Dat komt doordat de verdedigers en middenvelders de bal consequent in de trechter bleven spelen. Sulejmani stond namelijk wel vrij.Thomas schreef:Wat me gisteren opviel is dat hij amper in het spel betrokken werd. Wanneer hij hem kreeg ging er eigenlijk zelden iets mis, maar het zou me niets verbazen als hij nog geen twintig keer de bal heeft geraakt.
Positief punt is dat hij voor het eerst weer een hele wedstrijd heeft gespeeld.
Miralem Sulejmani
Moderator: mods
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
Toen Blind erin kwam is er geen bal meer naar voren gegooid. Elke bal werd hard en strak in gespeeld richting de zijkanten. Daarnaast sloeg hij vaak een aantal mannetjes gelijk over en bereikte hij de middenvelders of aanvallers.joey schreef:Dat komt doordat de verdedigers en middenvelders de bal consequent in de trechter bleven spelen. Sulejmani stond namelijk wel vrij.Thomas schreef:Wat me gisteren opviel is dat hij amper in het spel betrokken werd. Wanneer hij hem kreeg ging er eigenlijk zelden iets mis, maar het zou me niets verbazen als hij nog geen twintig keer de bal heeft geraakt.
Positief punt is dat hij voor het eerst weer een hele wedstrijd heeft gespeeld.
- Daily Blind
Risicoloos misschien omdat NAC in zakte maar er zat veel diepte en logica in zijn spel. snelle strakke passes diagonaal naar voren. Veel beter dan de irritante slappe balletjes breed van Lindgren.Thomas schreef:Klopt, Joey. Sulejmani stond gewoon vrij.
Iedereen liep gisteravond weer flink te cummen op die Daley, maar ik heb hem vooral risicoloze ballen breed zien geven hoor.
En omdat de blinde Suarez een aantal keren voor eigen succes ging i.p.v. af te spelen. Ik mag hopen dat Ajax die jongen aan het eind van het seizoen in Spanje zal weten te slijten. Hij is nu hot (op AT zelfs heilig), blijkbaar valt het weinigen op dat ie oogkleppen en een zeer matige traptachniek heeft. Met een beetje mazzel vangen we er een KJH-achtg bedrag voor.joey schreef: Dat komt doordat de verdedigers en middenvelders de bal consequent in de trechter bleven spelen. Sulejmani stond namelijk wel vrij.
Met Mira komt het helemaal goed, qua aanleg is er in de HCE geen betere speler te vinden.
Dit vind wel zo'n kansloze discussie. Als van Basten Suarez niet had gehad dan...Peter schreef:Deze noteer ik even, wimpey. Hij is zo matig dat hij bijna altijd beslissend is voor Ajax. Zonder hem was MvB al via de achterdeur afgevoerd, vrees ik.
Hij heeft Suarez nu eenmaal wel en gebruikt hem redelijk.
En Thomas, iedereen geilt enorm op Daley Blind ja. Schijnt in Volendam geweldig te zijn ingevallen. Heb 'm alleen een corner zien versieren. Voor de rest liep ie als een madame over het veld. Hij moet uit een ander vaatje tappen anders gaat ie via de achterdeur naar een middenmoter.
Ik zeg niet dat ie matig is. Maar ik vind hem geen Ajax-speler. Het is een rommelaar, een opportunist met een gebrekkige trap en hij heeft de kop te vaak naar beneden... Ik zie op zijn plek liever een speler die Ajax als team sterker maakt.Peter schreef:Deze noteer ik even, wimpey. Hij is zo matig dat hij bijna altijd beslissend is voor Ajax. Zonder hem was MvB al via de achterdeur afgevoerd, vrees ik.
Lijkt mij ook. Die jongen is keer op keer beslissend. Mag hij een keertje een mindere wedstrijd spelen?Peter schreef:Deze noteer ik even, wimpey. Hij is zo matig dat hij bijna altijd beslissend is voor Ajax. Zonder hem was MvB al via de achterdeur afgevoerd, vrees ik.
