden over feyenooit graag!

Been wil zijn periode bij NEC goed afsluiten
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 20:20
Het hing al langer in de lucht en het was nog een kwestie van paar een formaliteiten, maar vandaag is de kogel door de kerk. Mario Been, succescoach van NEC, gaat De Goffert verlaten voor De Kuip. De Rotterdamse oefenmeester tekent een contract voor drie jaar bij de club uit de Havenstad. Bij Feyenoord gaat Been proberen de club die in noodweer verkeerd weer op de rails te krijgen, maar niet voordat hij bij NEC alles goed heeft afgesloten: ''Ik wil met NEC dit seizoen zo hoog mogelijk eindigen en het liefst afsluiten met de bekerfinale in De Kuip.''
Het zou een mooi eind betekenen voor de vertrekkende coach, die droomt van de bekerfinale in het stadion waar hij de komende drie jaar werkzaam zal zijn. Of het allemaal zo zal lopen zal dit laatste half jaar uitwijzen, maar na zijn periode bij NEC kan Been niet meer stuk in Nijmegen. Toch komt er wat meer kritiek op de fora van NEC, waar de trainer wordt verweten dat hij NEC in de steek laat en de angst heerst dat hij het halve elftal van NEC zal meenemen naar Rotterdam. De trainer gaf al eerder aan dat de kans dat spelers vertrekken altijd aanwezig is bij NEC, gezien er goede spelers rondlopen, maar dat er natuurlijk nog steeds afkoopsommen dienen te worden betaald. Hij hoopt dan uiteindelijk ook dat hij de kritische supporters de mond kan snoeren, geeft hij aan tegenover ForzaNEC.nl. ''Ik zal net zoals het laatste jaar bij Excelsior, mijn stinkende best blijven doen bij NEC. Zoals ik al aangaf wil ik zo hoog mogelijk eindigen en een bekersucces halen. Ook moet je het van de positieve kant zien. Er is nog nooit een trainer bij NEC verkocht voor een bedrag van 750.000 Euro, én dat een trainer überhaupt zoveel oplevert is natuurlijk al uniek.''
De overgang naar Feyenoord is de laatste weken één van de meest besproken onderwerpen geweest in de Nederlandse media. Diverse kranten meldden zelfs dat de trainer al in de winterstop naar Feyenoord zou vertrekken, maar het was Been die aan alle speculaties een eind maakte. Hij wilde rust rond de club en zou pas na het komende seizoen een overstap in overweging nemen. De onderhandelingen voor komend seizoen kwamen echter snel op gang en nog geen anderhalve week later tekent de coach bij Feyenoord. Dat hij de club na de zomer in de steek laat omdat hij net een tweejarig contract heeft getekend bij NEC is een gevoel wat heerst, maar onterecht en hij vindt dat NEC juist heeft gehandeld. ''Als Feyenoord een maand geleden was gekomen voor volgend seizoen, dan hadden zij mij zo kunnen ophalen. Nu heeft NEC erg snel gehandeld en mij een contractverbetering aangeboden, waardoor ik een maand later ineens 750.000 Euro waard ben.''
Het kan de trainer, die nog altijd een Feyenoordhart heeft, dan ook niet verweten worden dat hij voor zijn grote liefde uit de Keizerstad vertrekt. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ooit hoofdtrainer zou willen worden bij de club uit Rotterdam en deze unieke kans kon hij dan ook niet laten schieten. NEC zal bij de trainer altijd een speciaal plekje in zijn hart houden. ''Ik heb het hier nog steeds fantastisch naar mijn zin. Ik zal straks een club achterlaten waar ik veel heb bereikt en geleerd. Daar ben ik NEC dankbaar voor.''
