Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 03, 2008 9:58 am

Grappig dat je wel belasting afhaalt van het ontvangen transferbedrag Joey, en niet van het betaalde transferbedrag. Huntelaar staat nu voor 3 miljoen op de balans, dus het verschil tussen de transfersom minus de vergoeding aan H'veen enerzijds en de drie miljoen op de balans is de winst.
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 03, 2008 9:59 am

LouisXIV & co schreef:
InnerHarbour schreef:
El Clavo schreef:Help me even hier hoor. Klaas is voor velen ongeschikt als Ajax spits, nu krijg je er nog een flinke zak geld voor en is het ook niet goed? Schiet mij maar lek.
Je komt hier toch al langer, je weet toch dat het voor een aantal azijnzeikers hier nooit goed is.
Onzin. De mensen die het niet in KJH zagen zitten, vinden dit een prima deal, de anderen niet. Ik zie geen inconsistentie in de beweringen op dit forum. Dat heel veel mensen tegen KJH waren en nu heel veel mensen tegen zijn vertrek is niet raar. Er zitten namelijk heel veel mensen op dit forum.
Niks onzin, ga maar beter lezen dan zal je zien dat er hier een aantal rondloopt die de ganze dag niks anders doen dan kankeren op alles wat Ajax doet enkel en alleen omdat hun favorietje niet bij Ajax de baas is. Als jij het niet wilt zien, jammer dan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 10:02 am

LucaS schreef:Grappig dat je wel belasting afhaalt van het ontvangen transferbedrag Joey, en niet van het betaalde transferbedrag. Huntelaar staat nu voor 3 miljoen op de balans, dus het verschil tussen de transfersom minus de vergoeding aan H'veen enerzijds en de drie miljoen op de balans is de winst.
He medestander! :ajaxsmiley.gif: Daarnaast moet er ook nog 4,5% opleidingskosten af (0,5% heeft Ajax zelf recht op).

Het past wel in het doem- en negatief denken van Joey.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 03, 2008 10:05 am

Je moet joey ook niet laten boekhouden. :ajaxsmiley.gif:

Erg jammer dat hij weg is, maar helaas werkt het zo. Het enige dat je dan kan doen, is een enorme berg geld ophalen. En dat is weer uitstekend gelukt. Nu weer gericht uitgeven en we kunnen er veel sterker uit komen.

En natuurlijk gaat Blind nu niet rondbazuinen dat er erg veel geld is, maakt het onderhandelen wat lastig...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 10:14 am

LucaS schreef:Grappig dat je wel belasting afhaalt van het ontvangen transferbedrag Joey, en niet van het betaalde transferbedrag. Huntelaar staat nu voor 3 miljoen op de balans, dus het verschil tussen de transfersom minus de vergoeding aan H'veen enerzijds en de drie miljoen op de balans is de winst.
Dan moet je wel meerekenen dat Ajax de afgelopen jaren al in KJH heeft geïnvesteerd. Want je schrijft een behoorlijk bedrag per jaar af. Betalen is betalen, of je dit nou in een keer doet of in termijnen.

Hoeveel procent belasting betaalt Ajax eigenlijk?

Grote vraag is ook wie de commissies van de tussenpersonen betaalt.

Iemand die weet hoeveel Ajax NETTO heeft overgehouden aan de transfer van Sneijder en Babel? Ter vergelijking, bedoel ik. Want volgens mij valt de netto-opbrengst in de praktijk nogal tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 03, 2008 10:17 am

Staat allemaal in het laatste jaarverslag. Dat moet voor jou als boekhouder een fluitje van een cent zijn. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 10:23 am

Ik boekhouder? Er zijn grenzen. :excited.gif: :ajaxsmiley.gif:

Volgens de redenering van Ajaciedjuh had Ajax dus 44 miljoen aan de transfers van Babel en Sneijder moeten overhouden. Want ze kostten niets en Ajax hoefde ook geen opleidingskosten af te staan. Ik geloof echter niet dat Ajax die 44 miljoen heeft bijgeschreven. In de praktijk verdwijnt er heel wat geld, bijvoorbeeld naar tussenpersonen, zaakwaarnemers, fiscus, enz.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 03, 2008 10:35 am

Ajaciedjuh schreef:
He medestander! :ajaxsmiley.gif: Daarnaast moet er ook nog 4,5% opleidingskosten af (0,5% heeft Ajax zelf recht op).

Het past wel in het doem- en negatief denken van Joey.
Dat is doorgaans voor de kopende club!

