Oh please... Geen HtC met Wimpey in de buurt...Jesse schreef:Dat deed HtC bij NAC ook.
Over Henk de Charlatan gesproken, won hij niet 'gewoon' met 1-8 van de Graafschap?

Van Basten te spreken over zijn elftal
zondag 21 december, door SV, Amsterdam, 15:23u, NOS
Ajax-trainer Marco van Basten was na afloop tevreden over de 0-6 zege van zijn ploeg op De Graafschap. Volgens de trainer heeft Ajax bij vlagen goed voetbal laten zien en over de hele wedstrijd gezien inzet getoond.
'En Suarez heeft geen kaart gekregen. Dat is ook positief. Het publiek had echt wel stelling genomen tegen hem en hij is daar goed mee om gegaan, ondanks de luidruchtige reacties van de supporters', aldus Van Basten.
Vorige week had Ajax het ook af moeten maken. Eindelijk eens een ruime overwinning. Ook zonder goed spel kan Ajax gewoon een grote uitslag neerzetten. Volgende week de puntjes op de i zetten. Ik verwacht een lastige pot tegen ADO.Peter schreef:Ik heb genoten in ieder geval. De Graafschap liet zich kinderlijk eenvoudig aan de kant zetten, maar Ajax speelde ook gewoon een prima pot. Dario liet eindelijk iets van klasse zien. Ga dan ook volledig mee met wimpey, want op basis van deze 90 minuten bevalt hij wel. Hopelijk geeft dit ook wat vertrouwen voor de toekomst, want zo makkelijk als vandaag krijg je ze zelden.
Ik ook, maar ik ben ook uitgeput áángekomen in Doetinchem. Om 12.36u kwam ik aan bij Doetinchem 'Centraal', en toen heb ik even al m'n biertjes van vannacht eraf gespurt. Eerste twee doelpunten gemist..Marillion schreef:Ik ben tevreden teruggekomen uit Doetinchem.
Ik ben benieuwd of we dit vaker gaan zien en Marco z'n aanvoerder dus zal moeten passeren. Ik denk het niet.Van Basten tevreden over middenveld en Suárez
Geschreven op zondag, 21 december om 15:42
Marco van Basten stond de pers na afloop van de wedstrijd tegen De Graafschap met een glimlach te woord. De oefenmeester van Ajax had zijn ploeg met ruime cijfers zien winnen van de Superboeren (0-6) en stak de loftrompet voor zijn selectie. Vooral het middenveld verdiende volgens Van Basten een pluim. De coach, die al maandenlang zoekende is naar de balans op het middenveld, posteerde zondag Gabri naast Eyong Enoh. "De keuze voor Gabri en Enoh pakte tegen De Graafschap goed uit”, zei Van Basten, die in Doetinchem geen beroep kon doen op de geblesseerde Rasmus Lindgren. “Of we nu zo verder gaan? Dat is een overweging."
Van Basten had tevens complimenten over voor Luis Suárez. De Uruguyaan werd continu uitgefloten op De Vijverberg, maar trok zich daar niets van aan en haalde zijn sportieve revanche door twee keer te scoren. "Suarez heeft geen kaart gekregen, dat is ook positief. Het publiek had echt wel stelling genomen tegen hem en hij is daar goed mee om gegaan, ondanks de luidruchtige reacties van de supporters”, vond Van Basten.
Zijn collega Henk van Stee was vooral erg boos op zijn verdediger Joost Volmer. De verdediger deelde tien minuten voor rust een elleboogstoot uit aan Dario Cvitanich en moest met een directe rode kaart naar de kleedkamer vertrekken. "Ik weet echt niet wat er met Volmer aan de hand is", zei Van Stee. "Hij is een modelprof en gaat altijd voorop in de strijd. Maar dit kan natuurlijk niet.”
Met een man minder slaagde De Graafschap er niet in om nog een vuist te maken tegen Ajax, dat na de thee uitliep naar een ruime overwinning. “Joost is er ook helemaal kapot van”, zei Van Stee. “We moeten maar eens goed met elkaar gaan praten."