Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 08, 2009 8:57 am

En op sportief gebied blijft het ook het zelfde...
Vitesse geraakt niet langs Roeselare
Vitesse is er niet in geslaagd de Belgische degradatiekandidaat SV Roeselare te verslaan. Theo Bos debuteerde als hoofdtrainer van de Arnhemmers tijdens het duel en zag meteen dat hij nog veel werk te verzetten heeft.

Waar Vitesse de ambitie heeft om de subtop van de Eredivisie te spelen, vecht Roeselare tegen degradatie in de Belgische Jupiler Pro League. Toch was het Roeselare dat het betere van het spel had tegen de Arnhemmers en zelfs een penalty kreeg, maar die tot teleurstelling van trainer Dennis van Wijk niet benutte.

Aan Vitesse-zijde was er verrassend genoeg een basisplaats voor Sebastien Sansoni. De Fransman was onder de ontslagen Hans Westerhof op een zijspoor beland, maar lijkt een nieuwe kans te krijgen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 08, 2009 10:11 am

Ramona schreef:Zucht... the neverending stooooryyyyyyy... :excited.gif:
Tja, dat krijg je als de gemeente steeds bijspringt.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 08, 2009 10:28 am

joey schreef:
Als ze het maar laten dit keer...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 08, 2009 10:39 am

banjavi schreef:
joey schreef:
Als ze het maar laten dit keer...
IDD!!! :rules.gif:
Laatst gewijzigd door Ramona op do jan 08, 2009 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 08, 2009 10:47 am

Wat denk je zelf?

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 08, 2009 10:51 am

Dat het meer dan genoeg is geweest! :whistling.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 10, 2009 9:56 pm

Vitesse onderuit tegen degradatiekandidaat
Vitesse leed zaterdagmiddag een nederlaag tegen de nummer zeventien van de Turkse competitie. In een oefenwedstrijd was Hacettepe met 2-0 te sterk voor de formatie van hoofdtrainer Theo Bos.

De Turkse ploeg kwam na iets meer dan een half uur spelen op voorsprong door een doelpunt van Olbay Goskun. Hij passeerde doelman Piet Velthuizen met een fraaie kopbal. In de tweede helft bepaalde Bueyo de eindstand op 2-0.

De tweede helft werd er veelvuldig gewisseld door Bos. Vitesse speelde tijdens de trainingsstage eerder gelijk tegen SV Roeselare.
het zijn maar oefenpotjes natuurlijk...

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 11, 2009 12:59 am

Het is gewoon een schandalig slechte prutsploeg. Als je geen spits hebt die veel kansen benut en het achterin moet doen met een stel prutsers die blunder op blunder stapelen, heb je per definitie een moeilijk seizoen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 11, 2009 1:09 am

Wouter schreef:Het is gewoon een schandalig slechte prutsploeg. Als je geen spits hebt die veel kansen benut en het achterin moet doen met een stel prutsers die blunder op blunder stapelen, heb je per definitie een moeilijk seizoen.
Denk je niet... en dat bedoel ik niet flauw ofzo... dat Bos daar iets aan kan veranderen? Wat verwacht je (ook aan Poeder)

Bij Been had ik ook echt mijn twijfels, maar her nu geen problemen meer mee, uiteraard

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 16, 2009 4:23 pm

PERSBERICHT VITESSE

Arnhem, 16 januari 2009

Nieuwe rol voor Edward Sturing bij Vitesse

Edward Sturing (45) blijft in Arnhemse dienst. De voormalige voetballer en assistent-trainer krijgt met directe ingang een andere functie binnen de club. Sturing gaat zich bezighouden met scoutingwerkzaamheden en wedstrijdanalyses ten behoeve van het eerste elftal. Dit betekent dat hij zich minder bezig zal houden met het eerste team zelf.

Marc van Hintum, technisch directeur: “Na het ontslag van Hans Westerhof lag de prioriteit bij de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer. Dat werd Theo Bos. Een zeer bewuste keuze en een keuze waarbij wij ons niet hebben laten leiden door gebeurtenissen uit het verleden, hoewel wij daar uiteraard van op de hoogte waren. Wel hadden wij gehoopt dat het ondanks het verleden mogelijk zou zijn voor Theo en Edward om samen te werken bij het eerste elftal. Dat is helaas niet het geval, maar alle kou is uit de lucht. Beide heren hebben in het belang van de club meegedacht in een oplossing. Die lag in de nieuwe rol van Edward.”

Theo Bos, hoofdtrainer/coach: “Ik wil nogmaals benadrukken dat er tussen Edward en mij geen sprake is van een persoonlijke vete. Op voetbaltechnisch gebied was er tijdens onze eerdere samenwerking verschil van inzicht. Die kwestie van toen is inmiddels in alle openheid uitgesproken. Gelijktijdig hebben wij samen geconcludeerd dat er desondanks op dit moment geen basis is om rond een eerste elftal op het veld met elkaar te werken. Ik wil nu al mijn energie in het elftal steken.”

