Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 11:34 am

Voetske MvB zegt heel duidelijk:
„De situatie is anders dan bij Huntelaar en een verkoop in principe onbespreekbaar”
Hij maakt zelf dus al een voorbehoud, want tuurlijk in de praktijk is alles mogelijk.

Verder zeg ik nergens dat MvB bij 40 miljoen wat tegenhoudt, lezen!
Verder is dit natuurlijk gelul van de bovenste plank
Quote:
De trainer beaamde dat de vorm van Huntelaar ook meewoog om het licht op groen te zetten. „Het speelde mee dat het eerste half jaar minder was dan we van hem waren gewend. De afgelopen jaren had hij een hoger doelpuntengemiddelde. Misschien was hij met ’dit soort’ dingen bezig, al heb ik hem daar nooit op kunnen betrappen. Hij heeft zich altijd professioneel opgesteld.”

want als je zo gaat redeneren dan kun je elke drie maanden wel een speler van deze selectie waar interesse in is van andere clubs laten vertrekken..
Wederom, fout. Kijk als er interesse is in een speler die wat minder draait (wat toch echt het geval was bij KJH) en er komt een enorme pot met geld voor kan het aantrekkelijk zijn om hem weg te doen zeker als je denkt zijn vervanger al in huis te hebben. Maar als er voor KJH 15 miljoen was geboden was hij echt niet weg gegaan hoor.

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 12:30 pm

J.G. schreef:Voetske MvB zegt heel duidelijk:
„De situatie is anders dan bij Huntelaar en een verkoop in principe onbespreekbaar”
Hij maakt zelf dus al een voorbehoud, want tuurlijk in de praktijk is alles mogelijk.

Verder zeg ik nergens dat MvB bij 40 miljoen wat tegenhoudt, lezen!
Verder is dit natuurlijk gelul van de bovenste plank
Quote:
De trainer beaamde dat de vorm van Huntelaar ook meewoog om het licht op groen te zetten. „Het speelde mee dat het eerste half jaar minder was dan we van hem waren gewend. De afgelopen jaren had hij een hoger doelpuntengemiddelde. Misschien was hij met ’dit soort’ dingen bezig, al heb ik hem daar nooit op kunnen betrappen. Hij heeft zich altijd professioneel opgesteld.”

want als je zo gaat redeneren dan kun je elke drie maanden wel een speler van deze selectie waar interesse in is van andere clubs laten vertrekken..
Wederom, fout. Kijk als er interesse is in een speler die wat minder draait (wat toch echt het geval was bij KJH) en er komt een enorme pot met geld voor kan het aantrekkelijk zijn om hem weg te doen zeker als je denkt zijn vervanger al in huis te hebben. Maar als er voor KJH 15 miljoen was geboden was hij echt niet weg gegaan hoor.
Dus is het wel bespreekbaar als er maar genoeg geld op tafel komtt, dat is dus wat van Basten zegt.Dat zijn de " principes " ook van van Basten.KJH was aanvoerder, mij maak je dus niet wijs dat dat allemaal bewust is gedaan door van Basten om KJH in de kijker te zetten.En dan dat gelul verhaal over vorm, over dat minder draaien.Juist van Basten zou toch moeten weten hoe betrekkelijk zoiets is gezien zijn EK verleden.

Verder begrijp ik niet wat er fout is.Kijk wat er fout is was de gedachte van van Basten.Hij had verwacht dat KJH wel zou bijtekenen.En dat is dus niet gebeurt, dat viel dus een beetje tegen.Dat was denk ik ook een van de redenen waarom KJH aanvoerder is geworden, hem alsnog proberen over de streep te trekken.

Nadat dat dus niet lukte moest ook van Basten voor zichzelf erkennen dat je dan wel heel veel geld zou laten lopen als je KJH aan zijn contract gaat houden.En dat kan AJAX dus helemaal niet, AJAX is geen AC Milaan.Dat was dus een beetje verkeerd ingeschat van MVB.

Of KJH voor 15 Miljoen weg had gemogen, weet ik niet, is koffiedik kijken.Je weet als club natuurlijk ook dat je voor een speler als KJH niet met 15 miljoen moet aan komen zetten ..
Blij met de punten ...

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 12:55 pm

Dit wordt een welles nietes discussie, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en hoe je van Basten beoordeelt. Je analyseert de beslising duidelijk op een andere, negatievere, manier.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 12:58 pm

Van Basten ziet gewoon niet zo enorm veel in Huntelaar. Dat was al duidelijk toen hij hem niet meenam naar het WK. Dat kun je niet los zien van de beslissing om hem te verkopen.

Het lijkt me verder duidelijk genoeg. Suarez is niet te koop.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 06, 2008 1:05 pm

Van Basten ziet het gewoon niet zitten in een type Huntelaar. RvN vond hij ook al niets. Hij wil beweging in die voorste linie, met veel positiewisselingen. Daarachter een blok van 2 à 3.

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 1:10 pm

J.G. schreef:Dit wordt een welles nietes discussie, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en hoe je van Basten beoordeelt. Je analyseert de beslising duidelijk op een andere, negatievere, manier.
Jaja .. zal ik jouw dan maar quoten
J.G. schreef:
Wat heb ik aan deze oneliner(s)? :confused.gif:

:ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 1:15 pm

Jöhnk schreef:Van Basten ziet gewoon niet zo enorm veel in Huntelaar. Dat was al duidelijk toen hij hem niet meenam naar het WK. Dat kun je niet los zien van de beslissing om hem te verkopen.

Het lijkt me verder duidelijk genoeg. Suarez is niet te koop.
Als ie zijn vorm houd natuurlijk :smallgrin.gif: , ach, ook Suarez is te koop hoor .. leer mij het voetbal wereldje kennen .. maar een speler aanvoerder maken terwijl je het niet ziet zitten in hem .. schiet mij maar lek ..
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za dec 06, 2008 1:22 pm

dan moeten die 40 miljoen wel komen, voorzien van een bnkgarantie. En ik geloof nooit dat die er komt

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 1:36 pm

"In principe onbespreekbaar". Dat zegt alles. Als er een club komt met een enorme zak geld, is Suarez weg.

Kijk, over een half jaar vertrekt Suarez waarschijnlijk alsnog. Dus Ajax laat echt geen buitenproportioneel bod lopen. Sommige mensen hier zijn hardleers, hoor. Elke speler is te koop. Dat hebben we maar weer met KJH gezien.
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 1:40 pm

Voetske, een aanvoerder is niet altijd het favorietje van de trainer laat staan de beste speler van het team.

Joey, ik weet niet of je op mij doelt met hardleers. Ik besef me terdege dat alle spelers in principe te koop zijn. Ik besef echter ook dat MvB lang niet altijd zal accepteren, maar hij soms niet anders kan.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za dec 06, 2008 1:41 pm

Alles is 'in principe onverkoopbaar'. Alles en iedereen heeft een prijs.

Alsof jij niet uit je dak gaat wanneer Ajax een bod van 50 mln op Suarez weigert. Als ze het pakken aan de andere kant, zul je ook gaan klagen.

Suarez vertrekt misschien komende zomer, maar er is zeker hoop. Zo gaf hij gisteren nog aan te verwachten ook volgend seizoen in Amsterdam te spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 1:43 pm

joey schreef:"In principe onbespreekbaar". Dat zegt alles. Als er een club komt met een enorme zak geld, is Suarez weg.

Kijk, over een half jaar vertrekt Suarez waarschijnlijk alsnog. Dus Ajax laat echt geen buitenproportioneel bod lopen. Sommige mensen hier zijn hardleers, hoor. Elke speler is te koop. Dat hebben we maar weer met KJH gezien.
Want KJH is elke speler?

Suarez heeft nog een langlopend contract. Over een half jaar kun je ook nog de hoofdprijs vangen. Of zelfs over 1,5 jaar.

Maar waar hebben we het over? Suarez is niet te koop.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za dec 06, 2008 1:47 pm

ternzij Suares geen nieuw contract tekent, want na 3 jaar... well you know the rest.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 1:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 1:49 pm

J.G. schreef:Joey, ik weet niet of je op mij doelt met hardleers. Ik besef me terdege dat alle spelers in principe te koop zijn. Ik besef echter ook dat MvB lang niet altijd zal accepteren, maar hij soms niet anders kan.
Ik doel op degenen die praatjes geloven als: 'We laten niemand gaan', en: 'Het kapitaal moet op het veld staan.' Als een ding steeds weer duidelijk wordt, is het dat Ajax graag grote transfers maakt . Ze staan werkelijk te springen om te verkopen.

Ik begrijp het wel, hoor. Maar wees dan eerlijk. Zeg gewoon: 'Wij moeten regelmatig een klapper maken om de begroting rond te breien, dus we zijn blij met deze deal. Het is niet realistisch om te denken dat we spelers kunnen tegenhouden'.
Ik vind het heel vervelend als ze bij Ajax doen alsof de supporters dom zijn. Wij zien best waar de prioriteiten liggen. Want kijk maar waar het kapitaal nu staat: bij Real Madrid op het veld en bij Ajax op de bank.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » za dec 06, 2008 2:05 pm

Ik schat Suarez hoger in dan KJH , maar ik hou van straat voetballers....

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 2:08 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 2:42 pm

J.G. schreef:Voetske, een aanvoerder is niet altijd het favorietje van de trainer laat staan de beste speler van het team.

Joey, ik weet niet of je op mij doelt met hardleers. Ik besef me terdege dat alle spelers in principe te koop zijn. Ik besef echter ook dat MvB lang niet altijd zal accepteren, maar hij soms niet anders kan.
Komop zeg.MVB maakt KJH aanvoerder omdat ie het niet ziet zitten in hem, niet favoriet is denkt dat KJH geen meerwaarde heeft als aanvoerder van AJAX.Zou het w.b. van Basten zijn keuze voor KJH alleen nog maar lachwekkender maken ..
Blij met de punten ...

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 2:48 pm

Hoho, ik zeg nergens dat MvB het het niet in hem zag zitten, dat zeggen andere mensen hier. Ik zeg alleen dat het feit dat KJH aanvoerder is niet per definitie wil zeggen dat het gelijk dé man van MvB is en dat hij hem daarom nooit zou laten vertrekken. Een aanvoerder wordt vaak op andere kwaliteiten gekozen.
Laatst gewijzigd door J.G. op za dec 06, 2008 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 3:11 pm

J.G. schreef:Hoho, ik zeg nergens dat MvB het het niet in hem zag zitten, dat zeggen andere mensen hier. Ik zeg alleen dat het feit dat KJH aanvoerder is niet per definitie wil zeggen dat het gelijk dé man van MvB is en dat hij hem daarom nooit zou laten vertrekken. Een aanvoerder wordt vaak op andere kwaliteit gekozen.
En die kwaliteiten waren ?.
Blij met de punten ...

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 4:03 pm

Ik weet niet welke kwaliteiten MvB zoekt in een aanvoerder, dat pretendeer ik ook niet. Maar in mijn beleving en uit eigen ervaring (jarenlang was ik aanvoerder ;)) heeft het te maken met leiderschap, midden in het team staan, het open trekken van je mond tijdens de wedstrijd, op een tactische manier de scheids beinvloeden, op een centrale positie in het veld staan en nog wat van dat soort punten.

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 7:08 pm

J.G. schreef:Ik weet niet welke kwaliteiten MvB zoekt in een aanvoerder, dat pretendeer ik ook niet. Maar in mijn beleving en uit eigen ervaring (jarenlang was ik aanvoerder ;)) heeft het te maken met leiderschap, midden in het team staan, het open trekken van je mond tijdens de wedstrijd, op een tactische manier de scheids beinvloeden, op een centrale positie in het veld staan en nog wat van dat soort punten.
Ik snap er niks meer van.MVB maakt KJH aanvoerder omdat ie niet zijn favoriet is, geen leiderschap heeft, niet zijn mond opendoet en niet middenin het team staat.Ik heb jarenlang gevoetbaldt en heb nog nooit meegemaakt dat een trainer een speler zomaar aanvoerder maakt.Want volgens mij gaat het daarover in deze discussie en de vraag of de vorm van KJH mede een reden mag zijn om je fiat te geven bij een transfer.Of dat het toch met het gratis de deur uitlopen te maken heeft.Iets wat AJAX, zeker gezien de hoogte van het bedrag, nooit kan laten schieten.

Nogmaals, mijn inschatting is dat MVB KJH mede aanvoerder heeft gemaakt met het idee dat ie daardoor bij zou tekenen.En daardoor ook mijn inschatting dat van Basten het dus wel zag zitten in KJH.Immers, ondanks de, mijn inziens, veel te harde kritiek als zou KJH ALLEEN maar goals kunnen maken zal elke trainer in zijn handen wrijven bij een spits die goed is voor zoveel goals.

W.b. dat vorm gelul van van Bsten.Juist hij, wat ik al eerde zei, zou moeten weten hoe betrekkelijk uit vorm kan zijn.Of hij moet het EK in 88 zijn vergeten, waar hij voor het begin van dat toernooi ook bijna geen pepernoot raakte bij Milaan.Hoe het in het toernooi afliep weten we.

Kijk, het gaat me eigenlijk niet eens zozeer dat KJH weg is.Zoiets kun je niet tegenhouden.Maar begin dan als trainer niet te lullen over vorm enz. maar zeg dan gewoon dat i.t.t. het idee wat je als trainer had w.b. bepaalde spelers, en het gegeven dat AJAX zo'n pot met geld niet kan/mag weigeren in ieder geval wat dit betreft ook wat hebt bijgeleerd.

En dan ga je niet meer roepen dat Suarez ook niet weg mag, want zoals Joey ook al uitlegt .. als die grote pot met geld op het einde van dit seizoen voor Suarez komt, en tis de " droomclub " van Suarez die zich meldt, ook Suarez met een strik erom zachtjes de deur uit gewerkt wordt ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 07, 2008 8:32 am

Volgens mij wilde Ajax het contract van KJH verlengen. Dat wilde ie zelf echter niet. Vanaf dat moment was duidelijk dat ie z.s.m. zou vertrekken. Lijkt me logisch. Zowel Ajax als KJH lijkt me niets kwalijk te nemen.

Bij Suarez ligt het anders: die heeft nog een langlopend contract. Bovendien doet Suarez er verstandig aan nog effe te blijven, lijkt me. Mentaal lijkt ie me nog niet rijp voor een topclub in Spanje. Als speler ook nog niet trouwens, daar moet echt nog aan geschaafd worden. En met Schip en Van Basten heeft Ajax mensen in huis aan wie dat wel toevertrouwd is, lijkt me.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 08, 2008 2:14 am

KJH wilde een gelimiteerde transfersom opgenomen hebben in zijn nieuwe contract van 17-20 miljoen meldde studio voetbal vanavond. Ajax zou dus geen fuck zijn opgeschoten met contractverlenging.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 08, 2008 6:12 pm

Ajax.nl schreef:Aanklager seponeert zaak-Suarez

Amsterdam, 08 dec 2008
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de zaak tegen Luis Suarez geseponeerd. De aanklager stelde eerder een vooronderzoek in naar een vermeende elleboogstoot van de Ajacied in het competitieduel met FC Utrecht.
Suarez kwam in de thuiswedstrijd tegen de Utrechters (1-1) in aanraking met Sander Keller. Na bestudering van de televisiebeelden besloot de aanklager de zaak niet door te zetten.

Plaats reactie