Wat Daley Blind betreft, die ziet het spel wel, maar hij heeft ook de nodige beperkingen. We moeten niet gaan doen alsof hij Ajax even gaat redden. Gisteren kwam hij er pas in toen de wedstrijd al beslist was. Daardoor leek zijn spel heel wat, want echte weerstand was er niet meer.
Ik heb nog nooit een krantenkop gewijd zien worden aan een speler omdat hij een corner forceerde. Wat een overdreven gedoe.goodfella schreef:En Thomas, iedereen geilt enorm op Daley Blind ja. Schijnt in Volendam geweldig te zijn ingevallen. Heb 'm alleen een corner zien versieren. Voor de rest liep ie als een madame over het veld. Hij moet uit een ander vaatje tappen anders gaat ie via de achterdeur naar een middenmoter.
wimpey schreef:En omdat de blinde Suarez een aantal keren voor eigen succes ging i.p.v. af te spelen. Ik mag hopen dat Ajax die jongen aan het eind van het seizoen in Spanje zal weten te slijten. Hij is nu hot (op AT zelfs heilig), blijkbaar valt het weinigen op dat ie oogkleppen en een zeer matige traptachniek heeft. Met een beetje mazzel vangen we er een KJH-achtg bedrag voor.
Met Mira komt het helemaal goed, qua aanleg is er in de HCE geen betere speler te vinden.
Poeh, nu ben je wel erg hard voor Suárez hoor. Ik ben het met je eens dat z'n overzicht en traptechniek beter kan, maar die jongen heeft echt iets speciaals. Ik heb hem de meest geweldige goals zien maken. Hij kan sowieso uit het niets scoren. Persoonlijk wil ik wel eens zien hoe hij gaat spelen als het positiespel wel klopt. Volgens mij krijg je dan ook meteen een Suárez die meer open staat voor de combinatie.
Gisteren was het trouwens mooi om de ontlading bij Cvitanich te zien. Z'n medespelers waren ook zichtbaar blij voor hem. Goed teken.
8 goals en 7 assists. Niet slecht voor een man met oogkleppen op. Bovendien stond er een tijdje terug een onderzoek ergens in een blad waaruit bleek dat Suarez bij 70% goals van Ajax betrokken is. Waar vind je een speler met een dergelijk rendement? Gisteren probeerde hij het een paar keer te mooi waardoor de bal afzwaaide, maar daarom heeft hij toch niet meteen een slechte traptechniek? Bovendien nam hij ook een mooie vrije trap. Raakte hij verkeerd zeker? Kijk hij heeft niet de verfijnde traptechniek van een Sulejmani, maar hij heeft weer andere kwaliteiten. Waar vind je bijvoorbeeld een speler op de wereld die zo vaak zijn directe tegenstander passeert in een wedstrijd? Dat zijn er niet veel hoor. Ook al ziet het er vaak niet uit, hij flikt het toch steeds weer.wimpey schreef: Ik mag hopen dat Ajax die jongen aan het eind van het seizoen in Spanje zal weten te slijten. Hij is nu hot (op AT zelfs heilig), blijkbaar valt het weinigen op dat ie oogkleppen en een zeer matige traptachniek heeft. Met een beetje mazzel vangen we er een KJH-achtg bedrag voor.
