AZ 2008 - 2009
Neuh. HtC begon met z´n geklungel tegen FCK. Die was na die tweekamp al gewogen en te licht bevonden.Voetske schreef:Alleen zie je dat niet op het AJAX veld terug .. Als MVB HTC had geheten was ie allang door jou ..
Bovendien had HtC een selectie met topspelers als Stam en Sneyder. Van Basten moest zo ongeveer bij nul beginnen.
Ik vind Van Basten gewoon een betere trainer. En qua mens spreekt ie me ook meer aan.
Ik vind de insteek ook belangrijk. Je tegenstander opvangen met 2 rijtjes van 4 spelers doen zoveel trainers en ploegen. LVG was altijd een van die mensen die onderscheidend was.Enganche schreef:Als het aantrekkelijk is, vind ik het allemaal prima.
LVG vond de insteek vroeger ook zeer belangrijk. Nu niet meer, sinds z´n baantje aan het begin van het seizoen op de tocht kwam te staan, gooide ie het roer 180 graden om. Jammer. En hypocriet gezien z´n kritiek op trainers die in het verleden hetzelfde deden.
wimpey schreef:Neuh. HtC begon met z´n geklungel tegen FCK. Die was na die tweekamp al gewogen en te licht bevonden.Voetske schreef:Alleen zie je dat niet op het AJAX veld terug .. Als MVB HTC had geheten was ie allang door jou ..
Bovendien had HtC een selectie met topspelers als Stam en Sneyder. Van Basten moest zo ongeveer bij nul beginnen.
Ik vind Van Basten gewoon een betere trainer. En qua mens spreekt ie me ook meer aan.
Gaan we weer. Wat doet HtC in deze topic.

Ik vind de insteek ook belangrijk. AZ probeert tenminste iets van positiespel te spelen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Return of the Boombap
Ach, succes bepaalt altijd het beeld van een trainer. Van Gaal is niet de PR- manager voor je club in nabeschouwingen. Waar het om gaat is of hij die kwaliteiten (Peoples Management) wel heeft in begeleiding van de spelersgroep. Heel veel spelers lopen weg met Van Gaal (zie ook de recente VI-enquete). Wat dat betreft is Van Gaal meer te vergelijken met Mourinho dan met bv. een Henk Ten Cate (geen slechte veldtrainer maar een dramatisch peoplesmanager).
Dat je het aankoopbeleid niet moet overlaten aan Van Gaal klopt, dat geldt voor mij overgens nog veel meer voor een Danny Blind. Blind en Van Gaal zien het spelletje wel alleen is de vertaalslag om kwaliteiten bij spelers die elders spelen in te schatten, nogal moeilijk te maken schijnbaar.
De grote voorsprong van Van Gaal t.o.v. z'n collega's in Nederland is dat hij nu geen gedonder in de tent heeft; Feyenoord (Verbeek), Ajax (Van Basten) en PSV (Stevens); zitten allemaal met trainers die nu al verschllende conflicten hebben.
Dat je het aankoopbeleid niet moet overlaten aan Van Gaal klopt, dat geldt voor mij overgens nog veel meer voor een Danny Blind. Blind en Van Gaal zien het spelletje wel alleen is de vertaalslag om kwaliteiten bij spelers die elders spelen in te schatten, nogal moeilijk te maken schijnbaar.
De grote voorsprong van Van Gaal t.o.v. z'n collega's in Nederland is dat hij nu geen gedonder in de tent heeft; Feyenoord (Verbeek), Ajax (Van Basten) en PSV (Stevens); zitten allemaal met trainers die nu al verschllende conflicten hebben.
"Wrecktime."
Op nul....wimpey schreef:Ik vind de insteek ook belangrijk. Je tegenstander opvangen met 2 rijtjes van 4 spelers doen zoveel trainers en ploegen. LVG was altijd een van die mensen die onderscheidend was.Enganche schreef:Als het aantrekkelijk is, vind ik het allemaal prima.
LVG vond de insteek vroeger ook zeer belangrijk. Nu niet meer, sinds z´n baantje aan het begin van het seizoen op de tocht kwam te staan, gooide ie het roer 180 graden om. Jammer. En hypocriet gezien z´n kritiek op trainers die in het verleden hetzelfde deden.
Suarez, KJH, Sulejmani, koopt een verdediger van Barcelona....hoezo nul..
IK GELOOF!!!!!!
Ach, die slechte PR is alleen maar een punt in tijden dat het slecht gaat. Dan krijg je van die types die alles aangrijpen om hun Zondebok onderuit te kunnen halen. Als er gewonnen wordt mag Van Gaal alles roepen wat hij wil.joey schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik LVG een goede veldtrainer vind. Maar als TD was hij een ramp en zijn PR is een drama.
Ik gruwel van LVG als TD. Vorig seizoen is AZ voor een ramp behoed omdat de paniekaankoop van Van Gaal afketste.
Het is appels met peren vergelijken. Louis van Gaal mocht ook 30 miljoen investeren om vervolgens met dat spelersmateriaal in het rechterrijtje te eindigen. Dit seizoen heeft hij alles omgegooid en gaat waarschijnlijk als nummer 1 de winterstop in. Bij Ajax zou van Basten al op straat hebben gestaan.
Voor de rest is het op dit moment rustig binnen de club. In de competitie zit Ajax op het vinkentouw en we hebben een redelijke Europese campagne gehad. Enkel die uitglijder in Volendam...
Voor de rest is het op dit moment rustig binnen de club. In de competitie zit Ajax op het vinkentouw en we hebben een redelijke Europese campagne gehad. Enkel die uitglijder in Volendam...
Leg de selectie van vorig seizoen eens naast die van nu. MVB kon niets beginnen met de rommel die MVG en Ten Cate naar Ajax hebben gehaald. LVG kon als 11e eindigen en z´n eigen aankopen de deur wijzen. Da´s nogal een verschil, lijkt me. LVG werd geconfronteerd met z´n eigen knoeiwerk, MVB met dat van een ander.Rishi schreef: Op nul....
Suarez, KJH, Sulejmani, koopt een verdediger van Barcelona....hoezo nul..
Moreno, Mendes, Schaars, De Zeeuw en Romero zou ik zeker de voorkeur geven boven Vermaelen, Gabri, Vertonghen (op dit moment), Lindgren en Stekelenburg.goodfella schreef:Als selectie vind ik Ajax sterker. Moisander, Swerts en Holman zouden bij Ajax door het ijs zakken. El Hamdaoui, Dembele, Ari, Mendes, Schaars, de Zeeuw, Moreno en Romero zijn prima spelers, maar zijn ze beter dan Sulejmani, Suarez, Stekelenburg, Vermaelen, Vertonghen en Gabri? Ik denk het niet.
- Ajaciedjuh