Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 1:48 pm

LucaS schreef:Precies, je mag aannemen dat Munsterman leert van zijn fouten en af wil spreken dat de overeengekomen afkoopsom pas geldt vanaf een bepaalde datum. Ik zou, als ik hem was, inzetten op 1 september 2009.
Elia is achterlijk zeker.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 15, 2009 1:53 pm

Geen idee, maar ik neem aan dat het principe achter een nieuw contract is dat het goed is voor Elia (hoger salaris) en voor Twente. Het enige voordeel voor Twente zou zijn dat hij bij een nieuw contract nog iets langer blijft. Wat zou anders het voordeel voor Twente zijn?
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 15, 2009 2:02 pm

Bij Twente weten ze ook wel dat ze Elia binnenkort kwijt zijn. Voordeel nieuw contract, is dat ze rust in de tent krijgen voor het komend half jaar. Ze kunnen dus op zoek naar een opvolger en Elia is ook tevreden (hoger salaris en kan weg voor een gelimiteerd bedrag).

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 15, 2009 2:07 pm

Toch snap ik het niet. Tenzij hij dus bijtekent voor een aantal jaar. Dan hoeven ze hem niet perse te verkopen in de zomer
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jan 15, 2009 7:07 pm

Van een nieuwe overeenkomst is nog geen sprake. Elia wil een clausule zeker nu zijn trasfer niet door is gegaan. Die tekent echt niet bij als hij niet voor een normaal bedrag kan vertrekken. Hij gaat deze zomer hoe dan ook Twente verlaten voor een bedrag tussen de 6 en 8 miljoen. De enige zekerheid die Twente heeft is; Hij blijft tot de zomer en hij levert met deze clausule meer op dan met een 1 jarig contract zonder clausule.

999

Bericht door 999 » do jan 15, 2009 10:44 pm

Sportjournaal .. Munsterman " Elia gaat bijtekenen, die blijft hier tot 2013 " ..

Ik zou um mooi laten zitten waar ie zit ..
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » do jan 15, 2009 10:47 pm

Ik zag het ook, benieuwd of de zaakwaarnemer van Elia daar ook zo over denkt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 15, 2009 11:02 pm

Geeft Ajax de gelegenheid om weer eens wat te scouten, al ben ik bang dat we in juli weer netjes aankloppen en de vraagprijs gaan betalen.

Eigenlijk moet je heel zelden zaken doen met die subtoppers. Alleen de echte groeibriljanten kun je tegen een forse prijs daar weghalen, maar al die waterdragers en 'aardige' talenten moet je gewoon via andere wegen (intern/extern) zien te halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 15, 2009 11:03 pm

Als hij inderdaad voor meerdere jaren gaat verlengen en er zit geen interessante clausule in zijn contract dan moet Ajax z'n aandacht verleggen naar andere spelers.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 15, 2009 11:22 pm

Peter schreef:Geeft Ajax de gelegenheid om weer eens wat te scouten, al ben ik bang dat we in juli weer netjes aankloppen en de vraagprijs gaan betalen.

Eigenlijk moet je heel zelden zaken doen met die subtoppers. Alleen de echte groeibriljanten kun je tegen een forse prijs daar weghalen, maar al die waterdragers en 'aardige' talenten moet je gewoon via andere wegen (intern/extern) zien te halen.
Vindt je Elia geen groeibriljant?
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 16, 2009 8:34 am

'Elia mag in nieuw contract voor kleine tien miljoen weg'
Volgens FC Twente is er een principe-akkoord over contractverlenging van Eljero Elia voor 3,5 jaar. Volgens het Algemeen Dagblad bevat het contract een gelimiteerde afkoopsom van een kleine tien miljoen euro. Munsterman zei daarover dat er voor een ‘intelligente constructie is gekozen, die garanties biedt voor zowel Elia als FC Twente’. Volgens TC Tubantia gaat het om 9,5 miljoen euro.
:icon_idea.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 8:47 am

Dat betaalt Ajax wel, mocht Suarez vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » vr jan 16, 2009 9:19 am

Dat is aardig wat geld, is hij een speler die na 1 of 2 jaar voor het dubbele weg gaat?

Dat gevoel had ik bij KJH en Suarez wel, bij Elia heb ik dat wat minder.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 16, 2009 10:11 am

Veel te veel. Als dat echt de situatie is dan moeten we hem lekker in Enschede laten.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 10:30 am

Rishi schreef:
Peter schreef:Geeft Ajax de gelegenheid om weer eens wat te scouten, al ben ik bang dat we in juli weer netjes aankloppen en de vraagprijs gaan betalen.

