Daar ben ik het dus ab-so-luut niet mee eens. Omdat het al vaker gebeurd is, is het nu gewoonterecht geworden? Aan mijn spreekwoordelijke hoela. Het is helemaal niet gek om te zeggen: 'Klaas, ik snap dat je weg wilt, maar wij werken er simpelweg niet aan mee. Eind van het seizoen, prima. Maar we kunnen dit niet maken tegenover onze sponsors en onze fans. Die verdienen een kampioenschap en daar hebben wij jou hard bij nodig.' En dat zeg je dan ook tegen Real. Out of the question. Heeft HSV destijds ook met VDV gedaan.Jöhnk schreef:Als een club van het kaliber Real zich meldt is de speler onhoudbaar, dat heeft het verleden al uitgewezen. Het is een gegeven, dus dat kun je niemand aanrekenen.Siemen schreef:Je haalt me de woorden uit de mond. Bedankt hoor, Blind en Van Basten!LouisXIV & co schreef:Kutbeleid!
En dat je dan een ontervreden Huntelaar krijgt, valt nog maar te betwijfelen. Die jongen gaat er echt niet met de pet naar gooien als hij nog een contract bij een topclub wil verdienen. Tuurlijk is hij chagrijnig als je hem nog twee jaar vasthoudt. Maar dit gaat om een half seizoen!
Ook ga ik niet mee in het verhaal dat dit nu eenmaal altijd bij Ajax gebeurt. Twee landstitels in tien jaar tijd is ook niet normaal en vraagt om een andere visie. Dan moet je even extra je best doen als club om de rust terug te brengen. Dat kost geld, dat kost boze gezichten, dat kost je misschien straks 10 miljoen van de verkoopprijs. Maar het levert zoooo veel meer op dan die 20 of 30 miljoen euro die je nu vangt. Goodwill, blijdschap, een CL-plaatsing, aanzien... You name it.
En daarom vind ik dit een amateuristsch kutbeslissing van een club die al een decennium lang loopt te zwalken. Ik ben het spuugzat.