Luis Suárez
Moderator: mods
Dat zal het zijn.Jinne schreef:Dat is gewoon een onderdrukte manier van Luuk om te zeggen dat Luis toch bij een buitenlandse topclub beland na Ajax. Sunday kwam namelijk ook gewoon bij Juve terecht.

Suarez is soms te wild, dat kan in een grote competitie een probleem voor hem worden. Als hij in de derby Milan-Inter de wedstrijd kan beslissen en hij mist, dan staan de kranten de volgende dag vol. Hij zal dus rustiger moeten worden. Maar dat impulsieve, dat onvoorspelbare is ook zijn kracht. Hij maakt de kansen zelf. Zolang hij elke wedstrijd garant staat voor goals en/of assists, hoor je mij niet klagen.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Maar schoot hij er dan ook regelmatig een in? Want dat is het enige relevante; er is niet per definitie iets mis met van 40 meter op doel schieten tenslotte.LucaS schreef:Nee hoor, Oliseh schoot gewoon van 40 meter als ie het even niet meer wist
Suárez schiet niet alleen veel op doel, hij schiet ook vaak raak. Hij beslist wedstrijden met zijn alles-of-niets acties en zolang zijn rendement maar hoog genoeg is is er met die speelstijl niet zoveel mis. Hij is af en toe egoïstisch, nou ja. Ik ken er nog wel een paar. En die staan nooit bovenaan het assistenklassement.
-
Oliseh...brrrr. Wat een malloot was dat zeg. De eerste thuiswedstrijd in de Arena tegen Vitesse schoot hij toen vanaf dik 30 meter prachtig binnen. Ik kende hem verder niet en dacht dat we daarmee een echt wapen in huis hadden gehaald. Meneer was na die goal ook helemaal los. Hij schoot vanaf de meest onmogelijke plaatsen op doel. Maar meestal was het bukken geblazen als je achter het doel zat.
Suarez heeft gewoon een heel aardig rendement. Hij moet er zeker nog aan werken om wat koeler te worden. Dat zal met de jaren wel een beetje komen. Maar heel erg veranderen gaat hij niet. Dit is zijn type spel. En daarmee is hij op het moment één van onze belangrijkste spelers.
Overigens ben ik het wel eens met critici die stellen dat het lastig is om tot goed combinatievoetbal te komen met een speler als Suarez. Hij weet zelf vaak niet eens wat hij gaat doen. Laat staan dat zijn teamgenoten op de hoogte zijn.
Suarez heeft gewoon een heel aardig rendement. Hij moet er zeker nog aan werken om wat koeler te worden. Dat zal met de jaren wel een beetje komen. Maar heel erg veranderen gaat hij niet. Dit is zijn type spel. En daarmee is hij op het moment één van onze belangrijkste spelers.
Overigens ben ik het wel eens met critici die stellen dat het lastig is om tot goed combinatievoetbal te komen met een speler als Suarez. Hij weet zelf vaak niet eens wat hij gaat doen. Laat staan dat zijn teamgenoten op de hoogte zijn.
Nil volentibus arduum
Hij weet die medespelers anders heel aardig te vinden. En daar gaat het tenslotte om.Marillion schreef:Overigens ben ik het wel eens met critici die stellen dat het lastig is om tot goed combinatievoetbal te komen met een speler als Suarez. Hij weet zelf vaak niet eens wat hij gaat doen. Laat staan dat zijn teamgenoten op de hoogte zijn.
Jawel, hij levert genoeg assists. Ik ben ook dik tevreden over die jongen hoor.
Maar assists leveren is nog iets anders dan echt mooi positiespel. Hij creëert de kansen zelf. Zowel voor zijn ploeggenoten als voor anderen. Maar Suarez is niet de speler waarmee je vloeiend positiespel op de mat gaat leggen.
Maar assists leveren is nog iets anders dan echt mooi positiespel. Hij creëert de kansen zelf. Zowel voor zijn ploeggenoten als voor anderen. Maar Suarez is niet de speler waarmee je vloeiend positiespel op de mat gaat leggen.
Nil volentibus arduum
Ach, dat weet ik niet. Het probleem ligt eerder bij de rest dan bij Suarez, ben ik bang. Suarez wordt ook gedwongen om zelf zijn kansen te scheppen, omdat die steekpass nooit eens komt. Hij moet ook steeds de bal ophalen, en snel spelen is er al helemaal niet bij met Lindgren c.s.
Hij doet nu precies waar hij goed in is. Veel op gevoel spelen en, oneerbiedig gezegd, een beetje aanrommelen. Daarmee doe ik hem gevoelsmatig te kort maar ik zou niet weten hoe ik zijn stijl beter zou kunnen omschrijven. Als ik hem zie spelen denk ik altijd. Hij doet maar wat. Maar het werkt wel vaak dus het is zeker een kwaliteit.
Zo'n jongen is niet gemaakt voor een vaster stramien waarin hij bepaalde taken krijgt in het belang van de ploeg. Gewoon lekker laten gaan. Hij werkt hard, scoort veel en geeft assists.
Zo'n jongen is niet gemaakt voor een vaster stramien waarin hij bepaalde taken krijgt in het belang van de ploeg. Gewoon lekker laten gaan. Hij werkt hard, scoort veel en geeft assists.
Nil volentibus arduum
Volgens mij wordt hij nergens toe gedwongen. Het is zijn speelstijl.joey schreef:Ach, dat weet ik niet. Het probleem ligt eerder bij de rest dan bij Suarez, ben ik bang. Suarez wordt ook gedwongen om zelf zijn kansen te scheppen, omdat die steekpass nooit eens komt. Hij moet ook steeds de bal ophalen, en snel spelen is er al helemaal niet bij met Lindgren c.s.