ForzaNEC.nl wil de Rotterdamse coach dan ook feliciteren met de aanstelling als hoofdcoach van Feyenoord voor volgend seizoen. Wij gunnen Been deze overgang van harte, ondanks dat ook wij hem liever nog een paar jaar bij NEC hadden gezien. Wij willen hem alvast bedanken voor de mooie periode die hij ons heeft gebracht en hopen dat NEC deze periode inderdaad kan afsluiten met een hoge klassering, nog meer Europees succes en de bekerfinale in De Kuip!
- Ramona
Milano Koenders wil zich bij NEC opnieuw bewijzen
door Danny van den Broek. donderdag 29 januari 2009 | 04:48
Milano Koenders zoekt een medespeler tijdens zijn eerste training als NEC'er. foto Bert Beelen
NIJMEGEN - "Timer", roept Milano Koenders naar Lorenzo Davids. De middenvelder steekt zijn hand op. Hij heeft het begrepen. Wij niet. " Amsterdamse straattaal", grijnst de 22-jarige verdediger van AZ, die woensdag een huurcontract tot het eind van dit seizoen bij NEC tekende. " Ik heb gevraagd of hij even op me wil wachten."
Zeven keer viel Koenders dit seizoen in bij AZ. Eén keer (uit tegen De Graafschap) stond hij in de basis. De jonge voetballer moest vooral bij de beloftes laten zien wat hij waard is. "Daarom hoefde ik niet lang na te denken toen NEC belangstelling toonde", zei de Amsterdammer gisteren na zijn eerste training onder Mario Been.
Koenders komt in de plaats van Peter Wisgerhof, die in de winterstop voor FC Twente koos. "Ik kan centraal achterin uit de voeten, maar ook op rechts. En als de nood hoog is, kun je mij op het middenveld zetten."
Tien jaar zat hij bij Ajax. "De droom van elke Amsterdamse jongen. Maar ik kwam niet verder dan Jong Ajax. Dan moet je een besluit nemen. Ben ik naar RKC gegaan. Aan het eind van mijn eerste seizoen stond AZ op de stoep. Vond ik mooi. Ik ben ambitieus. Als voetballer wil ik het hoogste."
In die missie is hij nog niet geslaagd. NEC biedt uitkomst. "Er leiden meerdere wegen naar Rome", zegt de Surinamer, die naar Milaan is genoemd. "Mijn ouders kwamen graag in die stad. En ze vonden het een mooie naam", verklaart Koenders.
Twee jaar geleden tekende hij voor vijf jaar in Alkmaar. Bij NEC wil hij laten zien dat-ie zo'n langdurig contract waard is. "Door er het allerbeste van te maken. Ik heb een goed en open gesprek gehad met Mario Been. Dit is een fantastische club. Er wordt nog op drie fronten gestreden. Ik ga mijn stinkende beste doen om erbij te horen."
Misschien gebeurt dat zondag al. Voor 12.500 man in een uitverkochte Goffert tegen Feyenoord. En als die allemaal stil zijn, horen ze Koenders misschien weer timer roepen. "Bijvoorbeeld bij een corner. Dat er gewacht moet worden met inlopen", verduidelijkt hij nog maar eens.
- Ramona
NEC wil Ten Voorde per direct overnemen van FC Emmen
don. 29 januari 2009
NEC heeft zich bij monde van technisch directeur Carlos Aalbers bij FC Emmen gemeld om Rick ten Voorde per direct over te nemen, zo meldt de site van FC Emmen.
De A-junior, die sinds de winterstop deel uitmaakt van de selectie, heeft drie duels in de hoofdmacht gespeeld en zou transfervrij kunnen vertrekken omdat hij nog zonder contract is. De 17-jarige spits gaat morgenavond opnieuw mee naar Dordrecht, waar FC Emmen het opneemt tegen de plaatselijke FC.
De aanvaller werd eerder al, tijdens het oefenduel FC Emmen - Jong FC Groningen (2-4), bekeken door NEC-scout Ad Mellard. Jack de Gier, hoofdscout van NEC, was al langer gecharmeerd van de jonge aanvaller.
