PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
goodfella

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 12:25 pm

Peter schreef:
goodfella schreef:
Jöhnk schreef:Ik kijk naar AZ, en het is voor de zoveelste keer dit seizoen slaapverwekkend. Van Gaal speelt op resultaat, hoor.
Volgens Joey speelt AZ herkenbaar voetbal in de LvG stijl! Het heeft 2 1/2 jaar geduurd en hij heeft zijn heilige 4-3-3 overboord gegooid en een 4-4-2 counterstijl geadopteerd, maar het is wel 100% herkenbaar!
Die counterstijl gaat er ook opeens in als zoete broodjes. Ik heb ze nu 4x zien spelen en 4x waren ze superieur en voetballend de betere, waaronder de pot tegen Ajax.
Ook een counterploeg kan superieur zijn Peter. Dat je enkel met pressievoetbal superieur kan zijn is jouw kijk op voetbal...

Maar doe nu niet net of de kracht van AZ is om op de helft van de tegenstander te spelen. Tegen Ajax was het ook achterover leunen en er vervolgens snel uitkomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 12:27 pm

Denk je echt dat de zaken zo liggen, Baseman? Ik zet daar mijn vraagtekens bij. Stevens is een ervaren trainer die bijna overal goed gewerkt heeft met voetballers met uiteenlopende achtergronden. Stevens weet heus wel hoe hij een team moet neerzetten. Maar hij lijkt te verzuipen, net als voor hem Vergoossen trouwens. Zou het werkelijk aan de trainer liggen?
Als ik Salcido hoor, dan denk ik: er is meer aan de hand. Wát een toon, wát een air. Meneer ziet zijn trainer en kan zich niet meer motiveren. Meneer heeft geen zin om Nederlands te leren. Meneer wil op het eerste vliegtuig, meneer wil weg. Hoe zit dit? Vorig jaar hoorden we soortgelijke verhalen van Gomes en Aissati. Willen die spelers een nieuwe stap in hun carrière maken en lokken ze daarom een conflict uit? Gaat het simpelweg om geld? Of is er iets veranderd binnen PSV, waardoor spelers zich niet meer op hun gemak voelen en zelfs een bepaalde agressie tegen de club ontwikkelen?

Natuurlijk had Stevens beter Bakkal kunnen opstellen. Maar zonder Bakkal kan PSV ook een tweede helft afleveren die beter is dan die van gisteren. Is er een machtsstrijd tussen Stevens en de spelers? Net als die er was tussen Vergoossen en de spelers? En zo ja, wat is de achtergrond van die machtsstrijd? Gaat het om Stevens of om heel iets anders?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 2:40 pm

goodfella schreef:Maar doe nu niet net of de kracht van AZ is om op de helft van de tegenstander te spelen. Tegen Ajax was het ook achterover leunen en er vervolgens snel uitkomen.
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat AZ dit seizoen zo speelt. Geen AZ-supporter zal dat ontkennen. Het doet me een beetje denken aan het PSV van Hiddink, maar dan tactisch wat minder en met minder kwaliteit.

Kan heel mooi zijn om te zien, hoor, maar gisteren was het niet best.

Baseman

Bericht door Baseman » zo dec 07, 2008 2:50 pm

joey schreef:Maar hij lijkt te verzuipen, net als voor hem Vergoossen trouwens. Zou het werkelijk aan de trainer liggen?
Hoezo verzoop Vergoossen ?
Het spel onder hem was niet best als schouwspel, maar het was nog steeds een stuk beter dan de meeste wedstrijden onder Stevens. En er kwam veel minder gezeik vanuit de spelersgroep.

Stevens lijkt inderdaad te verzuipen, maar in dit geval is het zijn eigen schuld. Hij heeft zich goed kunnen voorbereiden en hij heeft ingestemd met de transfers, desondanks zet hij iedere week een ander team neer en laat hij PSV nog verdedigender spelen dan Vergoossen. Dat vele wisselen en passeren van bepaalde spelers komt het team zeker niet ten goede, daarbij gedraagt Stevens zich al weken als aangeschoten wild. Hij gaat slecht om met de (terechte) kritiek en voelt zich constant aangevallen, terwijl hij toch veel beter kan.
Vorig jaar hoorden we soortgelijke verhalen van Gomes en Aissati. Willen die spelers een nieuwe stap in hun carrière maken en lokken ze daarom een conflict uit?
Misschien wel, maar het verhaal Gomes en Aissati heeft te maken met Lemic. Waarom Salcido zich ineens zo gedraagt weet ik niet, in mijn ogen moet hij niet zo moeilijk doen en eens wekelijks goed gaan voetballen. Maar het lijkt er wel op dat hij veel problemen heeft met Stevens en dat is opvallend, voor de komst van Stevens liet hij zich namelijk nooit zo negatief uit over de hoofdtrainer.
Is er een machtsstrijd tussen Stevens en de spelers?
Hoe kom je hier eigenlijk bij ?
Stevens vraagt zich af wat er in de thee zat tijdens de rust, ik vraag me daarentegen af waarom hij pas in de rust de juiste opstelling maakte en de spelers vooruit liet spelen. Amrabat en Bakkal vielen fantastisch in en het hele team begon meteen stukken beter te voetballen, dat had veel te maken met de veranderde tactiek. Maar dinsdag zal de tactiek wel weer erg verdedigend zijn en zullen er weer positiewisselingen zijn, zoals Stevens dat iedere keer doet. Dat werkt voor geen meter, maar vreemd genoeg blijft Stevens hierin volharden.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo dec 07, 2008 3:00 pm

Nou hoe grandioos PSV de tweede helft speelde, zo heb ik het in jaren niet meer bij PSV gezien.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 07, 2008 5:29 pm

Scorebordjournalistiek, zo grandioos speelde PSV helemaal niet in de 2e helft
I think I lost my fucking headache

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo dec 07, 2008 5:39 pm

Hoe is het mogelijk dat ploegen als Groningen en Heerenveen psv ZO kinderlijk terug in de wedstrijd laat komen.

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 7:12 pm

LucaS schreef:Scorebordjournalistiek, zo grandioos speelde PSV helemaal niet in de 2e helft
Nee Luuk. Je hebt gelijk. PSV had 4 keer geluk en verder waren er helemaal geen mooie combinaties of pressie te zien. Groningen was veel beter.

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 7:14 pm

joey schreef:
Harm schreef:Stevens moet Bakkal gewoon als eerste op zijn wedstrijdformulier zetten.
Lijkt me ook, Bakkal is een prima speler. Die hoort in de basis.

Stuur hem anders onze kant maar uit. :welcome: (Ruilen tegen Sno?)

Hoe dan ook, dit was denk ik een belangrijke overwinning voor PSV. Zo ver staan ze niet achter. Na de winterstop krabbelen ze op, dus hebben ze nog alle kans om de titel te prolongeren.
Ik had het dan ook veel erger gevonden als Bakkal jullie kant op was gekomen dan Aissati. Ik ben echt fan van hem. Hij heeft nu jammergenoeg weer een half jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling. Hij weet zo goed de gaten in te duiken, dat is bijna niet te verdedigen.
Bertje schreef:Volgens mij horen Wuytens en Bakkal gewoon allebei te spelen. Met Simons, Wuytens en Bakkal staat er opeens een middenveld.
Dat ben ik niet met je eens. Mendez functioneert op dit moment gewoon goed bij PSV, hij heeft tenminste wat body en loopt als één van de weinigen te bikkelen wanneer het nodig is. Wuytens mag van mij kwartiertjes pakken, maar meer voorlopig niet.

999

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 7:22 pm

midmid :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 7:25 pm

joey schreef:Denk je echt dat de zaken zo liggen, Baseman? Ik zet daar mijn vraagtekens bij. Stevens is een ervaren trainer die bijna overal goed gewerkt heeft met voetballers met uiteenlopende achtergronden. Stevens weet heus wel hoe hij een team moet neerzetten. Maar hij lijkt te verzuipen, net als voor hem Vergoossen trouwens. Zou het werkelijk aan de trainer liggen?
Als ik Salcido hoor, dan denk ik: er is meer aan de hand. Wát een toon, wát een air. Meneer ziet zijn trainer en kan zich niet meer motiveren. Meneer heeft geen zin om Nederlands te leren. Meneer wil op het eerste vliegtuig, meneer wil weg. Hoe zit dit? Vorig jaar hoorden we soortgelijke verhalen van Gomes en Aissati. Willen die spelers een nieuwe stap in hun carrière maken en lokken ze daarom een conflict uit? Gaat het simpelweg om geld? Of is er iets veranderd binnen PSV, waardoor spelers zich niet meer op hun gemak voelen en zelfs een bepaalde agressie tegen de club ontwikkelen?

Natuurlijk had Stevens beter Bakkal kunnen opstellen. Maar zonder Bakkal kan PSV ook een tweede helft afleveren die beter is dan die van gisteren. Is er een machtsstrijd tussen Stevens en de spelers? Net als die er was tussen Vergoossen en de spelers? En zo ja, wat is de achtergrond van die machtsstrijd? Gaat het om Stevens of om heel iets anders?
Stevens kan alleen met hele of halve Duitsers overweg. Ook bij Hertha, dat geen typische Duitse club is, maakte hij niks klaar.

Ik hoop dat er een machtstrijd gaande is en dat ze Stevens en Reker buiten kunnen werken, maar ik denk dat dat ijdele hoop is.

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 7:25 pm

Voetske schreef:midmid :smallgrin.gif:
Inderdaad :biggrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 07, 2008 7:26 pm

Harm schreef:
LucaS schreef:Scorebordjournalistiek, zo grandioos speelde PSV helemaal niet in de 2e helft
Nee Luuk. Je hebt gelijk. PSV had 4 keer geluk en verder waren er helemaal geen mooie combinaties of pressie te zien. Groningen was veel beter.
Op je pikje getrapt? Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat het niet grandioos was. Het was natuurlijk wel goed en zeker beter dan Groningen

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 7:30 pm

Nee hoor.

Maar dat denigrerende toontje van je beviel me niet.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 07, 2008 7:31 pm

Dan heb je pech lijkt me. Als je het niet erg vindt, jubel ik niet met je mee om een fatsoenlijk helftje van je club

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 07, 2008 7:36 pm

Bertje schreef:Volgens mij horen Wuytens en Bakkal gewoon allebei te spelen. Met Simons, Wuytens en Bakkal staat er opeens een middenveld.
Ik vind die Wuytens helemaal niets. Zou ook bij Helmond kunnen spelen. Nietszeggende balverplaatsingen kan iedereen doen.

Verder had PSV mazzel dat Grunn bij rust niet op 0-3 of 0-4 stond. Maar met Amrabat en Bakkal (i.m.o. veel beter dan de overschatte draver Affelay) keerde het tij.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 07, 2008 7:40 pm

Harm schreef: Maar dat denigrerende toontje van je beviel me niet.
Oooeeeeehhhh.

Oppassen, Luuk: als je niet oppast, krijg je een klomp naar je hoofd!

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 07, 2008 7:42 pm

Ik den k dat er van ons verwacht wordt dat we jubelend en kwijlend gaan roepen dat het Europees topnivo was, anders kan ik niet verklaren waarom er zo wordt gereageerd op mijn doodnormale reactie op de post van Vedette

Baseman

Bericht door Baseman » zo dec 07, 2008 8:15 pm

Je praat onzin Luuk, zo'n sterke 2e helft scorebordjournalistiek noemen maakt duidelijk dat je niets van die helft hebt gezien. De 1e helft daarentegen was drama en PSV had inderdaad geluk dat het bij rust niet op een grotere achterstand stond.

PS: Wuytens is pas net 19, die jongen komt er wel. Maar Bakkal is verder en beter, dat Stevens dat niet in wil zien is onbegrijpelijk.
Harm schreef:Stevens kan alleen met hele of halve Duitsers overweg. Ook bij Hertha, dat geen typische Duitse club is, maakte hij niks klaar.
Dit vind ik wel meevallen, Stevens krijgt (kreeg?) zelden kritiek van zijn spelers. En zijn opvolger bij Hertha bakte er ook weinig van.

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 8:18 pm

Dan zegt dat ook iets over zijn opvolger.

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 8:20 pm

LucaS schreef:Dan heb je pech lijkt me. Als je het niet erg vindt, jubel ik niet met je mee om een fatsoenlijk helftje van je club
Ik zeg ook niet dat ik het erg vind. Maar ik hoef het volgens mij niet met je eens te zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 07, 2008 8:32 pm

Zeg dat dan gewoon, in plaats van mij woorden in de mond te leggen en over denigrerend te schreeuwen. Ik had helemaal geen denigrerend toontje, ik zei alleen dat de omschrijving grandioos overdreven is. Maar goed, jij vond het dus wel grandioos en het beste dat PSV in jaren heeft laten zien? Want dat was de bewering van Vedette waarop ik zei dat dat overdreven was.

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 8:44 pm

Ik vond dat PSV 15 minuten lang grandioos speelde ja. Daarna werd het wat minder, maar was het nog steeds goed.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 07, 2008 8:45 pm

Jullie zijn duidelijk ook al een paar jaar niet meer verwend dan

Daniel

Bericht door Daniel » zo dec 07, 2008 8:46 pm

Een kinderhand is gauw gevuld. :smallgrin.gif:

Gesloten