Ach, schei toch uit man ..joey schreef:Pressie op de bal. De tegenstander lokken. Zo ging het toen. Het Ajax van LvG speelde soms tot vervelens toe terug op Van der Sar.

Om bij balbezit het veld groot te maken, zodat Blind en de Boer de opbouw in handen konden krijgen.joey schreef:Pressie op de bal. De tegenstander lokken. Zo ging het toen. Het Ajax van LvG speelde soms tot vervelens toe terug op Van der Sar.
Inderdaad. Gelukkig zijn wij gezegend met mooi opbouwend voetbal hehe.LucaS schreef:Tja, dat lijkt me overduidelijk. Een ordinaire counterploeg, waarbij zelfs PSV van de aanvallende intenties bulkt
Wanneer Marco Ajax bij balverlies met 11 man op eigen helft laat voetballen, krijgt ie er van langs, Peet.Peter schreef: Ik vind AZ stukken verder dan Ajax. Er zit iig lijn achter. Duidelijk positiespel en een ingespeeld team. Zal mij benieuwen of MvB ook dergelijke dingen erin weet te slijpen.
Purlease. AZ tot aan PSV-thuis wilde domineren. Sinds PSV laat AZ de tegenstander komen.joey schreef:Ik herken juist veel van het Ajax van toen in dit seizoen. De tactiek, het positiespel, het collectief terugttrekken en de doorkomende mensen. Alleen trekt dit AZ zich verder terug.
AJax speelt ook toevalsvoetbal, wimpey. Ze laten zich inderdaad niet inzakken, maar tactisch en qua positiespel staat het heel erg beroerd. Bij AZ zie je vloeiende aanvallen. Iets wat ik bij Ajax heel, heel zelden zie. PSV thuis en Roda thuis heb ik iets van voetbal gezien.wimpey schreef:Wanneer Marco Ajax bij balverlies met 11 man op eigen helft laat voetballen, krijgt ie er van langs, Peet.Peter schreef: Ik vind AZ stukken verder dan Ajax. Er zit iig lijn achter. Duidelijk positiespel en een ingespeeld team. Zal mij benieuwen of MvB ook dergelijke dingen erin weet te slijpen.
Daarnaast is LVG al voor het 4e jaar met deze ploeg bezig. Mag een keer 11e worden enzo. En hij moest na het vertrek van CA niet bij nul beginnen.