Rick ten Voorde op weg naar het doel van Jong ajax. Zometeen ook voor NEC?
Doe dat dan verdomme zelf ook een keer... lazer op met je Feyenoord... vooralsnog ben je coach van NEC en wil ik je niet meer horen over Feyenoord.Been: "Met de felicitaties van Don Leo"
Mario Been kreeg deze week na zijn benoeming tot hoofdcoach van Feyenoord, per 1 juli, een stortvloed aan complimenten en felicitaties. De NEC-trainer ontving uit Polen ook gelukwensen van Leo Beenhakker, de beoogde technisch directeur in De Kuip.
"Ik heb vrijwel wekelijks contact met Beenhakker", liet Been vrijdag in Groesbeek weten. "Ik heb tegen hem gezegd dat ik hem er graag bij zou hebben bij Feyenoord. Zijn reactie was dat hij dat ook wel een keer leuk zou vinden. Hij wil zich echter eerst concentreren op twee belangrijke WK-kwalificatiewedstrijden met Polen. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Hij moet zijn eigen plan trekken, daar bemoei ik me verder niet mee."
Indien Beenhakker zijn contract als bondscoach van Polen moet uitdienen, heeft Been een belangrijke stem bedongen in de zoektocht naar een andere technisch directeur. Zijn tweede assistent, naast de huidige interim-coach Leon Vlemmings, heeft hij al gevonden. Been wilde vrijdag in Groesbeek zijn naam nog niet noemen. "Hij heeft bij Feyenoord gevoetbald en is jonger dan ik. Nee, Henk Fräser is het niet. Van Gastel? Weet ik niet. Hij heeft in elk geval wel bij Feyenoord gevoetbald. Verder zeg ik niets meer in deze quiz."
- Ramona
Koenders en Been kijken vooruit naar zondag
vrij. 30 januari 2009
Vandaag (vrijdagochtend) waren er nog veel twijfelgevallen de selectie voor zondag. Zomer traint morgen mee en als hij mee kan trainen speelt hij zaterdag, zo niet dan zal in alle waarschijnlijkheid Milano Koenders zijn debuut maken voor de Nijmeegse club. Ook Jhonny van Beukering is niet 100% fit, de spits kampt met wat rugklachten maar lijkt het duel van zondag wel te gaan halen. Bas Sibum die vanochtend apart van de groep trainde lijkt het duel tegen Feyenoord ook te halen, mits een reactie op zijn hamstringproblemen uitblijft.
Dat Mario Been volgend seizoen naar Feyenoord vertrek weet inmiddels iedereen, ook Been is blij dat hij na alle commotie zich weer volledig kan richten op NEC want zondag staat Feyenoord alweer op de stoep.
''Alleen NEC houd mij op dit moment bezig'', zegt Been tegenover Omroep Gelderland. ''Ik wil zondag winnen en ik hoop dat de fans er zondag als een gek achter gaan staan. Dat hebben we nodig, we krijgen het ongeloofelijk zwaar de komende weken'' Hier en daar zijn en nog wat kleine klachten bij NEC. "Klopt, maar op de training zie ik een strijdbaar elftal, dat is precies wat ik wil zien op dit moment."
Milano Koenders die zondag zijn debuut kan gaan maken vind zijn samenwerking met Pothuizen tot nu toe prima verlopen. ''Meneer Pothuizen vult mij prima aan en ik kan veel van hem leren" Waar hij verder aan toevoegd: "Ik wil mijn stinkende best doen dit half jaar bij NEC. Als dat zondag al kan tegen Feyenoord zou dat heel mooi zijn. Over mijn laatste periode bij AZ wil ik op dit moment niets kwijt."
