Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » di dec 02, 2008 9:05 pm

Bij Suarez gaat er ook 1 miljoen naar Groningen + winst in de Uefacup of CL ronden

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:06 pm

De cijfers van Huntelaar zijn boekhoudkundig btw nog een stuk gunstiger. Van de 9 miljoen is waarschijnlijk 3/4,5*9=6 miljoen reeds afgeschreven. Dus dat komt nog bovenop het rekensommetje!

Toppie

Bericht door Toppie » di dec 02, 2008 9:14 pm

Suarez alsnog naar Ajax
Uitgegeven: 9 augustus 2007 18:09
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2007 18:40

GRONINGEN - Ajax neemt Luis Suarez alsnog over van FC Groningen. De Amsterdammers betalen ongeveer 8 miljoen euro voor de Uruguayaanse aanvaller.

Daarnaast maakten beide clubs de afspraak dat Ajax een bonus van maximaal 1 miljoen euro zal overmaken naar Groningen, afhankelijk van de sportieve resultaten van Ajax in de komende twee seizoenen.

Groningen had eerder 9,5 miljoen euro gevraagd om het nog vier jaar durende contract van Suárez af te kopen. In het bedrag van acht miljoen is de afkoop van de solidariteitsbijdrage opgenomen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di dec 02, 2008 9:22 pm

Peter schreef:
Heerenveen had een vraagprijs van 10 miljoen en Ajax heeft 9.5 betaalt en dit percentage? Wat een achterlijke deal in dat geval. Iedereen wist dat Huntelaar wel eens met forse meerwaarde doorverkocht had kunnen worden.
Precies. Echt onbegrijpelijk. Ik zei het al eerder, zo gaan ze ver over de vraagprijs van H'veen heen. Vind het echt een lachwekkende constructie. Maar ja, Van Geel was helaas beter in verkopen dan in aankopen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 9:23 pm

Dat fabeltje kan ook weer de prullenbak in. Deze deal laat wel zien dat we qua verkopen zeker niet afhankelijk waren van Van Geel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:28 pm

Bertje schreef:Dat fabeltje kan ook weer de prullenbak in. Deze deal laat wel zien dat we qua verkopen zeker niet afhankelijk waren van Van Geel.
Voor het verkopen zorgt voor het grootste deel, het merk AJAX!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:29 pm

Telegraaf schreef:di 02 dec 2008, 21:15
'Salaris Huntelaar bijna 4 miljoen'
Van onze Telesportredactie

MADRID - Volgens de Spaanse krant AS gaat Klaas-Jan Huntelaar bij Real Madrid bijna vier miljoen euro bruto per jaar verdienen. Om precies te zijn 3,8 miljoen. Real Madrid neemt de spits voor 27 miljoen euro van Ajax. Hij tekent bij de Koninklijke een contract voor 4,5 jaar.
Leuk salaris. :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » di dec 02, 2008 9:31 pm

Huntelaar definitief naar Real
**De overgang van Klaas-Jan Huntelaar
van Ajax naar Real Madrid per 2 januari
is definitief.Nadat maandag de Spaanse
topclub en de aanvaller al een akkoord
hadden bereikt,werden Ajax en Real het
een dag later eens over de transfersom.

De Amsterdammers ontvangen 27 miljoen
euro voor hun spits,die nog tot medio
2010 onder contract stond.Huntelaar,die
voor 4,5 seizoen tekende in Madrid,werd
in januari 2005 voor negen miljoen euro
losgeweekt bij sc Heerenveen.De kassa
rinkelt nu opnieuw bij de Friezen,want
ze houden aan deze koninklijke transfer
ook nog eens dik 2,5 miljoen euro over.

In 136 wedstrijden voor Ajax maakte de
25-jarige goalgetter 105 doelpunten.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 9:31 pm

Dat speelt mee. Aan de andere kant, de grote clubs in Europa zijn niet gek. Je moet spelers van het niveau Suarez/Sulejmani blijven kopen wil je de aandacht van topclubs trekken.

