FC Twente-verdediger persoonlijk rond met Ajax, maar:
Munsterman: Wielaert en Elia blijven
ENSCHEDE - FC Twente-voorzitter Joop Munsterman verzet zich met hand en tand tegen de tussentijdse ontmanteling van zijn succesvolle selectie. Ajax onderneemt pogingen om verdediger Rob Wielaert (30) en aanvaller Eljero Elia (21) te kopen, maar Munsterman is stellig. "We verkopen Elia niet. En Robbie speelt hier na de winterstop ook nog gewoon."
Dat laatste staat haaks op de woorden van Wielaerts zaakwaarnemer, Kees Ploegsma. "Ajax is bereid de gelimiteerde transfersom (circa vier miljoen euro, red.) te betalen, die is opgenomen in het nieuwe contract tot 2012. Wij zijn het eens met Ajax. Het is alleen nog bespreekbaar of hij voor tweeënhalf of drieënhalf jaar tekent."
Munsterman: "Laat Ploegsma maar roepen. Die zei ook dat Fred Rutten naar PSV ging." De overgang van Wielaert zou wel eens kunnen eindigen in een juridisch steekspel. "De nieuwe verbintenis is nog niet getekend en de vraag is of wij dat nog willen", zegt Munsterman, die daarmee indirect aangeeft de aanbieding aan Wielaert te willen intrekken. "Dat zou kunnen. Maar ik heb geen zin om hier verder op in te gaan." Ploegsma neemt de woorden van Munsterman voor kennisgeving aan. "Er is een mondeling akkoord met FC Twente, ik heb de papieren op kantoor liggen en het is een kwestie van een handtekening zetten. Dat moment is door Twente twee of drie keer verzet."
Volgens de oud-manager van PSV ging Wielaert niet over één nacht ijs. "Robbie heeft er heel lang over moeten nadenken, omdat hij het in Enschede enorm naar zijn zin heeft gehad. Hij ziet Ajax echter zowel financieel als sportief als een vooruitgang."
Robbie Wielaert
Moderator: mods
Blij met de punten ...
FC Twente-verdediger persoonlijk rond met Ajax, maar:
Preses Munsterman: „Wielaert en Elia blijven in Enschede”
ENSCHEDE, woensdag
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman verzet zich met hand en tand tegen de tussentijdse ontmanteling van zijn succesvolle selectie. Ajax onderneemt pogingen om verdediger Rob Wielaert (30) en aanvaller Eljero Elia (21) te kopen, maar Munsterman is stellig. „We verkopen Elia niet. En Robbie speelt hier na de winterstop ook nog gewoon.”
Dat laatste staat haaks op de woorden van Wielaerts zaakwaarnemer, Kees Ploegsma. „Ajax is bereid de gelimiteerde transfersom (circa vier miljoen euro, red.) te betalen, die is opgenomen in het nieuwe contract tot 2012. Wij zijn het eens met Ajax. Het is alleen nog bespreekbaar of hij voor tweeënhalf of drieënhalf jaar tekent.” Munsterman: „Laat Ploegsma maar roepen. Die zei ook dat Fred Rutten naar PSV ging.”
De overgang van Wielaert zou wel eens kunnen eindigen in een juridisch steekspel. „De nieuwe verbintenis is nog niet getekend en de vraag is of wij dat nog willen”, zegt Munsterman, die daarmee indirect aangeeft de aanbieding aan Wielaert te willen intrekken. „Dat zou kunnen. Maar ik heb geen zin om hier verder op in te gaan.” Ploegsma neemt de woorden van Munsterman voor kennisgeving aan. „Er is een mondeling akkoord met FC Twente, ik heb de papieren op kantoor liggen en het is een kwestie van een handtekening zetten. Dat moment is door Twente twee of drie keer verzet.”
Volgens de oud-manager van PSV ging Wielaert niet over één nacht ijs. „Robbie heeft er heel lang over moeten nadenken, omdat hij het in Enschede enorm naar zijn zin heeft gehad. Hij ziet Ajax echter zowel financieel als sportief als een vooruitgang.”
