Robbie Wielaert
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
RTV Oost meldt dat het rond is.
http://www.rtvoost.nl/sport/?nid=91963Verdediger Rob Wielaert van FC Twente heeft een akkoord bereikt met Ajax.
De Amsterdamse club is tevens bereid het bedrag te betalen dat FC Twente voor hem vraagt. Opvallend is dat de centrale verdediger pas geleden nog zijn contract verlengde tot medio 2012. In dat contract is een gelimiteerde transfersom opgenomen.
Volgens Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Wielaert, kan de 30 jarige verdediger zich sportief en financieel sterk verbeteren.
FC Twente heeft de transfer nog niet bevestigd.
Ajax is ook nog in de markt voor Eljero Elia van FC Twente.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik vind het sowieso maar een beetje een raar verhaal. Ik weet nog dat ik destijds las dat Wielaert z'n contract verlengde en er sprake was van een gelimiteerde transfersom van wat zou het zijn? Iets van 3-4 miljoen ofzo.
Dan vraag ik me dus af, waarom verleng je in godsnaam het contract. Één plus één is toch gewoon nog altijd twee? Dit kon je mijlenver vantevoren zien aankomen.
Dan vraag ik me dus af, waarom verleng je in godsnaam het contract. Één plus één is toch gewoon nog altijd twee? Dit kon je mijlenver vantevoren zien aankomen.
Het gaat er toch om dat Wielaert in de zomer voor niks of bijna niks weg zou kunnen als hij niet nog een contract zou tekenen?
Dus is het gewoon slim gespeeld van Twente en van Wielaert. Op deze manier vangen ze dus nog iets aan Wielaert...niet slecht gedacht voor iemand van 30 jaar..
Voor Wielaert was het tekenen van een nieuw contract ook goed omdat hij zo, mocht hij Twente blijven, een beter (ga ik van uit dan) contract heeft en als er een club komt (Ajax) hoeven die niet de hoofdprijs te betalen. Hij weet nu wat hij moet kosten...
Dus is het gewoon slim gespeeld van Twente en van Wielaert. Op deze manier vangen ze dus nog iets aan Wielaert...niet slecht gedacht voor iemand van 30 jaar..
Voor Wielaert was het tekenen van een nieuw contract ook goed omdat hij zo, mocht hij Twente blijven, een beter (ga ik van uit dan) contract heeft en als er een club komt (Ajax) hoeven die niet de hoofdprijs te betalen. Hij weet nu wat hij moet kosten...
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Een schande inderdaad. Wielaert tilt Ajax niet naar een hoger niveau, maar wie weet dat de beleidsmannen daar na een halfjaar dan wel weer achterkomen. Kunnen we misschien een Zomer ofzo kopen. Ogararu, Silva, Oleguer en Wielaert voor 17 miljoen. Het kan allemaal bij Ajax.joey schreef:Is dat de prijs? Poeh.Jöhnk schreef:Op zich heb ik er ook geen slecht gevoel bij, maar 4 miljoen is wel wat veel.![]()
Ajax weet dus écht geen goede, betaalbare verdedigers te scouten. Voor Oleguer + Wielaert ben je een miljoen of zeven kwijt en dan heb je nog niets bijzonders.

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik had verwacht dat na het vertrek van Van Geel Ajax was gestopt met scouten via de Eredivisiewedstrijden op Sport 1...maar gezien de interesse in Wielaert en Elia blijkt nog steeds dat Ajax eigenlijk geen scouts nodig heeft (bij wijze van).
Ik vind Wielaert trouwens geen slechte speler, maar hij voegt weinig toe bij Ajax. Een leider en een redelijke verdediger, maar internationaal niet goed genoeg. Daarbij is 3 tot 4 miljoen nogal een bedrag, daar moet toch een betere speler voor te halen zijn. Iemand ook met toekomstperspectief.
PSV haalt de middelmaat uit het buitenland, Ajax uit Nederland.
