Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 7:32 pm

In de Italiaanse competitie lijkt hij me goud waard. Bij Inter en Juventus zou hij kunnen floreren.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:35 pm

Klopt niet dat ik tegen de komst van Suarez was. Ik vond hem wel erg duur.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 7:35 pm

Rosenberg was natuurlijk een paar klasses beter dan Sonck. Rosenberg is ook geslaagd in de BuLi, Sonck niet
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:36 pm

Geslaagd? Hij is heel vaak reserve. En dat in een competitie die volgens Jöhnk niets voorstelt.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 7:38 pm

Peter schreef:In de Italiaanse competitie lijkt hij me goud waard. Bij Inter en Juventus zou hij kunnen floreren.
Hij lijkt me meer iemand voor Italie, ja. Bij Barca zou ie, denk ik, vnl. z'n medespelers frustreren. Er is geen peil te trekken op wat die jongen doet.

I.m.o. kan Ajax van een vertrek van Suarez gewoon beter worden. Het levert een bak geld op: investeer dat gericht in een of twee spelers die meer oog hebben voor het teambelang. Als elftal, tactisch en qua discipline en veldspel kun je er dan op vooruit gaan.

Suarez heeft een aantal exceptionele kwaliteiten, maar daar staan ook minpunten tegenover. Dat solisme en opportunisme kan de groei van de ploeg in de weg staan.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 7:38 pm

Volgens mij speelt en scoort hij heel regelmatig

peter

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 7:41 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:In de Italiaanse competitie lijkt hij me goud waard. Bij Inter en Juventus zou hij kunnen floreren.
Hij lijkt me meer iemand voor Italie, ja. Bij Barca zou ie, denk ik, vnl. z'n medespelers frustreren. Er is geen peil te trekken op wat die jongen doet.

I.m.o. kan Ajax van een vertrek van Suarez gewoon beter worden. Het levert een bak geld op: investeer dat gericht in een of twee spelers die meer oog hebben voor het teambelang. Als elftal, tactisch en qua discipline en veldspel kun je er dan op vooruit gaan.

Suarez heeft een aantal exceptionele kwaliteiten, maar daar staan ook minpunten tegenover. Dat solisme en opportunisme kan de groei van de ploeg in de weg staan.
Bij Ajax lopen alleen verdomd weinig mensen rond die een bal in de touwen weten te rossen en die iets weten te creëren als het niet loopt. Suarez scoort en geeft assists bij de vleet. Je kunt als Ajaxzijnde beter worden van een vertrek, maar dan moet je niet aankomen zetten met een Elia. Dan lever je een fiks aantal goals en assists in, naar mijn idee.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 7:41 pm

LucaS schreef:Volgens mij speelt en scoort hij heel regelmatig
Sterker nog, Rosenberg heeft de beste stats qua goals en assists in verhouding tot het aantal gespeelde wedstrijden van alle BL-spelers. Beter dan Toni, Gomez, Ibisevic etc.

Gewoon een gewaardeerde kracht bij Bremen, alleen is ie niet constant. Een aantal weken goed, daarna weer een periode minder.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:45 pm

Beter dan Toni? Vandaar dat hij regelmatig op de bank zit. :smallgrin.gif:

Is mislukt bij Ajax en verder dan Werder Bremen zal hij niet komen. Een gewone speler, niets bijzonders.

Straks krijgen we nog te horen dat Pasanen een topper is. ('De toekomstige aanvoerder van Ajax' :drecul.gif: )

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 7:56 pm

joey schreef:Beter dan Toni?
Lees eens wat er staat en reageer niet zo dom door er je geheel eigen draai aan te geven.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:57 pm

Beste stats, dat zegt me helemaal niets.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 7:58 pm

Dat staat er niet, er staat dat zijn effectiviteit het best id van de buli. Als suarez weer eens een periode shit speelt haal jij dat aspect altijd aan om te onderstrepen dat hij dan nog steeds geweldig is

peter

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 8:02 pm

Markus is de koning van het maken van de 4-1 of de 5-0, trouwens. Scoorde dit seizoen 5x in 3 duels. Vorig seizoen deed hij het wel aardig, maar zakte hij toch ook wel weer weg.

peter

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 8:07 pm

Ik waag die stelling overigens te betwijfelen, wimpey. Die Rosenberg heeft er sinds Oktober eentje inliggen en dat terwijl hij 16x meedeed.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 8:16 pm

In Duitsland noemen ze Rosenberg echt niet in een adem met Klose, Toni, enz.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 8:18 pm

Peter schreef:Ik waag die stelling overigens te betwijfelen, wimpey. Die Rosenberg heeft er sinds Oktober eentje inliggen en dat terwijl hij 16x meedeed.
Begin van het seizoen las ik dat ie de beste stats van de hele BL had. Ik hou het niet van week tot week bij om eerlijk te zijn. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 8:19 pm

joey schreef:In Duitsland noemen ze Rosenberg echt niet in een adem met Klose, Toni, enz.
Joh, dat meen je niet! :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 8:19 pm

Zeker na één wedstrijd. :666.gif:

999

Bericht door 999 » vr jan 16, 2009 8:21 pm

wimpey schreef:
999 schreef:
joey schreef: Die discussie werd hier ook gevoerd toen Suarez naar Ajax kwam. Suarez zou niet bij Ajax passen. Nou, dat hebben we gezien.

Die jongen redt zich wel.
Pingelhoer, niks meer niks minder.Maar blijkbaar is dat het contrast in jouw denken.In alles speelt AJAX niet als AJAX zou moeten onder MVB volgens jou.Maar Suarez past dan wel weer bij AJAX .. tja ..
:smallgrin.gif:

Zo tegen Suarez' komst als joey aanvankelijk was, zo lyrisch is ie nu. Tijden veranderen.