Groeibriljantje voor bijna 10 miljoen? Neuh, maximaal 5-6 miljoen waard zo'n jongen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 16, 2009 10:47 am

gaizka schreef:Dat is aardig wat geld, is hij een speler die na 1 of 2 jaar voor het dubbele weg gaat?

Dat gevoel had ik bij KJH en Suarez wel, bij Elia heb ik dat wat minder.
Same. Voor 10 miljoen mag hij daar blijven.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 16, 2009 10:52 am

Als Suarez 30 miljoen oplevert vind ik het niet erg om 8-9 te betalen voor Elia.. Denk dat hij dat bedrag wel waard is.... Maar mocht hij, nu hij nog meer aandacht zal krijgen en tegenstanders extra op hem zullen letten, nog steeds goed spelen dan vind ik het niet erg om voor een jonge Nederlandse vleugelspeler een miljoen of 11 neer te leggen..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 12:04 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:

Groeibriljantje voor bijna 10 miljoen? Neuh, maximaal 5-6 miljoen waard zo'n jongen.
Op dit moment wel. Zijn rendement is veel te laag.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 16, 2009 12:08 pm

Rendement bestaat niet alleen uit goals en assists. Door zijn acties, dreiging en diepte in het spel, creëert hij ruimte voor andere spelers in het team. Daarnaast is Elia wel een speler die uit het niets een wedstrijd kan beslissen. Dat hebben niet veel spelers.

Maar schijnbaar kunnen we het nog een half jaar aankijken. Alhoewel ik zag dat Leo ons waarschijnlijk gaat verlaten: geld + vacante positie <=> poging alsnog in de winterstop!?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 12:19 pm

Ajaciedjuh schreef:Rendement bestaat niet alleen uit goals en assists. Door zijn acties, dreiging en diepte in het spel, creëert hij ruimte voor andere spelers in het team. Daarnaast is Elia wel een speler die uit het niets een wedstrijd kan beslissen.
Alleen doet hij dat haast nooit.

Nee, ik wil meer zien dan leuke dribbels.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 12:27 pm

Elia wil pas in de zomer hogerop
Eljero Elia zet binnenkort zijn krabbel onder een nieuwe verbintenis bij FC Twente. De vleugelaanvaller staat nu - in principe - de komende drie seizoenen onder contract bij de Tukkers.

De jonge aanvaller maakt door het overeenkomen van een nieuwe verbintenis tijdelijk een eind aan de speculaties over zijn toekomst. Naast de nodige buitenlandse interesse zijn binnen de landsgrenzen ook Ajax en PSV meer dan geïnteresseerd in de jongeling.

Elia zelf heeft in elk geval zijn pad al uitgestippeld. "Ik heb de intentie om dit seizoen bij Twente af te maken, maar in de zomer wil ik graag hogerop", zegt Elia in gesprek met TC/Tubantia. "Waarom ik bij heb getekend terwijl ik straks misschien toch wegga? Er sprak uit de aanbieding van Twente veel respect en waardering."

Hoewel er in het nieuwe contract van Elia bij FC Twente geen afkoopsom is opgenomen, wordt de club er bij een eventuele verkoop van de aanvaller niet slechter op. "Er zijn wel bepaalde afspraken gemaakt", gaat Elia verder. "Het is een intelligent contract dat beide partijen bepaalde garanties biedt zonder dat er afspraken zijn gemaakt over een vastgestelde som", verduidelijkt voorzitter Joop Munsterman.

Bron: Voetbalprimeur.nl

999

Bericht door 999 » vr jan 16, 2009 12:33 pm

Wat een geluk weer.Mogen clubs nog meer gaan dokken ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 12:35 pm

Klinkt niet alsof Elia het erg slim heeft aangepakt. Het is voor hem maar te hopen dat Munsterman de geest van die intelligente afspraken nog kent als de zomer is aangebroken

999

Bericht door 999 » vr jan 16, 2009 12:43 pm

Dat bedoel ik dus ook.Dat wordt flink dokken.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 12:46 pm

Ben toch benieuwd wat voor een garantie Elia zou kunnen hebben als gevolg van intelligente afspraken. Dat twente hem niet zal tegenhouden, maar dat degene met het hoogste bod degene is waarmee zaken worden gedaan? Lijkt me niet handig voor Elia om geen enkele invloed te hebben op welke club het wordt. Maar een ander soort garantie kan ik me eigenlijk niet voorstellen
Laatst gewijzigd door LucaS op vr jan 16, 2009 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie