Sarpong, en die Zuid-Afrikaan uit het 2de.Peter schreef:Tsja als je hem verhuurt heb je, behoudens Aissati, weinig alternatieven meer op het middenveld.
Siem de Jong
Moderator: mods
- Daily Blind
-
Lekker verhuren en van de Vaart Huren. Real mag ons ook een keer bijstaan met onze oude spelers.7/1/2009 - 'Ajax wacht tot einde winterstop met beslissing over Siem de Jong'
Volgens het Algemeen Dagblad wacht Ajax tot ht einde van de winterstop met een beslissing over de vraag of Siem de Jong verhuurd mag worden. Van Basten wil daarvoor de voorbereiding op de tweede seizoenshelft afwachten
- Daily Blind
Ik snap niet waarom van Basten nu weer tot de laatste dag wil wachten. De Jong schiet hier niks mee op en Ajax ook niet. Geef die jonge duidelijkheid zodat hij aan spelen toe kan komen en zich kan door ontwikkelen.
Het zelfde gebeurde eigenlijk met Schilder in Augustus, was overbodig, maar mocht niet weg om vervolgens nauwelijks aan spelen toe te komen.
Het zelfde gebeurde eigenlijk met Schilder in Augustus, was overbodig, maar mocht niet weg om vervolgens nauwelijks aan spelen toe te komen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad. Ik zou die jongen niet verhuren, want je hebt dus geen alternatieven. Aissati kwakkelt en de andere middenvelders zijn andere type spelers. Selectie qua middenvelders moet dan ook bestaan uit Lindgren, Enoh, Gabri, Aissati, de Jong, Vertonghen en eventueel Blind.
En Sno? Die moet je zsm. verkopen.
En Sno? Die moet je zsm. verkopen.
Dat getwijfel, wat moet je ermee? Bepaal of je hem nodig hebt of niet. Zoals je zegt, er komt geen aankoop voor het middenveld. (Tenminste, ik heb daar nog niets van gehoord. Je weet het natuurlijk nooit. Eerst zou er niemand komen, nu zitten ze achter Elia en Wielaert aan.)Enganche schreef:Ik snap best dat Van Basten juist bij dit soort jongens twijfelt of hij ze wil verhuren. De Jong is een prima selectiespeler en als Van Basten hem laat gaan krijgt hij er geen aankoop voor terug. En wat er uit de jeugd komt is vast nog niet zo ver in hun ontwikkeling.
Die jongen moet voetballen. Als hij zoveelste keus is, laat hem dan elders ervaring opdoen.
Het stinkt aan alle kanten!
Alsof een trainer geen twijfels mag hebben. In De Jong is op drie verschillende plekken inzetbaar en geen verkeerde voetballer. Die stuur je niet zomaar even weg als je er niets voor terugkrijgt.joey schreef:Dat getwijfel, wat moet je ermee? Bepaal of je hem nodig hebt of niet. Zoals je zegt, er komt geen aankoop voor het middenveld. (Tenminste, ik heb daar nog niets van gehoord. Je weet het natuurlijk nooit. Eerst zou er niemand komen, nu zitten ze achter Elia en Wielaert aan.)Enganche schreef:Ik snap best dat Van Basten juist bij dit soort jongens twijfelt of hij ze wil verhuren. De Jong is een prima selectiespeler en als Van Basten hem laat gaan krijgt hij er geen aankoop voor terug. En wat er uit de jeugd komt is vast nog niet zo ver in hun ontwikkeling.
Die jongen moet voetballen. Als hij zoveelste keus is, laat hem dan elders ervaring opdoen.
En natuurlijk heeft Blind gezegd dat men tevreden is met de selectie en er niets bij moet komen. Standaardpraat. Sinds wanneer til jij daar zo zwaar aan?
Sinds Blind uit zijn nek kletst.
Spelers hebben recht op duidelijkheid. Je moet ze niet aan het lijntje houden omdat jij het niet weet. In de voorbereiding had je dat gedoe met al die spelers al die uiteindelijk weg moesten, plus de situatie van Schilder, met wie werd gesold. Nu gaat het lekker door met Gentenaar en Siem de Jong. Ik vind dat maar zwak beleid.
