N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 03, 2008 7:59 pm

De stand... )udinese staat voor met 2-0 tegen Zagreb)

1. Tottenh.Hotspur 3- 6 ( 5- 2)
2. Udinese 2- 6 ( 4- 1)
3. NEC 3- 3 ( 4- 5)
4. Spartak Moskou 3- 3 ( 3- 4)
5. Dinamo Zagreb 3- 3 ( 3- 7)

Grrr...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo dec 03, 2008 8:00 pm

Dinamo heeft 4 gespeeld, dus die zijn klaar.

Het zit er dik in dat NEC mag verliezen tegen Udinese, want ik zie Moskou geen punt pakken bij de Spurs.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 03, 2008 8:03 pm

Is het niet zo dat de beste nummers 3 doorgaan?? Vraag me wel af of NEC daar bij hoort mete 3 punten... :blush.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo dec 03, 2008 8:04 pm

banjavi schreef:Is het niet zo dat de beste nummers 3 doorgaan?? Vraag me wel af of NEC daar bij hoort mete 3 punten... :blush.gif:
Uhh...alle nummers 3 gaan door :aai.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 03, 2008 8:04 pm

Wat leuk zeg. Ik weet niet wat Moskou momenteel voor een ploeg heeft maar dit is toch wel een resultaat dat telt. Zeker voor een kleine club als NEC.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 03, 2008 8:05 pm

Hoeladans schreef:
banjavi schreef:Is het niet zo dat de beste nummers 3 doorgaan?? Vraag me wel af of NEC daar bij hoort mete 3 punten... :blush.gif:
Uhh...alle nummers 3 gaan door :aai.gif:
oh... :blush.gif:
Dank.... dan moet NEC gewoon gelijk spelen, winnen of minimaal verliezen... het wordt ds errug spannend de 18de december!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo dec 03, 2008 8:07 pm

Er zijn nog kaartjes, BanJovi...maar nu niet lang meer dus...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 03, 2008 8:10 pm

Ramona schreef:Er zijn nog kaartjes, BanJovi...maar nu niet lang meer dus...
Dat ga ik nooit redden met mijn werk... en ik mag geen vrij nemen in december, dus moet het via tv doen...

Die El Kabir is een toppertje hoor... en Schone... wat een vreselijk goede speer is dat...

Geweldig dit... :)

Nihad

Bericht door Nihad » wo dec 03, 2008 8:14 pm

Die El Kabir is een toppertje hoor
El Kabir wordt erg Kabir ja :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 03, 2008 8:16 pm

Dan moeten ze gewoon voor jou door! :hypocrite.gif: en ze maken nog kans ook nog...maar zeg nou zelf...die 2e helft...daarom houd je toch van voetjebal...of je nek nu haat of niet... :smallgrin.gif:

Enniewee...ik ga aan de zuup... :alc.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 03, 2008 8:19 pm

Top, BanJavi en Ramoon!

Udinese laat het echt wel lopen in die laatste pot. Erg goeie club, maar ik verwacht nog wel een puntje (of 3).

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 03, 2008 8:21 pm

Gefeliciteerd, prachtig resultaat voor het Nederlands voetbal! :worshippy.gif: Nu Udinese ook inmaken en dat ticket voor de volgende ronde pakken! Hopen dat de rest van de Nederlandse clubs die nog niet uitgeschakeld zijn dat ook lukt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 03, 2008 8:41 pm

NEC kan zelfs bij een verlies tegen Udinese doorgaan naar de volgende ronde, dan moet Spartak wel met een groter verschil verliezen in Tottenham (dat nog minimaal een puntje nodig heeft).

Uitstekende uitgangspositie voor de laatste speelronde zo.