Vooruitblik: NEC - Feyenoord
vrij. 30 januari 2009
Het kon natuurlijk ook niet anders dan dat Feyenoord dit weekend op het programma zou staan. Het is het perfecte affiche op het einde van een week, waarin definitief bekend werd dat we afscheid gaan nemen van de onze succestrainer. Mario Been keert terug naar zijn grote liefde en verlaat de onze. Geen betere manier voor de man die (met afstand) de meeste bijdrages aan onze ‘quote van de week’ rubriek levert om duidelijk te maken dat de Rotterdammers een goede keuze gemaakt hebben. Een klinkende overwinning van de onzen zal immers nog eens duidelijk maken dat het dit seizoen niks meer wordt in Rotterdam en dus alleen maar beter kan worden.
Want dat ze dit seizoen in Rotterdam in de shit zitten is wel duidelijk. Nog voor de vorst is weggetrokken heeft de stadionclub het record aantal nederlagen in een competitiejaar al geëvenaard. Van de 29 officiële wedstrijden in competitie, beker, Uefa Cup en JC schaal gingen er liefst 16 verloren. En zoveel nederlagen in een seizoen is Feyenoord slechts één keer eerder gelukt. Aan ons dus de eer dit seizoen officieel tot slechtse ooit te schieten. Sowieso is een thuisoverwinning op Feyenoord heel wat normaler dan tegen de andere twee leden van de traditionele top drie. Al acht keer slaagden we erin Feyenoord over de knie te leggen, met als uitschieter een 5-1 in 1982 en de 4-1 van twee jaar terug.
Wat NEC betreft, we staan op dit moment een beetje op een tweesprong. De derde ronde in Europa en de kwartfinale in de beker doen vermoeden dat we het fantastisch doen, maar in de competitie valt dat wel mee. De achtste plek, zeker niet slecht, houden we nog net vast, maar de resultaten de laatste weken bieden weinig houvast. Uit de laatste drie thuiswedstrijden (Utrecht, ADO, Ajax) peurden we slechts één puntje en in de laatste twee uitwedstrijden (AZ, Vitesse) werd niet gescoord. De hoogste tijd dus om weer eens een driepunter te maken willen we onze plek in het linkerrijtje vast houden. En dat is in een thuiswedstrijd tegen een directe concurrent (want meer is Feyenoord op dit moment niet) natuurlijk een must. Kom op NEC!!
23-12-2007 NEC - Feyenoord 0-2 eredivisie
26-11-2006 NEC - Feyenoord 4-1 eredivisie
08-02-2006 NEC - Feyenoord 1-2 eredivisie
08-05-2005 NEC - Feyenoord 2-0 eredivisie
28-01-2004 NEC - Feyenoord 1-2 eredivisie
16-03-2003 NEC - Feyenoord 1-2 eredivisie
Het lijkt er op dat we weer kunnen beschikken over Zomer en Sibum en dus in de sterkste opstelling kunnen beginnen. Dat is natuurlijk buiten de langdurig geblesseerden Otten en Worm en de euhmm…op stage zijnde Collins John. Bij Feyenoord een flink lijst met langdurig geblesseerden. Voor Landzaat (hamstring), Vlaar (knie), De Guzman (knie), Vincken (bovenbeen), Greene (knie) en Wattamaleo (lies) zal de wedstrijd zondag nog te vroeg komen. Voor het eerst sinds lange tijd is Tomasson wel weer fit, maar het is zeer de vraag of hij in de basis zal starten. Daar tegenover staat dat feyenoord deze week back Tim de Cler kwijt raakte met een kniebklessure.
Afwezig
Rutger Worm (schouderblessure)
Joey Brock (knieblessure)
Mark Otten (knie)
Vermoedelijke opstelling NEC
Babos,
Dani, Zomer, Pothuizen, El Akchaoui,
Sibum, Davids, Schöne
Rommedahl, Van Beukering, Bouaouzan
Vermoedelijke opstelling Feyenoord:
Timmer; Tiendalli, Lucius, Hofland, Bahia; El Ahmadi, Bruins, Van Bronckhorst; Wijnaldum, Makaay en Biseswar
- Ramona
Snelle conclusie en vooralsnog zeker niet de mijne...
