De Zeeuw in beeld bij HSV
ALKMAAR - Na de overstap van Nigel de Jong naar Manchester City is de vraag hoe Hamburger SV het vertrek van de middenvelder op gaat vangen. Volgens verschillende Duitse media is middenvelder Demy de Zeeuw van AZ een belangrijke kandidaat.
Overigens is de kans klein dat de Duitse club met succes naar De Zeeuw kan hengelen. Eerder gaf trainer Louis van Gaal van de Alkmaarse club al aan dat niemand mocht vertrekken uit de kaasstad. Ook voorzitter Dirk Scheringa liet zich in dezelfde bewoordingen uit.
Trainer Martin Jol van Hamburger SV betreurt het vertrek van de 24-jarige middenvelder die drie jaar geleden voor 1,5 miljoen euro overkwam van Ajax. „Ik verlies weer mijn beste speler”, bromde de oefenmeester die in het begin van het seizoen Rafael van der Vaart naar Real Madrid zag vertrekken. „Maar tegen zulke bedragen kunnen wij niet op.” De Jong moet nog wel medisch worden gekeurd in Engeland.
Afgelopen zomer was De Zeeuw overigens ook al rond met de club uit de Duitse havenstad. Destijds was de tijd te kort om de deal rond te maken voordat de deadline van de transferperiode afliep. Een paar maanden geleden kwam het Spaanse Valencia vergeefs om de hoek kijken om de 25-jarige middenvelder van AZ over te nemen.
AZ 2008 - 2009
Blij met de punten ...
- LouisXIV & co
- Ajaciedjuh
Munten? Bij HSV verdien je een keer of 3 meer dan bij AZ. En je speelt in een betere competitie.Rishi schreef:Waarom zou hij in de winterstop daarheen gaan? Lijkt me niet
HSV wil trouwens vooral Mbia van Rennes, maar die is waarschijnlijk te duur. Cana van l'OM is een optie en ze volgen een speler van Luik.
De Zeeuw wilden ze afg. zomer al, maar toen kwam het niet rond. Eens kijken of De Zeeuw zou willen wachten op de 3e trein naar Hamburg.

AZ of HSV: de keuze lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk...
www.telegraaf.nlAZ duidelijk over De Zeeuw
ALKMAAR - AZ zal er alles aan doen om Demy de Zeeuw in Alkmaar te houden. De middenvelder wordt getipt als opvolger van Nigel de Jong bij HSV. „Op de nieuwjaarsreceptie zijn we vorige week ook duidelijk geweest wat betreft het verkopen van belangrijke spelers. En Demy is een dergelijke steunpilaar die we graag willen behouden”, aldus manager voetbalzaken Marcel Brands, die beseft dat er grenzen zijn aan de principes.
„Maar HSV wilde De Jong ook graag houden, totdat er een miljoenenbod op tafel kwam.” Afgelopen zomer was De Zeeuw dicht bij een overgang naar HSV, maar AZ heeft recent niks meer vernomen van de club van Martin Jol. „Er heeft zich niemand bij ons gemeld”, aldus Brands.
De Zeeuw gaf eerder te kennen het seizoen af te willen maken in Alkmaar om met AZ voor de titel te gaan, maar is wel gevleid door de Duitse interesse. „Ik vind Hamburger SV een prachtige club en natuurlijk denk je daar over na als er interesse is. Maar ik heb niks vernomen en richt me voor de volle honderd procent op AZ.”
De eerste openingen zijn er.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
AZ is dus helemaal niet zo duidelijk over De Zeeuw. Anyway, die gaat dus voor een aardig bedrag naar HSV, zo valt tussen de regels te lezen.
Daarna Strootman naar AZ. Wat is het effect van die wisseling (of Holman op de plek van De Zeeuw) in de ogen van de kenners hier op de kampioenskansen van AZ?
Drastische afname of valt het mee?
Daarna Strootman naar AZ. Wat is het effect van die wisseling (of Holman op de plek van De Zeeuw) in de ogen van de kenners hier op de kampioenskansen van AZ?
Drastische afname of valt het mee?
Face your fears and live your dreams, No Fear
-