UEFA Champions League 2008-2009
Moderator: mods
Het is vrij saai. Bordeaux moet winnen maar doet daar niet eens een poging toe. Bordeaux laat achterin de bal rondgaan en Roma wacht ze geduldig op en komt er zo af en toe gevaarlijk uit.
Ik vond dat die Menez wel aardig speelde, heeft een goede actie in huis en hij behoudt meestal ook nog wel het overzicht.Bij hem begonnen de meeste aanvallen van Roma.
Gourcuff voelt zich duidelijk de grote man bij Bordeaux en wil het allemaal zelf doen, maar bijna elke actie van hem mislukt.
Brighi viel me niet echt op, speelt degelijk.
Ik vond dat die Menez wel aardig speelde, heeft een goede actie in huis en hij behoudt meestal ook nog wel het overzicht.Bij hem begonnen de meeste aanvallen van Roma.
Gourcuff voelt zich duidelijk de grote man bij Bordeaux en wil het allemaal zelf doen, maar bijna elke actie van hem mislukt.
Brighi viel me niet echt op, speelt degelijk.
Ik gun het Ten Cate ook zeker. Overigens was die wedstrijd niet best als ik naar de flitsen kijk die ik voorbij heb zien komen op sport1. Maar goed, als je een poule wint met Inter en Werder Bremen als tegenstanders dan heb je gewoon een prima prestatie geleverd.
Zo'n wedstrijd van PSV laat weer even zien waar we ongeveer staan met het nederlandse voetbal t.o.v. de top. Liverpool komt met een elftal waarvan het gros volgens mij normaal zelden in de basis zal staan. En ze lopen er gewoon lachend overheen.
Zo'n wedstrijd van PSV laat weer even zien waar we ongeveer staan met het nederlandse voetbal t.o.v. de top. Liverpool komt met een elftal waarvan het gros volgens mij normaal zelden in de basis zal staan. En ze lopen er gewoon lachend overheen.
Nil volentibus arduum
- Cluijffert
Dat het zal de verdienst zijn van de spelers, zeker niet de coach!Jöhnk schreef:Keurige prestatie.Marillion schreef:Panathinaikos op 1-0. Henk ten Cate is met zijn ploeg op weg naar de volgende ronde en misschien zelfs de groepswinst want Inter staat achter bij Bremen.
Toch Wimpey?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jöhnk schreef:Van der Lem.Duke schreef:Mike Snoei?
Dubbel feest voor Henk ten Cate
Door SJOERD MOSSOU
ATHENE - De trainer die met Ajax zo hardnekkig struikelde op het Europese podium, schreeuwde het aan de zijlijn in Athene uit van blijdschap. Op zijn 54ste verjaardag bereikte Henk ten Cate met Panathinaikos de laatste zestien van de Champions League, dankzij een 1-0 overwinning op Anorthosis Famagusta.
Een prestatie van formaat, bij een club die de laatste decennia een bijrol speelde in Europa. Met fraaie uitzeges op Werder Bremen (0-1) en Internazionale (0-3) had Panathinaikos zichzelf al een prima uitgangspositie verschaft. Gisteravond volgde de beloning tegen het stugge Famagusta, dat eerder op Cyprus nog met 3-1 de sterkste was geweest. Op de tribunes vierde de Griekse aanhang feest, in een stad die al dagenlang in brand staat.
Lange tijd was het de vraag of het duel gisteravond wel doorgang kon vinden. Het stadion van Panathinaikos ligt slechts enkele kilometers van het centrum van Athene, waar sinds zaterdag hevige rellen woeden tussen burgers en de politie. De UEFA besloot dat de wedstrijd gewoon gespeeld moest worden, maar het decor had veel weg van een vesting. Honderden politieagenten en beveiligers omzoomden het veld en de tribunes, met een beklemmende sfeer tot gevolg.
In politiek en historisch perspectief was Panathinaikos-Anorthosis Famagusta op zichzelf al een interessante ontmoeting. Nog niet vaak kwam het voor dat een Griekse en een Cypriotische ploeg op het Europese voetbaltoneel tegen elkaar streden. De laatste keer dat dat gebeurde was gek genoeg eerder dit seizoen, toen Famagusta in de voorronde van de Champions League van Olympiakos won. Een prestatie die vooraf als een serieuze waarschuwing gold voor Panathinaikos, een in alle opzichten grotere club dan Famagusta.
Met een knipoog haalde Ten Cate op de persconferentie vooraf wat druk van de ketel. ,,Wie kan er nou zeggen dat er 70.000 mensen op zijn feestje komen?'', vroeg de trainer van Panathinaikos zich af, verwijzend naar zijn 54ste verjaardag. ,,Een goed resultaat is het mooiste cadeau dat ik me kan wensen,'' voegde Ten Cate eraan toe.
Panathinaikos trad het duel met vertrouwen tegemoet, na zijn twee verrassende zeges op vreemde bodem. De ploeg van Ten Cate en assistent Mike Snoei leek al zo goed als uitgeschakeld, maar richtte zich knap op in Bremen en Milaan. De moeizame prestaties in de Griekse competitie - waarin Panathinaikos derde is - waren op slag vergeten.
Tegen Famagusta was Panathinaikos vanaf de eerste minuut de bovenliggende partij, zonder indrukwekkend te spelen. Terwijl de Cyprioten vooral verdedigden, nam de thuisploeg het initiatief. Toch was het Famagusta dat na een kwartier de beste kans kreeg. Op een lage voorzet van Vincent Laban had de Irakees Hawar Taher de bal voor het intikken, maar de spits schoot via de stuit over.
Daarna waren alle spaarzame kansen voor Panathinaikos, maar tot een treffer leidde het lange tijd niet. Twintig minuten voor tijd besliste routinier Giorgios Karagounis het duel, met dank aan de blunderende doelman Zoltan Nagy: 1-0.
www.sportwereld.nl
Tja, je kunt er van zeggen wat je wilt, maar het is gewoon een knappe prestatie. Een goede assistent is heel belangrijk, dat blijkt maar weer.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
MOCHT NEC zich plaatsen (als 3e ga ik maar ff vanuit...) en AJAX wordt 1e, kunnen beide teams elkaar dan treffen...het is nr. 1 tegen nummerke 3...toch?El Clavo schreef:Als we tweede worden in de poule kunnen we ze weer loten!

Laatst gewijzigd door Ramona op wo dec 10, 2008 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Famagusta is hoofdklasse-niveau, Bremen staat in de BL in het rechterrijtje. En Inter was na 4 wedstrijden al voor 99% zeker van plaatsing, die hebben de laatste 2 wedstrijden laten versloffen.Duke schreef: Tja, je kunt er van zeggen wat je wilt, maar het is gewoon een knappe prestatie.
Zo goed zal Pana niet zijn, want ze liggen al 9 punten achter op de koploper. Maar er is goed nieuws voor de fans van Pana, want reeds in Maart spelen de ploegen van the Hanker altijd het beste voetbal.

Nog 2 potjes en dan is het avontuur CL ook voor Pana voorbij. En als Pana punten blijft morsen in de Griekse competitie is het avontuur van the Hanker nog eerder finito.