De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » za dec 20, 2008 11:32 am

Ajaciedjuh schreef:
ANN<> Ajax.nl schreef:19/12/2008 - Van Basten best tevreden over eerste seizoenshelft
(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Van Basten maakte vrijdag op de persconferentie alvast een korte balans op van de eerste seizoenshelft. "Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden. Het vergt tijd om het elftal te laten voetballen zoals we voor ogen hebben. Ook zijn we op bepaalde posities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met het grote aantal blessuregevallen in de selectie. Dan moet je wel wisselen en schuiven. Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn."
:ajaxsmiley.gif:

Wat een randdebiel is die van Basten tevreden, zal ik ff op DVD de wedstrijden tegen Willem II, Heerenveen , Slavia praag , Volendam 2 X en noem er nog maar een aantal opsturen. Die heeft echt verstand van een Bosuil. :excited.gif:

Kaboem

Bericht door Kaboem » za dec 20, 2008 1:01 pm

Hij zegt alleen maar dat ze goed bezig zijn omdat er Europees overwinterd wordt en omdat een landskampioenschap er nog in zit. Hij zegt niet dat het voetballend zo geweldig is. Hij rept namelijk over pieken en dalen. Ik lees ook dat hij aangeeft dat er nog werk aan de winkel is.

Waarom menigeen de lachspieren test is mij een radsel. Jullie doen net alsof van Basten zegt dat er fantastisch gevoetbald wordt.
Bertje for President!

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 20, 2008 1:14 pm

Ik vind het vooral schrikbarend dat sommige mensen eigenlijk nooit positief zijn hier. Heb je dan een kutleven ofzo? Kun je dan niet gewoon stoppen met voetbal volgen? Want bepaalde mensen hier leggen op elke slak zout. Ga dan gewoon ergens anders continue zitten chagerijnen.

Beloki

Bericht door Beloki » za dec 20, 2008 1:17 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind het vooral schrikbarend dat sommige mensen eigenlijk nooit positief zijn hier. Heb je dan een kutleven ofzo? Kun je dan niet gewoon stoppen met voetbal volgen? Want bepaalde mensen hier leggen op elke slak zout. Ga dan gewoon ergens anders continue zitten chagerijnen.
Amen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 20, 2008 2:58 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind het vooral schrikbarend dat sommige mensen eigenlijk nooit positief zijn hier. Heb je dan een kutleven ofzo? Kun je dan niet gewoon stoppen met voetbal volgen? Want bepaalde mensen hier leggen op elke slak zout. Ga dan gewoon ergens anders continue zitten chagerijnen.
Je hebt gelijk. We gaan vanaf nu, net als vak 410 afgelopen woensdag bij een 1-2 achterstand, lekker heen en weer hossen als Ajax weer eens baggervoetbal op de mat legt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 20, 2008 3:05 pm

Sommige mensen zijn gewoon minder snel tevreden. En terecht, wat komt er terecht van de spelers als dit al voldoening oplevert?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 20, 2008 3:15 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind het vooral schrikbarend dat sommige mensen eigenlijk nooit positief zijn hier.
Jewel, hoor. Ik was positief na PSV en na Roda thuis. Voor de rest is er geen reden om positief te zijn. Enige positieve is dat we met het baggervoetbal nog aardig vaak gewonnen hebben. Ik zie niet in hoe je verder positief terug kan kijken op de verliespotjes of de gelijke spelen.
Daniel_vT schreef: Heb je dan een kutleven ofzo?
Echt wel. Als Ajax verliest, dan sla ik mijn vrouw. Zonder gekheid, ik weet niet waarom je een klote leven hebt als je zegt dat je je irriteert aan de wijze waarop we voetballen.
Daniel_vT schreef: Kun je dan niet gewoon stoppen met voetbal volgen? Want bepaalde mensen hier leggen op elke slak zout. Ga dan gewoon ergens anders continue zitten chagerijnen.
Ieder beleeft voetbal op zijn eigen manier. Jöhnk vindt dat Ajax beter voetbalt dan AZ. Ik niet. Ik vind ons in 80% van de wedstrijden hopeloos slecht. Moet ik dan stoppen met kijken? Nee, want wie weet wordt het toch een keertje beter. Verder wil ik wedstrijden met mijn eigen ogen zien.