Helemaal mee eens, Trab. Lekker boeiend dat het er niet zo gelikt uitziet als bij Messi of Cristiano Ronaldo. Uiteindelijk passeert Suárez gemiddeld gewoon zo'n vier tot vijf keer per wedstrijd z'n man. Z'n traptechniek kan beter, maar een bijzonder talentvolle jongen van 21 met een winnaarsmentaliteit wordt alleen maar beter. Vorig seizoen werd hij al bekritiseerd met betrekking tot z'n gebrekkige overzicht, maar al met al kwam hij tot iets van 17 goals en 12 of 13 assists. Dit seizoen gaat hij zeer waarschijnlijk weer op dat soort cijfers eindigen. Weinig vleugelspelers hebben hem dat na gedaan. Sterker nog, ik denk dat niemand de afgelopen acht jaar twee seizoenen achter elkaar zo'n rendement behaalde.Trab schreef:8 goals en 7 assists. Niet slecht voor een man met oogkleppen op. Bovendien stond er een tijdje terug een onderzoek ergens in een blad waaruit bleek dat Suarez bij 70% goals van Ajax betrokken is. Waar vind je een speler met een dergelijk rendement? Gisteren probeerde hij het een paar keer te mooi waardoor de bal afzwaaide, maar daarom heeft hij toch niet meteen een slechte traptechniek? Bovendien nam hij ook een mooie vrije trap. Raakte hij verkeerd zeker? Kijk hij heeft niet de verfijnde traptechniek van een Sulejmani, maar hij heeft weer andere kwaliteiten. Waar vind je bijvoorbeeld een speler op de wereld die zo vaak zijn directe tegenstander passeert in een wedstrijd? Dat zijn er niet veel hoor. Ook al ziet het er vaak niet uit, hij flikt het toch steeds weer.wimpey schreef: Ik mag hopen dat Ajax die jongen aan het eind van het seizoen in Spanje zal weten te slijten. Hij is nu hot (op AT zelfs heilig), blijkbaar valt het weinigen op dat ie oogkleppen en een zeer matige traptachniek heeft. Met een beetje mazzel vangen we er een KJH-achtg bedrag voor.
Klopt, zeker gezien het feit dat hij zelf zijn kansen moet scheppen, omdat de opbouw van Ajax heel matig is. Stel je eens voor hoe hoog het rendement van Suarez zou zijn als het een speler achter zich had lopen die een goede steekpass kon geven.goodfella schreef:Suarez is elk seizoen goed voor zo'n 20 doelpunten en 15 assists. Dan heb je een ongelooflijk hoog rendement.
Natuurlijk, maar hij is slim genoeg om vrij te lopen voor de steekpass. Daarmee zou hij zijn spel kunnen variëren. Nu moet hij eigenlijk áltijd zijn man voorbij.
Ik ben het er wel mee eens dat hij zijn traptechniek zou kunnen verbeteren. Wanneer gaan ze in de voetbalwereld eens gericht trainen? Elke dag een half uur trappen en passen en Suarez kan nog veel beter worden.
Ik ben het er wel mee eens dat hij zijn traptechniek zou kunnen verbeteren. Wanneer gaan ze in de voetbalwereld eens gericht trainen? Elke dag een half uur trappen en passen en Suarez kan nog veel beter worden.
Sorry, maar de component 'slim' kan ik in het spel van Suarez dus echt niet vinden.joey schreef:Natuurlijk, maar hij is slim genoeg om vrij te lopen voor de steekpass. Daarmee zou hij zijn spel kunnen variëren.
Voetbal is een makkelijk spel, Suarez maakt het vaak veel moeilijker dan nodig.
Nogmaals: hij is vnl. met zichzelf bezig. Als ie ooit naar Barca wil, zal ie toch echt een stuk snuggerder moeten leren voetballen. Sammy en Titi hebben echt geen zin om te ballen met iemand die tig keer balverlies lijdt en z'n medespelers keer op keer over het hoofd ziet. In de HCE komt Luis daar vaak mee weg (omdat het uiteindelijk tóch wel een keer lukt met zo'n aktie), op een hoger niveau natuurlijk niet.
Het is ook een beetje kip en ei. Suarez is zo belangrijk omdat het positiespel niet uit de verf komt en het dus op individuele kwaliteiten moet gebeuren. Maar tegelijkertijd is Suarez één van de redenen waarom fatsoenlijk positiespel niet van de gromd komt. Als Suarez wegkan voor een Huntelaar-achtig bedrag eind van dit seizoen, zou het best wel eens verstandig kunnen zijn hem te laten gaan