De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
-
Zij hadden het geluk aan hun zijde, maar hun ploeg functioneerde gewoon veel beter. Ik kan die hopeloosheid van Sneijder goed voor de geest halen, wat stond hij aan te modderen. En verder kwam het Nederlands elftal steeds te laat, simpelweg omdat Nederland veels te slecht georganiseerd stond en zoneverdediging tegen de door Hiddink geslepen Russische ploeg sowieso onlogisch was.
In het strategische schoot hij tekort, dat moet hij zich aanrekenen en niet dat hij vergat te protesteren tegen de beslissing van de scheidsrechter. Net alsof hij dat nog zou veranderen door het attenderen van een coach.
In het strategische schoot hij tekort, dat moet hij zich aanrekenen en niet dat hij vergat te protesteren tegen de beslissing van de scheidsrechter. Net alsof hij dat nog zou veranderen door het attenderen van een coach.
-
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zo zag ik het ook. Rusland kreeg kans op kans.LucaS schreef:Dat is niet wat ik me herinner. Volgens mij kreeg Nederland geen kansen, behalve uit twee verdwaalde vrije trappen, en waren wij zeer verbaasd dat die gelijkmaker nog viel. Niet omdat we er vanwege het late tijdstip niet meer in geloofden, maar omdat Nederland gewoon helemaal niets afdwong
-
Dan moet je naar jezelf kijken en zorgen dat je niet afhankelijk bent van momenten waarop de scheidsrechter moet beslissen. Spanje had het ook niet nodig, simpelweg omdat zij wel lieten zien de meerdere te zijn van hun tegenstander. Op eigen kracht winnen, ook tegenzittende beslissingen moet je kunnen opvangen.
-
De ploeg is zo goed als de mogelijkheden zijn, de coach is zo goed als dat hij de mogelijkheden benut. En ik vind het totaal geen verrassing dat Spanje beter was, die hebben nou eenmaal veel meer individuele kwaliteit en dan kan je alleen nog winnen door taktisch te overklassen.Jöhnk schreef:Spanje won ook omdat Hiddink tactisch faalde.
Maar goed, het is maar hoe je ertegenaan kijkt.
Maar die Aragones is ook geen onbenul, die wist wel dat de kwaliteit eruit zou komen als ze gewoon de tegenstander niet lieten glippen. Dus als iedereen een tegenstander opving dan zou in de duels blijken dat de Russen niet in staat waren om er doorheen te komen. Als Marco gewoon die confrontatie aandurfde te gaan door mandekking te spelen hadden wij ook gewonnen. Maar blijkbaar moest het zonedekking zijn en dacht hij het wel op te vangen als ze konden komen. Maar juist moest je die aanvallen in de kiem laten smoren! Want organisatiespel is niet altijd waterdicht, zeker niet met onze toppertjes Ooijer en Mathijsen. Maar ook was Nederland gewoon doorgegaan als Marco Boulahrouz en Bouma centraal zette, want die acht ik wel in staat om Arshavin en Pavlyuchenko op te vangen.
Conclusie: Rusland presteerde naar hun mogelijkheden, Spanje naar hun mogelijkheden dus die stonden terecht in de halve finale. Nederland en Italie niet!
Nederland was gewoon mega slecht die dag
ik kan me niet voorstellen dat het boula verhaal en de dramatische nachtrust in wenen hier niet van invloed zijn geweest.
Nederland was zo slapjes.....
Daarnaast verspeelden we al veel energie door boula snel te wisselen. (waarom dan toch laten spelen?)
Ook de wissel van Kuijt begreep ik niet.. als er 1 in zo'n wedstrijd van waarde is ,dan is het dirk kuijt.
Verder gaf RVN laatst al aan dat ze zelf voelden dat het na de 1e verlenging er niet meer inzat. NL had toen de boel toen moeten dichtgooien en gokken op de pingels of een verdwaalde bal.
Tacktisch begreep ik het ook niet. Die russen leven op countervoetbal, en alle gevaarlijke aanvallen kwamen uit countermomenten. In de verlenging hadden we dat beter moeten aanpakken.
Verder natuurlijk de blessure van Robben en de onzichtbare Van Persie
ik kan me niet voorstellen dat het boula verhaal en de dramatische nachtrust in wenen hier niet van invloed zijn geweest.
Nederland was zo slapjes.....
Daarnaast verspeelden we al veel energie door boula snel te wisselen. (waarom dan toch laten spelen?)
Ook de wissel van Kuijt begreep ik niet.. als er 1 in zo'n wedstrijd van waarde is ,dan is het dirk kuijt.
Verder gaf RVN laatst al aan dat ze zelf voelden dat het na de 1e verlenging er niet meer inzat. NL had toen de boel toen moeten dichtgooien en gokken op de pingels of een verdwaalde bal.
Tacktisch begreep ik het ook niet. Die russen leven op countervoetbal, en alle gevaarlijke aanvallen kwamen uit countermomenten. In de verlenging hadden we dat beter moeten aanpakken.
Verder natuurlijk de blessure van Robben en de onzichtbare Van Persie
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Bij voorbaat sorry, mods, maar hier moet ik wel geheel off-topic op reageren:
Hoe jouw ´beschaving´ eruit ziet, heb ik onlangs in de vorm van een PM vol scheldwoorden mogen ervaren.
Jij bent toch echt de laatste die andermans gedrag mag veroordelen. Als de wiedeweerga terug naar die steen waaronder je vandaan bent gekropen!
Vedette-10- schreef: Wij vormen onze eigen beschaving!

Hoe jouw ´beschaving´ eruit ziet, heb ik onlangs in de vorm van een PM vol scheldwoorden mogen ervaren.
Jij bent toch echt de laatste die andermans gedrag mag veroordelen. Als de wiedeweerga terug naar die steen waaronder je vandaan bent gekropen!
-
Dit bespreken we beter denk ik via PM.wimpey schreef:Bij voorbaat sorry, mods, maar hier moet ik wel geheel off-topic op reageren:
Vedette-10- schreef: Wij vormen onze eigen beschaving!![]()
-
Enkel belemmert Van Basten
ALBUFEIRA - Tijdens het trainingskamp van Ajax in Zuid-Portugal ging Marco van Basten zijdelings nog even in op een opmerking van Klaas-Jan Huntelaar. De aanvaller zei het – vlak na zijn overgang naar Real Madrid – jammer te vinden dat de voormalige wereldspits niet wat vaker individuele trainingen verzorgde.
"Ik denk dat ik juist heel veel persoonlijke aandacht aan mijn spelers schenk”, aldus Van Basten in de Algarve. "Maar je moet niet vergeten dat ik met een lichamelijk ongemak kamp”, wees hij op zijn enkel. "Zeker nu ik vorige week heb geskied.”

Blij met de punten ...
- Daily Blind
Marco van Basten schreef:De verdediging was de eerste seizoenshelft toch al de sterkst presterende linie van het elftal. Lang, heel lang zelfs, werd geen tegentreffer geïncasseerd. ,,Verdedigend hebben we een stabiele indruk gemaakt. Al kregen we bij sc Heerenveen wel vijf goals tegen. Maar in de ArenA kregen we lang geen doelpunten tegen. Dat zegt wel iets. De verdediging is bij ons een belangrijk fenomeen.’’