Opvallend: bij de wedstrijd waarin de meeste kansen werden gecreeerd, stond Suarez niet in de basis.
Natuurlijk zijn er grotere problemen dan de manier van spelen van Suárez, maar hij heeft zelf ook de grootste moeite om in te zien wanneer hij diep moet gaan en wanneer hij breed moet lopen hoor.joey schreef:Ach, dat weet ik niet. Het probleem ligt eerder bij de rest dan bij Suarez, ben ik bang. Suarez wordt ook gedwongen om zelf zijn kansen te scheppen, omdat die steekpass nooit eens komt. Hij moet ook steeds de bal ophalen, en snel spelen is er al helemaal niet bij met Lindgren c.s.
Verder een geweldenaar die hopelijk nog tot de zomer van 2010 bij Ajax blijft. Ik verwacht van wel.
De waarheid ligt denk ik in het midden. De organisatie en het positiespel zijn nu heel matig, daar heeft ook Suarez last van. Hij is er ook bij gebaat dat dat verandert.
Als je van hem vraagt dat hij bepaalde dingen doet voor het team, wil dat niet zeggen dat hij meteen al zijn vrijheid moet inleveren. Hij kan zich juist schikken om meer vrijheid te krijgen. Want op dit moment moet hij wel erg veel doen om bij dat doel te komen.
Als je van hem vraagt dat hij bepaalde dingen doet voor het team, wil dat niet zeggen dat hij meteen al zijn vrijheid moet inleveren. Hij kan zich juist schikken om meer vrijheid te krijgen. Want op dit moment moet hij wel erg veel doen om bij dat doel te komen.
Nee hoor, Suarez scoort dit seizoen zoveel omdat hij op zijn sterkte (in het strafschopgebied) gebruikt wordt. En dan heb ik het nog niet eens over wat hij allemaal mist. Het is een kwestie van veldbezetting. Suarez speelt in een bepaalde zone, en de rest van het elftal weet dat.
Bij spelers als Suarez moet je ook oppassen dat je de spontaniteit er niet uithaalt. Niet te veel opdrachten dus.
Bij spelers als Suarez moet je ook oppassen dat je de spontaniteit er niet uithaalt. Niet te veel opdrachten dus.
Het is weel als vanouds. Suarez is niet egoistisch, zijn medespelers zijn niet goed genoeg. Hij produceert veel afzwaaiers en kan daarom alleen maar nog beter worden. Huntelaar zou nooit naar een Europese topclub gaan en nu hij toch bij Real zit is dat een fout van Real en gaat hij het nooit halen. Suarez gaat naar de Europese top en anders noemen we Fenerbahce en Zenith gewoon Europese top. Als het maar niet aan Suarez ligt.
Drenthe speelt ook bij Madrid. Bij Madrid zijn ze gestoord.
Het is echt geen toeval dat KJH op zijn vijfentwintigste nog in Nederland speelde. De grootste clubs durfden hem niet te halen. Die kunnen doorgaans beter krijgen.
Wat Suarez betreft, op dit moment vind ik hem nog niet goed genoeg voor de absolute top. Maar hij wordt wel steeds beter, dus wie weet.
Het is echt geen toeval dat KJH op zijn vijfentwintigste nog in Nederland speelde. De grootste clubs durfden hem niet te halen. Die kunnen doorgaans beter krijgen.
Wat Suarez betreft, op dit moment vind ik hem nog niet goed genoeg voor de absolute top. Maar hij wordt wel steeds beter, dus wie weet.
Luca Toni, Arshavin....? Zat spelers die pas later naar de top gingen Joey...Klaas moest zich gewoon nog bewijzen. Dat hij RVN bij het Ned. Elftal voor zich had hielp natuurlijk ook niet.joey schreef:Drenthe speelt ook bij Madrid. Bij Madrid zijn ze gestoord.
IK GELOOF!!!!!!
Betekent ook dat RVN duidelijk beter is.
Er is altijd aan KJH getwijfeld. Door De Graafschap. Door Hiddink. Door al die clubs die hem na PSV niet genomen hebben. En in een latere fase van zijn carrière door alle buitenlandse topclubs die hem niet genomen hebben, want ze kenden hem echt wel.
KJH was nooit een door iedereen bewonderd, onomstreden toptalent. Hij is gekomen waar hij is door toewijding en keihard werken. Daarbij had hij aanzienlijke hindernissen te overwinnen. Hij is niet de snelste en een balvirtuoos is hij ook niet. Natuurlijk zijn er veel betere spitsen dan KJH, maar KJH zit mooi bij Madrid.
Ik ben heel benieuwd of hij het daar gaat maken. Inmiddels verbaas ik me nergens meer over. KJH weet zijn criticasters steeds de mond te snoeren. Heel knap.
Er is altijd aan KJH getwijfeld. Door De Graafschap. Door Hiddink. Door al die clubs die hem na PSV niet genomen hebben. En in een latere fase van zijn carrière door alle buitenlandse topclubs die hem niet genomen hebben, want ze kenden hem echt wel.
KJH was nooit een door iedereen bewonderd, onomstreden toptalent. Hij is gekomen waar hij is door toewijding en keihard werken. Daarbij had hij aanzienlijke hindernissen te overwinnen. Hij is niet de snelste en een balvirtuoos is hij ook niet. Natuurlijk zijn er veel betere spitsen dan KJH, maar KJH zit mooi bij Madrid.
Ik ben heel benieuwd of hij het daar gaat maken. Inmiddels verbaas ik me nergens meer over. KJH weet zijn criticasters steeds de mond te snoeren. Heel knap.