Om ontopic te gaan: Marco heeft gewoon een matig eerste half jaar achter de rug. Is nog duidelijk zoekende en daar zal hij in de winterstop aan moeten werken. Om Daniel van me af te slaan zal ik nog wel even zeggen dat we qua imago wel een sprong hebben gemaakt. Voetbalinhoudelijk is het alleen niet echt bijster veel wat er op de tafel komt, maar qua imago is het beter dan de laatste jaren.

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 20, 2008 3:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Je hebt gelijk. We gaan vanaf nu, net als vak 410 afgelopen woensdag bij een 1-2 achterstand, lekker heen en weer hossen als Ajax weer eens baggervoetbal op de mat legt.
Dat is natuurlijk het andere uiterste. Het valt me wel op hoe sommige mensen tegen wedstrijden aan kijken. Ajax maakt bijvoorbeeld een mooie 1-0 tegen PSV en het enige wat je dan hoort is: 'Jezus, wat staat dat PSV slecht te verdedigen'. Tsja, met zo'n instelling zal je ook niet snel positieve punten ontdekken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 20, 2008 3:18 pm

Heb je wel vertrouwen in het komende half jaar, Peter? Of denk je dat het weer niks wordt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 20, 2008 3:20 pm

Ik kan wel beamen dat Ajax meer intentie heeft om offensief voetbal te spelen, in dat opzicht kan ik zeggen dat Ajax mij meer kan bekoren dan AZ. Maar de uitvoering van AZ is veel soepeler dan bij Ajax en dat is teleurstellend.

peter

Bericht door peter » za dec 20, 2008 3:27 pm

Jesse schreef:Heb je wel vertrouwen in het komende half jaar, Peter? Of denk je dat het weer niks wordt.
Het kan alle kanten op (mooie OD weer). Ik ben namelijk erg benieuwd of Marco van Basten de pijnpunten van dit elftal weet te versterken. Mocht hij erin slagen om een goeie mandekker te kopen en eventueel nog een goeie linkshalf, dan heb ik wel vertrouwen in beter voetbal en een goede afloop (lees: kampioenschap). In een Elia heb ik wel fiducie, alleen op dit moment ligt daar geen pijnpunt wat mij betreft. Verder verwacht ik, net als de rest van AT, veel van de terugkeer van Sarpong en Aissati. Als men die jongens goed weet in te passen, gecombineerd met de broodnodige versterkingen, dan heb ik nog wel vertrouwen in ons elftal. We krijgen immers AZ nog altijd op bezoek en dan moet je er dus wél staan.
Tevens hecht ik ook erg veel waarde aan het goed afsluiten van deze competitiehelft. Ik ben ervan overtuigd dat puntenverlies tegen Graafschap/ADO dodelijk is voor het kampioenschap.
Tot slot merk ik wel dat ik minder vertrouwen heb in Marco van Basten, maar dat het goed aankopen van spelers eigenlijk wel moet leiden tot een kampioenschap. Het is altijd wat zielig om met de vinger naar andere clubs te wijzen, maar gezien onze selectie, mogelijkheden en banksaldo moet een kampioenschap eigenlijk voor het grijpen liggen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 20, 2008 3:31 pm

