Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 8:47 pm

Peter schreef:Stel je voor dat andere clubs eens weten dat we Huntelaar voor een aardige som hebben verkocht. Dan zijn we echt de pineut inderdaad en gaan we veel te veel betalen.
Met andere woorden: het heeft geen enkele zin om de woorden van Blind te citeren. :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 8:48 pm

Harm schreef:
Neefkens schreef:
Ajax laat zich niet opjagen en weigert grote investeringen te doen. Met de technische staf van Ajax zal Blind de komende tijd overleggen of de selectie nog aanvulling behoeft en of die aanvulling vanuit de eigen geledingen van de club kan komen.
Daar heeft hij het dus over "de selectie" en niet alleen maar de spitspositie.

Jammer hè, dat jullie voor Farfan maar zo'n aalmoes hebben gekregen :1evil.gif:
Ach. Hij leverde misschien geen 20 miljoen op, maar hij kostte dan ook slechts 1,5 miljoen dollar. En hij heeft tenminste wél belangrijke doelpunten gemaakt in de CL. Het is maar wat je belangrijk vindt, financiële of sportieve successen. :smallgrin.gif:
Haphap... :ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 04, 2008 8:50 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:Stel je voor dat andere clubs eens weten dat we Huntelaar voor een aardige som hebben verkocht. Dan zijn we echt de pineut inderdaad en gaan we veel te veel betalen.
Met andere woorden: het heeft geen enkele zin om de woorden van Blind te citeren. :ajaxsmiley.gif:
Nou, ik mag hopen dat ze een verdediger van kaliber aanschaffen evenals een talentvolle spits. Grote investering? Ja, voor een verdediger zal er goed betaald moeten worden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 9:11 pm

Eens, dat hopen wij allen.

Toppie

Bericht door Toppie » do dec 04, 2008 9:13 pm

De enige topverdediger is Alex en topspits die hebben we net verkocht.
Maar niemand rept of roert binnen Ajax over een verdediger en dat wordt bij geen aankoop onze nekslag

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 04, 2008 9:15 pm

Ik ben wel tevreden met het feit dat we het geld niet weer over de balk gaan smijten. Dat hebben we afgelopen zomer al voor Sulejmani gedaan. Ajax moet niet met geld smijten maar goed scouten en slimme aankopen doen.

Dat wil niet zeggen dat je voor kwaliteit per definitie geen geld op tafel mag leggen. Maar de transfersom zegt lang niet altijd iets over de kwaliteit van de aankoop.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do dec 04, 2008 9:17 pm

Heb je ook een punt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 04, 2008 9:18 pm

Zeker, dat moet het uitgangspunt zijn, Marillion. Maar op de een of andere manier zie ik Ajax het betaalbare schaap met 5 poten vooralsnog niet snel scouten en vervolgens aankopen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Harm

Bericht door Harm » do dec 04, 2008 9:19 pm

Neefkens schreef:
Harm schreef:
Neefkens schreef: Daar heeft hij het dus over "de selectie" en niet alleen maar de spitspositie.

Jammer hè, dat jullie voor Farfan maar zo'n aalmoes hebben gekregen :1evil.gif:
Ach. Hij leverde misschien geen 20 miljoen op, maar hij kostte dan ook slechts 1,5 miljoen dollar. En hij heeft tenminste wél belangrijke doelpunten gemaakt in de CL. Het is maar wat je belangrijk vindt, financiële of sportieve successen. :smallgrin.gif:
Haphap... :ajaxsmiley.gif:
Haphap :onfire.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 9:24 pm

:ajaxsmiley.gif:

Een zgn dubbelhap. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 04, 2008 9:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zeker, dat moet het uitgangspunt zijn, Marillion. Maar op de een of andere manier zie ik Ajax het betaalbare schaap met 5 poten vooralsnog niet snel scouten en vervolgens aankopen.
De afgelopen jaren hebben helaas bewezen dat het kennelijk niet zo eenvoudig is om de juiste speler te halen. Maar ik blijf toch van mening dat een club als Ajax gewoon in staat moet zijn om relatief voordelig goede spelers te halen. Dat blijft dan ook mijn uitgangspunt.

Een van de belangrijkse argumenten daarvoor is dat ik denk dat het niet verantwoord is als Ajax grote transfersommen betaalt. Onze club kan dat op lange termijn niet volhouden. Zeker als we niet regelmatig grote inkomsten uit de CL halen zullen we de begroting op peil moeten houden met inkomsten uit transfers. En dat kan alleen als je af en toe een klapper maakt en vervolgens weer slim inkoopt.

