FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 5:06 pm

Bertje schreef:Wie dan? De enige verdedigend ingestelde spelers die Van Basten doorgaans opstelt zijn Vermaelen, Oleguer en Lindgren. Vertonghen, Van der Wiel, Enoh, Emanuelson: het zijn allemaal aanvallend ingestelde spelers.'[/quote}

Tja, zo kan ik het ook. Straks vind jij Frank de Boer en Danny Blind nog aanvallend ingestelde spelers. Er bestaat ook VERDEDIGERS die een bal naar voren kunnen spelen. Dat maakt ze geen aanvallend ingestelde spelers.

Niet voor niets is de opbouw in jaren niet zo goed geweest.

:baaa.gif:

Tegen Utrecht was de opbouw zo tergend traag (balletje opzij, balletje terug), dat Utrecht zich keer op keer kon hergroeperen. Als je Vertonghen afschermt, komt Ajax in de problemen. Dit bewezen de wedstrijden tegen AZ en Utrecht.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 5:08 pm

Ik denk met afgrijzen terug aan de tijd dat Gabri, Heitinga en Davids met zijn drieen op het middenveld stonden. Ik schaamde me kapot. :blush.gif:

Toen hoorde je daar gek genoeg niemand over.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 06, 2008 5:08 pm

joey schreef:Tja, zo kan ik het ook. Straks vind jij Frank de Boer en Danny Blind nog aanvallend ingestelde spelers. Er bestaat ook VERDEDIGERS die een bal naar voren kunnen spelen. Dat maakt ze geen aanvallend ingestelde spelers.
Dus een verdediger kan niet aanvallend ingesteld zijn? Volgens mij wel, hoor. Niet voor niets speelden we met Danny Blind en Frank de Boer ook goed voetbal.
:baaa.gif:

Tegen Utrecht was de opbouw zo tergend traag (balletje opzij, balletje terug), dat Utrecht zich keer op keer kon hergroeperen. Als je Vertonghen afschermt, komt Ajax in de problemen. Dit bewezen de wedstrijden tegen AZ en Utrecht.
Volgens mij gingen met Van der Wiel en Vertonghen in het centrum de ballen regelmatig over de grond (!) direct naar de spitsen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 06, 2008 5:32 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Ik krijg steeds meer het idee dat ik hier door half AT keihard in de maling wordt genomen. Ik zie tegen AZ, HSV en Utrecht bijna geen enkele kans of een fatsoenlijke aanval, maar kijk blijkbaar naar het beste opbouwvoetbal sinds jaren met daarin ruimte voor allerhande aanvallende spelers.
Er is een verschil tussen een goede opbouw en het creëren van kansen. Je hoeft niet per se aan te vallen om goed te voetballen. Ik zie een Ajax wat de bal in de ploeg kan houden - wanneer hebben we dat voor het laatste gezien!? -. Nu nog wat meer handelingssnelheid in de voorste linies en die kansen komen vanzelf.
Het probleem ligt dus bij Sulejmani en Suarez? Of begrijp ik je verkeerd.

Ajax bouwt alleen op als de tegenstander zich terugtrekt, maar iedereen heeft al gezien dat ze juist kwetsbaar zijn als je gaat jagen. Iedere club laat Oleguer vrij en zet een mannetje op Vertonghen. Weg opbouw. Verder was de omzetting vdWiel naar het centrum dramatisch, maar die discussie hebben we al gevoerd. Volendam zal dat ook proberen, maar in principe moet je daar wel 4 à 5x weten te scoren. Is nodig ook, want zo productief zijn we niet.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 06, 2008 5:33 pm

Sorry hoor, maar als je niet ziet dat Ajax in tegenstelling tot voorgaande jaren, te allen tijde probeert van achteruit op te bouwen, weet ik het ook niet meer.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 06, 2008 5:37 pm

Peter schreef:Het probleem ligt dus bij Sulejmani en Suarez? Of begrijp ik je verkeerd.
Nee, het probleem is dat Ajax onder druk onvoldoende afspeelpunten heeft. Jongens als Lindgren, Sno, Gabri etc. hebben de handelingssnelheid niet om in de drukte aangespeeld te kunnen worden. Daarom is het ook belangrijk dat Aissati goed terugkomt.

Het probleem is dus niet dat Sulejmani en Suárez niet onder druk kunnen spelen, maar dat ze daar te weinig steun in hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 5:40 pm

LucaS schreef:Sorry hoor, maar als je niet ziet dat Ajax in tegenstelling tot voorgaande jaren, te allen tijde probeert van achteruit op te bouwen, weet ik het ook niet meer.
Het moet toch ergens vandaan komen. Ik mis bijvoorbeeld echte middenvelders die het spel naar zich toetrekken. (!!!!Aissati!!!)

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 5:42 pm

Het ligt aan van alles. Aan verdedigers die niet kunnen opbouwen, aan middenvelders die niet weten hoe ze moeten wegdraaien, aan de verkeerde opstelling (Sulejmani op 10),er is zowat niets wat wel loopt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 5:48 pm

LucaS schreef:Sorry hoor, maar als je niet ziet dat Ajax in tegenstelling tot voorgaande jaren, te allen tijde probeert van achteruit op te bouwen, weet ik het ook niet meer.
Mee eens. De ene keer lukt het wat beter dan de andere keer, maar de intentie is er. Ik zie trouwens ook progressie.

peter

Bericht door peter » za dec 06, 2008 7:00 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Het probleem ligt dus bij Sulejmani en Suarez? Of begrijp ik je verkeerd.
Nee, het probleem is dat Ajax onder druk onvoldoende afspeelpunten heeft. Jongens als Lindgren, Sno, Gabri etc. hebben de handelingssnelheid niet om in de drukte aangespeeld te kunnen worden. Daarom is het ook belangrijk dat Aissati goed terugkomt.

Het probleem is dus niet dat Sulejmani en Suárez niet onder druk kunnen spelen, maar dat ze daar te weinig steun in hebben.
Ik schreef dit overigens wel in het hypothetische geval dat MvB het licht nog eens gaat zien en Sulejmani wegtrekt van die '10' positie.

Voor de rest onderschrijf ik je stuk, al vind ik ook dat de opbouw veel te afhankelijk is van Vertonghen. Enoh heeft het veel te druk om aanspeelbaar te zijn, want die moet de man van de halffitte Sulejmani er bij oppakken. Veder ligt het baltempo zo laag dat het ook onmogelijk is om aanspeelpunten te vinden. Een tegenstander kan zich prima in positie opstellen tegen dit Ajax. Is een kwestie van automatismes en kwaliteiten.

Verder is heel AT lyrisch over Aissati, maar mijn gevoel zegt dat vBasten niet zoveel met die jongen gaat doen. Met de huidige samenstelling zie ik iig geen progressie en die zal er ook niet komen, want dat heeft niets met automatismes te maken, maar met kwaliteit. Verder verwacht/eis ik dat MvB gaat bouwen aan een vast concept als iedereen fit is. En dat concept ligt heel voor de hand, maar voorlopig wijst er niets op dat MvB zo gaat spelen. Het geeft ook te denken dat ik niet eens weet hoe MvB zal gaan spelen over een maand en dan kun je je afvragen of dat aan mij of aan hem ligt.

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 7:11 pm

Peter schreef:Ik krijg steeds meer het idee dat ik hier door half AT keihard in de maling wordt genomen. Ik zie tegen AZ, HSV en Utrecht bijna geen enkele kans of een fatsoenlijke aanval, maar kijk blijkbaar naar het beste opbouwvoetbal sinds jaren met daarin ruimte voor allerhande aanvallende spelers.
Nee hoor .. in de maling nemen ..
Laatst gewijzigd door 999 op za dec 06, 2008 7:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 06, 2008 7:15 pm

Nee hoort Peter en we hebben het jusit erg moeilijk als we onder druk worden gezet. We missen middenvelders die ballen op eisen of ruimte maken voor andere spelers.

Maar ook het tempo van rondspelen achterin is veelste laag, waardoor het heel makkelijk is voor tegenstanders om de opbouw te verstoren / onderbreken.

Alexander

Bericht door Alexander » za dec 06, 2008 7:21 pm

Aissati is absoluut nog niet fit genoeg om mee te doen tegen Volendam. Ik was afgelopen maandag bij deze wedstrijd en vond hem veruit de zwakte van het veld. Ook Dario was zeer zwak, dus daarom begrijp ik deze basisplaats ook niet echt.

Blind speelde wel erg goed (net als De Jong trouwens) en in dat opzicht is deze uitverkiezing meer dan terecht.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 06, 2008 7:21 pm

Hebben we morgen weer een bank vol defensieve krachten?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 7:25 pm

Voormoedelijke bank: Vonk, BS, Alderweireld, Schilder, Blind, Kennedy, Leonardo.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 06, 2008 7:27 pm

Vedette-10- schreef:Voormoedelijke bank: Vonk, BS, Alderweireld, Schilder, Blind, Kennedy, Leonardo.
Bruno Silva is toch belachelijk! speelt nooit, totaal uit beeld zet dan Anita of een jeugdspeler op de bank!

peter

Bericht door peter » za dec 06, 2008 7:31 pm

Alexander schreef:Aissati is absoluut nog niet fit genoeg om mee te doen tegen Volendam. Ik was afgelopen maandag bij deze wedstrijd en vond hem veruit de zwakte van het veld. Ook Dario was zeer zwak, dus daarom begrijp ik deze basisplaats ook niet echt.

Blind speelde wel erg goed (net als De Jong trouwens) en in dat opzicht is deze uitverkiezing meer dan terecht.
Snap dat ook nooit zo goed. Leonardo en Kennedy speelden draken van wedstrijden in Jong Ajax, maar werden vervolgens de week erop vrolijk basisspeler in Ajax-1. Bij jeugdspelers ligt dat weer anders, want die moeten zich wél bewijzen in Jong Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 8:39 pm

Zlatan Son of God schreef:Nee hoort Peter en we hebben het jusit erg moeilijk als we onder druk worden gezet. We missen middenvelders die ballen op eisen of ruimte maken voor andere spelers.

Maar ook het tempo van rondspelen achterin is veelste laag, waardoor het heel makkelijk is voor tegenstanders om de opbouw te verstoren / onderbreken.
Kijk, dat herken ik tenminste. Soms sta ik versteld van wat ik hier lees, hoor.

Ja, morgen weer een bank vol defensieve krachten, maar die schijnen offensief ingesteld te zijn.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za dec 06, 2008 8:50 pm

Al zes bladzijden, en de wedstrijd is nog niet eens begonnen.

Kijk echt uit naar deze topper.

Oh, Volendam.

:smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 06, 2008 8:50 pm

Doe niet zo flauw, Leo en Kennedy zijn natuurlijk qaanvallers, en Vertonghen kan zo doorschuiven naar het middenveld als de nood daar is. Het is een evenwichtige selectie

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 06, 2008 9:10 pm

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Nee hoort Peter en we hebben het jusit erg moeilijk als we onder druk worden gezet. We missen middenvelders die ballen op eisen of ruimte maken voor andere spelers.

Ja, morgen weer een bank vol defensieve krachten, maar die schijnen offensief ingesteld te zijn.
hoe bedoel je Joey?

goodfella

Bericht door goodfella » za dec 06, 2008 9:36 pm

Het is inderdaad een kwestie van kwaliteit. Escude, Heitinga, Babel en Huntelaar. Allemaal zeer matige voetballers. Ik ben er een voorstander van om Suarez, Sulejmani, Emanuelson, Sarpong, Enoh, Aissati, Lindgren, Vertonghen, vd Wiel en Vermaelen te verkopen en echte kwaliteit te contracteren.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 10:14 pm

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:

hoe bedoel je Joey?
Dat ik het met je eens ben, ZsoG. Maar ik lees hier regelmatig dat Ajax geweldig speelt. Terwijl ik ongeveer nog geen goede wedstrijd heb gezien van onze ploeg, dit seizoen.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 06, 2008 10:18 pm

Je leest wat je wil lezen

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 10:28 pm

Het woord geweldig valt inderdaad zeer zelden.

Ja, vandaag nog, maar dat was in verband met Sno. Die schijnt een geweldenaar te zijn. :hypocrite.gif:

Plaats reactie