AFC Ajax - Slavia Praag 17-12-2008
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Daily Blind
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Of de nummers 3 uit de Uefa...
Ik moet zeggen dat 2 of 3 in de poule mij ook niet zoveel uit maakt afgaande op lijstje van nummers 3 uit CL wat ik eerder posten.
Oleguer niet in de basis zou mij niet verbazen, zat echt in een slechte reeks, ben wel benieuwd hoe hij het dan gaat neerzetten. Wellicht Vd Wiel centrum en Silva op rechts?
Ik moet zeggen dat 2 of 3 in de poule mij ook niet zoveel uit maakt afgaande op lijstje van nummers 3 uit CL wat ik eerder posten.
Oleguer niet in de basis zou mij niet verbazen, zat echt in een slechte reeks, ben wel benieuwd hoe hij het dan gaat neerzetten. Wellicht Vd Wiel centrum en Silva op rechts?
Gewoon met het sterkste elftal op het veld verschijnen. Dan eventueel in de 2e helft een paar spelers vroegtijdig eruit om rust te geven. Ajax moet vooral eens in dezelfde opstelling blijven spelen om ritme te krijgen.
Winnen is een must... al is het maar omdat we iets goed te maken hebben. En het liefst met veel doelpunten natuurlijk.
Winnen is een must... al is het maar omdat we iets goed te maken hebben. En het liefst met veel doelpunten natuurlijk.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ajax gaat voor koppositie
AMSTERDAM - Ajax stijgt bij een zege op Slavia Praag minimaal een plaats in de poule. De Amsterdammers bezetten momenteel de derde plaats in de groepsfase van de UEFA Cup. De laatste wedstrijd in Groep F kan zelfs de koppositie opleveren voor de ploeg van trainer Marco van Basten: "De knock-outfase is zeker, maar we willen zo hoog mogelijk eindigen in de poule. Dan krijg je bij de loting een makkelijkere tegenstander, we gaan dus voor de zege".
Van Basten kan geen beroep doen op Rasmus Lindgren. De Zweed blesseerde zich maandag op de training aan de enkel. Middenvelders Gabri, Eyong Enoh en Ismail Aissati zijn ook nog niet wedstrijdfit. De kans is groot dat Vurnon Anita in de basiself begint.
Woensdagavond kan de Amsterdamse formatie in eigen huis de strijd aanbinden met de Tsjechen. De ploeg uit Centraal Europa versperde Ajax ruim een jaar geleden de doorgang naar het hoofdtoernooi van de Champions League. In de twee wedstrijden in de voorronde van het kampioenenbal trok de ploeg uit Noord-Holland beide keren aan het kortste eind.
In de Amsterdam ArenA miste Klaas-Jan Huntelaar een strafschop. David Kalivoda schoot wel raak vanaf elf meter, 0-1. In de Tsjechische hoofdstad bleef Slavia met 2-1 opnieuw aan de winnende hand. Van Basten: "Die uitschakeling zijn we zeker nog niet vergeten".
In een andere Arena binden de nummers een en twee van Groep F de strijd aan. In Hamburg staat Hamburger SV tegenover Aston Villa. Zowel de Duitsers als de Engelsen en ook Ajax hebben nu zes punten. Ook het doelsaldo is vrijwel identiek; HSV (4-2) Villa (4-3), Ajax (3-2).
De nummer één van de eindklassering stuit in de volgende ronde op een nummer drie van een andere poule uit de UEFA Cup. Ajax wordt bij de loting aan een nummer drie uit een groep van de Champions League gekoppeld als het als tweede eindigt.
Vrijdagmiddag volgt de loting in Zwitserland. Zowel van de wedstrijd in Amsterdam als van de loting doet Telesport.nl live verslag.
Vermoedelijke opstelling Ajax:
Vermeer; Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen en Vermaelen; Anita, De Jong en Emanuelson; Suarez, Cvitanich en Sulejmani.