Stel dat een talent als Sulejmani straks van de ene blessure naar de andere loopt. Dat kunnen we ons eigenlijk niet veroorloven. Maar het kan wel zomaar gebeuren.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » vr dec 05, 2008 10:44 am

Blind: 'Bodul en Castillion goede opties'

--------------------------------------------------------------------------------
Ajax' manager technische zaken Danny Blind reageerde vandaag, 'the day after', op de transfer van topspits Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid. Tegenover Sportweek laat Blind weten dat Ajax de opvolging van Huntelaar al in eigen huis heeft.

'Cvitanich is een half jaar geleden gecontracteerd door Ajax als vervanger voor Huntelaar’, aldus Blind. ‘Het zou van slecht beleid getuigen als we daar nu niet meer achter staan.’ Cvitanich maakte maandag bij Jong Ajax zijn rentree na een hamstringblessure die hem weken aan de kant hield.

De komende tijd gaat men bij Ajax overleggen of er aanvallende versterking moet komen. 'We hebben met Darko Bodul, een eerstejaars senior, en Geoffrey Castillion, een eerstejaars A-junior, twee spitsen met veel potentie in huis. Het is echter moeilijk te voorspellen of zij het komende half jaar al zo'n stap vooruit kunnen maken, dat zij in het eerste van Ajax een rol kunnen spelen.’
Potentie op dat nivo, maar niet op eredivsie nivo

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr dec 05, 2008 11:11 am

Oud stukje, Toppie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 06, 2008 3:14 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 06, 2008 5:39 pm

Ik denk het niet, maar de clubs kunnen hem deze zomer pas vastleggen en aangezien Ajax al een tijdlang interesse heeft is het rondom hem met Ajax wat stil. Het is pas net gebleken dat ook Heerenveen interesse heeft dus is dat nieuws.

peter

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 5:06 pm

Marco van Basten wil dus een aanjager. Roept u maar?!

Misschien dat Ajax de portemonnaie wel gaat trekken voor een De Zeeuw ofzo.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo dec 07, 2008 5:10 pm

Geen aanjager aub. Een middenveld met Vertonghen, Aissati en Enoh heeft dat niet nodig. En dan hebben we ook De Jong, Sarpong, Anita en Gabri nog. En Lindgren, als die ooit weer op niveau komt.

peter

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 5:13 pm

Nee ik heb ook geen behoefte aan een aanjager, maar ik maak het beleid niet. Ik zit al te denken op wie vBasten een oogje heeft laten vallen, maar ik kom niet verder dan hele matige spelers.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo dec 07, 2008 5:14 pm

Krijg je straks Meeuwis ofzo. Spaar me aub.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 5:25 pm

Schaars.

Kun je Vertonghen achterin houden, waar zijn lange pass het grootste wapen is. Daarnaast heeft Vertonghen ook het tactische inzicht en de duelkracht om linksback Urby in zijn rug te dekken.

Heb je op het middenveld met Schaars, Enoh, Blind, Aissati en eventueel een goede Sarpong en/of De Jong veel combinerend én controlerend vermogen.

Haal je verder nog Douglas om naast Vertonghen te zetten en je wordt weer een stuk sterker. :yes.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 5:27 pm

Ideale optie inderdaad, al weet ik niet of vBasten dat verstaat onder een aanjager. Verder vrees ik dat AZ die jongen niet zal laten gaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 5:30 pm

Volgens mij is Schaars precies wat Van Basten propagandeert. Hij zoekt iemand die voorop kan in de strijd en daarnaast stelt Van Basten graag positioneel sterke jongens met voetballend vermogen op. Schaars past perfect in dat plaatje.

Of AZ hem wil laten gaan is uiteraard een tweede, maar Ajax heeft wel geld in huis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 07, 2008 6:23 pm

Ik kan me niet voorstellen dat AZ op dit moment wil praten. En al helemaal niet met Ajax. De club heeft een kans om voor de titel te gaan. Dan ga je normaal gesproken natuurlijk niet een belangrijke speler aan een directe concurrent verkopen. Of de krediet crisis moet Scheringa echt ernstig in de problemen hebben gebracht....
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 8:19 pm

Volgens mij is De Zeeuw meer een aanjager dan Schaars (ook meer een blinde draver).

peter

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 8:20 pm

Ik vrees met grote vrezen voor Wielaert bijvoorbeeld. Dat is namelijk, wat ik denk dat vBasten denkt, een aanjager.

Plaats reactie