AFC AJAX - ADO Den Haag 28-12-2008
-
Bedankt. ;)Ronald! schreef:http://nl.justin.tv/angr20
-
Dat liep vorige week ook al lekker.Zuidema schreef:Moeilijk te zeggen. Urby, Mira en Suarez switchen voortdurend rond Cvita.Mr. Ajax schreef:Centraal? Hoe staat het dan ongeveer?LucaS schreef:emanuelson speelt vanaf het middenveld
Ik denk dat MVB een stukje verder is nu. Geen statische '10' als de Jong die de aanvoer naar Cvitanich blokkeert, maar veel beweging voorin.
Ik heb een leuke middag tot dusver. Er wordt goed gespeeld, Ajax is oppermachtig in de duels, zet ADO bij balverlies meteen onder druk, de opbouw is aardig verzorgd en Ajax creert handenvol kansen.
Dit is wel een beetje zoals ik me Ajax voorstel. Nu die linies nog wat korter op elkaar. De eindpass moet ook beter. Het had minimaal 5-0 moeten staan.
Ik kan me nog een Ajax - ADO herinneren waarin Ajax ook prima balde en met 2-0 voor stond. Tot in blessuretijd zelfs.

Prima eerste helft. Net als tegen De Graafschap ben ik erg tevreden over de wedstrijdinstelling van Ajax. Direct van af het begin van de wedstrijd druk zetten en op jacht naar de goal. Wanneer je zo speelt blijkt direct dat dit type tegenstander daar absoluut niet tegenop kan en dat je dus kans op kans creëert.
Zou mooi zijn als deze verandering een blijvende is. Want dan kunnen we profiteren van de kwaliteiten die we voorin hebben rondlopen en hoef je tegen kleine tegenstanders in principe geen puntverlies te lijden.
Zou mooi zijn als deze verandering een blijvende is. Want dan kunnen we profiteren van de kwaliteiten die we voorin hebben rondlopen en hoef je tegen kleine tegenstanders in principe geen puntverlies te lijden.
Nil volentibus arduum