Met de komst van Wielaert zou er een wens van Marco van Basten in vervulling gaan. De trainer van Ajax zag in de oud-speler van NEC vanwege zijn ervaring de ideale vervanger van de naar Atletico Madrid vertrokken John Heitinga. Afgelopen zomer ketste de deal echter af op de vraagprijs van de tukkers, die vijf miljoen euro vroegen. Ajax wilde destijds niet verder gaan dan 3,5 miljoen euro. Met het geld dat Ajax na de overstap van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid ontving (maximaal 27 miljoen euro) is het geen probleem om de (gelimiteerde) vier miljoen euro op tafel te leggen. „Het bedrag is bekend bij Ajax en men is bereid het te betalen”, aldus Ploegsma.
Ook Elia heeft zijn zinnen gezet op Ajax, dat er de laatste jaren een gewoonte van lijkt te maken om de concurrentie tussentijds te verzwakken (FC Groningen). De Amsterdammers verhoogden het bod op de aanvaller afgelopen weekeinde van 5 naar 6,5 miljoen euro. „Maar hij gaat niet weg, klaar”, aldus Munsterman. „Hij staat hier nog anderhalf jaar onder contract en we hebben een optie voor nóg een seizoen. Eljero ligt tot 2011 vast.” Onlangs zei de preses nog dat de kans groter was dat de buitenspeler een nieuw, verbeterd contract in Enschede zou tekenen dan naar Ajax te gaan. Elia gaf in Telesport echter aan graag naar Ajax te willen.
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
- Ajaciedjuh
- AT Toto winner 09/10
- Ajaciedjuh
Ik begrijp het ook wel. Wielaert bereikt een akkoord met Twente, mét clausule, en meteen belt zijn zaakwaarnemer Ajax. Dan wekt Wielaert de schijn alleen bijgetekend te hebben om weg te kunnen. Dat zou niet erg stijlvol zijn.Duke schreef:Ik las het vanochtend. Tja, het lijkt me dat Munsterman hier niet sterk staat. Al kan ik zijn woede goed begrijpen.
Niettemin, Munsterman moet ook in de spiegel kijken. Waarom is niet vastgelegd dat Wielaert pas komende zomer kan vertrekken? Wie laat er nou een speler een contract mét clausule tekenen vlak voordat de transfermarkt opengaat. (Ik geloof er niet veel van dat de zaak niet rond was. Dat zegt Munsterman om de zaak nog te kunnen blokkeren. Een deal die niet rond is maak je niet bekend op de officiële site.)
Ajax valt natuurlijk niets te verwijten. Als die clausule in het contract van Wielaert staat, mag Ajax daar gebruik van maken.
Ik lees steeds (nu ook in het AD) dat Ajax de concurrentie wil verzwakken, maar dat lijkt me onzin (al kan het zo overkomen). Bij Ajax hebben ze niet eens de fantasie om dat te doen. Ze nemen gewoon spelers die het op dat moment goed doen en dat zijn niet toevallig spelers van subtoppers die omhoogvallen. Ajax heeft geen goed werkende scouting, maar men kijkt wel Studio Sport.
Het stinkt aan alle kanten!
Die Munsterman pakt gewoon effe zijn 15 minutes of fame, net als Nijland toentertijd. Stoere taal in de media doet het goed bij de achterban. Vreemd trouwens dat hij het Ploegsma verwijt dat hij informatie uit het contract openbaar maakt, terwijl de heer Munsterman zelf steeds vooraan staat om de -in zijn ogen beledigende- bedragen die Ajax voor zijn spelers biedt in de media te roepen.
Van mij mag ie komen die Wielaert, lijkt me wel een goeie goser. In ieder geval iemand die een gezonde mentaliteit meeneemt.
Van mij mag ie komen die Wielaert, lijkt me wel een goeie goser. In ieder geval iemand die een gezonde mentaliteit meeneemt.
Exact.Jabu schreef:Gezien het belang van een kampioenschap zou Ajax dan beter AZ leeg kunnen kopen.joey schreef:Ik lees steeds (nu ook in het AD) dat Ajax de concurrentie wil verzwakken, maar dat lijkt me onzin (al kan het zo overkomen).
Wat mij betreft doen ze een bod op Schaars.

Het stinkt aan alle kanten!
-
-
- AT Toto winner 15/16