De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Van Basten: er hoeft niet per se iets bij
Ajax coach Marco van Basten liet na afloop van het duel tegen ADO Den Haag weten dat de groep wat hem betreft nu goed uitgerust is. 'De groep is breed, er hoeft niet per se iets bij. Deze groep lang bij elkaar houden is al een uitdaging op zich.' Volgens Van Basten geven de doelpunten van Cvitanich de Argentijn vertrouwen en rust binnen Ajax dat het ook voorin wel goed zit.

-
- AT Toto winner 10/11
Ik hoop oook op een rookgordijn. Positief: hij heeft vandaag Oleguer er al na 33 minuten uitgehaald, dat doe je niet als je helemaal tevreden bent over de verdediging. Van Basten een beetje kennende was hij ook sowieso niet akkoord gegaan met de verkoop van Huntelaar als hij niet een deel van het geld weer mocht herinvesteren.
Exact. Eerdere trainers hebben zich wel eens duidelijker uitgelaten over mogelijke versterkingen. Blind bijvoorbeeld (in de rol van trainer). Zei hij niet iets als 'met deze jongen gaan we het doen/worden we kampioen'? Dit zie ik nog eerder als inkooptactiek. Als de andere partij weet dat je hard op zoek bent naar een bepaald soort speler gaat de prijs immers omhoog. Bovendien houdt je het zo rustig in de selectie zonder keiharde beloften te doen, zoals Blind dat deed.Neefkens schreef:Let op de woorden: "niet per se".
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
U roept, wij draaien:
Enganche schreef:Dat is inderdaad het risico van de redelijke prestaties van de verdediging, maar bij Ajax houden ze wel spelers serieus in de gaten. Dat weet ik zeker. Of er ook daadwerkelijk iets van komt, dat blijft gissen. Ajax is nogal een vage club.Jesse schreef:Ik betwijfel eerlijk gezegd of die defensieve versterking er gaat komen in de winterstop. Iets zegt me dat ze het bij Ajax wel prima vinden zo.