Het is goede reclame voor talentvolle voetballers. Ajax blijkt een prima tussenstap. Beter dan PSV.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 02, 2008 9:33 pm

Kutbeleid!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:34 pm

Jöhnk schreef:Dat speelt mee. Aan de andere kant, de grote clubs in Europa zijn niet gek. Je moet spelers van het niveau Suarez/Sulejmani blijven kopen wil je de aandacht van topclubs trekken.

Het is goede reclame voor talentvolle voetballers. Ajax blijkt een prima tussenstap. Beter dan PSV.
Dat laatste is natuurlijk wel belangrijk voor het aantrekken van toptalenten. In ieder geval nog een positieve draai aan deze transfer.

De komende tijd zal uitwijzen of Ajax inmiddels de scouting op orde heeft.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:36 pm

LouisXIV & co schreef:Kutbeleid!
Een speler tegen zijn zin behouden heeft toch geen zin. Dan is het zaak om zoveel mogelijk geld eruit te halen.
20-27 miljoen voor 1,5 jaar contract is een topdeal (geldtechnisch). Afhankelijk van wat Ajax nu gaat doen met dat geld, bepaald of het een echte topdeal wordt of inderdaad toch jouw woorden!

Siemen

Bericht door Siemen » di dec 02, 2008 9:44 pm

Je haalt me de woorden uit de mond. Bedankt hoor, Blind en Van Basten! :eusa_naughty.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » di dec 02, 2008 9:48 pm

dag hunt ; we hebben van je genoten

:xmas.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di dec 02, 2008 9:48 pm

Ben het niet eens met de transfer, maar het valt niet meer tegen te houden.
Klaas Jan , het ga je goed.
Ik heb weer een reden meer om een bezoekje te brengen aan Madrid op een later tijdstip.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 9:51 pm

Thijs, doe Klaas de groeten van ons!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » di dec 02, 2008 9:55 pm

Real Ajax schreef:Het is inderdaad wel een goede deal, als je naar de nog lopende contractduur kijkt en de periode waarin het gebeurt. Zal hem toch wel missen...

...tot januari. :smallgrin.gif:
Hij zal het waarschijnlijk ook wel lastig krijgen omdat het nou niet echt het lekkere instapmoment is daar in Madrid. Maar goed een paar goals in de eerste wedstrijden en hij is Santo Carlos Juan .

Die voorzichtige woorden van Blind krijg ik in eerste instantie een beetje de schijterij van als ik eerlijk ben. Maar misschien is het wel acteren zo van "we hoeven niet zo nodig nieuwe spelers", zodat Ajax niet weer onnodig de prijzen opdrijft. Ik eis natuurlijk niks want dat heeft toch geen zin, maar ik zou wel gedesillusioneerd raken als dit geld niet gewoon wordt geïnvesteerd (en hopelijk snel ook.)
Het lijkt me dat Blind dit vooral zegt om Cvitanich vertrouwen te geven. Goede zaak, want Van Basten is de laatste tijd al hard genoeg bezig met spelers tegen zich in het harnas te jagen (Bakircioglu, Gabri).

Of ik de deal op zich goed vind hangt eigenlijk van veel te veel factoren af om er iets zinnigs over te zeggen. Los daarvan vind ik de constructie van zeven miljoen variabel een discutabele en had je eigenlijk een sterkere onderhandelingspositie. In Madrid spelen immers zoveel belangen mee dat de druk om nu een speler te presenteren wiens naam daar goed ligt relatief groot is.

Tevens hoop ik dat Ajax niet weer stap voor stap gedacht heeft, want in dat geval weten alle clubs nu sowieso weer dat Ajax geld heeft. Dat gaat je dan geld kosten. Dat is dan ook de reden dat ik de woorden van Blind niet kan interpreteren op de manier dat prijsopdrijving tegengegaan wordt. Al met al boeit het geld me vrij weinig, bij Ajax is daar sowieso des te meer reden voor omdat de afgelopen jaren is aangetoond dat als hoofdregel moet worden aangenomen: hoe meer geld, hoe meer belachelijke aankopen gedaan kunnen worden. Of dit een goede deal is, hangt er van af wat er met het geld gedaan wordt. Er ligt nog werk uit de zomerstop - Sno kwam waar nog een verdediger vereist was - en nu heb je tevens als taak een goede aanvaller aan te trekken. Als dat een goede voetballer is zou je er op vooruit kunnen gaan, al is een spits die gegarandeerd 1 op 1 loopt van niet te overschatten belang. Huntelaar was dat echter dit seizoen natuurlijk niet meer.