Misschien haalt Barca Suarez wel. Vraag me wel af wat een dergelijk goed voetballend elftal met een opportunist / solist als Suarez zou moeten. Als elftal wordt Barca niet beter van zo'n jongen... Vind 'm meer iemand voor Madrid of Inter.
Als de kans zich voordoet zou ik als ik hem was, en toch perse in Spanje wil voetballen, een stapje lager beginnen.Atl. Madrid. Valencia of b.v. Sevilla, Villareal.Lekker pingelen in de marge, minder druk, en meer kans om je belangrijk te maken.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 8:23 pm

joey schreef:Zeker na één wedstrijd. :666.gif:
Aan het begin van het seizoen speelde ie al 1.5 jaar in Duitsland. Sorry, hij is geen topper maar toch echt minder slecht dan jij 'm wilt maken.

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 18, 2009 12:04 pm

www.soccernews.nl schreef:Suárez: "Ik moet weg bij Ajax"
Geplaatst op 18-01-2009 11:05 door Erwin Hokken

"Je kan maar één Luis Suárez in je team hebben." Dat zei Ron Jans vorig jaar over de rechtsbuiten. En misschien had de coach van FC Groningen daar ook wel gelijk in. "Van Klaas-Jan Huntelaar wordt verwacht dat hij het eerste vertrekt, maar ik denk dat Luis een net zo grote kans maakt."

Dat zei Ron Jans dus een maand of twee geleden. Suárez (foto) zelf vult aan: "Ik hoop het allerbeste voor Klaas-Jan. Hopelijk scoort hij aan de lopende band bij Real Madrid", vertelt de buitenspeler die geboren is in Uruguay. "Of hij net zoveel scoort als bij Ajax moeten we maar afwachten. Ik hoop het wel voor hem. Maar bij Ajax wist hij dat hij ballen van mij zou krijgen, of het in Madrid net zo makkelijk is, dat moeten we maar even afwachten."

Suárez heeft wel een droom: "Hopelijk speel ik ooit nog een keer samen met Huntelaar. Misschien wel bij Real Madrid." Suarez vindt zelf dat hij hogerop moet: "Hoe vervelend het ook is voor Ajax, als ik beter wil worden zal ik weg moeten bij Ajax. Waar mijn plafond ligt? Als ik me echt door wil ontwikkelen en echt beter wil worden zal ik moeten vertrekken uit Amsterdam. Ik twijfel er niet aan dat ik een hoger niveau aankan."
Nou jongens, bereid je maar voor op een arbitragezaak, want als Barcelona van de zomer aanklopt voor Suárez met 12 miljoen op zak zal meneer wegwillen ten koste van alles. En wij nemen in eerste instantie natuurlijk geen genoeg met maar 12 miljoen.. Pff, wordt weer een lekker roerig zomertje heb ik het gevoel. :excited.gif: Het trieste alleen is, dat ik zeker weet dat Suárez echt nog niet is uitgeleerd in Nederland en nog niet klaar is voor de absolute top.

Beloki

Bericht door Beloki » zo jan 18, 2009 12:12 pm

Ach, dit is nog niks nieuws? Bijna iedere voetballer vindt dat hij hogerop kan en is weg als er zich een grote club meldt. Dat zal bij Suarez niet anders zijn.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 18, 2009 12:41 pm

Het is iig wel duidelijk nu dat dit zn laatste paar maandjes zijn bij AJAX.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jan 18, 2009 1:32 pm

Mwah, hij zegt nog niet wanneer ie hogerop wil. Een goed seizoen in de CL met Ajax zal het aanbod aan belangstellenden alleen maar groter maken. Maar goed, als Barcelona of zo deze zomer al met een aanbod komt dat ie niet kan weigeren... Misschien zijn ze hem via via achter de schermen de kop al gek aan het maken. Zelf vind ik trouwens Suarez nog niet klaar voor de grote stap. Talent genoeg, maar het mag allemaal nog wel wat sluwer bij hem wat mij betreft.

Het blijft een kruis en een zegen voor Ajax. Spelers willen Ajax al jaren graag gebruiken als springplank naar de Europese (sub)top. Slaag je bij Ajax, dan ligt de weg vaak open naar de absolute top en financiele onafhankelijkheid.

Dat is een zegen voor Ajax, want we zijn daardoor aantrekkelijk voor toptalenten en het geeft ook een drive aan de spelers om zich hier te ontwikkelen en uiteindelijk in de kijker te spelen.

Maar het is tegelijkertijd ook een kruis: dat enorme verloop aan klasbakken, het steeds weer opnieuw op zoek moeten gaan naar talentvolle spelers die zich hier dan met vallen en opstaan (en puntverlies) ontwikkelen, dat is ook niet alles. Even een periode van miskopen enz en je bent het bokje.

Zo blijft de continuiteit van Ajax gevaar lopen en kan je je nooit goed ontwikkelen tot een permanente titelkandidaat met enige zekerheid op CL-inkomsten of zelfs tot een redelijk stabiele Europese subtopper (bv elk jaar overwinteren). Maar ja, veel alternatieven hebben we helaas niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 18, 2009 1:41 pm

Volgens mij zijn de wedstrijden waarin Suárez nadrukkelijk slecht was op één hand te tellen. Dat puntverlies dat zijn ontwikkeling ons zou hebben opgeleverd zie ik dan ook niet zo één, twee, drie. Die jongen is de beste speler die we in jaren hebben gehad. Wat mij betreft bij Ajax beter dan Sneijder, Zlatan, V/d Vaart en al die andere jongens van de laatste jaren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie