Hoezo? Ze laten Heitinga toch thuis.El Clavo schreef:Atletico gaat met een C elftal naar Marseille, wedden dat ze moeten winnen?

Hier is PSV al lang mee bezig, je loopt een beetje achter Joeyjoey schreef:Iets anders, PSV schijnt Toivonen van Malmö te willen kopen.
NRCEngelse media weten niet wat ze zien bij PSV
PSV speelt vanavond in de Champions League, bij de persconferentie gaat de aandacht vooral uit naar de affaire-Salcido
Gepubliceerd: 9 december 2008 10:10 | Gewijzigd: 9 december 2008 11:34
PSV dacht dat na de ‘zaak-Lemic’ de rust zou terugkeren maar niets is minder waar. Zo is de club in de aanloop naar het duel met Liverpool bezig met de ‘affaire-Salcido’.
Door onze redacteur Koen Greven
Eindhoven, 9 dec. De paar aanwezige Engelse journalisten weten niet wat ze zien als PSV-trainer Huub Stevens tijdens de persconferentie voor het ChampionsLeagueduel met Liverpool schreeuwend en vingerwijzend de Nederlandse pers te woord staat. Het is niet de eerste keer dat de coach van de Eindhovense club na kritische vragen hard van zich af bijt, maar dit keer gaan de beelden de hele wereld over. „Dit zien wij in Engeland zelfs in de onderste regionen niet”, zegt een Engelse journalist lachend. „Wat is er hier allemaal aan de hand?”
Het imago van PSV brokkelt in snel tempo af. Het beeld van de stabiele Nederlandse landskampioen waar nationale en internationale talenten graag naartoe komen om zich in de rust van het Brabantse land verder te ontwikkelen, verdwijnt langzaam.
In het voorbije seizoen haalt de Philips Sport Vereniging met tal van kleinere en grotere rellen het nieuws. Van de weinig elegante manier waarop keeperstrainer Joop Hiele te horen krijgt dat hij dient te vertrekken, tot de affaire rondom de Servische bemiddelaar Vlado Lemic. Deze voetbaljaargang is de rust onder leiding van algemeen directeur en de nieuwe trainer Huub Stevens allerminst weergekeerd.
Tijdens de voorbereiding haalt de club het nieuws door het tumultueuze vertrek van Ismaïl Aissati naar Ajax. Dat kan nog worden gezien als onderdeel van de grote schoonmaak die algemeen directeur Jan Reker hield om ‘het kamp Lemic’ buiten de deur te zetten. Maar een openbare scheldpartij tussen Stevens en Edison Mendez, een scheldkanonnade van Danko Lazovic in de richting van zijn trainer en de aanval van verdediger Carlos Salcido op zijn coach in een interview met NRC Handelsblad schetsen dat de club nog niet in rustiger vaarwater is gekomen.
Vooralsnog faalt het crisismanagement bij PSV. Het is binnenkamers al maanden bij de clubleiding bekend dat Salcido problemen heeft met de werkwijze van Stevens. Maar Reker, Stevens, de assistenten Jan Wouters en Dwight Lodeweges, teammanager Mart van den Heuvel noch perschef Pedro Salazar kan voorkomen dat de viceaanvoerder van PSV met zijn onvrede naar buiten treedt. En ook daarna blijft een kordaat optreden uit. Salcido wordt gewoon opgesteld alsof er niets aan de hand is. Zoals eerder de uitbarstingen van Mendez en Lazovic door Stevens naar buiten toe zijn afgedaan als incidentjes.
Stevens wil naar buiten toe doen geloven dat alles binnen de spelersgroep koek en ei is. Als hij wordt geconfronteerd met kritiek van buitenaf, reageert hij kortaf en geïrriteerd. Zoals gisteren. Over Salcido wil hij eigenlijk niets kwijt. „Die zaak ligt bij de clubleiding”, stelt de trainer.
Directeur Reker, die gisteren samen met commercieel directeur Marcel van den Bunder een onderhoud heeft gehad met Salcido en diens zaakwaarnemer, laat even later weten dat PSV noch de speler mededelingen zal doen over het gesprek. Reker betreurt het dat PSV opnieuw imagoschade heeft opgelopen. „Maar je hebt nu eenmaal niet alles controle, dit soort dingen overkomt ons”, stelt Reker, die vervolgens meldt dat Salcido gewoon in de selectie zit voor het duel met Liverpool. De directeur probeert daarna de problemen in een paar zinnen van tafel te schuiven. „Stevens verdient gewoon alle steun. En Salcido? Die blijft, 100 procent zeker.”