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 03, 2008 10:37 am

De belasting die Ajax betaalt is volgens mij 25,5% over het resultaat. Of transfersommen ook BTW-plichtig zijn weet ik niet
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 10:42 am

LucaS schreef:De belasting die Ajax betaalt is volgens mij 25,5% over het resultaat. Of transfersommen ook BTW-plichtig zijn weet ik niet
Aha. Dus nog best veel.

@ZsoG: men heeft niet bekendgemaakt dat Madrid 20 miljoen aan Ajax betaalt en X aan PSV en X aan Heerenveen en X aan AGOVV en 100.000 aan H en K uit Hummelo en Keppel. Ik neem aan dat alles in die twintig miljoen zit. Maar goed, het gaat niet om een groot bedrag, al is elke cent die richting Eindhoven gaat er een te veel. :1evil.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 10:46 am

joey schreef:
LucaS schreef:De belasting die Ajax betaalt is volgens mij 25,5% over het resultaat. Of transfersommen ook BTW-plichtig zijn weet ik niet
Aha. Dus nog best veel.

@ZsoG: men heeft niet bekendgemaakt dat Madrid 20 miljoen aan Ajax betaalt en X aan PSV en X aan Heerenveen en X aan AGOVV en 100.000 aan H en K uit Hummelo en Keppel. Ik neem aan dat alles in die twintig miljoen zit. Maar goed, het gaat niet om een groot bedrag, al is elke cent die richting Eindhoven gaat er een te veel. :1evil.gif:
Dan wordt het dus tijd om te investeren :1evil.gif:

Hoe dan ook, Ajax heeft genoeg geld om te investeren. Coronel zei 'er is nog genoeg geld voor investering als Marco dat wil', voordat de transfer van Huntelaar beklonken was.

De komende weken zullen we het weten. Eens kijken of Ajax inmiddels de scouting op orde heeft. Als ze denken dat het gat wat Huntelaar achterlaat kunnen opvangen met Dario, dan zou ik zwaar teleurgesteld zijn.
Dat ze Dario een kans gaan geven is logisch, anders hadden ze hem niet hoeven aan te trekken.
We hebben nog een tweede spits nodig en we moeten nu doorselecteren (verdedigers!). De winterstop is niet het meest ideale moment, want clubs zullen spelers niet zo snel laten gaan en daarnaast betaal je de hoofdprijs.

Ik ben benieuwd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 10:49 am

Ajaciedjuh schreef:Hoe dan ook, Ajax heeft genoeg geld om te investeren. Coronel zei 'er is nog genoeg geld voor investering als Marco dat wil', voordat de transfer van Huntelaar beklonken was.
En Blind zei duidelijk dat het geld op was.
De komende weken zullen we het weten. Eens kijken of Ajax inmiddels de scouting op orde heeft. Als ze denken dat het gat wat Huntelaar achterlaat kunnen opvangen met Dario, dan zou ik zwaar teleurgesteld zijn.
Ik niet, dat lijkt me niet meer dan logisch. Cvitanich móet slagen, hij heeft een zak geld gekost. Haal je nu een dure spits, dan maak je Dario kapot. Het is wel aan te bevelen om een jonge vervanger erbij te kopen, aangezien Van Basten het blijkbaar niet ziet zitten in Bodul.
We hebben nog een tweede spits nodig en we moeten nu doorselecteren (verdedigers!). De winterstop is niet het meest ideale moment, want clubs zullen spelers niet zo snel laten gaan en daarnaast betaal je de hoofdprijs.
Zeker spelers van Nederlandse clubs. Die zijn onbetaalbaar.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 10:51 am

Volkskrant schreef:Bouwen aan elftal is ook bij Ajax utopie

ANALYSE, Willem Vissers
gepubliceerd op 03 december 2008 02:45, bijgewerkt op 3 december 2008 10:41

AMSTERDAM - Vertrek van Huntelaar bewijst dat bouwen aan een elftal bij een club als Ajax bijna een utopie is.
Afbeelding
VergrotingVergroting
Huntelaar (ANP)

Als Klaas-Jan Huntelaar per 1 januari het halve dozijn Nederlanders bij Real Madrid volmaakt, heeft de recordkampioen van Spanje een slordige 134 miljoen euro uitgegeven aan Nederlandse voetballers: Robben (36), Sneijder (27), Huntelaar (27), Van der Vaart (16), Van Nistelrooij (15) en Drenthe (13). Samen: 134 miljoen, meer dan de jaarbegrotingen van Ajax en PSV bij elkaar.

