FC Twente 2008 - 2009
Ik kan in ieder geval wel klappen voor de tegenstander. Ik heb het na PSV - Kaiserslautern en PSV - Roda JC (2X al) gewoon gedaan. En als ik 2 jaar geleden niet ziek was geweest, dan had ik het ook bij PSV - Ajax gedaan.
Het hangt er wel vanaf hoe de tegenstander speelt hoor. Roda JC heeft ons een tijdje terug voetballes gegeven en dan kan ik alleen maar respect voor ze opbrengen.
Lachen gaat een beetje ver, maar misschien waren de supporters wel blij dat er nu waarschijnlijk een nieuwe trainer komt.
Het hangt er wel vanaf hoe de tegenstander speelt hoor. Roda JC heeft ons een tijdje terug voetballes gegeven en dan kan ik alleen maar respect voor ze opbrengen.
Lachen gaat een beetje ver, maar misschien waren de supporters wel blij dat er nu waarschijnlijk een nieuwe trainer komt.
- Daily Blind
- Daily Blind
Omdat ik dat meerdere malen heb gezien. Zo specifiek staat spelbederf volgens mij ook niet omschreven. Ik heb zelfs scheidsrechters gezien die bij ongelooflijk tijdrekken en treuzelen met een inworp onmiddellijk floten voor een 'foute inworp'. Zouden meer scheidsrechters moeten doenZlatan Son of God schreef:Nee hoor, hoe kom je erbij?LucaS schreef:Ik ben het helemaal met Frank eens, walgelijk en irritant. Een scheidsrechter mag daarvoor ook gewoon fluiten volgens mij. Is spelbederf.
I think I lost my fucking headache
Dat weet ik ook wel, ik heb ook wel warme gevoelens voor bepaalde clubs in het buitenland. Maar no way dat ik ga juichen als Ajax van ze verloren heeft, zeker niet als het de zoveelste sportieve teleurstelling is.De relatie tussen Schalke en Twente is al jaren erg goed onderling, zowel op bestuurlijk niveau als onder de supporters.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Laat ik het zo zeggen, ik heb veel respect voor mensen die na zo'n klotepot (vanuit Schalke-perspectief) alles kunnen relativeren en voor de tegenstander kunnen klappen. Of helemaal uit je dak gaan, zo je wilt.
Stel dat Ajax thuis door een Real Madrid of Manchester United totaal van de mat wordt getikt en we op technisch en tactisch vlak gewoon een maatje te klein zijn, soit. Maar dat je je in de groepsfase laat afschminken door een kleinere club en niet overwintert in Europa, ik zou er zíek van zijn.
Niks geen applaus, niks geen 'olé voor de tegenstander', ik zou met de pest in m'n lijf naar huis gaan. Ik zou het niet kunnen.
Stel dat Ajax thuis door een Real Madrid of Manchester United totaal van de mat wordt getikt en we op technisch en tactisch vlak gewoon een maatje te klein zijn, soit. Maar dat je je in de groepsfase laat afschminken door een kleinere club en niet overwintert in Europa, ik zou er zíek van zijn.
Niks geen applaus, niks geen 'olé voor de tegenstander', ik zou met de pest in m'n lijf naar huis gaan. Ik zou het niet kunnen.
- Daily Blind
Niks mis mee, moet de tegenstander maar de bal veroveren.. Scheidsrechters fluiten alleen als de bal op de verkeerde manier wordt afgeschermd. (vasthouden, wegduwen) Maar nu werd het prima gedaan op techniek en een beetje duelkracht! Vond je het tijdrekken van Finidi in 1995 ook zo vervelend?LucaS schreef:Omdat ik dat meerdere malen heb gezien. Zo specifiek staat spelbederf volgens mij ook niet omschreven. Ik heb zelfs scheidsrechters gezien die bij ongelooflijk tijdrekken en treuzelen met een inworp onmiddellijk floten voor een 'foute inworp'. Zouden meer scheidsrechters moeten doenZlatan Son of God schreef:Nee hoor, hoe kom je erbij?LucaS schreef:Ik ben het helemaal met Frank eens, walgelijk en irritant. Een scheidsrechter mag daarvoor ook gewoon fluiten volgens mij. Is spelbederf.