Jesse schreef:Dat is natuurlijk het andere uiterste. Het valt me wel op hoe sommige mensen tegen wedstrijden aan kijken. Ajax maakt bijvoorbeeld een mooie 1-0 tegen PSV en het enige wat je dan hoort is: 'Jezus, wat staat dat PSV slecht te verdedigen'. Tsja, met zo'n instelling zal je ook niet snel positieve punten ontdekken.
Dus die nuance mag je niet maken? Om het glas halfvol te laten zijn kan ik wel zeggen `we waren stukken beter dan PSV´. Maar hoeveel dat waard is momenteel.. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op za dec 20, 2008 3:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » za dec 20, 2008 3:34 pm

Vooral het puntenverlies bij Feyenoord is erg zuur als we het zo achteraf bekijken.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 20, 2008 3:48 pm

Peter schreef:Vooral het puntenverlies bij Feyenoord is erg zuur als we het zo achteraf bekijken.
Zeker, Maar de nederlaag bij de seizoensoverture in Tilburg is imo nóg zuurder. Een van de weinige keren dat we met Sulej - KJH - Sua konden spelen, 0-1 voorkomen, 2 kansen weggeven en met 0 punten het veld aflopen..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 20, 2008 4:59 pm

Ik vind het vooral opmerkelijk dat er een aantal mensen in de verdediging schiet, terwijl ik het niet over/tegen die mensen hebt. Over wie de schoen past trekke hem aan kunnen we het niet hebben want die mensen maken zelf mijn reactie vervolgens belachelijk. Alsjeblieft zeg, als je niet vind dat het tegen jou gericht is (want ik noem duidelijk ook geen namen) reageer er dan ook niet op. Als je je aangesproken voelt wil ik dat graag weten ook. Op de een of andere manier (Peter en WiekentCees) scharen jullie bij die mensen, terwijl dat niet nodig is.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za dec 20, 2008 6:21 pm

Daniel_vT schreef:Alsjeblieft zeg, als je niet vind dat het tegen jou gericht is (want ik noem duidelijk ook geen namen) reageer er dan ook niet op.
Iemand geeft een mening, anderen reageren daar op, positief of negatief. Vrij gebruikelijk op een forum.

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 20, 2008 6:24 pm

Het gaat erom dat een aantal hier erop reageren alsof het tegen hun gericht is. En dat is niet het geval, dat is het punt.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za dec 20, 2008 6:32 pm

Daniel_vT schreef:Het gaat erom dat een aantal hier erop reageren alsof het tegen hun gericht is. En dat is niet het geval, dat is het punt.
Je hebt het steeds over 'sommige mensen' met allerhande negativiteit. Geen wonder dat 'sommige' critici zich dan aangesproken voelen en reageren.

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 20, 2008 6:37 pm

Vind ik niet, als iemand vind dat ik ongelijk heb omdat ik dat stel, en er tegen in ga terwijl diegene niet eens aanspreek moet ie ook niet verdedigend reageren. Beetje vreemd toch, als je het er niet mee eens bent wat dat betref maar je wel aangesproken voelt zonder dat je naam genoemd wordt? En het ook nog geen eens tegen jou bedoeld is..

Zuidema

Bericht door Zuidema » za dec 20, 2008 6:43 pm

Je posting
roept gewoonweg om een reactie van een of meer kritikasters. Zeker als je geen namen noemt. Dan kan je gewoonweg van iedereen wat verwachten. Niets nieuws onder de zon hiero. Het verbaast me eigenlijk dat je dat verbaast.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 20, 2008 6:54 pm

Lijkt me ook. Wat een gezeur. Ik ben een gezellig mens, hoor.

Mag ik soms constateren dat Ajax slecht speelt? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za dec 20, 2008 7:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Ik vind het vooral schrikbarend dat sommige mensen eigenlijk nooit positief zijn hier. Heb je dan een kutleven ofzo? Kun je dan niet gewoon stoppen met voetbal volgen? Want bepaalde mensen hier leggen op elke slak zout. Ga dan gewoon ergens anders continue zitten chagerijnen.
Je hebt gelijk. We gaan vanaf nu, net als vak 410 afgelopen woensdag bij een 1-2 achterstand, lekker heen en weer hossen als Ajax weer eens baggervoetbal op de mat legt.