Edward Sturing: “Er is wat water door de Rijn gegaan, maar we zijn alsnog uit de impasse gekomen. Ik accepteer de keuzes van de clubleiding, ondanks dat ik daar zelf anders tegenaan kijk. Voor mezelf heb ik de gebeurtenissen van de afgelopen weken op een rijtje gezet. Dit heeft geresulteerd in deze nieuwe functie. Het betekent dat ik mij de komende maanden met enthousiasme en betrokkenheid blijf inzetten voor Vitesse.”
16-01-2009

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 4:25 pm

Degradatie voor Sturing. Afscheid nemen is blijkbaar lastig. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 5:00 pm

Misschien heeft ie het salaris nodig?
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 17, 2009 3:06 pm

Bos zet jong talent even in de luwte

De hand van de nieuwe hoofdtrainer Theo Bos is na twee weken al zichtbaar. Een ander systeem en andere spelers moeten Vitesse in 2009 richting veilige haven laten koersen. De jonge talenten worden daarbij even uit de wind gehouden.
Door Egbert van der Weerd

Theo Bos heeft aan twee weken niet genoeg om een andere ploeg neer te zetten, maar slaagt er wel in een 'ander' Vitesse uit de hoge hoed te toveren. De nieuwe trainer van Vitesse , hij volgde in de winterstop HansWesterhof op, kiest voor zijn eerste duel, zaterdag (19.45 uur) bij FC Twente, voor ervaring en vastigheid in een ander spelsysteem.

Bos houdt Ricky vanWolfswinkel en Alexander Büttner uit de wind en posteert de ervaren Sébastien Sansoni als controlerende man op het middenveld. Mads Junker krijgt een kans in de punt van de aanval, samen met Santi Kolk, met vier treffers de meest productieve speler dit seizoen. VanWolfswinkel begint op de bank. "Ricky had het de voorbije weken moeilijk, je ziet het op de trainingen. Die wil ik even uit de wind houden. Hij moet weer frisser worden. Dat gaat makkelijker vanuit een positie dat je in het elftal kan komen, dan wanneer je er direct moet staan", legde Bos gistermiddag uit. "Bij Büttner is dat iets minder het geval. Die heeft ook een mindere periode gehad, maar lijdt daar minder onder."

Bos kiest echter voor de ervaren Molhoek links op het middenveld, waardoor Büttner buiten de boot valt. Ook op de linkerkant, voor de winterstop de minste linie van Vitesse , vervangt de jonge Nicky Kuiper Jeroen Drost als linksback. Bos: "Tussen die twee is op dit moment niet zo'n groot verschil. Ik kies op gevoel voor Kuiper."

Bos werd in zijn eerste twee weken als hoofdtrainer niet verrast. Hij zag de ploeg voor de winterstop vanaf de tribune ook al zeven keer live aan het werk, onder meer vanwege zijn werk als televisie-analyticus. " En een stuk of acht, negen wedstrijden heb ik live op televisie gezien. Dat is een voordeel. Het meeste wat ik heb gezien, is deze twee weken wel bevestigd. Alleen kreeg ik wat signalen dat het met de mentaliteit van de spelers niet goed zat. Daar heb ik niks van gemerkt. Misschien is dat altijd zo als er een nieuwe trainer komt, maar de instelling van de jongens is perfect", zag Bos, die de laatste drie dagen moest uitwijken naar kunstgras om een behoorlijke training af te werken. "Ik heb nog gekeken of we in Gelredome konden spelen, maar dat veld lag er ook niet goed bij."

Bos zag de voorbije weken wel dat er van het zelfvertrouwen bij de spelers, die voor de winterstop drie duels wonnen van de zeventien, weinig over was. "Het zelfvertrouwen is broos, dat heb ik wel gemerkt. Tegen die Turkse ploeg (Haceteppe, red.) speelden we 40 minuten aardig, maar na een paar foute ballen en een tegengoal vlak voor rust, zag je het vertrouwen verdwijnen. Daar moeten we wel aan werken." Bos kiest voor 4-4-2, in plaats van het 4- 2- 3- 1- systeem dat zijn voorganger hanteerde. "We hebben vier spitsen die in dat systeem passen. Dit leek mij het beste passen bij deze spelersgroep."

Bijzonderheden: assistent- trainer Alfred Schreuder kwam vorig seizoen nog uit voor FC Twente. Theo Janssen verruilde een jaar geleden Vitesse voor FC Twente, maar hij lijkt niet fit genoeg om te starten.

Bron: De Gelderlander 17-01-2009

peter

Bericht door peter » za jan 17, 2009 3:07 pm

Ah. Nieuwe opstelling en toppers als Mads Junker erin. Nu gaat het gebeuren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 17, 2009 3:26 pm

Ik zie Vitesse wel een flinke afstraffing te verduren krijgen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 17, 2009 3:28 pm

Ik vond Büttner voor de winterstop één van de weinigen die wel aardig speelde. Maar ja, misschien wint Vitesse vanavond glorieus van Twente en krijgt Bos gelijk... :confused.gif:

peter

Bericht door peter » za jan 17, 2009 3:28 pm

Drost kan er overigens geen klote van, maar het is toch wel dramatisch als je te horen krijgt dat 'je op gevoel' op de bank mag plaatsnemen.

