De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 10:21 am

Tja, maar wel zeggen dat Oleguer zenuwachtig is, hè? :excited.gif:

Van Basten hoefde Leonardo niet, dat was duidelijk genoeg. Had hij overigens groot gelijk in. Het is mij een raadsel waarom hij nu deze speler alsnog wil houden. Die heeft namelijk pijnlijk duidelijk gemaakt dat hij tekort komt voor Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 10:29 am

Volgens de berichten van afgelopen zomer is Leonardo verteld dat hij niet heel veel aan bod zou komen, maar dat hij niet weg hoefde. Het is dus onjuist dat van Basten 'hem niet moet'. Leonardo heeft dit seizoen prima wedstrijden gespeeld en heeft zich terug geknokt. Goed dat van Basten niet star aan een standpunt vasthoudt, maar toegeeft dat Leonardo beter functioneert dan hij van tevoren had verwacht.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 10:42 am

Je kunt ook zeggen dat hij de kwaliteiten van Leonardo verkeerd heeft ingeschat???

Van Basten werkte bij Oranje ook al zo. Een stoet spelers aan zich voorbij laten trekken en kijken of er iets bij zit. Spelers beoordelen ligt hem blijkbaar niet zo.

Leonardo gaat alsnog afgevoerd worden, want op den duur heb je niets aan die jongen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di dec 16, 2008 10:48 am

Zo beoordeel je toch juist spelers door ze te laten spelen?

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 10:51 am

Dat kan je ook zeggen. Je kan ook zeggen dat Leonardo zich heeft verbeterd. Of iets daartussen in.

Hij heeft in het Nederlands elftal inderdaad spelers uitgeprobeerd. Met name op de vleugelposities. Lijkt me ook doodnormaal, het Nederlands elftal zat op een dood sppor toen hij daar begon

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 10:56 am

Dat oordeel was al geveld, Spijker. Leonardo behoorde tot de afvallers. Luuk kan wel beweren van niet, maar het was duidelijk genoeg.

Van Basten kon het zich als bondscoach permitteren spelers langs te laten komen om te kijken wat ze konden. Soms was het wel lullig voor de speler (Yilderim), maar ach, dat was zijn probleem niet. Nu ligt het echter een beetje anders. Het is een dure grap om een speler als Sno te halen voor een paar miljoen om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij het niveau niet aankan.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 11:09 am

Zoals ik al zei, Leonardo hoefde niet weg, maar kreeg te horen dat hij niet op veel speeltijd hoefde te rekenen. In de paar keer dat hij mee mocht doen, heeft hij goed gespeeld, en dus is zijn positie veranderd. Volkomen normaal.

Sno is niet gehaald voor de basis en kostte niet een paar miljoen. Geen feiten verzinnen, die paar miljoen is onzin (in de media wordt gesproken over 1,2 miljoen)! Sno is een prima speler voor de bank.
Van Basten zet Perez en Luque terug naar beloftes Ajax
04/08/2008 17:02

Kenneth Perez en Albert Luque hebben de eerste schifting bij Ajax niet overleefd. Trainer Marco van Basten had voor meer spelers een vervelende boodschap.

Van Basten gaf eerder in de voorbereiding aan zijn selectie te willen inkrimpen tot 24 man. Naast Perez en Luque zijn Jurgen Colin en Laurent Delorge de eerste slachtoffers. Het viertal wordt teruggezet naar de Amsterdamse beloftes.

'We zijn nu drie weken bezig en daarin hebben alle spelers kansen gekregen', geeft Van Basten uitleg op de Ajax-website. 'In sommige gevallen heeft dat tot nieuwe inzichten geleid. En daarom hebben we duidelijkheid gegeven aan een groep spelers.'

De eerste schoonmaak blijft waarschijnlijk niet bij het naar Jong Ajax verbannen kwartet. Kennedy Bakircioglu, Leonardo, George Ogararu en Dennis Rommedahl blijven voorlopig bij de A-selectie, maar hebben te horen gekregen te moeten rekenen op een tribuneplaats.

'De transfertermijn sluit aan het einde van de maand, we verwachten dat er nog wel wat gaat gebeuren met een aantal spelers van ons', aldus Van Basten. 'Uiteindelijk willen we met een selectie werken van ongeveer 24 spelers.'

www.vi.nl

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 16, 2008 11:16 am

joey schreef:Het is een dure grap om een speler als Sno te halen voor een paar miljoen om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij het niveau niet aankan.
Is hij dan tot die conclusie gekomen?

