Aha, het bericht gaat dus een eigen leven leiden.Peter schreef:Saat op het forum van AN.Daniel_vT schreef:Misschien dat joey voor wat opheldering kan zorgen?
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/813-9.php

Aha, het bericht gaat dus een eigen leven leiden.Peter schreef:Saat op het forum van AN.Daniel_vT schreef:Misschien dat joey voor wat opheldering kan zorgen?
De wens de de vader van de gedachte.Jöhnk schreef:Overnemen? Waarvan dan?
Zo zie ik het ook. Ajax bracht gewoon veel te weinig. Vorige week speelde Ajax zowel met het hart als het verstand stukken beter. Het gros speelde vandaag ver beneden de maat. Wielaert vond ik voldoende, vd Wiel, maar verder?!Peter schreef:Ajax speelde gewoon heel erg beroerd. Dat er een paar kansen niet in vliegen is jammerlijk, maar het spelniveau was ver onder de maat. Het zal me jeuken wat ze bij Eredivisie Live te melden hebben, want Ajax heeft deze nederlaag aan zichzelf te danken.
Ik denk dat Ajax ze vandaag een enorme boost heeft gegeven, Gangsta.GangstaRiB schreef:Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.
Klopt, dat is het grootste verlies van vandaag. az krijgt ruimte (minder druk), terwijl ze de laatste tijd ook minder gingen spelen.wimpey schreef:Ik denk dat Ajax ze vandaag een enorme boost heeft gegeven, Gangsta.GangstaRiB schreef:Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.
Het motto is nog steeds aanklampen, maar nu staan we helaas 3 punten meer achter... De druk ligt nu nog meer bij ons dan voor deze wedstrijd het geval was. Heel vervelend dit.
Ach ik weet niet of ze daar een boost van krijgen. Ik denk niet dat AZ bij iedere wedstrjd denkt: Goh lekker.. 6 puntjes los.wimpey schreef:Ik denk dat Ajax ze vandaag een enorme boost heeft gegeven, Gangsta.GangstaRiB schreef:Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.
Het motto is nog steeds aanklampen, maar nu staan we helaas 3 punten meer achter... De druk ligt nu nog meer bij ons dan voor deze wedstrijd het geval was. Heel vervelend dit.
Peert iedere bal naar voren. Vermeer zorgt voor opbouw.Jöhnk schreef:Klopt. En dat 'meevoetballen'.
Een cursus verdedigen geven? Twee slordige momenten aan de bal, maar defensief echt weergaloos goed.joey schreef:Weer een enorme fout van Sankoh. Waar is die mee bezig?
Eens. Maar we misten hem zogenaamd ontzettend toen Vermeer in de goal stond.Jöhnk schreef:1-0 Groningen. Hup Ajax!:hupajax.gif:
Hij leek me weer niet onhoudbaar.
Ik moet toegeven dat ik het vooraf nog niet eens zo'n slecht idee vond. De Jong als inzakkende spits voor de kaats en om Sulejmani en Suárez te lanceren. Maar goed, het liefst zag ik ook Sarpong in de basis. In de rust was ik toch gaan hopen op de grillen van Suárez en had ik hem in de spits gezet.joey schreef:Siem is natuurlijk geen spits.
Trab schreef:Tsja, het is maar net wat je bij blijft. Mensen zien vaak dat ene hakje wat hij iedere wedstrijd wel geeft, maar vergeten de rest. Zo begon hij al in de 3e minuut met het geven van een verkeerde kaats wat tot een counter leidde. En ook de rest van de 1e helft was hij matig. Zoals hij ook tegen Nec veels te veel balverlies leed. Is gewoon niet goed uit de winterstop gekomen. Geef Sarpong maar een kans op links zou ik zeggen.Jesse schreef:Ik vond Urby juist één van de betere in de eerste helft.
Sno viel verrassend genoeg prima in, maar Leonardo voor Emanuelson inbrengen sloeg nergens op. Emanuelson was de eerste helft de beste speler aan Ajax-kant. Was de enige voorin die veel bewoog, zuiver inspeelde, aardig balvast was, veel ballen naar voren speelde en af en toe nog wat deed met 1 keer raken.Peter schreef:Gabri eraf voor Sno
Leo voor Urby
Wat een prut.
Die bal van Sno was best te missen. Hij moest om twee man heen. Verder wel met je eens hoor. Ondanks een dramatische tweede helft had Ajax hier gewoon kunnen winnen.LucaS schreef:2x Suarez alleen voor de keeper, Vermaelen niet te missen op de lat, Sno kopbal niet te missen. Mwa
Het uitverdedigen verliep met name erg slecht. Zeker bij dode spelmomenten.LucaS schreef:De verdediging deed het s zo en zo prima. Groningen heeft anderhalve kans gehad deze wedstrijd
Het stond bij de redactionele berichten van AS. Ik neem aan dat zij die checken. Vervolgens hebben ze het (blijkbaar) verwijderd.Jöhnk schreef:Overnemen? Waarvan dan?
www.sportwereld.nlVan Basten: Wordt heel moeilijk zo
GRONINGEN - Ajax raakte zondagmiddag verder achterop bij koploper AZ. De club verloor de uitwedstrijd bij FC Groningen (1-0) en moet nu al zes punten goedmaken op de koploper uit Alkmaar.
,,Het komt niet meer goed als zij maar blijven winnen en wij af en toe iets laten liggen,’’ constateerde de verliezende trainer Marco van Basten.
De coach van Ajax vond de nederlaag niet helemaal verdiend. ,,Ik vond de eerste helft gelijk opgaan. Het enige verschil was dat zij wel scoren. Na rust hebben we goed gevoetbald en veel kansen gekregen. Ik denk dat we uiteindelijk hadden moeten winnen. Maar dan moet je natuurlijk wel scoren.’’
Ajax verloor zondagmiddag niet alleen van FC Groningen. Jan Vertonghen kreeg in de 86e minuut zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Marco van Basten vond die beslissing van scheidsrechter Jan Wegereef zo onterecht dat hij met zijn handen in de lucht het veld instapte en om opheldering vroeg. Hij moest naar de tribune.
,,Jan attendeerde de grensrechter op een foute beslissing,’’ legde de coach uit.
,,Hij vroeg alleen maar om opheldering en heeft geen onbeschaafde taal gebruikt. Dan geef je zo’n jongen niet zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Vorige week in de uitwedstrijd bij NEC krijgt Cvitanich ten onrechte een tweede gele kaart. Dat gaf Pothuizen na afloop ook gewoon toe. Natuurlijk moet ik niet het veld inlopen. Maar wat moet ik dan? Moet ik dit onrecht dan weer accepteren? Ik word dan uiteindelijk naar de tribune verwezen. Dat kan ik begrijpen, al vind ik dat geen creatieve oplossing. Vertonghen had echter nooit mogen worden weggestuurd.’’
Mag ik je eraan herinneren dat HtC daar nog bijna gelijk in kreeg? PSV verkrampte volledig en Ajax kwam gelijk in punten.Daniel_vT schreef:Ik vind dit toch wel van klasse getuigen, HTC bleef toen we met 12 punten achter stonden op PSV roepen dat we kampioen konden worden. Dit is toch wat realistischer, bovendien leg je de druk op AZ door te zeggen dat ze nu dé ultieme kampioenskandidaat worden. Maar ach, het belangrijkste is nu ook dat je de tweede plek blijft behouden. Dan is het psychologisch makkelijker om hoger te gaan.