Speelweide wereldtop
De som geeft aan waar Nederland staat, in vergelijking met grotere voetballanden als Engeland en Spanje. Nederland is de speelweide van de wereldtop. Real faalt en heeft geblesseerden en dus koopt Real, dat afgelopen seizoen netto 54 miljoen euro winst maakte, nieuwe voetballers. Hup, weer een Nederlander in de boodschappenmand. En dat terwijl trainer Schuster mogelijk is ontslagen als Huntelaar arriveert.

Op kleinere schaal doet Ajax hetzelfde als Real, want het vertrek van de topschutter dwingt tot handelen. Ajax haalt Fall van Odense, Van Wolfswinkel van Vitesse of toch Berg van Groningen. Waarna het aan Odense, Vitesse of Groningen is om de markt af te struinen.

Voor de vorm heeft Ajax zich schrapgezet, nadat Madrid de komst van Huntelaar had laten lekken. Real wilde een transfer forceren, zoals het anderhalf jaar geleden deed met Sneijder. Ajax wilde zoveel mogelijk geld zien. Voorzitter Calderon van Real kon de morrende achterban sussen, wetende dat Ajax uiteindelijk zou meewerken.

Immers: de speler weigerde zijn tot 2010 lopende contract te laten openbreken, waardoor zijn afkoopsom voortdurend zou dalen. De speler wilde nu graag. Dat Huntelaar drie maanden geleden niet naar Manchester City ging voor 40 miljoen, kwam door twee partijen. Trainer Van Basten en Huntelaar wilden niet.
Afbeelding
Van Basten is nu akkoord. Wie de trainer tussen de regels door beluisterde, kon dit seizoen merken dat Huntelaar niet zijn ideale spits is. Van Basten wisselde hem al een paar keer, vooral als Ajax onder druk stond en Huntelaar van minder nut was door zijn gebrek aan pure snelheid.

Misschien ziet Van Basten goede alternatieven. Ajax heeft bovendien de tijd. Pas op 1 januari gaat de markt officieel open, voor een maand. Wat er gebeurt als de scouting geen goed alternatief aandraagt, bleek eerder. Vlak na het begin van het seizoen 2004-2005 liet Ajax Ibrahimovic vertrekken, kort voor het sluiten van de markt. Ajax dacht Koné van Roda over te nemen, maar de Ivoriaan kwam niet door de medische keuring. In de winterstop verscheen de Griek Charisteas ten tonele, die niet goed genoeg bleek. In de zomer van 2005 kocht Ajax de Zweed Rosenberg, ook geen voltreffer. In de winter was het tijd voor Huntelaar van Heerenveen.

Voorspelbaar circus
De samenballing van talent in de grote voetballanden maakt van de eerste schermutselingen in de Europese topcompetitie, de Champions League, een voorspelbaar circus. Na vijf speelronden zijn alweer 13 van de 16 clubs voor de achtste finale bekend; daartoe behoren eeuwige namen als Barcelona, Real, Liverpool, Bayern en Juventus. Ze kopen de beste spelers en hoeven ze niet snel te laten gaan.

In Nederland is bouwen aan een Europees topelftal bijna een utopie. Niet alleen de verschillen in budget, ook en vooral het vrije verkeer van personen heeft het voetbal in kleinere landen een slag toegebracht. De overkoepelende bonden UEFA en FIFA alsmede veel clubs zijn voorstander van het invoeren van de zogenoemde 6+5-regel, waarbij een club minimaal zes spelers uit eigen land moet opstellen en maximaal vijf buitenlanders mag laten meedoen.

Real zou bij zo’n regeling vermoedelijk geen zes Nederlanders onder contract nemen, want de club heeft momenteel ook vier Argentijnen, een Pool, een Portugees, een Braziliaan, een Italiaan, een Duitser en een Malinees in dienst. De Europese Commissie en de grootste clubs zijn tegen de voorgestelde regeling.

Dat maakt een terugkeer op het hoogste niveau voor een club als Ajax bijna onmogelijk. Telkens als een aardig gebouwtje is opgetrokken, trekt iemand de onderste steen weg.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 03, 2008 11:00 am

3/12/2008 - Blind rekent op variabel bedrag van zeven miljoen euro
(Gepost door RvN)

BRON: Algemeen Dagblad

Volgens het Algemeen Dagblad heeft Ajax naast de 20 miljoen euro en een variabel bedrag van zeven miljoen euro nog 1,5 a 2 miljoen euro aan bepalingen in de overeenkomst weten op te nemen. Dat bedrag zou opgaan aan de afspraken met Heerenveen. Danny Blind zou ervan uitgaan dat Ajax op termijn ook het variabele gedeelte van zeven miljoen wel binnenkrijgt. "Dat is zeer reëel. Bij die zeven miljoen moet je denken aan premies die we krijgen, elke keer als Real zich via de competitie plaatst voor de Champions League en als ze in dat toernooi overwinteren. Het gaat dus tot aan 2013 niet eens over het winnen van de Champions League en zelfs niet over het spelen van een halve finale
gewoon 20 mil. netto! + waarschijnlijk 7 miljoen
@ Joey, zoals ik aangaf is het gebruikelijk dat de betalende club deze extra kosten krijgen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 11:02 am

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Hoe dan ook, Ajax heeft genoeg geld om te investeren. Coronel zei 'er is nog genoeg geld voor investering als Marco dat wil', voordat de transfer van Huntelaar beklonken was.
En Blind zei duidelijk dat het geld op was.
Ik niet, dat lijkt me niet meer dan logisch. Cvitanich móet slagen, hij heeft een zak geld gekost. Haal je nu een dure spits, dan maak je Dario kapot. Het is wel aan te bevelen om een jonge vervanger erbij te kopen, aangezien Van Basten het blijkbaar niet ziet zitten in Bodul.
Zeker spelers van Nederlandse clubs. Die zijn onbetaalbaar.
Ik heb een interview met Coronel gezien, waarin hij aangaf dat er gewoon nog geld was als Marco dat nodig vindt. Hij bevestigde dat pas nog in een programma bij EredivisieLive. Hij gaf hierbij ook aan dat hij verwachte dat Marco daar geen gebruik van zou maken.

T.a.v. Dario hebben we dezelfde mening. Hij wordt onze eerste spits. Alleen denk ik dat hij het nivo van Huntelaar (nog) niet heeft, dus zul je je elftal moeten versterken op andere plaatsen.
In ieder geval in de verdediging en daarnaast heb je een tweede spits nodig.
Ik was en ben het niet met je eens dat als Huntelaar aan het begin van het seizoen was weggegaan, we genoeg aan Dario hebben.
Ajax heeft gewoon 2 spitsen nodig. Suarez vind ik een noodoplossing. Hij moet gewoon vanaf de zijkanten komen. Een tweede talentvolle spits is nodig. Of dit ook Bodul kan zijn, kan ik niet beoordelen.

Kortom, kwaliteitsverdedigers aantrekken (het beest! :ajaxsmiley.gif: en een opbouwend sterke verdediger) en Vertonghen naar het middenveld.

Ik pak mijn elftal er nog maar eens bij:

-------------------------- Stekelenburg (26 - 2012)

- Oleguer (28-'11) - VD Wiel (20-'11) - Vermaelen (23-'12) - Urby (22-'11)

-------- Enoh (22-'12*) -----------------------Vertonghen (21-'13**)

-------------------------------Aissati (20-'12)

-- Suarez (21-'12) ---------- Dario (24-'13) ----------- Sulejmani (20-'13)

De posities van Vermaelen en Oleguer: doorselecteren. Waarbij VD Wiel eventueel naar de rechtsback positie kan. We hebben trouwens wel wat kopkracht nodig, want bij het wegvallen van Huntelaar valt er behalve een topspits ook een uitstekende verdedigende kopper weg.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 03, 2008 11:05 am

Jesse schreef:
LouisXIV & co schreef:
Toppie schreef: Louis het zit je hoog , maar ik geef je helemaal gelijk. De Kroonjuwelen worden weer verkocht en de fanatieke aanhang zit met de gebakken peren :icon_eek.gif:
Serieus: als we in de afgelopen vier jaar een keer kampioen waren geweest, had ik dit een prima deal gevonden. Nu niet. Op dit moment moeten prestaties voor geld gaan. Ondernemen is inversteren, juist als het een tijdje slecht gaat. Juist om de negatieve spiraal (geen titel = geen CL = geen geld = spelers verkopen = geen titel) een keer te doorbreken. Dit geld is - hoeveel het ook moge zijn - feitelijk zonder waarde.
Louis, als we ondanks alles wél kampioen worden dit jaar, is het dan weer allemaal goed?
Ja, dan is alles vergeven en vergeten en zal ik toegeven dat ik het allemaal fout heb gezien en voor straf drie jaar lang geen kritische noot meer plaatsen over het Ajax-beleid.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 11:08 am

LouisXIV & co schreef:Ja, dan is alles vergeven en vergeten en zal ik toegeven dat ik het allemaal fout heb gezien en voor straf drie jaar lang geen kritische noot meer plaatsen over het Ajax-beleid.
Zeg dat nou niet. Wat moeten we zonder jouw kritische bijdrage? :aai.gif:

KJH had ook een schop kunnen krijgen. Een garantie voor de titel is hij natuurlijk nooit.