Jesse

Bericht door Jesse » wo dec 03, 2008 9:40 pm

Gefeliciteerd! :cheer.gif: :nec:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 03, 2008 9:48 pm

Udinese heeft zich geplaatst voor de laatste groepswedstrijd, dus ik zie NEC nog wel een puntje pakken. Knap hoor. Ik vond de wedstrijd tegen Tottenham best wel kansloos, ondanks het veldoverwicht, maar voor een club als NEC staan 3-2 verliezen in Zagreb (na heel lang voor te hebben gestaan), 1-0 verliezen van Tottenham en 1-2 winnen in Moskou van Spartak. Been lijkt me een erg goede trainer.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo dec 03, 2008 9:50 pm

Thomas schreef:Udinese moet zich in ieder geval plaatsen voor de laatste groepswedstrijd. Dan zie ik NEC nog wel een puntje pakken. Knap hoor. Ik vond de wedstrijd tegen Tottenham best wel kansloos, ondanks het veldoverwicht, maar voor een club als NEC staan 3-2 verliezen in Zagreb (na heel lang voor te hebben gestaan), 1-0 verliezen van Tottenham en 1-2 winnen in Moskou van Spartak. Been lijkt me een erg goede trainer.
Udinese is al geplaatst....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 03, 2008 9:51 pm

Ik zag het, ja. Had het net op tijd aangepast. :wink.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo dec 03, 2008 9:53 pm

Thomas schreef:Ik zag het, ja. Had het net op tijd aangepast. :wink.gif:
Hehe, ik zie het, zo lijkt het net alsof ik in jouw post heb lopen knippen. :smallgrin.gif:

Maar een hele knappe overwinning van NEC. Topprestatie!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 03, 2008 9:53 pm

Thijs schreef:
Thomas schreef:Udinese heeft zich geplaatst voor de laatste groepswedstrijd, dus ik zie NEC nog wel een puntje pakken.
Dat hebben ze dus al gedaan.
Dat staat er toch, slome. :666.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 03, 2008 9:55 pm

Had m'n topic al een tijdje openstaan, nevermind. :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do dec 04, 2008 7:01 am

Rekenen voor gevorderden: Groep D
woe. 3 december 2008

Na lang stoeien op de vaak vage regels van de Uefa en de hulp van Tim Hulsen van eredivisiestats.nl , hier alle mogelijkheden van ons cluppie in groep D op een rijtje:

Overwinning NEC:

Speelt Spartak gelijk of verliezen ze? NEC gaat door!

Wint Spartak? Heeft Spartak een beter doelsaldo tegen Tottenham Hotspur, dan wij tegen Udinese, dan is Spartak door. Bij een gelijk totaal doelsaldo telt het aantal goals voor. Als dit ook gelijk is, gaat Spartak door op basis van hun twee uitoverwinningen.

Bij een overwinning met een verschil van 3 goals in het voordeel van NEC, maakt het niet uit wat de uitslag in Londen is, want dan is of Spartak of Tottenham het bokje.

Gelijkspel NEC:

Spartak wint? NEC uitgeschakeld met een vierde plaats in de poule.

Gelijkspel Spartak? NEC gaat door, mits het totaal aantal gescoorde goals van Spartak niet meer is dan totaal aantal gescoorde goals van NEC. Op dit moment heeft NEC 1 goal meer gescoord dan Spartak. In het uitzonderlijke geval van exact hetzelfde totale doelsaldo als ook hetzelfde aantal uitoverwinningen en uitgoals, dan is NEC alsnog uitgeschakeld.

Nederlaag Spartak? NEC gaat door!

Verlies NEC:

Winst of gelijkspel Spartak? NEC is uitgeschakeld. Bij een hele grote nederlaag zou NEC zelfs 5e kunnen worden.

Een nederlaag van NEC van 5 goals of meer? NEC hoe dan ook uitgeschakeld, ongeacht een eventuele nederlaag van Spartak.

Verlies Spartak?
Heeft Spartak een beter doelsaldo tegen Tottenham Hotspur, dan wij tegen Udinese, dan is Spartak door. Bij een gelijk doelsaldo bij beide wedstrijden gaat NEC door, mits het totaal aantal gescoorde goals van Spartak niet meer is dan totaal aantal gescoorde goals van NEC. Op dit moment heeft NEC 1 goal meer gescoord dan Spartak. In het uitzonderlijke geval van exact hetzelfde totale doelsaldo als ook hetzelfde aantal uitoverwinningen en uitgoals, dan is NEC alsnog uitgeschakeld.