De winterstop vind ik trouwens een vervelend moment om spelers te verhandelen. Tegen de tijd dat spelers gewend zijn is het seizoen voorbij.

Ook van Huntelaar & Real Madrid kan ik niet met stelligheid beweren dat ze hier een goede zet doen. De druk op Huntelaar is groot, terwijl zijn gebrek aan snelheid op dat niveau echt een probleem kan gaan opleveren. Bovendien: je hebt Raul die moet spelen, Higuain, Van Nistelrooy die toch ooit terug zal komen en vanaf volgend seizoen misschien Benzema.

Ook Real Madrid neemt derhalve een gok, maar zoals gezegd hebben die ook andere belangen om rekening mee te houden. Die druk leidt er toch altijd toe dat zo'n club nooit structureel top kan zijn; wat weerspiegeld wordt in de verzameling individuen die daar wekelijks als team gepresenteerd worden. Bovendien houdt je niet echt rekening met functioneren in je team & systeem als je drie dezelfde soort spelers hebt als VdV, Sneijder en Guti. Ook waren ze geïnteresseerd in Huntelaar, Villa en Benzema; drie totaal verschillende spitsen (Al kan je van Huntelaar wel zeggen dat hij het meest lijkt op Van Nistelrooy).

Slotsom: ik ben benieuwd hoe Ajax dit gaat managen. Een ding is zeker: binnen afzienbare tijd speelt een Nederlands elftal in Madrid.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 02, 2008 10:10 pm

27 miljoen is netjes, ik zou als KJH zijnde niet zo gauw daar heen gaan.. er zitten al zoveel Nederlanders en echt lopen doet het niet.. Het is te hopen dat AJAX het geld goed besteed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 10:11 pm

Siemen schreef:
Je haalt me de woorden uit de mond. Bedankt hoor, Blind en Van Basten! :eusa_naughty.gif:
Als een club van het kaliber Real zich meldt is de speler onhoudbaar, dat heeft het verleden al uitgewezen. Het is een gegeven, dus dat kun je niemand aanrekenen.

Wat je iemand wel kunt aanrekenen zijn de omstandigheden waaronder eea gebeurt. Is er geanticipeerd op de spelersmarkt? Verkoop je je speler op de laatste dag, of bijtijds? Welke som sleep je eruit? Et cetera.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 02, 2008 10:14 pm

Mee eens. En in principe was Cvita de backup. Dus we moeten gewoon wat jong spul gaan halen. Van mij spelen we met S-S in de spits. Boeit me geen fuck. Als Douglas nu maar komt!
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » di dec 02, 2008 10:21 pm

precies

we hebben nu cvita (gekocht voor 9 miljoen ?)

en dan maar die jeugd op de bank
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 10:27 pm

elliquido schreef:precies

we hebben nu cvita (gekocht voor 9 miljoen ?)

en dan maar die jeugd op de bank
Een ruime 6,5!

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » di dec 02, 2008 10:29 pm

Heel veel succes KJ, ik vind het wel heel erg jammer om jou niet meer in het Ajax shirt te zien ..
Ik ga in ieder geval Real de komende tijd wat meer volgen ..

Afbeelding
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

999

Bericht door 999 » di dec 02, 2008 10:40 pm

Dit houd je toch niet tegen, verder hoop ik dat ie slaagt bij Real M. als zag ik hem liever in Engeland voetballen.Maar verder zal het me een worst wezen hoe goed ie het eigenlijk buiten AJAX gaat doen .. op het moment dat ie een ander shirt aantrekt als dat van AJAX is KJH voor mij verleden tijd ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 10:47 pm

Zojuist het interview met Blind in het sportjournaal: KJH speelt niet meer voor Ajax (mijn interpretatie van het gesprek). Hij verwees naar gesprekken tussen Real en Ajax waarbij dit aan de orde is gekomen.

Gesloten