Ik onderschrijf de conclusies van dat artikel uit de Volkskrant (hierboven geplaatst). Deze transfer bewijst maar weer eens, dat je in Nederland geen team kunt opbouwen. Spelers gaan wanneer de grote clubs komen. Ajax staat daar machteloos tegenover, omdat het niet zonder de transferinkomsten kan. Komende zomer raken we weer belangrijke spelers kwijt, en de zomer daarop weer. Zo gaat het maar door en de enige constante is, dat de begroting klopt.

Overigens, begrijp ik het goed en speelt KJH niet meer voor Ajax? Waarom niet? Hij speelde wel gewoon tégen Ajax toen zijn transfer naar onze club al rond was.
Laatst gewijzigd door joey op wo dec 03, 2008 11:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 11:08 am

Met al de Nederlanders die weggekocht worden, houden we straks geen Nederlanders meer over in de basis. Ik tel alleen nog Stekelenburg, Urby en VD Wiel (totaal 3).

Erg jammer. :blush.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 03, 2008 11:13 am

Even iets anders, denken jullie dat er spelers bij gaan komen in de winterstop? Blind heeft het alleen over een aanvallende speler, als hij niet te duur is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 11:17 am

Blind en niet te duur? Mwah.... :smallgrin.gif:

Iets anders: hoe zou Guus Hiddink zich nu voelen? Die heeft een foutje gemaakt destijds, dat mogen we nu wel zeggen. Een duur foutje voor PSV. :aai.gif:

Ik gun KJH de transfer overigens van harte. Ik hoop dat hij het daar goed gaat doen. KJH is een geweldige sportman, aan zijn mentaliteit mogen jonge spelers een voorbeeld nemen. De meest getalenteerde is hij zeker niet, maar kijk eens waar hij nu staat. :biggthumpup.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 03, 2008 11:22 am

Dat laatste ben ik zeker met je eens, ik gun het hem van harte. Ik ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen in Madrid.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » wo dec 03, 2008 11:22 am

Dat kan denk ik wel een probleem voor Ajax worden. De enige twee die er altijd écht voor gingen ballen nu in Madrid. Mentaal is het elftal nu echt vele malen minder.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 11:25 am

Harm schreef:Dat kan denk ik wel een probleem voor Ajax worden. De enige twee die er altijd écht voor gingen ballen nu in Madrid. Mentaal is het elftal nu echt vele malen minder.
We hebben Suarez nog. :neutral.gif:

Cvitanich lijkt me ook een bijtertje. Of hij voetbaltechnisch goed genoeg is, zal moeten blijken.

Ik zou wel graag een speler met leiderscapaciteiten erbij willen hebben. Het is nogal volgzaam allemaal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 03, 2008 11:25 am

Thomas schreef:
joey schreef:Poen, poen, poen, poen.... :welcome:

En het voetbal dan? :confused.gif:
27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel, Joey. Daarnaast weet iedereen toch ook wel dat zo'n transfer door Ajax niet tegen te houden valt. Sneijder, Huntelaar, Ibrahimovic, ze gooien allemaal hun kont tegen de krib als Ajax moeilijk begint te doen. Wanneer dit soort clubs zich melden kan Ajax alleen maar z'n best doen om het hoogste bedrag eruit te halen. Dat is hier -evenals met de transfers van Babel en Sneijder- weer erg goed gelukt. Het probleem is vaak dan ook niet het verkoopbeleid, maar het aankoopbeleid. Alles is afhankelijk van wat Ajax met dit geld doet. Een goed georganiseerde scouting kan er voor zorgen dat Ajax hier sterker uitkomt.

En om nog maar iets positiefs te noemen: talentvolle spelers over de hele wereld kunnen wederom zien wat voor uitstekende tussenstap Ajax is.

Overigens kan ik me nog een discussie herinneren met een aantal mensen die niet geloofden dat Huntelaar geen interesse had in een club als Manchester City (weet niet meer wie het was, Mr. Ajax?). Om even aan te tonen dat ik niet uit m'n nek lulde.
Sluit ik me helemaal bij aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 11:29 am

Zeg ik ergens dat ik deze transfer niet begrijp? Ik word er wel treurig van.

Gesloten