Zowel NEC als Spartak verliezen met een nulletje of 5? In dit theoretische geval zou Dinamo Zagreb nog derde kunnen worden.

Afbeelding
Voor de liefhebbers een screenshot van de uitslag en de stand in de groep met nog één wedstrijd te spelen!

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do dec 04, 2008 7:14 am

NEC stunt met zege in Moskou

woensdag 03 december 2008 | 19:55 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 04 december 2008 | 06:45

Afbeelding
Matchwinnaar Lasse Schöne wordt in de rang genomen.
Foto: ANP

MOSKOU - NEC heeft woensdagavond voor een stunt gezorgd door Spartak Moskou in eigen huis te kloppen. In de slotfase van het UEFA Cup-duel maakten invaller Jhon van Beukering en Lasse Schöne een vroeg opgelopen achterstand ongedaan: 1-2.

Door de zege in Moskou is NEC dichtbij plaatsing voor de volgende ronde van de strijd om de UEFA Cup. NEC speelt op 18 december in eigen huis tegen Udinese. Een overwinning op de Italianen is genoeg voor overwintering in Europa. Ook een gelijkspel is mogelijk voldoende voor de derde plek in de groep, een positie die recht geeft op een plaats in de volgende ronde.

NEC verloor de eerste twee duels (Zagreb uit en Tottenham thuis) en wist dat winst bij Spartak noodzakelijk zou zijn. Het eventuele optimisme kreeg woensdagavond wel al heel snel een gevoelige knauw.

In het angstig lege Loeznjiki-stadion (6000 van de 84.000 plaatsen waren bezet) kwam Spartak al in de tweede minuut op een 1-0 voorsprong. Bij de eerste de beste Russische hoekschop verloor Peter Wisgerhof zijn mannetje uit het oog. Sergei Kovaltsjoek kon vrij inkoppen. Het doelpunt was een kopie van de tegentreffer in Zagreb, toen NEC na vier minuten ook uit een dood spelmoment op achterstand kwam.

Spartak kreeg vlak na de 1-0 via Bazjenov nog een uitstekende mogelijkheid, maar het schot van de middenvelder verdween naast het doel van Gabor Babos. NEC slaagde er na tien minuten in wat meer vat op het duel te krijgen. Spartak gunde de ploeg van Been het balbezit en dat resulteerde ook in kansen. Schöne schoot voorlangs, Joël Tshibamba gleed de bal uit een voorzet van Moestafa El Kabir net langs de verkeerde kant van de paal en El Kabir kopte zelf naast uit een hoge voorzet van Tshibamba.

De Nijmegenaren begonnen de tweede helft met Van Beukering in de punt van de aanval. Been had de bonkige spits, zondag tegen FC Volendam (6-1) nog goed voor twee doelpunten, buiten de basis gelaten omdat hij tegen de aanvallend ingestelde Russen meer dacht te hebben aan drie ’lopers’ voorin.

Door de vroege achterstand kon dat strijdplan echter al snel de prullenbak in. Met Van Beukering als aanspeelpunt in de frontlinie slaagde NEC er na rust in wat meer druk uit te oefenen op het doel van Spartak Moskou. Tot veel meer dan een kopbal van Ramon Zomer op de vuisten van keeper Stipe Pletikosa kwamen de Nijmegenaren aanvankelijk echter niet.

Been wist dat bij een nederlaag in Moskou het Europese avontuur van NEC ten einde zou zijn en besloot een half uur voor tijd zijn laatste troef uit te spelen. De Rotterdammer haalde middenvelder Bas Sibum naar de kant en stuurde spits Collins John het veld in.

