PSV 2008 - 2009
-
-
Afellay heeft enkele minpunten, al heeft ie genoeg wedstrijden laten zien dat ie deze minpunten achtwegen liet.Het te veel vallen, het te lang blijven lopen met de bal ( al zouden zijn medespelers van de ontstane ruimte moeten profiteren ) en zijn temperament ( want als het effe niet loopt dan begint ie te miauwen), Leonardo heeft alleen maar minpunten .. voor het nivo waar we het over hebben dan hé ...
Blij met de punten ...
Je en ?, moet ik je nu uitschelden of zoLucaS schreef:Tja, ik ben het dus niet met je eens, ik vind ze vergelijkbaar, met dezelfde minpunten

Blij met de punten ...
-
Dat niet maar PSV schijnt wel iets speciaals voor hem te zijn. Daar kun je lacherig over doen, of heel cynisch (voetbalfans schijnen clubliefde te vereenzelvigen met onvoorwaardelijke liefde -en dat soort liefde bestaat niet-) maar allicht kan PSV daar later ooit nog eens haar voordeel mee doen. Ik zie Gomes voorlopig niet terugkeren, dus tot die tijd maar snel een ander halen voor die alibikeeper die er nu onder de lat staat.
Ik deel je voorliefde voor hopeloze gevallen niet zo, dus ik zie voor Colina weinig kans op succes. Het is een beperkte draver die ik nog nimmer op enig inzicht heb kunnen betrappen maar momenteel doet hij het aardig als rechtsback geloof ik. M.i. heeft koevermans al uit en te na bewezen niet geschikt te zijn als aanspeelpunt.
De essentie van het systeem is dat je zonder vaste voorhoede speelt en daarom minder statisch en voorspelbaar bent. Amrabat staat centraal omdat hij de beste aanvallende speler is die in de dekking kan spelen, Lazovic op de flank omdat hij daar zijn beste wedstrijden heeft gespeeld (zelfs als spits komen bijna al zijn gevaarlijke acties over die flank). Manco heb ik te weinig in actie gezien, maar dit systeem geeft hem vele plekken om in te vallen, evenals Nijland. Degenen in wie PSV moet investeren.In jouw opstelling zitten wat onlogische keuzes. Wie is de spelmaker? Waarom staat Amrabat centrumaanvaller en niet Lazovic. Waarom posteer je Lazovic uberhaubt op de flank terwijl je bijvoorbeeld ook voor Manco kan kiezen? Hoezo kies je voor Kromkamp op rechts? Waarom speel je een systeem waarin niet iedereen goed verspreid over het veld staat?
Ik deel je voorliefde voor hopeloze gevallen niet zo, dus ik zie voor Colina weinig kans op succes. Het is een beperkte draver die ik nog nimmer op enig inzicht heb kunnen betrappen maar momenteel doet hij het aardig als rechtsback geloof ik. M.i. heeft koevermans al uit en te na bewezen niet geschikt te zijn als aanspeelpunt.
In het geval Gomes ben ik cynisch, ja. Hij heeft PSV uit eigenbelang besmeurd.Raul Gonzalez Blanco schreef:Dat niet maar PSV schijnt wel iets speciaals voor hem te zijn. Daar kun je lacherig over doen, of heel cynisch (voetbalfans schijnen clubliefde te vereenzelvigen met onvoorwaardelijke liefde -en dat soort liefde bestaat niet-) maar allicht kan PSV daar later ooit nog eens haar voordeel mee doen. Ik zie Gomes voorlopig niet terugkeren, dus tot die tijd maar snel een ander halen voor die alibikeeper die er nu onder de lat staat.
Dat PSV iets bijzonders is voor jongens als Bakkal en Marcellis, dat geloof ik best. Van Gomes kun je dat niet verwachten, hij is een Braziliaan.
-
Je kan niet zonder positie's werken -dan kan geen positiespel spelen- maar je kan wel spelers creatieve vrijheid geven. Amrabat zou toch hoogstwaarschijnlijk niet graag als aanspeelpunt fungeren, die zou heel veel uit positie gaan lopen waardoor je niet op kan bouwen. Lazovic is meer een puntspeler, net als Nijland. Manco is in mijn ogen de enige echte aanvaller die goed raad weet met creatieve vrijheid, Amrabat moet toch het hebben van de flankzone evenals Dszudszak.Raul Gonzalez Blanco schreef: De essentie van het systeem is dat je zonder vaste voorhoede speelt en daarom minder statisch en voorspelbaar bent. Amrabat staat centraal omdat hij de beste aanvallende speler is die in de dekking kan spelen, Lazovic op de flank omdat hij daar zijn beste wedstrijden heeft gespeeld (zelfs als spits komen bijna al zijn gevaarlijke acties over die flank). Manco heb ik te weinig in actie gezien, maar dit systeem geeft hem vele plekken om in te vallen, evenals Nijland. Degenen in wie PSV moet investeren.
Koevermans kan dat wel, als je verzorgd voetbal speelt. Hij is geen frommelspeler, hij moet juist het hebben van dat je elkaar gemakkelijk kan vinden en hij heeft niet het instinct om een zwervende speler blindelings te vinden. En Culina is geen hopeloos geval, dat wees zijn periode in Enschede wel uit. Is een speler met een goede traptechniek en veel inzicht en was destijds een verbetering tov Ramzi. Maar vertel mij maar wie jij als spelmaker aanwijst..
-
Waarom niet? Waarom zou je alleen een band kunnen voelen met een club als je er praktisch bent opgegroeid? Zo werkt dat niet. Als jij met pensioen gaat zou het best kunnen dat je je hart verpand hebt aan een werkgever waar je tot nog toe niet van gehoord hebt. Zulke dingen groeien.Jöhnk schreef: Dat PSV iets bijzonders is voor jongens als Bakkal en Marcellis, dat geloof ik best. Van Gomes kun je dat niet verwachten, hij is een Braziliaan.
Ik geloof dat Gomes oprecht is geweest al die jaren dat hij heeft uitgesproken dat hij zich gelukkig waande bij PSV. Daar heb ik uit verschillende bronnen genoeg bewijs voor gezien. Dat hij een vertrek heeft geforceerd was een smerige zaak, maar doet dat de oprechtheid van zijn eerdere gevoel teniet?
Dat is oordelen op basis van vooringenomenheid. Zie je wel, allemaal praatjes etc. Ik geloof dat het best genuanceerder(lang niet altijd, maar wel in dit geval) kan liggen. Grote liefdes eindigen vaak met een fikse knal.
Is je huwelijk een leugen geweest als je na 12 jaar samen met ruzie uit elkaar gaat? Ik denk van niet. Zulke irreële liefdesverwachtingen vind je volgens mij alleen bij supporters.
Het is ook vooringenomenheid, dat geef ik toe. Ik heb de verhalen over Gomes nooit echt geloofd. En als hij dan met zoveel kabaal vertrekt heb ik zoiets van: zo zie je maar.
Van mij hoeven spelers niet eeuwig te blijven om te bewijzen dat ze van de club houden, want iedereen heeft ambities. Maar fatsoenlijk met de club omgaan is het minste.
Van mij hoeven spelers niet eeuwig te blijven om te bewijzen dat ze van de club houden, want iedereen heeft ambities. Maar fatsoenlijk met de club omgaan is het minste.
-
http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/19 ... 0Gomes.php Lijkt mij grote bullshit.