Gaat lekker zo.
PS: Wel humor dat een speler uit de PSV jeugdopleiding naar Ajax gaat (waarschijnlijk dan).
Ik vind Wielaert trouwens geen slechte speler, maar hij voegt weinig toe bij Ajax. Een leider en een redelijke verdediger, maar internationaal niet goed genoeg. Daarbij is 3 tot 4 miljoen nogal een bedrag, daar moet toch een betere speler voor te halen zijn. Iemand ook met toekomstperspectief.
PSV haalt de middelmaat uit het buitenland, Ajax uit Nederland.
Gaat lekker zo.
PS: Wel humor dat een speler uit de PSV jeugdopleiding naar Ajax gaat (waarschijnlijk dan).
Twente betwist transfer van Wielaert
Door EDDY VAN DER LEY & MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM/ENSCHEDE - De transfer van Robbie Wielaert naar Ajax lijkt op een juridisch steekspel uit te draaien. FC Twente betwist de rechtsgeldigheid van het contract mét gelimiteerde afkoopsom dat de 30-jarige verdediger op 19 december tekende.
Wielaert heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Ajax, maar net als bij een eerdere poging, in augustus, weigert FC Twente hem zonder slag of stoot te laten vertrekken.
In het nieuwe en verbeterde contract tot 2012, dat de aanvoerder in december ondertekende, is weliswaar een gelimiteerde afkoopsom van drie miljoen euro opgenomen, maar ontbreekt de handtekening van voorzitter Joop Munsterman.
,,En dus is er geen contract,’’ zegt de preses van FC Twente. ,,Het is vreemd dat Ajax een speler bij ons weg wil halen op grond van een bepaling waaraan ik mijn goedkeuring nog niet heb gegeven.’’
Een pikante opmerking, omdat FC Twente de contractverlenging van Wielaert op 19 december zélf wereldkundig maakte. Op grond daarvan denkt zaakwaarnemer Kees Ploegsma een sterke zaak te hebben. ,,Het klopt dat de handtekening van de voorzitter ontbreekt,’’ beaamt hij.
,,Maar we hebben een mondelinge overeenkomst met FC Twente. We zouden het contract rond de kerst officieel ondertekenen, maar dat is er door de drukte niet van gekomen.’’ Het heeft er alle schijn van dat FC Twente teleurgesteld is over de handelwijze van Wielaert, die nog geen drie weken na de opstelling van het nieuwe contract al gebruik wil maken van de mogelijkheid weg te komen.
Die opstelling wordt bij de club uit Enschede ‘onethisch’ en ‘immoreel’ genoemd.
Munsterman is bovendien ‘not amused’ met de uitspraken van Ploegsma. ,,Hij roept allerlei inhoudelijke bepalingen over het contract. Dat doe je niet in de openbaarheid. Wat Ploegsma doet, kan niet.’’
De zaakwaarnemer zegt ‘wel te zien hoe het verder gaat.’ ,,Feit is dat Robbie een goed gevoel bij FC Twente heeft, maar zich bij Ajax sportief en financieel behoorlijk kan verbeteren.’’
Ajax ziet in Wielaert een verdediger met kwaliteiten als opbouwer en organisator. Trainer Marco van Basten was in de eerste seizoenhelft lang niet altijd te spreken over het spel van zijn elftal van achteruit.
Ajax meldde Twente een week geleden dat het opnieuw aan Wielaert dacht. ,,We hebben ons keurig bij de club gemeld en daarna bij de speler die ons heeft ingelicht over de transferclausules in zijn contract,’’ stelt Ajax-manager Danny Blind.
Ondertussen heeft Twente een tweede bod van Ajax op Eljero Elia afgewezen. Namens de Amsterdammers bood Blind een afkoopsom van 6,5 miljoen euro, maar de club uit Enschede verlangt het dubbele voor de rappe buitenspeler.
www.sportwereld.nl