De tweevoudig international, gehuurd van Fulham, kon door een conditionele achterstand lang niet van waarde zijn van NEC. Zondag tegen Volendam maakte John eindelijk zijn debuut. In het imponerende Loezjniki-stadion, waar slechts zesduizend van de beschikbare 80.000 zitplaatsen waren bezet, stond de 23-jarige aanvaller vijf minuten voor tijd aan de basis van de gelijkmaker.

John kopte een hoge bal van Youssef El-Akchaoui richting de vrijstaande van Beukering, die eveneens met het hoofd Pletikosa passeerde (1-1). Even daarvoor had Spartak nog twee enorme mogelijkheden op een tweede doelpunt gemist. Ivan Sajenko raakte de paal, in de rebound redde Babos op de inzet van invaller Aleksandr Proednikov.

Maar uiteindelijk zag Been zijn alles-of-niets-spelletje beloond. Lasse Schöne maakte ruim twee minuten voor tijd het Nijmeegse feest compleet met een bekeken schot: 1-2. Ging het bij diezelfde stand in Zagreb nog helemaal mis (3-2 verlies), dit keer overleefde de Nijmeegse ploeg zelfs de vier minuten extra tijd.

Spartak Moskou - NEC 1-2 (1-0).

2. Kovaltsjoek 1-0, 85. Van Beukering 1-1, 87. Schöne 1-2. Scheidsrechter Vollquartz (Den). 6000 toeschouwers. Gele kaarten: Zotov, Jiranek, Ivanov (Spartak Moskou), Sibum (NEC).

Opstelling NEC: Babos; Fernandez, Wisgerhof, Zomer, El-Akchaoui; Sibum (64. John), Schöne, Davids; El Kabir (74. Worm), Tshibamba (46. Van Beukering), Bouaouzan.
Mario Been is boos en trots

woensdag 03 december 2008 | 21:53

Afbeelding
Trainer Mario Been op het Rode Plein.
Foto Broer van den Boom

MOSKOU - Trainer Mario Been was woensdag na de UEFA Cupwedstrijd van NEC bij Spartak Moskou boos en trots tegelijk.

Boos, omdat zijn ploeg al na twee minuten tegen Spartak Moskou op achterstand kwam. Trots, omdat de Nijmegenaren het duel in een krankzinnige slotfase alsnog wisten te winnen (2-1). „Vanavond gaan we dit wel nog even vieren”, grijnsde Been voor de camera van Omroep Gelderland.

Aanvankelijk was de trainer een stuk minder goed geluimd. „We hadden een strijdplan voor deze wedstrijd dat al na twee minuten overboord kon”, wees Been op de vroege openingstreffer van Sergei Kovaltsjoek. „Alleen maar omdat we onze taken niet uitvoeren. Dat kostte ons ook al dure punten bij Dinamo Zagreb. In de rust was ik enorm pissig”, aldus Been, die zijn ploeg een gebrek aan professionaliteit verweet.

De Rotterdammer bracht in de tweede helft met Jhonny van Beukering, Collins John en Rutger Worm drie aanvallers het veld in. „Dat deden we om een resultaat te halen en dat is ook wel gelukt”, glimlachte Been. „Op basis van de hele wedstrijd zijn we de terechte winnaar. We hebben aangetoond over veerkracht te beschikken en dat we kunnen voetballen. Als je over negentig minuten de betere bent van Spartak Moskou, dan heb je wel kwaliteit. Ik ben een hele trotse en tevreden trainer.”

http://www.gelderlander.nl/

:cheer.gif: :cheer.gif: :cheer.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do dec 04, 2008 7:17 am

dat het is wel handig, twee 'lovers' hebben :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Ramona

Bericht door Ramona » do dec 04, 2008 7:23 am

:dance.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 04, 2008 7:44 am

Spartak gaat sowieso verliezen bij de Spurs, dus dan mag je zelfs nog verliezen tegen Udinese. Die zijn al geplaatst en zullen toch wel een B elftal opstellen. Dat kon hem nog best wel eens gaan worden!

Gesloten