Eljero Elia
Moderator: mods
Ik zou er niet op vertrouwen dat zo'n afspraak in de zomer nog overeind staat als het niet gewoon in z'n contract staat. Dat gaat zeker herrie opleveren.
En het genoemde transferbedrag is toch ook wel aan de stevige kant hoor. Zeker als hij Suarez moet gaan vervangen want dan moeten we ook nog wat doen aan ons scorend vermogen. Elia is nog niet half zo beslissend als Suarez.
En het genoemde transferbedrag is toch ook wel aan de stevige kant hoor. Zeker als hij Suarez moet gaan vervangen want dan moeten we ook nog wat doen aan ons scorend vermogen. Elia is nog niet half zo beslissend als Suarez.
Nil volentibus arduum
Zou best eens kunnen, gezien de reactie van Elia.gertjuh410 schreef:Elia gaat in de zomer voor 8.3 miljoen euro naar Ajax. Twente krijgt bij een eventuele doorverkoop zo'n 20/25% van de transfersom. Dit is al een week rond!
Mijn bron? Via Danny Blind himself en mensen dicht om hem heen!
Ik hoef nu niet honderden reacties van mensen die me niet geloven.. dat snap ik, zou ik ook niet doen!
Wacht maar even af.. Dan hoop ik wel dat alle mensen die mij nu af gaan zeiken even hun excuses maken!
Zou wel enorm veel geld zijn voor deze speler.
Het stinkt aan alle kanten!
Nee, daarom is het ook zo vreemd dat Elia van garanties spreekt. Want die heb je niet zonder clausule. Tenzij de boel al rond is.Marillion schreef:Ik zou er niet op vertrouwen dat zo'n afspraak in de zomer nog overeind staat als het niet gewoon in z'n contract staat. Dat gaat zeker herrie opleveren.
Dus ik sluit het verhaal van Gertjuh410 zeker niet uit. Vind het overigens ook geen goede deal, in die zin dat het prijskaartje te fors is.
Als dat soort afspraken niet op papier staan heb je er gewoon niets aan. En als iedereen zich er aan gaat houden. Dan kan het toch ook geen kwaad om het gewoon wel op papier te zetten?
Nou ja, we zien het wel. Ik zou graag zien dat we ondertussen nog even verder shoppen. Wie weet waar je nog tegenaan loopt.
Nou ja, we zien het wel. Ik zou graag zien dat we ondertussen nog even verder shoppen. Wie weet waar je nog tegenaan loopt.
Nil volentibus arduum
De stelligheid waarmee Elia in het weekend sprak, doet inderdaad vermoeden dat er al een deal is. In dat licht bezien, is het verhaal van Gertjuh niet heel gek. Zou wel een belachelijk hoge transfersom zijn als je 8,3 miljoen euro betaalt en vervolgens ook nog eens 20-30% van de gehele vervolgtransfer over moet maken.
Ik hou vooral niet van die percentages bij verkoop. Kijk, je moet al een heleboel geld op tafel leggen. Daarmee neem je een risico want als de speler om wat voor reden dan ook tegenvalt of niet uit de verf komt dan ben je dat geld kwijt.
Je kunt er wel op speculeren dat zo'n jongen zich wel goed ontwikkelt waardoor hij over een paar jaar een dikke transfer naar het buitenland kan maken. Maar dan moet je dus nog eens een kwart van die transfersom afstaan. Tel daar percentages voor makelaars en andere onkosten bij op en de kans dat je aan de speler verdient is vrij klein geworden.
Nu is dit natuurlijk niet de enige kant aan het verhaal. Als een speler een aantal seizoenen goed presteert heeft hij waarde voor het elftal en kun je prijzen winnen. Dat is waar het om gaat en dat levert uiteindelijk natuurlijk ook weer geld op. Maar de harde realiteit is nu eenmaal dat Ajax af en toe winst moet maken op een transfer. En met dit soort constructies is dat niet zo eenvoudig.
Je kunt er wel op speculeren dat zo'n jongen zich wel goed ontwikkelt waardoor hij over een paar jaar een dikke transfer naar het buitenland kan maken. Maar dan moet je dus nog eens een kwart van die transfersom afstaan. Tel daar percentages voor makelaars en andere onkosten bij op en de kans dat je aan de speler verdient is vrij klein geworden.
Nu is dit natuurlijk niet de enige kant aan het verhaal. Als een speler een aantal seizoenen goed presteert heeft hij waarde voor het elftal en kun je prijzen winnen. Dat is waar het om gaat en dat levert uiteindelijk natuurlijk ook weer geld op. Maar de harde realiteit is nu eenmaal dat Ajax af en toe winst moet maken op een transfer. En met dit soort constructies is dat niet zo eenvoudig.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:Ik hou vooral niet van die percentages bij verkoop. Kijk, je moet al een heleboel geld op tafel leggen. Daarmee neem je een risico want als de speler om wat voor reden dan ook tegenvalt of niet uit de verf komt dan ben je dat geld kwijt.
De suggestie is dat je korting krijgt. Als je de speler voor een klein bedrag haalt en je moet later een deel van de doorverkoopsom afstaan, kan dat best lucratief zijn. Zie de transfer van VDV naar HSV. Achteraf voor HSV een prima deal.
Maar is 8,3 miljoen euro voor Elia niet al (meer dan) de hoofdprijs?
Het stinkt aan alle kanten!
Als ik lees dat Podolski voor € 10 miljoen naar Koln gaat vind ik 8,3 veel geld voor Elia. Podolski is m.i. een veel betere speler.joey schreef:Marillion schreef:Ik hou vooral niet van die percentages bij verkoop. Kijk, je moet al een heleboel geld op tafel leggen. Daarmee neem je een risico want als de speler om wat voor reden dan ook tegenvalt of niet uit de verf komt dan ben je dat geld kwijt.
De suggestie is dat je korting krijgt. Als je de speler voor een klein bedrag haalt en je moet later een deel van de doorverkoopsom afstaan, kan dat best lucratief zijn. Zie de transfer van VDV naar HSV. Achteraf voor HSV een prima deal.
Maar is 8,3 miljoen euro voor Elia niet al (meer dan) de hoofdprijs?
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-