Ik heb niet het idee dat hij met 2 maten meet...juist niet; in mijn ogen was hij toch steeds duidelijk; wel mot-ie kappen over zijn schijtliefde nu...
...hihi...die Pi-aaair...
Goed...3 punten morgen en dan komt alles goooeeed... :hupajax.gif:
Ik heb niet het idee dat hij met 2 maten meet...juist niet; in mijn ogen was hij toch steeds duidelijk; wel mot-ie kappen over zijn schijtliefde nu...

...hihi...die Pi-aaair...

Goed...3 punten morgen en dan komt alles goooeeed... :hupajax.gif:

Selectie NEC kent nog drie twijfelgevallen
zat. 31 januari 2009
Been wil zondag maar één ding en dat is winnen van Feyenoord.
Niets zo veranderlijk als de voetbalwereld. Woensdag verliet Tim Janssen nog het kunstgrasveld van Achilles’29 in de volle overtuiging dat hij misschien wel een van de laatste trainingen bij NEC had afgewerkt. De spits die twee seizoenen geleden werd overgenomen van RKC, maar onder trainer Mario Been geen basisplaats heeft, zinspeelde op een transfer naar het buitenland.
„Maar ik heb begrepen dat er niet eens is onderhandeld door beide clubs. NEC wil mij niet laten gaan”, zei Janssen die donderdag in een persoonlijk gesprek door Carlos Aalbers en Mario Been op de hoogte werd gebracht.
De situatie van de Brabander had er anders uitgezien als die andere spits, Collins John, dit seizoen een keer wedstrijdfit was geweest. Maar de van Fulham gehuurde aanvaller bleek nimmer in staat aan te pikken bij de rest van de selectie en probeert nu een contract te verdienen bij Charlton Athletic dat onderaan staat in de Engelse Championship, de divisie onder de Premier League.
„Collins loopt stage bij een club in het buitenland”, hield Been zich op de vlakte. In zijn hart heeft de coach al afscheid genomen van Collins John. „Ik hou me er niet meer mee bezig.”
Wel werd de Rotterdammer in beslag genomen door de naderende confrontatie met zijn nieuwe werkgever Feyenoord waar hij per 1 juli aan de slag gaat. „Laat ik nog maar een keer heel duidelijk zijn. Het gaat zondag om maar één ding en dat is winnen van Feyenoord.” De heenwedstrijd in Rotterdam won NEC nog met 2-0. „Adel verplicht”, glimlachte Been, die echter niet was vergeten dat de openingsfase van dat duel voor de thuisclub was geweest. „Net zoals ze in de uitwedstrijd tegen Heerenveen aanvankelijk beter waren. Die beelden hebben we ploeg nog maar eens laten zien. Opdat iedereen weet dat Feyenoord wel degelijk goed kan voetballen.”
Ook daarom zou Been morgen graag willen beschikken over een fitte selectie, maar voorlopig telt zijn basiself nog drie twijfelgevallen. Bas Sibum trainde gisteren apart van de groep, maar gelooft zelf dat hij tijdig hersteld is van zijn hamstringblessure. En Ramon Zomer ( lies) liet zich helemaal niet zien. Mocht Sibum het niet halen, speelt Dominique Kivuvu rechts op het driemans middenveld. De jongste aanwinst Milano Koenders is de vervanger voor Zomer.
Blijft de spitspositie over. „Jhon van Beukering hebben we uit voorzorg binnen gehouden. Door het kunstgras krijgt hij last van zijn rug. Maar Jhon morgen zijn vinger opsteekt dat het gaat, staat hij tegen Feyenoord in de basis”, wist Been. En zit Tim Janssen op de bank. „ Ik begrijp wel dat NEC me nu niet laat gaan. Maar ik wil spelen. Daar knok ik elke week voor. En dat blijf ik doen”, zat Janssen niet bij de pakken neer.
Bron: De Gelderlander