Armetierige opstelling wat mij betreft en ik geef je dus gelijk dat Twente dit met gemak moet gaan winnen.

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 17, 2009 4:58 pm

Janssen wellicht niet tegen Vitesse
ARNHEM - Het lijkt alsof Theo Janssen niet tegen zijn oude club Vitesse wil spelen. Bij de eerste wedstrijd in Gelredome moest hij vanaf de tribune geblesseerd toekijken en nu is hij opnieuw niet fit.
"Ik ben ziek geweest op trainingskamp en heb al de hele week last van verkrampingen in mijn hamstring en mijn kuit. Ik zal niet starten tegen Vitesse, denk ik."
Janssen ziet de toekomst van zijn oude club positief in. "Theo Bos is de juiste man aan het roer. Vitesse heeft een Theo nodig. Na een jaar of vier volg ik hem wel weer op."
Omroep Gelderland

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 17, 2009 5:17 pm

Nu al bonje met Peter? :baaa.gif: :666.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 17, 2009 11:31 pm

Wisgerhof schopte wel Kolk uit de wedstrijd... had best een penal kunnen zijn volgens mij. Verder vond ik de wedstrijd niets bijzonders.
Bos: "Het stond defensief goed"
Theo Bos zag ondanks de nederlaag tegen FC Twente aanknopingspunten voor de komende weken. Vitesse stond naar zijn mening verdedigend goed maar de ploeg uit Enschede profiteerde optimaal van de kansen die het kreeg.

De nieuwe oefenmeester van de Arnhemse club had tegen FC Twente gekozen voor defensieve zekerheid. Door doelpunten van Blaise N'Kufo en Kenneth Perez ging Vitesse echter toch onderuit in Enschede (2-1).

De oefenmeester was van mening dat de thuisploeg niet veel kansen af wist te dwingen."We wisten dat FC Twente een goede ploeg heeft, vooral in eigen huis. We gingen er vanuit dat wij het spel niet zouden maken. FC Twente kreeg anderhalve kans maar wij trekken echter aan het kortste eind. Na de pauze hadden we de eerste twintig minuten wel een overwicht", aldus Bos tegenover de camera van Eredivisielive.

Vitesse moet op jacht naar punten om de onderste regionen van de Eredivisie te kunnen verlaten."Belangrijk is dat we punten gaan halen. We hadden wel de intentie om naar voren te spelen en kregen ook redelijke kansen van onder andere Santi. Het stond defensief goed. Zij scoren uit standaard situaties. Defensief stond het goed en van daaruit gaan we verder."

Santi Kolk moest met een blessure het speelveld verlaten."Kolk werd op zijn enkel getrapt. Hij heeft een dikke enkel. Morgen zullen we verder kijken."
voetbalprimeur.nl

Wouter

Bericht door Wouter » ma jan 19, 2009 7:09 pm

Vitesse is rond met Daribor Stevanovic

Vitesse heeft een akkoord bereikt met de Sloveense international Daribor Stevanovic. Als de middenvelder (24) vandaag wordt goedgekeurd, speelt hij de rest van het seizoen voor Vitesse De Arnhemse club wil hem de komende maanden aan het werk zien voor hij een meerjarig contract kan tekenen. Vitesse hoopt Stevanovic zondag tegen NEC speelgerechtigd te krijgen. Stevanovic speelde voor Domzale SK, Real Sociedad, Deportivo Alaves en Maccabi Petach Tikva. Bij die laatste ploeg uit Israël kreeg hij zijn salaris niet. Stevanovic moet vandaag aan Vitesse wel tonen dat hij transfervrij weg mag uit Israël. Stevanovic is niet de laatste speler die Vitesse hoopt in te lijven. De Arnhemse club wil de Litouwse verdediger Arunas Klimavicius (26) nog testen.
Bron: De Gelderlander 19-01-2009
Hopelijk kan hij meedoen tegen die kuttekoppen...

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 19, 2009 7:27 pm

Kriebelende zenuwen, Wouter? :666.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma jan 19, 2009 9:33 pm

Ja. Ik vrees dat de kuttekoppen voor het eerst sinds 1928 (of zoiets) gaan winnen in Arnhem... :blush.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 19, 2009 10:49 pm

Wouter schreef:Ja. Ik vrees dat de kuttekoppen voor het eerst sinds 1928 (of zoiets) gaan winnen in Arnhem... :blush.gif:

Welnee... ik hoord Mario Been vandaag bij Studio Sport... hij wilde NEC trouw blijven, maar mijn indruk was dat hij dat alleen maar wilde omdat Feyenoord nog niet had aangeklopt. (In ieder geval niet de beleidsbepalers). Op de laatste vraag "als ze dat nu wel hadden gedaan." daarop had hij niet echt een strak antwoord... hij zei zelfs da hij desnoods in het midden van het seizoen gegaan zou zijn, dus zo loyaal is dat niet.

Vitesse wint... 2-0

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 11:09 pm

Maar Been zei wel dat hij wilde blijven. En dat de spelers dolblij waren.

Nu kan hij écht niet vertrekken.

Gesloten