De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 03, 2008 3:37 pm

"Riep hij van alles.....".
Wat een stemmingmakerij weer, nergens voor nodig. :1evil.gif:

Er waren verslaggevers naar de Toekomst gekomen met het nieuws over KJH en die vroegen zijn reactie. That's it.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 4:15 pm

Dan moet hij zeggen dat hij tegenwoordig op afstand regeert. :hypocrite.gif:

Gaat Coronel over de transfers? DAcht het niet, hè? Moet hij die niet aan de directie overlaten?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 03, 2008 4:20 pm

joey schreef:Ajax is een handelshuis geworden. Kopen en verkopen. Wat er gebeurt als je niet op tijd verkoopt, zie je nu bij PSV.

Om die reden zal Ajax nooit meer echt top worden. De grote clubs bepalen hoe lang wij onze spelers mogen houden.
Ajax zal nooit meer echt top worden omdat Ajax in Nederland speelt, en niet in Spanje. Maar dat was al iets langer bekend.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 03, 2008 4:21 pm

"Regeren" is iets anders dan de vraag beantwoorden: "Goh, voorzitter wist u dat KJH al verkocht was?"

Wat ben jij op zoek zeg, doodvermoeiend. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 4:29 pm

Mij valt op dat Coronel er van alles over te melden heeft in plaats van naar zijn directie te verwijzen. Coronel zou de organisatie neerzetten, niet zich bezighouden met het transferbeleid.

Verbaast me verder niets, hoor. Iedereen binnen Ajax in ongetwijfeld heel nieuwsgierig.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 03, 2008 6:16 pm

Eens ff kijken of ik het nog snap:
eerst was Marco de alleenheerser, toen werd Slop de baas en nu is Coronel weer de alleenheerser? :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 03, 2008 11:03 pm

De AD is nog niet in functie. Na die tijd zullen we Coronel minder gaan zien.

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo dec 03, 2008 11:16 pm

Jöhnk schreef:De AD is nog niet in functie. Na die tijd zullen we Coronel minder gaan zien.
Exact.

En:
Overigens bedong Ajax een percentage van de transfersom als Huntelaar door Real Madrid wordt verkocht voor meer dan 20 miljoen euro. Dit verhaal werd trouwens niet verteld door Marco van Basten (technische baas) of zijn rechterhand Danny Blind. Van Basten is in de eerste plaats de man met voetbalschoenen, volgens Coronel, en Blind was ziek.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 2:05 pm

Neefkens schreef:Eens ff kijken of ik het nog snap:
eerst was Marco de alleenheerser, toen werd Slop de baas en nu is Coronel weer de alleenheerser? :smallgrin.gif:
Valt me erg van je tegen, Neef. Je kunt beter dan dit. :aai.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 04, 2008 3:46 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ajax is een handelshuis geworden. Kopen en verkopen. Wat er gebeurt als je niet op tijd verkoopt, zie je nu bij PSV.

Om die reden zal Ajax nooit meer echt top worden. De grote clubs bepalen hoe lang wij onze spelers mogen houden.
Ajax zal nooit meer echt top worden omdat Ajax in Nederland speelt, en niet in Spanje. Maar dat was al iets langer bekend.
Ajax is nooit structureel europese top geweest. Het gaat om die uitschieters. Ajax kan nog steeds de CL of UEFA Cup winnen. Ooit. Kwestie van opleiden en goed scouten. En een beetje mazzel hebben dat je je groep bijeen houdt en dat de grote europese ploegen een minder jaar hebben. Zo wonnen we in 95 de CL.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 3:47 pm

Ik geloof niet dat 95 te wijten was aan een slecht jaar van de Europese ploegen. Ajax had toe echt een heel erg goed elftal
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 3:52 pm

Ajax kan geen groep meer bijeenhouden. Je denkt toch niet dat een speler van het niveau van Frank de Boer nu nog bijna zijn hele carrière bij Ajax zal spelen? Die tijd is voorbij.

Het team van 1995 bestond uit verschillende lichtingen. Je had Rijkaard, dan Frank en Ronald, dan Davids, dan Seedorf/Kluivert. Ajax had in die tijd nog cultuurdragers als De Boertjes, Rijkaard en Blind. Zulke spelers (van dat niveau en die leeftijd) zie je nu niet meer bij Ajax.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 04, 2008 3:54 pm

Inderdaad, kijk alleen maar eens naar dit staatje:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 5&start=29
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 3:56 pm

Dat weet ik wel, maar Ajax stond een paar jaar terug bijna in de halve finale, PSV nog korter geleden op de drempel van een verlenging, in een wedstrijd waarin ze duidelijk beter waren dan de tegenstander, om uit te maken wie naar de finale ging. Natuurlijk is het allemaal kommer en kwel, maar kansloos is het nooit. Het moet allemaal een beetje heel erg meezitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 4:01 pm

LucaS schreef:Dat weet ik wel, maar Ajax stond een paar jaar terug bijna in de finale, PSV nog korter geleden op de drempel van een verlenging, in een wedstrijd waarin ze duidelijk beter waren dan de tegenstander, om uit te maken wie naar de finale ging. Natuurlijk is het allemaal kommer en kwel, maar kansloos is het nooit. Het moet allemaal een beetje heel erg meezitten.
Ajax stond helemaal niet bijna in de finale. Ajax stond bijna in de halve finale.
PSV stond bijna in de finale, maar dat kwam wel doordat ze goede spelers kregen van Chelsea.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 4:04 pm

Ik had het al verbeterd, was een typfoutje.
Zoveel spelers van of via Chelsea liepen er nou ook weer niet

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 4:08 pm

Cocu, Gomes en Alex maakten het verschil. En ze hadden een uitstekende trainer, die ook bij het Abramovitsj-netwerk hoort.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do dec 04, 2008 4:41 pm

Cocu, Gomes en Hiddink waren allemaal van Chelsea...owja. Valt me mee dat Roman niet gewoon een CL beker kocht voor PSV zodat ze iets hadden om de gevulde koeken in te doen.

Ik dacht dat we die onzin hadden laten varen Joey :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 4:47 pm

Wacht even, zeg! Ik zeg dat Cocu het verschil maakte, niet dat hij iets met Chelsea te maken had.

Alex was van Chelsea en Gomes werkte met Lemic.

Hiddink had in Eindhoven perspectief door die Chelsea-connectie, anders was hij veel eerder weggeweest.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 4:53 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:Eens ff kijken of ik het nog snap:
Valt me erg van je tegen, Neef. Je kunt beter dan dit. :aai.gif:
Ik probeerde met een kwinkslag een samenvatting te geven van jouw meningen de laatste paar dagen.
Blijkbaar niet gelukt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 4:55 pm

Inderdaad niet gelukt, nee. Probeer het nog eens. :aai.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 5:00 pm

Als ik de kwinkslag weghaal kloppen de feiten wel. Jij hebt hier maanden zitten verkondigen dat Marco de alleenheerser was en alles bepaalde bij AJAX en dat je dat zo gevaarlijk vond. Vervolgens gaat het over de transfer van KJH en vind je het ineens heel normaal dat de penningmeester bepaalt dat de transfer door moet gaan. Dat staat dus haaks op je eerdere beweringen. Vervolgens is Coronel aan de beurt, die je beschuldigt zich met alles te bemoeien, omdat hij simpelweg een vraag van een journalist beantwoordt. Daarmee weer implicerend dat HIJ de echte baas is.

Op zijn minst niet consistent, tenminste inhoudelijk gezien, de toon is in alle gevallen hetzelfde: Alles is klote en dat zal ook altijd zo blijven.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 5:08 pm

Nou, dan zijn we daar klaar mee. Op deze manier vind ik het niet interessant om met jou te discussiëren.

Harm

Bericht door Harm » do dec 04, 2008 5:08 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:

Ajax is nooit structureel europese top geweest. Het gaat om die uitschieters. Ajax kan nog steeds de CL of UEFA Cup winnen. Ooit. Kwestie van opleiden en goed scouten. En een beetje mazzel hebben dat je je groep bijeen houdt en dat de grote europese ploegen een minder jaar hebben. Zo wonnen we in 95 de CL.
Ik vond Ajax in de jaren 90 echt wel Europese top hoor. Volgens mij hebben ze ongeveer 5 jaar lang extreem goed gepresteerd. Dat was geen toeval meer.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 04, 2008 5:09 pm

Neefkens schreef:Op zijn minst niet consistent, tenminste inhoudelijk gezien, de toon is in alle gevallen hetzelfde: Alles is klote en dat zal ook altijd zo blijven.
:smallgrin.gif:

Plaats reactie