Wat een bijzónder kinderachtige reactie.

Je weet best dat Daniel dat niet bedoelt. Wat hij wel bedoelt is de zure lucht van een pak melk, dat 3 maanden over tijd is én gedurende die hele tijd in de brandende zon heeft gestaan, die je hier ruikt na werkelijk élke wedstrijd. We winnen uit bij HSV en wat lees je op AT? Alleen maar gemok. Mensen die zich schamen voor Ajax enz, enz. Natuurlijk is het spel kut, natuurlijk moet dat gezegd worden, maar een aantal mensen hier overdrijven enorm.
joey schreef:Lijkt me ook. Wat een gezeur. Ik ben een gezellig mens, hoor.

Mag ik soms constateren dat Ajax slecht speelt? :excited.gif:
Deed je het maar soms, je doet het namelijk altijd! :666.gif:

Maar ik vind wel dat Daniel een punt heeft. Een aantal mensen hier is zó negatief, dat staat in geen verhouding met de situatie van Ajax. Ik heb er wel een analyse voor. Volgens mij is AT een soort uitlaatklep voor een aantal posters hier. Lekker de hele tijd ongeremd zeiken, zanikken en k*nk*r*n op alles wat met Ajax te maken heeft. Alles wat een beetje tegenzit keihard de grond in trappen. Dat lucht op, denk ik. Ik merkte hetzelfde in het stadion toen ik nog een seizoenskaart had. De rij voor mij zaten drie wat oudere mannen die élke wedstrijd het hele team liepen af te zeiken. Bij elke foute pass scholden ze de desbetreffende speler uit en na elke wedstrijd meldden ze dat ze het een intense grafwedstrijd vonden. En toch zaten ze er elke week weer.

Dat kan buiten clubliefde met niets anders te maken hebben met het jezelf ongegeneerd kunnen laten gaan. Hup, lekker al die emotie en ergernissen eruit! Even stoom afblazen zonder dat iemand je er op aankijkt.

Behalve Daniel, dan. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 20, 2008 7:30 pm

Scherrer schreef:Dat kan buiten clubliefde met niets anders te maken hebben met het jezelf ongegeneerd kunnen laten gaan.
Nee hoor. Ik constateer dat het spel niet goed is. Dat Van Basten er tot op heden weinig van bakt. Punt.

Geen zin om te zien wat er niet is.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 20, 2008 7:32 pm

Het is er wel hoor, je hebt geen zin om iets te zien sinds Cruijff op zijn pikje is getrapt door van Basten

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za dec 20, 2008 7:44 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:Dat kan buiten clubliefde met niets anders te maken hebben met het jezelf ongegeneerd kunnen laten gaan.
Nee hoor. Ik constateer dat het spel niet goed is. Dat Van Basten er tot op heden weinig van bakt. Punt.
Dit is natuurlijk niet waar. Onzin, zelfs. Als jij alleen maar aan 'constateren' deed, zou je niet dagelijks in 30 posts vertellen hoe slecht Van Basten wel niet is. Dit gaat veel verder, dit is gewoon een hetze tegen die man, niets meer en niets minder.

Buiten dat gaat het 'ongegeneerd jezelf laten gaan' met name over de postings in de wedstrijd-topics. Daar wordt tegenwoordig alleen nog maar gezeken en gek*nk*rd door een bepaalde groep. De reactie daar hebben allang niets meer te maken met 'constateren', maar puur met het eruit gooien van je frustraties. Helemaal los gaan op de spelers en Van Basten, dingen roepen die je niet tegen je vrouw, vriendin of kinderen zou roepen, omdat zij je dan gek aan zouden kijken. Lucht wel op, dat snap ik absoluut, alleen jammer dat het ontkend wordt.

Plaats reactie