De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Natuurlijk had Van Basten Huntelaar graag bij de groep gehouden. Maar hij weet ook dat je geen moer hebt aan een speler die graag weg wil. Huntelaar wilde zowieso niet bijtekenen, op deze manier krijg je in ieder geval nog een goede financiële compensatie. Daarnaast heeft Ajax het goed aangepakt om al een opvolger in huis te halen voordat Huntelaar verkocht werd, anders hadden ze daar nu weer de hoofdprijs voor moeten betalen. Al met al: goed gedaan door Ajax.
Goh, je meent het? Maar als hij alles voor het zeggen zou hebben had hij hier een stokje voor kunnen steken, lijkt mij. De vraag is deed hij dat maar werd er niet naar hem geluisterd of ging hij akkoord onder bepaalde voorwaarden?Van Basten doet niet de boekhouding, als je dat bedoelt. Dat heeft nooit iemand beweerd.
Tja, hij kan ook zijn poot stijf houden. Maar goed, ik vind het alleen maar goed dat hij niet is gaan dwars ligeen. Zelf zegt hij:
'Ik gun hem deze transfer, maar sportief gezien hadden we liever het seizoen met hem afgemaakt', vertelde Van Basten na het 'grote' nieuws.
'Het is logisch dat als een club als Real Madrid komt, het heel moeilijk wordt om hem hier te houden. En we moeten bij Ajax aan meer dingen denken dan aan één speler, het gaat om het voeren van toekomstgericht beleid. De situatie van Klaas-Jan is bekend en in alle opzichten wezenlijk anders dan in de afgelopen zomer', zo besloot Van Basten
Was precies mijn punt Neefkens.Mooi dat nu ook voor iedereen duidelijk is dat van Basten niet de alleenheerser is waar sommigen hem voor hielden.
Ook hij is een onderdeel van het geheel en denkt daarin mee.
En LucaS inderdaad totaal andere situatie maar dan nog had MvB kont tegen de krib aan kunnen gooien. Ik denk trouwens dat MvB destijds niet aan die ultieme poging dacht die jij schetst, die dacht aan het kampioenschap en doelpunten!
Pfff...Neefkens schreef:Mooi dat nu ook voor iedereen duidelijk is dat van Basten niet de alleenheerser is waar sommigen hem voor hielden.
Het gaat zoals het gaat. Er is geen trainer die zulke transfers tegenhoudt.
Het stinkt aan alle kanten!
Huntelaar wilde niet verlengen, dus nu was de laatste mogelijkheid flink geld aan hem over te houden. Uitstekend gedaan dus van Blind. Net zoveel als voor Sneijder, met een korter lopend contract en voor een iets mindere voetballer. Daarnaast is er al geanticipeerd (door van Geel en van Basten?) door Cvitanic binnen te halen. Perfect gedaan voor de verandering
I think I lost my fucking headache
Fijn dat we het nu eens zijn.joey schreef:Pfff...Neefkens schreef:Mooi dat nu ook voor iedereen duidelijk is dat van Basten niet de alleenheerser is waar sommigen hem voor hielden.
Het gaat zoals het gaat. Er is geen trainer die zulke transfers tegenhoudt.

PSV heeft juist alles verkocht wat ze hadden, maar dat kunnen ze niet zo goed als AJAX. Wat wij hebben gekregen voor KJH daar hebben zij hun halve elftal voor verkocht.
Goed dat je nu wat minder romantisch naar de voetballerij kijkt. Binnen die nieuwe werkelijkheid zul je zien dat de huidige beleidsbepalers en -uitvoerders het helemaal niet zo slecht doen.
Goed dat je nu wat minder romantisch naar de voetballerij kijkt. Binnen die nieuwe werkelijkheid zul je zien dat de huidige beleidsbepalers en -uitvoerders het helemaal niet zo slecht doen.
De romantiek en de charme liggen op het veld, niet in de bestuurskamer. Daar heeft het bij mijn weten nooit gelegen. Feit is dat een club als de onze in onze competitie ermee zal moeten leven dat de echte topspelers niet lang zullen blijven. Dat is zwaar klote, maar Ajax kan dat niet voorkomen. Als je met die realiteit moet leven, is er maar een ding dat je kan doen, en dat is zorgen dat je de maximale financiele vergoeding binnesleept en dat je anticipeert op de vertrekkende spelers. Dat laatste was niet de sterke kant van Ajax, bij Huntelaar lijkt dat nu eens wel goed gedaan te zijn.
Het heeft niets met dromen van oude tijden te maken. Ik ben niet nostalgisch ingesteld. Nooit geweest ook, Ik hecht wel waarde aan wat Ajax anders maakt.Neefkens schreef:Ik zeg dan ook "wat minder romantisch", als je alleen maar blijft dromen van de oude tijden dan doe je jezelf en anderen tekort.
Maar voetbal is emotie, dat zien we hier elke dag.
Voor de rest: Ajax is altijd een slecht geleide club geweest. Dat zal altijd wel zo blijven. In elk geval zolang de huidige, buitengewoon amateuristische structuur (inclusief ledenraad) behouden blijft.
@Luuk: welke romantiek ligt er nog op het veld?
Ik geniet altijd van de wedstrijden van Ajax, Joey. Ik kijk er altijd nog naar uit. Natuurlijk is de romantiek iets minder geworden, maar dat heeft voor mijn gevoel eerder te maken dat alles van minuut tot minuut nu op tv en internet te volgen is. De romantiek van Juventus-Ajax in de kwartfinale van de EC I, waarbij je het moet doen met het doorgeven van tussenstanden op de radio, die is er niet meer nee. We zitten overal met onze neus bovenop. Voetbal is misschien minder aantrekkelijk geworden, maar dat heeft ook te maken met hoe het voetbal is geevolueerd. Tijd en ruimte, zoals in de tijd van La Ling en Tahamat, is er niet meer. Vandaar dat er nu ook veel meer fouten gemaakt worden. Een goede pass is wat minder moeilijk als je daarvoor eerst 5 minuten om je heen kan kijken en nadenken.
@joey: Zie je wel dat je gewoon blijft hangen in de tijd? De totale structuur is gereorganiseerd, alle poppetjes zijn vervangen. ledenraad en RvC op afstand etc etc
Of het echt gaat werken moeten we afwachten, maar zo'n dooddoener als ajax is slecht geleid en zal wel altijd zo blijven, slaat echt nergens op. Je kunt ook neutraal blijven en afwachten hoe het gaat lopen.
Of het echt gaat werken moeten we afwachten, maar zo'n dooddoener als ajax is slecht geleid en zal wel altijd zo blijven, slaat echt nergens op. Je kunt ook neutraal blijven en afwachten hoe het gaat lopen.
Ik vind dat het steeds moeilijker wordt om een band te krijgen met het team dat op het veld staat omdat spelers gaan en komen en Ajax duidelijk niet meer hun prioriteit is. Daarbij is het niveau van het voetbal aanhoudend laag. Er wordt een hoop gevraagd van een supporter vandaag de dag. De gang naar het stadion valt me niet altijd mee.