De Graafschap-Ajax 21-12-2008
Zo slecht vond ik Anita niet gisteren hoor, brengt meer voetbal dan een Gabri. Lindgren voor Urby zal een fikse verbetering zijn, terwijl Lindgren tot nu toe een klote seizoen heeft.
Urby linksback, Vermaelen centraal, Vertonghen linksmidden. Gabri of Anita rechtsmidden en Siem de Jong op 10, bij gebrek aan Sarpong en/of Aisatti.
Urby linksback, Vermaelen centraal, Vertonghen linksmidden. Gabri of Anita rechtsmidden en Siem de Jong op 10, bij gebrek aan Sarpong en/of Aisatti.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Urby, De Jong en Blind vond ik op het middenveld nog meer door het ijs zakken dan Anita, van wie ik mij overigens ook afvraag of hij het wel gaat redden. Dat mannetje is écht klein. Dan moet je of technisch of positioneel hoogwaardig zijn, want op fysiek legt hij het altijd af. En op die twee aspecten heeft hij mij (vooralsnog) niet kunnen overtuigen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Urby en de Jong vond ik inderdaad ook slecht. Urby is geen halfspeler. De Jong moet zich eens aanbieden. Loopt bijna enkel in de spits.
Blind vond ik het (naar omstandigheden) aardig doen. Positioneel in ieder geval goed, rustig aan de bal en denkt vooruit.
Blind vond ik het (naar omstandigheden) aardig doen. Positioneel in ieder geval goed, rustig aan de bal en denkt vooruit.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
En leverde werkelijk zeventig procent van z'n passes in. Zelfs het Ajax-publiek (dat nogal pro-Blind is) ging er cynisch van klappen.Bertje schreef:Urby en de Jong vond ik inderdaad ook slecht. Urby is geen halfspeler. De Jong moet zich eens aanbieden. Loopt bijna enkel in de spits.
Maar goed, normaal gesproken zijn dat niet de dingen die Blind fout doet hoor. Als hij die dingen echter wel fout gaat doen, dan heb je weinig aan hem.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- AT Toto winner 09/10
Dit kan ik moeilijk serieus nemen; Blind had een dramatische invalbeurt. Toen éindelijk een pass (over een meter of 5) aankwam, begon de Arena te applaudiseren. Als je het zo gaat beredeneren, kan iedereen die waardeloos speelt het naar omstandigheden aardig doen.Bertje schreef:Blind vond ik het (naar omstandigheden) aardig doen. Positioneel in ieder geval goed, rustig aan de bal en denkt vooruit.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op do dec 18, 2008 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Klopt dan doet zelfs Lindgren op zijn best naar omstandigheden aardig.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dit kan ik moeilijk serieus nemen; Blind had een dramatische invalbeurt. Toen éindelijk een pass 9over een meter of 5) aankwam, begon de Arena te applaudiseren. Als je het zo gaat beredeneren, kan iedereen die waardeloos speelt het naar omstandigheden aardig doen.Bertje schreef:Blind vond ik het (naar omstandigheden) aardig doen. Positioneel in ieder geval goed, rustig aan de bal en denkt vooruit.
- Daily Blind
- Daily Blind
Deze man kan alleen maar risicoloze balletjes breed geven en doordat de ballen zo slap worden ingespeeld ontstaat er nog bijna gevaar. Ik weet niet wanneer het grofvuil weer wordt opgehaald bij de ArenA, maar dan mogen ze deze overbodige Zweed erbij gooien.Enganche schreef:Lindgren doet het dit seizoen niet best, maar tegen HSV en NAC deed hij het bijvoorbeeld weer prima.
De onderlinge discussie heb ik verhuist naar het rommelhok. Kunnen we hier inderdaad weer verder over De Graafschap.
Hopelijk heeft de slechte wedstrijd van gisteren Ajax weer een beetje bij de les gekregen. Tot de winterstop mogen we geen punten meer verspelen want alleen zo houden we de druk op AZ.
Hopelijk heeft de slechte wedstrijd van gisteren Ajax weer een beetje bij de les gekregen. Tot de winterstop mogen we geen punten meer verspelen want alleen zo houden we de druk op AZ.
Nil volentibus arduum
- AT Toto winner 09/10
Verdomme, ik ben er helemaal niet gerust op, De Graafschap uit. Vermoedelijk koud, nat, superboeren die zich een beetje roeren, Urby c.s. die dromerig in de lucht staren en nonchalance, gecombineerd met misplaatste onderschatting, tot kunst verheffen...
Ik zou graag met een zorgvuldig van AT geselecteerde commissie een uurtje peptalk willen houden in de kleedkamer, voorafgaand aan de wedstrijd (benodigdheden: veel rode pepers, die El Clavo en GF bij de spelers mogen aanbrengen in een door 666 te bepalen lichaamsopening).

Ik zou graag met een zorgvuldig van AT geselecteerde commissie een uurtje peptalk willen houden in de kleedkamer, voorafgaand aan de wedstrijd (benodigdheden: veel rode pepers, die El Clavo en GF bij de spelers mogen aanbrengen in een door 666 te bepalen lichaamsopening).

- AT Toto winner 09/10
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Enoh op Ajax.nl:
"De Graafschap - Ajax zal denk ik net zo’n wedstrijd worden als tegen Volendam."

Nou, dat belooft niet veel goeds...
Als ze er zondag in slagen om er weer zo'n potje van te maken en onnodig punten te verspelen dan moet je haast tot de conclusie komen dat de titel kennelijk toch niet zo belangrijk is voor de heren. Maar goed, laat ik niet te veel op de zaken vooruit lopen. Misschien hebben we er wel weer een keertje zin in.

Nil volentibus arduum
Ja maar in dat interview geeft hij aan dat hij tenminste wel doorheeft dat er in zulke wedstrijden ook strijd geleverd moet worden. Als de rest dat ook maar doorheeft...Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Enoh op Ajax.nl:
"De Graafschap - Ajax zal denk ik net zo’n wedstrijd worden als tegen Volendam."