Bertje, hij probeer nog krampachtig zijn air van kenner op te houden door wat krom is recht praten.joey schreef:Bertje is zeker een beetje uit zijn hum omder Ajax opnieuw een draak van een wedstrijd heeft afgeleverd. Daarom gaat hij mopperen op anderen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand GEEN verdedigers erbij wilde hebben. En dat we het uiteindelijk met Oleguer moesten doen, was een bittere teleurstelling.
Maar over deze wedstrijd, de reactie van MVB vind ik typerend:
Ik ben niet geschrokken. Het verbaast me niets. En ik vind dat Van Basten opnieuw niets heeft laten zien.Van Basten: Ik ben geschrokken
VOLENDAM - Ajax won zondagmiddag de uitwedstrijd bij Volendam (1-2). "En daar ben ik blij mee", stelde trainer Marco van Basten. "Maar ik ben vooral in de eerste helft geschrokken van ons spel. We werden soms zelfs afgetroefd. Dat is een jammerlijke constatering."
Van Basten oefende in de aanloop van het duel met Volendam twee keer op kunstgras. “Maar dat was voor rust niet echt te zien”, constateerde de oefenmeester.
“In de tweede helft hebben we veel kansen gemist. Al is het triest om te zien dat Urby Emanuelson bij een kleine voorsprong van 1-2 de bal over de doelman wil stiften. Volgens mij moet je in dat geval simpel scoren. Nu moesten we nog billen knijpen tot de laatste minuut.”
Ook in zijn oordeel over de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar was Van Basten duidelijk. “Dario (Cvitanich - red.) heeft vandaag helemaal niets laten zien.”
(c)ANP/NUsport
Hij begint weer eens over de kansen. Laat je team eens beter voetballen, man.
Maar die bel, hij is al lang gespat