Denk je Siem nodig te hebben? Prima, zeg het hem dan. Dan moet hij wel speeltijd krijgen, anders kun je hem beter verhuren.
Spelers hebben recht op duidelijkheid. Je moet ze niet aan het lijntje houden omdat jij het niet weet. In de voorbereiding had je dat gedoe met al die spelers al die uiteindelijk weg moesten, plus de situatie van Schilder, met wie werd gesold. Nu gaat het lekker door met Gentenaar en Siem de Jong. Ik vind dat maar zwak beleid.
Denk je Siem nodig te hebben? Prima, zeg het hem dan. Dan moet hij wel speeltijd krijgen, anders kun je hem beter verhuren.
Van Basten kan het De Jong dus nog niet zeggen, aangezien hij het zelf blijkbaar nog niet weet. Lijkt me niet zo gek, gezien de breedte van de selecte en het feit dat je als trainer weet dat je er de komende maanden niets voor terugkrijgt als je hem verhuurt. Ga daar nou eens op in.
En natuurlijk lult Blind uit z'n nek in de media. Doen ze allemaal hoor. Hiddink, Van Geel, Ten Cate, Van Basten, Blind, Adriaanse, Stevens, Beenhakker, Van Gaal, Bosz, niemand laat het achterste van z'n tong zien tegenover de pers.
En natuurlijk lult Blind uit z'n nek in de media. Doen ze allemaal hoor. Hiddink, Van Geel, Ten Cate, Van Basten, Blind, Adriaanse, Stevens, Beenhakker, Van Gaal, Bosz, niemand laat het achterste van z'n tong zien tegenover de pers.
Misschien is dat de reden dat Van Basten wacht met een beslissing t.a.v. de Jong: Aissati en Sarpong hebben er een tijd uit gelegen. Ik neem aan dat de Jong in de verhuur wordt gegooid wanneer die 2 fit worden bevonden.joey schreef: Op Aissati zou ik maar niet rekenen.
Goed voor de Jong en goed voor Ajax. Een stap terug en weerstand opdoen doet soms wonderen. Zie Reiziger, vd Meijde, Vertonghen, Vermaelen, de Mul, Vermeer.
Wat mij betreft wordt verhuren een belangrijk onderdeel van de opleiding voor spelers die onder het niveau Vaart, Sneyder etc. zitten. De benen onder andermans tafel om volwassen te worden, prima!
Zou ook voor Anita, Blind, vd Heijden en vele andere lichtgewichten een prima stap zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
We zijn het eens wimpey. Wat heeft een jongen er nu aan om jaar in jaar uit in de beloften te spelen. Zo'n Goossens had al 2 jaar elders moeten spelen. Ajax heeft op dit moment gigantisch veel talenten die niet goed genoeg zijn voor het eerste. Geef ze een jaar de kans zich te bewijzen op topniveau (ere dan wel eerste divisie) en kijk dan eens hoe ze ervoor staan.
Het is alleen even de vraag of Siem de Jong niet al goed genoeg is om selectiespeler te zijn. Daar zijn we het over oneens, want ik vind Siem een hele nuttige speler om erbij te hebben.
Het is alleen even de vraag of Siem de Jong niet al goed genoeg is om selectiespeler te zijn. Daar zijn we het over oneens, want ik vind Siem een hele nuttige speler om erbij te hebben.
Mee eens. De beste A-junioren naar Jong Ajax, die jongens hooguit één jaar in Jong Ajax laten spelen en dan verhuren. Nu verspillen we kostbare tijd.
Het gaat er niet alleen om of Van Basten het handig vindt om voor het geval dat een speler erbij te hebben, het gaat er ook om dat die speler zich goed ontwikkelt. Wat heeft Siem de Jong het afgelopen half jaar geleerd? Niets.
Het gaat er niet alleen om of Van Basten het handig vindt om voor het geval dat een speler erbij te hebben, het gaat er ook om dat die speler zich goed ontwikkelt. Wat heeft Siem de Jong het afgelopen half jaar geleerd? Niets.