Volgens mij stond Theo gisteren echt wel onreglementair te duwen en te draaien. Dit was gewoon afhouden.Zlatan Son of God schreef:Niks mis mee, moet de tegenstander maar de bal veroveren.. Scheidsrechters fluiten alleen als de bal op de verkeerde manier wordt afgeschermd. (vasthouden, wegduwen) Maar nu werd het prima gedaan op techniek en een beetje duelkracht! Vond je het tijdrekken van Finidi in 1995 ook zo vervelend?LucaS schreef:Omdat ik dat meerdere malen heb gezien. Zo specifiek staat spelbederf volgens mij ook niet omschreven. Ik heb zelfs scheidsrechters gezien die bij ongelooflijk tijdrekken en treuzelen met een inworp onmiddellijk floten voor een 'foute inworp'. Zouden meer scheidsrechters moeten doenZlatan Son of God schreef: Nee hoor, hoe kom je erbij?
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Tijdrekken is altijd vervelend, vond het al afgrijselijk toen Charisteas een paar jaar geleden tegen FC Groningen (Groningen kwam na een 3-0 terug tot 3-2 en ging drukken) nog heel irritant de bal bij de cornervlag bij zich ging houden. Zelfde als een bal over de achterlijn dreigt te gaan en zo'n pipo gaat dan een beetje met z'n kont tegen je aan staan.
Voor mijn part verzinnen ze er maar een regel voor, maar het is verschrikkelijk om te zien. Gewoon voetballen.
Voor mijn part verzinnen ze er maar een regel voor, maar het is verschrikkelijk om te zien. Gewoon voetballen.
- Daily Blind
Gaan jullie maar lekker het risoco nemen op de 2-2 en eventuele uitschakeling van europees voetbal. De laatste minuut ga je geen risico's mer nemen.. 3 punten en kwalificatie dat is het enige wat telt!Thijs schreef:Tijdrekken is altijd vervelend, vond het al afgrijselijk toen Charisteas een paar jaar geleden tegen FC Groningen (Groningen kwam na een 3-0 terug tot 3-2 en ging drukken) nog heel irritant de bal bij de cornervlag bij zich ging houden. Zelfde als een bal over de achterlijn dreigt te gaan en zo'n pipo gaat dan een beetje met z'n kont tegen je aan staan.
- Daily Blind
-
Op de site van de KNVB:
De bal afschermen
Er is geen sprake van een overtreding, indien
een speler de bal binnen speelbereik onder
controle heeft en deze daarbij afschermt van
een tegenstander zonder daarbij zijn armen te
gebruiken.
Indien hij echter in een strijd om de bal een
tegenstander belet de bal te spelen door
onreglementair een hand, een arm, benen of
het lichaam te gebruiken, dient hij te worden
bestraft met een directe vrije schop of een
strafschop, indien de overtreding plaatsvond
binnen het eigen strafschopgebied.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
- AT Toto winner 10/11
Het is dus niet strafbaar, aangezien hij niet onreglementair gebruik maakt van zijn handen, armen, benen of lichaam. Hij gebruikt ze 'gewoon' reglementair.Frank schreef:Op de site van de KNVB:
De bal afschermen
Er is geen sprake van een overtreding, indien
een speler de bal binnen speelbereik onder
controle heeft en deze daarbij afschermt van
een tegenstander zonder daarbij zijn armen te
gebruiken.
Indien hij echter in een strijd om de bal een
tegenstander belet de bal te spelen door
onreglementair een hand, een arm, benen of
het lichaam te gebruiken, dient hij te worden
bestraft met een directe vrije schop of een
strafschop, indien de overtreding plaatsvond