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 11:17 am

Volkomen normaal? Hij hoefde niet op veel speeltijd te rekenen? Kijk eens aan, wat een goede inschatting! :smallgrin.gif:

Het enige verschil tussen Leonardo en een speler als Perez was, dat men voor Leonardo nog geld wilde zien. 'Niet veel aan spelen toekomen' is een eufemisme voor: ga maar weg.

Ook leuk is de situatie van Martina. Die moest per se blijven van Van Basten. Waarom eigenlijk?

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 11:18 am

De meesten hier hebben die foute inschatting gemaakt. Het verschil tussen van Basten en veel posters hier, is dat van Basten wel bereid is om op een eenmaal ingenomen positie terug te komen.

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 16, 2008 11:21 am

Ik vind overigens dat Leonardo zich inderdaad heeft verbeterd. Het is nog steeds geen topper, maar hij heeft een betere inbreng dan vorig jaar.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 16, 2008 11:22 am

LucaS schreef:De meesten hier hebben die foute inschatting gemaakt. Het verschil tussen van Basten en veel posters hier, is dat van Basten wel bereid is om op een eenmaal ingenomen positie terug te komen.
Ik zie het probleem ook niet zo, als ik eerlijk ben...

De zomer en januari zijn momenten om aan je selectie te werken. Als Van Basten zijn selectie gaat verkleinen door een paar spelers te laten gaan, en er misschien één of twee bijhaalt, dan is dat toch een tamelijk normale gang van zaken voor januari...? Het is niet voor niks een transferperiode...

Veranderde inzichten uitwerken door wat mutaties door te voeren in je groep. Ik zie ook niet zo in wat daar vreemd aan is...

Maar goed, het schijnt verplicht te zijn om alles wat Van Basten doet raar en inconsequent te vinden, en een bewijs dat hij geen visie heeft... Het zal wel.

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 16, 2008 11:22 am

joey schreef:Volkomen normaal? Hij hoefde niet op veel speeltijd te rekenen? Kijk eens aan, wat een goede inschatting! :smallgrin.gif:
Op een gegeven moment waren Sarpong, Sulejmani en Cvitanich tegelijk geblesseerd, hè.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 16, 2008 11:22 am

Arthur schreef:Ik vind overigens dat Leonardo zich inderdaad heeft verbeterd. Het is nog steeds geen topper, maar hij heeft een betere inbreng dan vorig jaar.
Vind ik ook.

K.
Still alive...

jabu

Bericht door jabu » di dec 16, 2008 11:27 am

Toppie schreef:
Jinne schreef:Duh, hij is net gekocht deze zomer en heeft behoudens gezondheid alles gespeeld dit seizoen.
Das dus niet waar heeft 2 a 3 wedstrijden aan zich voorbij laten gaan in de competitie door een blessure....
Jinne zegt toch ook 'behoudens gezondheid'?
joey schreef:Volkomen normaal? Hij hoefde niet op veel speeltijd te rekenen? Kijk eens aan, wat een goede inschatting! :smallgrin.gif:

Het enige verschil tussen Leonardo en een speler als Perez was, dat men voor Leonardo nog geld wilde zien. 'Niet veel aan spelen toekomen' is een eufemisme voor: ga maar weg.
Als iedereen fit is zal Leonardo ook niet veel spelen. Met een compleet fitte voorhoede zouden Suarez, Huntelaar en Sulejmani spelen. Cvitanich en Sarpong zouden de eerste reserves zijn. Als vervolgens Sulejmani, Sarpong en Cvitanich veel geblesseerd zijn, Huntelaar verkocht wordt (en geblesseerd is) en Suarez veel kaarten pakt, dan is het niet gek dat Van Basten en beroep doet op spelers asl Kennedy en Leonardo.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 16, 2008 11:29 am

LucaS schreef:De meesten hier hebben die foute inschatting gemaakt. Het verschil tussen van Basten en veel posters hier, is dat van Basten wel bereid is om op een eenmaal ingenomen positie terug te komen.
Dat ben ik met je eens.
Ko schreef:Maar goed, het schijnt verplicht te zijn om alles wat Van Basten doet raar en inconsequent te vinden, en een bewijs dat hij geen visie heeft... Het zal wel.
Hoezo verplicht? Er zijn hier nu eenmaal posters die vinden dan Van Basten geen topper is en inconsequent is (wat hij zelf overigens heeft toegegeven), en er zijn posters die daar anders over denken. Prima toch? Als we maar niet de illusie hebben dat we elkaar kunnen overtuigen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 11:37 am

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Het is een dure grap om een speler als Sno te halen voor een paar miljoen om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij het niveau niet aankan.
Is hij dan tot die conclusie gekomen?