Verklaar me voor gek, maar zoveel zijn jullie er niet op achteruit gegaan in vergelijking met vorig seizoen. Pieters, Amrabat, Nijland en Manco (van horen zeggen) zijn prima spelers voor de nabije toekomst. En dan heb je nog Salcido, Simons, Afellay en Bakkal. Dat is alles bij elkaar kampioenswaardig materiaal.Harm schreef:Eigenlijk best knap dat we nog zo hoog staan hè.
PSV is jarenlang kalm en goed bestuurd, en ze hadden een absolute toptrainer. Dat is nu niet zo. Bij PSV ontdekken ze nu wat een soepzooitje het kan worden wanneer je een directeur van het type Arie van Eijden aanstelt (Jan Reker) en een trainer die net zo'n explosieve proleet is als Henk ten Cate (Huub Stevens). Dan ontstaan overal binnenbrandjes, giert de onrust door de catacomben en wordt er vrij structureel prutswerk geleverd. Dat proces is lastig te keren als iedereen inmiddels in de egoïstische overlevings-modus is geschoten.Thijs schreef:Vind het ook uitermate frappant wat er allemaal bij PSV gebeurt. Het imago van die warme, sympathieke provincieclub waarbij alle vuile was binnenskamers wordt gehouden bestaat al lang niet meer. Het kampioenschap van 2008 is de laatste stuiptrekking van de hegemonie van PSV in de laatste jaren. Werd de laatste jaren al steeds minder natuurlijk.
Maar, wat is daar toch allemaal aan de hand? Wat laat Stevens zich telkens kennen zeg, ongelofelijk. Doet me af en toe aan Ten Cate denken, lijkt me een verschrikkelijke man om mee samen te moeten werken. Blijf nou toch eens rustig!
Een paar dingen die erop duiden dat het totáál niet goed zit bij PSV:
-Scheldpartij Mendez - Stevens. Ik heb toch aardig wat trainingen gezien van Ajax, het kan er af en toe hard aan toe gaan maar zoiets tussen een speler-coach heb ik toch nooit gezien.
-Scheldpartij Lazovic. Ik zou zeggen: Absoluut onacceptabel. Lazovic kan Stevens voor alles en nog wat uitmaken en het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt onder de noemer 'In Servië neuken we elke dag elkaars moeders wel'.
-Geval Salcido. Salcido is ontevreden, dat kan, bij geen enkele club is iedereen even tevreden, maarrrrr hij doet dit buiten medeweten om van de club en hij creëert dus willens en wetens onrust in de tent. Er wordt nu even 1 op 1 met Salcido gesproken en zand erover. Rare gang van zaken, de kritiek is toch niet mals. Lijkt me toch duidelijk dat je in zware tijden in ieder geval de gelederen gesloten houdt.
Dit zijn geen los op zich staande incidentjes denk ik. Het lijkt soms Ajax-uit-vroeger-tijden wel daar, maar zolang Stevens daar zit blijf ik rustig achterover zitten en denk ik niet dat het, wat betreft dit seizoen, nog goed komt met PSV.
Ik had dat niet verwacht. Ik zei van tevoren dat PSV met l'OM om de derde plaats zou strijden, en zo is het ook gegaan. Maar de manier waarop valt me wel wat tegen.Frank schreef:Wat mij zo verbaast is het feit dat er mensen zijn die daadwerkelijk verwacht hadden dat PSV in deze poule beter zou presteren.
In deze poule zou Ajax er uiteraard ook kansloos uit zijn gecrasht. Wat dat betreft verwachtte ik er inderdaad niet veel van en is uitschakeling geen schande.Frank schreef:Wat mij zo verbaast is het feit dat er mensen zijn die daadwerkelijk verwacht hadden dat PSV in deze poule beter zou presteren.
Dat de manier waarop tegenvalt komt deels door het spel van PSV in de voorgaande jaren in dit toernooi. Toen stond er een echt collectief wat gewoon heel lastig te bespelen was. Goede veldbezetting, agressief in de duels en weinig weggeven. Daar is helemaal niets meer van over.Jöhnk schreef:Ik had dat niet verwacht. Ik zei van tevoren dat PSV met l'OM om de derde plaats zou strijden, en zo is het ook gegaan. Maar de manier waarop valt me wel wat tegen.Frank schreef:Wat mij zo verbaast is het feit dat er mensen zijn die daadwerkelijk verwacht hadden dat PSV in deze poule beter zou presteren.