Eljero Elia
Moderator: mods
-
-
In welk opzicht vind je hem technischer? Z'n eerste balaanname is niet bijzonder en z'n traptechniek is zelfs matig. Dribble is inderdaad heel behoorlijk. Draait zeer makkelijk. Snelheid natuurlijk ook top.Rishi schreef:Elia is klassen beter als Biseswar... Vind hem technischer, sneller, betere dribbel...
-
-
-
-
Wijnaldum is echt een groot talent hoor. Die jongen kan ook op meerdere posities goed uit de voeten en kan alleen maar beter worden. Zeker als hij zich fysiek gaat ontwikkelen..
@ Peter; niet op eredivisieniveau? Hij is de enige die wat laat zien bij Feyenoord, is 18 jaar...speelt met alleen maar prutsers om zich heen... Imo doet hij het nog prima!
@ Peter; niet op eredivisieniveau? Hij is de enige die wat laat zien bij Feyenoord, is 18 jaar...speelt met alleen maar prutsers om zich heen... Imo doet hij het nog prima!
IK GELOOF!!!!!!
-
-
- Ajaciedjuh
Als hij zo bang voor de druk is, dan moet hij niet naar Ajax komen.Sportweek schreef:Eljero Elia: 'Blij dat ik in winterstop niet naar Ajax ben gegaan'
- Datum: 18-feb-2009 09:36
Door Bart Vlietstra
Hij is een voetbalfreak. Maar wel één die in zijn eigen wereldje leefde. Fred Rutten brak hem vorig seizoen open bij FC Twente met als gevolg dat Eljero Elia (22, foto links) momenteel een gewilde speler is. In de nieuwe Sportweek een interview met de vleugelspeler die in de winterstop werd gelinkt aan Ajax, Manchester City en Espanyol, maar zijn contract bij FC Twente verlengde tot medio 2013.
Je had al een gesprek met Ajax-coach Marco van Basten. Was je al met je gedachten in Amsterdam?
“Ajax was heel dichtbij. Maar toen ze voor Robbie (Wielaert) gingen en dat verliep moeizaam, wist ik dat ze mij niet meer zouden laten gaan.”
Als je nu naar Wielaert en heel Ajax kijkt, ben je dan niet blij dat het is afgeketst?
“Het is altijd moeilijk in het begin. Zeker als het zo stroef draait en de sfeer niet goed is. Ik ben blij dat ik niet ben gegaan. Er zit heel veel druk op dit seizoen bij Ajax. Veel mensen hebben me daarvoor gewaarschuwd.”
FC Twente liet je toch niet gaan?
“Als ik het echt gewild had, was het wel doorgegaan.”
Oh? Via een arbitragezaak?
“Dat heb ik nooit echt overwogen. Bij FC Twente zit ik goed, ik heb zelfs mijn contract verlengd. De sfeer hier ademt voetbal uit zonder die overdreven druk. Bij Ajax moet je elke wedstrijd weer iets heel bijzonders laten zien. Als je met 1-0 wint is het nog niet goed daar. Ze eisen dat het team net zo goed is als in 1995.”
Zie je het dan wel zitten om daar komend seizoen te spelen?
“Ik heb nog niets besloten. Het is de bedoeling om deze zomer een stap te maken. Dat zien we tegen die tijd wel. Eerst wil ik met FC Twente iets heel moois neerzetten. Dit seizoen verloopt beter dan verwacht. Iedereen dacht dat Twente zou instorten zonder Engelaar, El Ahmadi en Rutten. Maar we staan tweede en zitten nog in de UEFA Cup.”
- Ajaciedjuh
- Giacomo Puccini