K.
Blijkbaar nog niet, maar dat kan niet lang meer duren.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 16, 2008 11:44 am

Ik heb daar eigenlijk geen idee van. Kijk naar spelers als Rommedahl, of De Jong de afgelopen weken. De ene keer staan ze in de basis, de andere keer niet eens bij de wedstrijdselectie. Volgens mij is er geen peil op te trekken, of ie bijvoorbeeld Sno al dan niet ziet zitten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jesse

Bericht door Jesse » di dec 16, 2008 12:07 pm

Even over de situatie Urby. Het klopt inderdaad dat hij nog wel eens door het team wordt geschoven, maar wat zouden jullie dan met hem doen? Linksbuiten deed hij prima, maar daar staat nu Sulejmani, want die hoort niet op '10'. Linksback moet-ie ook niet staan, want daar is-ie veel te dromerig voor en komen z'n zwakke punten te veel aan bod. Dan blijft linkshalf toch over? Ook al is dat niet zijn ideale positie? Of zouden jullie Urby op de bank zetten? En zou ja, voor wie zou je hem wisselen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 12:08 pm

Ik zou hem gewoon linksback zetten. Volgens mij komen zijn zwakke punten meer aan het licht als linkshalf dan als linksback.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 12:11 pm

Ik denk dat hij in de ideale opstelling niet voorkomt:

Stekelenburg
Wiel
Oleguer
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
???? (Aisatti?)
Lindgren
Suarez
Cvitanich
Sulejmani

Waarbij Wiel en Oleguer én Vermaelen en Vertonghen kunnen wisselen van positie als de wedtrijd/tegenstander daarom vraagt

En als Sulejmani inderdaad op tien komt te spelen, zou het zomaar kunnen dat Elia op linksbuiten komt te spelen. Maar goed, die moeten ze eerst nog maar eens binnen zien te halen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 12:16 pm

Arthur schreef:Ik vind overigens dat Leonardo zich inderdaad heeft verbeterd. Het is nog steeds geen topper, maar hij heeft een betere inbreng dan vorig jaar.
Heel veel spelers hebben zich verbeterd. Vertonghen, Vermaelen, Urby, Van der Wiel, Suarez. Van Basten maakt spelers beter.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 16, 2008 12:58 pm

Urby en Van der Wiel hebben zich verbeterd? Dat vind ik nog wel meevallen. De laatste competitiewedstrijden behoren zij steevast bij de slechtsten. Suarez speelde vorig jaar ook al een belangrijke rol; en Vertonghen verbeterde zich toen HtC weg was. En hoe Van Basten ze dan zou hebben verbeterd is mij een raadsel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Khraa

Bericht door Khraa » di dec 16, 2008 1:00 pm

Jesse schreef:Even over de situatie Urby. Het klopt inderdaad dat hij nog wel eens door het team wordt geschoven, maar wat zouden jullie dan met hem doen? Linksbuiten deed hij prima, maar daar staat nu Sulejmani, want die hoort niet op '10'. Linksback moet-ie ook niet staan, want daar is-ie veel te dromerig voor en komen z'n zwakke punten te veel aan bod. Dan blijft linkshalf toch over? Ook al is dat niet zijn ideale positie? Of zouden jullie Urby op de bank zetten? En zou ja, voor wie zou je hem wisselen?
Hij kan wel liinksmidden, maar dan op een middenveld waarbij Lindgren/Enoh/Gabri of Vermaelen zijn fouten kunnen goedmaken. De omchakeling bij balverlies van Emanuelson is dramatisch.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 16, 2008 2:01 pm

Jöhnk schreef:
Heel veel spelers hebben zich verbeterd. Vertonghen, Vermaelen, Urby, Van der Wiel, Suarez. Van Basten maakt spelers beter.
En toch zijn 80% van de wedstrijden niet om aan te gluren.. rara hoe kan dat?

Plaats reactie